Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Elkapta a vectrát a gépszíj,kezd minden előjönni;

a riasztó távvezérlője ...azaz lehet,hogy nem is az a hibás,bezártam az autó de ki már nem akarta nyitni,villogni villogott de nyitni nem akart. Megkopogtattam 1x-10x majd nyitott.Elemet cseréltem,megint bezártam,nyitott-zárt,majd egy 5 perc után ismét csak a kopogtatás,rázás és többszöri kazánba végzed felszólításra ismét nyitott de zárni már nem zárt.Ma is mét zárt és nyitott is de csak 2x mert 3.-ra már nem akarta bezárni...szóval elég rapszódikus.

Mi szokott meghalni ilyenkor? X18XE B1

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Halli.

Nekemis ezvolt a hejzet.
Voltam megnézetni kiderült nemjó hejen aztmondták a távirányító. Vettem másikat de utánnamár máshova mentem.. Ott kiderült hogy nemis a távirányító rossz hanem a vevője ami ugye a centrálzáratis vezérli...
A csere megoldotta a dolgot bár én kompletten cseréltem egy CDX es veciből de annálmeg a kábeleksem stimmeltek így én a komplett köteget kicseréltem az utastérbe.. Több más okbólis...
De lehet hogy csak valami forrasztási kontakthibavan a távirányítódban.. A másik távirányítóis azt csinálja? ha van.?
De megnézheted a csatlakozási pontokatis anyósülésfelől a burkolatt alatt van a vezérlője..
Ha másnem elkell vinni megnézetni műszerrel és ott kimutatják mejik részen van a gond...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 1999.12 havi opel vectra b caravanom 2.0 Tdi 16v X20Dth motorkódú

A kérdésem az lenne ,hogy előre szeretnék ködlámpákat mivel jönnek a ködös idők.

De viszont nem látom a lökhárítón a ködlámpa helyét és belül sincs meg neki a kapcsolója

magyarul a hátsó ködlámpa kapcsoló mellet nincs az első ködlámpa kapcsoló xD

Addig tisztában vagyok ,hogy vennem kell egy új lámpa kapcsoló egységet amibe van első ködlámpa kapcsoló 2k

Kíváncsi lennék a vezetékekre és arra hogy az első lökösön hogy lehet ezt kialakítani ?

Vagy milyen megoldás van erre ?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elkapta a vectrát a gépszíj,kezd minden előjönni;

a riasztó távvezérlője ...azaz lehet,hogy nem is az a hibás,bezártam az autó de ki már nem akarta nyitni,villogni villogott de nyitni nem akart. Megkopogtattam 1x-10x majd nyitott.Elemet cseréltem,megint bezártam,nyitott-zárt,majd egy 5 perc után ismét csak a kopogtatás,rázás és többszöri kazánba végzed felszólításra ismét nyitott de zárni már nem zárt.Ma is mét zárt és nyitott is de csak 2x mert 3.-ra már nem akarta bezárni...szóval elég rapszódikus.

Mi szokott meghalni ilyenkor? X18XE B1

Köszönöm.

Azért ez különös, nekem tegnap kezdte ugyanezt! 8 éve van nálam a 16 éves (X20XEV motoros) drága, eddig ilyen sosem volt.

Bár 2 éve én is cseréltem vezérlőt, mert egyik pillanatról a másikra meghalt benne minden. Most az egyik táv szarakodik, a másik ugyan jó, de annak letört a füle, nem akasztható.

Viszont pár hete meg állandóan beriaszt pár óra eltelte után....(?!) Akár meleg van, akár hideg. Hiába tisztítottam meg az összes érintkezőt. Éjszakára már be sem merem kapcsolni, mert félő, hogy lincselésnek leszek áldozata a környékbeliek részéről... :-(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 1999.12 havi opel vectra b caravanom 2.0 Tdi 16v X20Dth motorkódú

A kérdésem az lenne ,hogy előre szeretnék ködlámpákat mivel jönnek a ködös idők.

De viszont nem látom a lökhárítón a ködlámpa helyét és belül sincs meg neki a kapcsolója

magyarul a hátsó ködlámpa kapcsoló mellet nincs az első ködlámpa kapcsoló xD

Addig tisztában vagyok ,hogy vennem kell egy új lámpa kapcsoló egységet amibe van első ködlámpa kapcsoló 2k

Kíváncsi lennék a vezetékekre és arra hogy az első lökösön hogy lehet ezt kialakítani ?

Vagy milyen megoldás van erre ?

A ködlámpák rögzítési helyei megvannak a lökhárítón belül.

Ha be akarod építeni, akkor ki kell vágnod a lököst, ehhez viszont nincs semmi támpont.

Én is építettem be amúgy, egy másik lökösről rajzoltam át a kivágást. Nem egyszerű, de megoldható.

Vagy másik lökös, ami ködlámpás. Ez a másik lehetőség.

Viszont ködben túl sokat nem ér, mondhatni semmit, szóval szerintem ne szenvedj vele.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A ködlámpák rögzítési helyei megvannak a lökhárítón belül.

Ha be akarod építeni, akkor ki kell vágnod a lököst, ehhez viszont nincs semmi támpont.

Én is építettem be amúgy, egy másik lökösről rajzoltam át a kivágást. Nem egyszerű, de megoldható.

Vagy másik lökös, ami ködlámpás. Ez a másik lehetőség.

Viszont ködben túl sokat nem ér, mondhatni semmit, szóval szerintem ne szenvedj vele.

DRL-nek viszont jó lenne, ha nem tűnne ködlámpának:(

Egyébként teljes mértékben egyetértek veled, ködben elég gyenge...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy szerintetek van-e valami trükk arra, h ha lehúzott ablakokkal bezárom a kocsit akkor magától fölhúzza azt. 2.0 DTI. Elörre is köszi.

Igen, van. Gyári riasztód van vagy nincs? Nekem úgy működik, hogy csak a riasztó élesítésekor húzza fel, kell egy kis kiegészítő áramkör hozzá. (bár talán egy sima átkötéssel is működhet - G Astránál többen megoldották)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kipufogó hegesztés miatt le vettem a sarut és azóta nincs riasztóm:( vectra b. Mi lehet a gond?.)

Szia,

add rá a gyújtást (míg bekapcsolnak a műszerfal fényei), de ne indíts.

Ekkor nyomogasd a riasztó kapcsolóját, kb. 20-30 mp-ig. Ezzel visszatanítottad a riasztódat. Utána elvileg működnie kell.

Üdv

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

DRL-nek viszont jó lenne, ha nem tűnne ködlámpának:(

Egyébként teljes mértékben egyetértek veled, ködben elég gyenge...

Hát tegnapig én is azt hittem, hogy DRL-nek jó, LED-es H3 izzó van benne.

De a rend éber őre felvilágosított, hogy nem kéne annak használni :)

Most van ez a látni és látszani marhaság, úgyhogy a világításra vannak ráállva.

Viszont büntetést nem kaptam ezért, csak figyelmeztetést, szóval a jóindulat bennük volt.

Azért viszont kaptam, mert előzni tilos tábla vonala után fejeztem be egy előzést.

Most szabályos DRL felszerelésén agyalok éppen. Két típus van ami szóba jöhet:

http://nssc.ro/lumini-de-zi/nssc-drl-506hp-4.html

http://nssc.ro/lumini-de-zi/nssc-drl-523hp-7.html

Az 506-ost a középső alsó fekete hűtőrács két oldalára lehet felapplikálni, a ködlámpák vonalában nagyjából így:

csak figyelni kell, hogy köztük 600 mm meglegyen a távolság.

Az 523-ast pedig a ködlámpák és a fényszórók közötti részen kellene belevágni a lökhárítóba, mert az elvileg pont olyan íves mint a lökös azon a részen. (hasonló lenne, mint a 2011 utáni Ford Mondeokon).

Link to comment
Megosztás:

Nekem van:) Szeretem is, mert nem a xenon "kopik"... Viszont ezekkel a "csík" drl-ekkel az a bibi -ahogy Te is írtad - hogy mindenképp bele kell fabrikálni az alsó rácsba mert szélesebbek mint a kocsi vízszintes rácstávolsága(persze ha szabályosat és szépet akarunk)...

Mondjuk ahogy nézegetem a hazai "utólag drl pimpelőket" tíz emberből nyolcnak ugrana a kocsiról:))



Hát tegnapig én is azt hittem, hogy DRL-nek jó, LED-es H3 izzó van benne.
De a rend éber őre felvilágosított, hogy nem kéne annak használni :)
Most van ez a látni és látszani marhaság, úgyhogy a világításra vannak ráállva.
Viszont büntetést nem kaptam ezért, csak figyelmeztetést, szóval a jóindulat bennük volt.
Azért viszont kaptam, mert előzni tilos tábla vonala után fejeztem be egy előzést.

Most szabályos DRL felszerelésén agyalok éppen. Két típus van ami szóba jöhet:
http://nssc.ro/lumini-de-zi/nssc-drl-506hp-4.html
http://nssc.ro/lumini-de-zi/nssc-drl-523hp-7.html

Az 506-ost a középső alsó fekete hűtőrács két oldalára lehet felapplikálni, a ködlámpák vonalában nagyjából így:
csak figyelni kell, hogy köztük 600 mm meglegyen a távolság.

Az 523-ast pedig a ködlámpák és a fényszórók közötti részen kellene belevágni a lökhárítóba, mert az elvileg pont olyan íves mint a lökös azon a részen. (hasonló lenne, mint a 2011 utáni Ford Mondeokon).

Módosítva : hening
Videóval idézés.
Link to comment
Megosztás:

Nekem van:) Szeretem is, mert nem a xenon "kopik"... Viszont ezekkel a "csík" drl-ekkel az a bibi -ahogy Te is írtad - hogy mindenképp bele kell fabrikálni az alsó rácsba mert szélesebbek mint a kocsi vízszintes rácstávolsága(persze ha szabályosat és szépet akarunk)...

Mondjuk ahogy nézegetem a hazai "utólag drl pimpelőket" tíz emberből nyolcnak ugrana a kocsiról:))

Neked milyen van, és hogy fabrikáltad bele a lökösbe?

Link to comment
Megosztás:

Ilyen: http://kepfeltoltes.hu/view/141108/drl_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ebayről löttem, egész jól bírja... He megfekszik majd kap a kocsi valami komolyabb osramot vagy philipset és belefaragom a rácsba én is:)

Hogy rögzítetted? Jól világít?

Én azt tervezem, hogy az 506-ost megveszem, és az pont két rácsközbe befér, úgy hogy a közepét ki kell vágni. Ez mégis kisebb barmolás, mint az egész lököst megvágni ott ahol mondtam korábban, ráadásul lehet nincs is meg a megfelelő mélység az 523-asnak.

Most mértem kint a kocsin, az elhelyezés kritériumoknak megfelel, DRL jóváhagyása van, bekötni meg be tudom ahogy kell, hogy szabályos legyen.

Egyébként a ködlámpa helyére szerelhető amúgy szabályos DRL-ek nem szerencsések, mert igazoltatáskor a rendőr ködlámpának fogja nézni, és hiába magyarázod, hogy az nem ködlámpa.

Link to comment
Megosztás:

Igen, van. Gyári riasztód van vagy nincs? Nekem úgy működik, hogy csak a riasztó élesítésekor húzza fel, kell egy kis kiegészítő áramkör hozzá. (bár talán egy sima átkötéssel is működhet - G Astránál többen megoldották)

Vagy"manuálisan" a kulcsot addig tartod elfordítva amíg felhúzza az a ablakokat...vectránál műküdik.

Link to comment
Megosztás:

Vagy"manuálisan" a kulcsot addig tartod elfordítva amíg felhúzza az a ablakokat...vectránál műküdik.

Igen, ez alap minden elektromos ablakos Vectránál, az automata felhúzás is ezt használja - vagyis azt a vezetéket amit a kulcs elfordítva tartása - csak egy kis időzítő ad jelet erre a vezetékre a riasztó élesítésével együtt néhány másodpercre.

Ha valakit érdekel, van többféle időzítő rajz, itt a fórumon is.

Link to comment
Megosztás:

Hogy rögzítetted? Jól világít?

Én azt tervezem, hogy az 506-ost megveszem, és az pont két rácsközbe befér, úgy hogy a közepét ki kell vágni. Ez mégis kisebb barmolás, mint az egész lököst megvágni ott ahol mondtam korábban, ráadásul lehet nincs is meg a megfelelő mélység az 523-asnak.

Most mértem kint a kocsin, az elhelyezés kritériumoknak megfelel, DRL jóváhagyása van, bekötni meg be tudom ahogy kell, hogy szabályos legyen.

Egyébként a ködlámpa helyére szerelhető amúgy szabályos DRL-ek nem szerencsések, mert igazoltatáskor a rendőr ködlámpának fogja nézni, és hiába magyarázod, hogy az nem ködlámpa.

Ennek a fajtának elég 4db lyuk az alsó rácsba. Simán ráültettem a rácsra mint ahogyan a mergákon van gyárilag:) Kapott önzáró anyákat a másik oldalról, és kész. A fénye is elég jó, a funkcióját ellátja de nem zavaró annyira, hogy a szembejövő az anyukámat emlegesse...Asszem az octáviákon van osztott DRL/Ködlámpa, valahol olvastam, hogy azt pl. a sünök folyamatosan benézik....

Link to comment
Megosztás:

Ennek a fajtának elég 4db lyuk az alsó rácsba. Simán ráültettem a rácsra mint ahogyan a mergákon van gyárilag:) Kapott önzáró anyákat a másik oldalról, és kész. A fénye is elég jó, a funkcióját ellátja de nem zavaró annyira, hogy a szembejövő az anyukámat emlegesse...Asszem az octáviákon van osztott DRL/Ködlámpa, valahol olvastam, hogy azt pl. a sünök folyamatosan benézik....

Még annyit akarok csak kérdezni, hogy van hozzá jóváhagyás, ami által használható DRL-ként, illetve a szabályoknak megfelelően kötötted be (helyzetjelzőre lekapcsol)? Mért én kizárólag szabályosat akarok felszerelni.

Egy kicsit utánna olvastam ennek a DRL témának, elég hasznos dolgokat tudtam meg...

Ennek a DRL-nek pont az a funkciója, hogy általa a szembejövő jobban lássa, előbb észrevegye a közeledő autót, szóval egy jól működő DRL lényegében kicsit zavarja a szembejövőt. Na nem vakítja, mint a reflektor, csak kicsit zavarja.

A tompítottnak meg az a szerepe, hogy sötétben lásson vele az autóvezető, vagyis elsősorban a látás, csak másodsorban a láttatás. És mivel esti közlekedésre lett kitalálva, úgy, hogy ne zavarja a szembe jövőt, ezért nappali fényviszonyok között a fényerőnek alig pár százaléka van kihasználva a szembejövő általi láttatásra. Éppen ezért találták ki a DRL-t. Ami szerintem az utóbbi idők egyik leghasznosabb dolga.

Az autógyártók próbálkoztak különféle megoldásokkal, hogy ne kelljen plusz lámpatestet beépíteni az autóba. pl a VW azzal próbálkozott, hogy a reflektort kisebb feszültséggel meghajtva használja DRL-ként. Milyen egyszerű és jó megoldás, nem? :) Mondjuk azt nemtudom, hogy ezt melyik autón csinálják, mert én nem láttam még egyiken se. Én szívesen beáldoznám a reflektoromat erre, mert a tompítottam olyan jól világít, hogy reflektort sose használok. És ugye a másik megoldás a 2011 után skodákon (Octavia, Fabia stb) az osztott ködlámpa-DRL lámpatest, ami szintén jó megoldás.

Azt mondjuk elhiszem, hogy a sünök benézik ködlámpának, mert én is benéztem annak eleinte. Abban amúgy egy 21 W-os izzó van és nem LED, szóval kicsit dolgozhattak volna rajta még, hogy jobb legyen :)

Link to comment
Megosztás:

Még annyit akarok csak kérdezni, hogy van hozzá jóváhagyás, ami által használható DRL-ként, illetve a szabályoknak megfelelően kötötted be (helyzetjelzőre lekapcsol)? Mért én kizárólag szabályosat akarok felszerelni.

Egy kicsit utánna olvastam ennek a DRL témának, elég hasznos dolgokat tudtam meg...

Ennek a DRL-nek pont az a funkciója, hogy általa a szembejövő jobban lássa, előbb észrevegye a közeledő autót, szóval egy jól működő DRL lényegében kicsit zavarja a szembejövőt. Na nem vakítja, mint a reflektor, csak kicsit zavarja.

A tompítottnak meg az a szerepe, hogy sötétben lásson vele az autóvezető, vagyis elsősorban a látás, csak másodsorban a láttatás. És mivel esti közlekedésre lett kitalálva, úgy, hogy ne zavarja a szembe jövőt, ezért nappali fényviszonyok között a fényerőnek alig pár százaléka van kihasználva a szembejövő általi láttatásra. Éppen ezért találták ki a DRL-t. Ami szerintem az utóbbi idők egyik leghasznosabb dolga.

Az autógyártók próbálkoztak különféle megoldásokkal, hogy ne kelljen plusz lámpatestet beépíteni az autóba. pl a VW azzal próbálkozott, hogy a reflektort kisebb feszültséggel meghajtva használja DRL-ként. Milyen egyszerű és jó megoldás, nem? :) Mondjuk azt nemtudom, hogy ezt melyik autón csinálják, mert én nem láttam még egyiken se. Én szívesen beáldoznám a reflektoromat erre, mert a tompítottam olyan jól világít, hogy reflektort sose használok. És ugye a másik megoldás a 2011 után skodákon (Octavia, Fabia stb) az osztott ködlámpa-DRL lámpatest, ami szintén jó megoldás.

Azt mondjuk elhiszem, hogy a sünök benézik ködlámpának, mert én is benéztem annak eleinte. Abban amúgy egy 21 W-os izzó van és nem LED, szóval kicsit dolgozhattak volna rajta még, hogy jobb legyen :)

Igen E és RL jeles. Ezt a típust lehet venni "tanúsítvány" nélkül is ebayen, jóval olcsóbban persze. Szabályosan van felszerelve és működtetve is mert nem szeretném ha basz**gatnának a sünök miatta....

Link to comment
Megosztás:

Igen E és RL jeles. Ezt a típust lehet venni "tanúsítvány" nélkül is ebayen, jóval olcsóbban persze. Szabályosan van felszerelve és működtetve is mert nem szeretném ha basz**gatnának a sünök miatta....

Köszi. Akkor már csak annyit kérnék, hogy tudnál csinálni pár képet a felfogatásáról? És a méreteit meg tudnád adni? A mélysége érdekel. Mert akkor lehet én is benevezek egyre. Mennyibe került így E és RL jellel? Amit én kinéztem az NSSC 507-es, az 12 ezer a vezérlővel együtt.

Link to comment
Megosztás:

Én simán a ködlámpát használom nappali menetfénynek. Még nem piszkáltak ezért. :)

Én is azt használtam LED-es izzóval. Most épp nem volt baj belőle, de jobb ha nem használod, mert megkúrnak érte.

Amúgy LED-es izzó van benne neked? Csak mert ha nem, akkor ráadásul nincs értelme használni, mert ugyanannyi áramot fogyaszt, mint a tompított, és ugye a ködlámpához helyzetjelző is kell.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.