Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni. Szeretnék venni egy Sony CDX-G1000U típusú autósrádiót. Azt írták róla, hogy támogatja a kormányvezérlést. Viszont hogy tudnám megvalósítani, hogy a Vectra kormányvezérlőjével lehessen használni? Mi kellene hozzá? Mivel a gyári kábelnek csak két csatija van (hang+power).

Előre is köszi a segítséget!

Na ez később engem is érdekelne. No meg az is, hogy a TID hogyan kelthető életre. Nyilván általánosságban, nem konkrétan erre a fejegységre kérdezem. Innentől fogva jó lenne találni egy kompatibilitási listát, amely tartalmazza a megfelelő gyártókat. Nem találtam ilyet. Mondjuk, ha a TID csak a dátumot mutatja, az sem nagy baj, de a remote működjön. Ha jók az eddigi információim, pl. a Phonocar felé érdemes tapogatóznom. A VDO és a Blaupunkt mit képvisel számunkra? Érdemes ott nézelődni?

Link to comment
Megosztás:

Érdemes a VDO-val foglalkozni? Jobban szól mint mondjuk a CDR 500? Használtan akad néhány darab, de kevés róluk az infó.

Bár mondjuk nincsen sok. A márka is megszűnt, vagy csak nálunk nincs? Még honlap sincs... Igazából jó hangzású, borostyán világítású, USB-s cucc kéne, ami műxik a kormányról. Esetleg meghajtja a kijelzőt...

CDR 500-nál hogy lehet manuálisan léptetni a frekvenciát? Nyomhatok bármit, mindig keresni kezd, így a gyengébb adókat nem tudom befogni.

Módosítva : Foghorn
Link to comment
Megosztás:

Érdemes a VDO-val foglalkozni? Jobban szól mint mondjuk a CDR 500? Használtan akad néhány darab, de kevés róluk az infó.

Bár mondjuk nincsen sok. A márka is megszűnt, vagy csak nálunk nincs? Még honlap sincs... Igazából jó hangzású, borostyán világítású, USB-s cucc kéne, ami műxik a kormányról. Esetleg meghajtja a kijelzőt...

CDR 500-nál hogy lehet manuálisan léptetni a frekvenciát? Nyomhatok bármit, mindig keresni kezd, így a gyengébb adókat nem tudom befogni.

Lehet léptetni. Ki kell kapcsolni az auto keresést. (Azt hiszem AS gomb)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Típust nem tudok, de nekem nem sikerült kiforrasztanom sem anélkül, hogy a műanyag foglalatot szét ne olvasztottam volna. Igaz én legalább szét is törtem előtte az izzót ezért nem tudtam előről húzni, hátulról kellett tuszkolni. Végül beledeztem. :)

Ezt találtam a napokban egyébként. Jó összefoglalásnak tűnik.

Ez alapján az merült fel bennem, nem lehet hogy egyben kapható a műanyag foglalattal és a beforrasztott két izzóval?!

Amit képen láttam eddig azon csak egyben volt minden fa, de szerencsére nálam nyoma sincs se fának se pohártartónak.

Jelenleg én is hasonlóval küzdők, ami az izzót illeti.

A kapcsolót szétszereltem és mind a két izzó ki volt égve.

Sajnos sehol nem találtam meg, hogy milyen típus. Márkaszervizben még nem voltam, de biztos sokat kérnek érte. Most rendeltem hozzá külföldről LED eket, majd azt beleforrasztgatom, ha nincs más megoldás.

Itt van róla pár kép, hátha tudja valaki mi a típusa:

izzo1.jpgizzo2.jpgizzo3.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Jelenleg én is hasonlóval küzdők, ami az izzót illeti.

A kapcsolót szétszereltem és mind a két izzó ki volt égve.

Sajnos sehol nem találtam meg, hogy milyen típus. Márkaszervizben még nem voltam, de biztos sokat kérnek érte. Most rendeltem hozzá külföldről LED eket, majd azt beleforrasztgatom, ha nincs más megoldás.

Sehol semmit nem találok róla, mint ha csak a mi gondunk lenne kizárólag az egész világon...

Link to comment
Megosztás:

Sehol semmit nem találok róla, mint ha csak a mi gondunk lenne kizárólag az egész világon...

Az a kár, hogy épp a legegyszerűbb megoldás nem jutott egyikőtök eszébe sem :)

Bontóból beszerezni komplett kapcsolót, bepattintani a helyére, vagy szükség esetén átrakni az izzó modult belőle.

Link to comment
Megosztás:

Az a kár, hogy épp a legegyszerűbb megoldás nem jutott egyikőtök eszébe sem :)

Bontóból beszerezni komplett kapcsolót, bepattintani a helyére, vagy szükség esetén átrakni az izzó modult belőle.

Jártam már bontóban és találtam is kapcsolót. Azonban nem adják olcsón. 2000Ft-tól 6000FT /DB Nekem jelenleg 1 kivételével mindegyikben ki van égve valamelyik izzó vagy mind a kettő. Ha utánaszámolok ,akkor olyan 12 Eft ból meg is lennék (2 ülésfűtés, 1 riasztó, 1, belső keringetés, 1, ablakfűtés, 1 ECO, . Azonban mi a garancia rá, hogy mondjuk 1 hónap múlva ezek nem égnek ki?

Egy ilyen izzót mondjuk 120 Ft-ért megkapok akkor jóval olcsóbban kijövök :)

Ebay-ről rendeltem bele való LED-eket mivel packban volt háttérvilágításnak 100db kéket, visszajelző világításnak 50db piros LED-et. Így összesen 1200FT-ba került. Ha nem találok más megoldást akkor kiforrasztom a mostanit és LED-et rakok a helyére. De azért még keresgélek.

Link to comment
Megosztás:

Jártam már bontóban és találtam is kapcsolót. Azonban nem adják olcsón. 2000Ft-tól 6000FT /DB Nekem jelenleg 1 kivételével mindegyikben ki van égve valamelyik izzó vagy mind a kettő. Ha utánaszámolok ,akkor olyan 12 Eft ból meg is lennék (2 ülésfűtés, 1 riasztó, 1, belső keringetés, 1, ablakfűtés, 1 ECO, . Azonban mi a garancia rá, hogy mondjuk 1 hónap múlva ezek nem égnek ki?

Egy ilyen izzót mondjuk 120 Ft-ért megkapok akkor jóval olcsóbban kijövök :)

Ebay-ről rendeltem bele való LED-eket mivel packban volt háttérvilágításnak 100db kéket, visszajelző világításnak 50db piros LED-et. Így összesen 1200FT-ba került. Ha nem találok más megoldást akkor kiforrasztom a mostanit és LED-et rakok a helyére. De azért még keresgélek.

Ha beválik a dolog, szívesen átvennék a pirosból néhányat visszajelzőnek. A kék nem érdekel, mert az én terveim zöldek. :-)

Link to comment
Megosztás:

Ha beválik a dolog, szívesen átvennék a pirosból néhányat visszajelzőnek. A kék nem érdekel, mert az én terveim zöldek. :-)

Hát január elejét írták szállításnak. Szóval akörül tudom tesztelni, de ha sikerül megcsinálni, akkor képekkel felrakom ide, hátha valakinek még jól jön :) és természetesen tudok küldeni belőle :)

Link to comment
Megosztás:

Nem feltétlen egyszerűbb a bontott. Nekem akkor égett ki, amikor próbaképp kiszedtem a kapcsolót. Utána vettem egy bontottat, ami állítólag jó volt, de mikor beraktam a fele már annak sem égett. Úgyhogy csak ideig óráig megoldás ez.

A "hivatalos" bontókból való bármilyen beszerzésről én kezdek végérvényesen leszokni. Horror árakon adnak bizonyos dolgokat. Volt már, aki gyári új ár fölé lőtte a saját eladási árát aztán amikor elmondtam, hogy újan olcsóbb, akkor picit alámondott, de nem vettem meg úgy sem. Nálam a bontott az félár vagy alacsonyabb az újhoz képest.

Így ha kell valami, akkor magánembertől veszek, aki elbont egy komplett autót.

@Bugge: Milyen a belevaló LED amit rendeltél?

A LED-del egyébként az a baj, hogy mindent ki kell cserélni, ha azt akarod hogy szép legyen. Ez a kapcsolónál még egyszerű, de máshol kicsit bonyolultabb. És vannak buktatók a dologban. Egyszer majd én is csinálok egy leírást, de kíváncsi vagyok más mit és hogyan old meg.

Link to comment
Megosztás:

Nem feltétlen egyszerűbb a bontott. Nekem akkor égett ki, amikor próbaképp kiszedtem a kapcsolót. Utána vettem egy bontottat, ami állítólag jó volt, de mikor beraktam a fele már annak sem égett. Úgyhogy csak ideig óráig megoldás ez.

A "hivatalos" bontókból való bármilyen beszerzésről én kezdek végérvényesen leszokni. Horror árakon adnak bizonyos dolgokat. Volt már, aki gyári új ár fölé lőtte a saját eladási árát aztán amikor elmondtam, hogy újan olcsóbb, akkor picit alámondott, de nem vettem meg úgy sem. Nálam a bontott az félár vagy alacsonyabb az újhoz képest.

Így ha kell valami, akkor magánembertől veszek, aki elbont egy komplett autót.

@Bugge: Milyen a belevaló LED amit rendeltél?

A LED-del egyébként az a baj, hogy mindent ki kell cserélni, ha azt akarod hogy szép legyen. Ez a kapcsolónál még egyszerű, de máshol kicsit bonyolultabb. És vannak buktatók a dologban. Egyszer majd én is csinálok egy leírást, de kíváncsi vagyok más mit és hogyan old meg.

Igen tudom, hogy így valóban ki kell cserélni mindent, hogy szép legyen. Még csak most vettem a kocsit 1 hónapja :) Így ez az első lépés. Megnézem, hogy kivitelezhető ez a megoldás, és ha működik, akkor eldöntöm, hogy merre tovább. Vagy mindent cserélek, vagy megpróbálok szerezni gyári világítással megegyező LED-et.

Amitől a legjobban félek az a műszerfal a km óra meg egyéb bekötések miatt. A számítógép része nem érintett, mert nekem színes kijelzős GPS-es, így ott nem kell cserélni.

A belevaló LED-et egyébként egy német tunning oldalon találtam ahol leírták, hogy mekkora milyen típusú kell bele. Most sajnos azt sehol nem találom :(

De én ezt a 2 packot rendeltem:

http://www.ebay.com/itm/321464862311?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

http://www.ebay.com/itm/151333810816?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Link to comment
Megosztás:

Jártam már bontóban és találtam is kapcsolót. Azonban nem adják olcsón. 2000Ft-tól 6000FT /DB Nekem jelenleg 1 kivételével mindegyikben ki van égve valamelyik izzó vagy mind a kettő. Ha utánaszámolok ,akkor olyan 12 Eft ból meg is lennék (2 ülésfűtés, 1 riasztó, 1, belső keringetés, 1, ablakfűtés, 1 ECO, . Azonban mi a garancia rá, hogy mondjuk 1 hónap múlva ezek nem égnek ki?

Egy ilyen izzót mondjuk 120 Ft-ért megkapok akkor jóval olcsóbban kijövök :)

Ebay-ről rendeltem bele való LED-eket mivel packban volt háttérvilágításnak 100db kéket, visszajelző világításnak 50db piros LED-et. Így összesen 1200FT-ba került. Ha nem találok más megoldást akkor kiforrasztom a mostanit és LED-et rakok a helyére. De azért még keresgélek.

Biztos, hogy ki vannak égve az izzók? Mert nálam is állandóan szarakodnak ezek a visszajelző izzók, de eddig 10-ből egy kapcsolóban volt kiégve az egyik izzó. A többi esetben érintkezési hiba volt, ami kontakt tisztítással javult.

A LED-ek bírják a 14 V-ot, vagy ellenállást kell beforrasztani mellé?

Egyébként ha kontakt hiba van az izzó blokk meg a kapcsoló között, akkor a LED sem fog világítani.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Biztos, hogy ki vannak égve az izzók? Mert nálam is állandóan szarakodnak ezek a visszajelző izzók, de eddig 10-ből egy kapcsolóban volt kiégve az egyik izzó. A többi esetben érintkezési hiba volt, ami kontakt tisztítással javult.

A LED-ek bírják a 14 V-ot, vagy ellenállást kell beforrasztani mellé?

Egyébként ha kontakt hiba van az izzó blokk meg a kapcsoló között, akkor a LED sem fog világítani.

Az izzók biztos kiégtek. Legalábbis eddig az ECO gombomat szedtem szét, mert úgy voltam, ha eltöröm jelenleg e nélkül is kényelmesen tudok élni, valamint a bontókban ebből van a legtöbb, ha nagyon kell :)

Szóval megnéztem és a szál el volt benne Szakadva, láttam, hogy már korábban is írtad, hogy Neked ilyen szerencséd volt, ezért én is egyből ezzel kezdtem :), de sajnos nem jött be.

Az ellenálláson én is gondolkoztam, de szerintem mindenképpen kell bele. Egy 560 ohm -ra gondoltam, legalábbis német fórumokon ezt olvastam. Azzal kivitelezhető, már csak az a kérdés, hogy préselem bele a gombba :) De ahogy írtam 100 LED-et rendeltem, elsőnek megpróbálom direktbe, ha elszáll akkor van még lehetőség kisérletezni.

Link to comment
Megosztás:

Az izzók biztos kiégtek. Legalábbis eddig az ECO gombomat szedtem szét, mert úgy voltam, ha eltöröm jelenleg e nélkül is kényelmesen tudok élni, valamint a bontókban ebből van a legtöbb, ha nagyon kell :)

Szóval megnéztem és a szál el volt benne Szakadva, láttam, hogy már korábban is írtad, hogy Neked ilyen szerencséd volt, ezért én is egyből ezzel kezdtem :), de sajnos nem jött be.

Az ellenálláson én is gondolkoztam, de szerintem mindenképpen kell bele. Egy 560 ohm -ra gondoltam, legalábbis német fórumokon ezt olvastam. Azzal kivitelezhető, már csak az a kérdés, hogy préselem bele a gombba :) De ahogy írtam 100 LED-et rendeltem, elsőnek megpróbálom direktbe, ha elszáll akkor van még lehetőség kisérletezni.

Felesleges megpróbálni direktben ott van a speckóban milyen feszültségre van tervezve. Mindenképpen kell ellenállás. Ki kell számolni mekkora jó. A pirosra 2 voltot ír arra lehet, hogy nagyobb kell, a másiknak meg elég nagy a tartománya, nem tudom ott mit kell alapul venni.

Én amúgy fehér sdm ledekkel csináltam/lom.

(Nekem is biztosan ki volt égve.)

Link to comment
Megosztás:

Szóval most leírom ötödször is...

Tapasztalatom szerint a szalag a legjobb megoldás a számlap mögé és a fűtéskonzolba. Nyilván a tápról gondoskodni kell, de van erre nem is drága megoldás. A számlapot világító LED foltossá teszi a képet, ezért meg kell oldani, hogy a fehér reflexiós búrát világítsa, így a számlapra csak a szórt, egyenletes fény jut. Amit nagyon szeretnék megcsinálni, az a világítás kapcsoló, de amikor szétszedtem és megláttam azt a kis fehér ernyős, apró izzót, lepetéztem, csendben összeraktam és lefeküdtem duzzogni...

Link to comment
Megosztás:

A számlapot világító LED foltossá teszi a képet...

Nem biztos, ha elegendő led van benne. Nekem csak a műszeregységben (óracsoportban) van hetvenvalamennyi, a teljes műszerfalban (középkonzol, világításkapcsoló, TID, ablakemelő kapcsolók, ülésfűtéskapcsolók) több mint 100 ha jól emlékszem. ;)

Ja, van a multikormány gombjaiban is.

Link to comment
Megosztás:

Az izzók biztos kiégtek. Legalábbis eddig az ECO gombomat szedtem szét, mert úgy voltam, ha eltöröm jelenleg e nélkül is kényelmesen tudok élni, valamint a bontókban ebből van a legtöbb, ha nagyon kell :)

Szóval megnéztem és a szál el volt benne Szakadva, láttam, hogy már korábban is írtad, hogy Neked ilyen szerencséd volt, ezért én is egyből ezzel kezdtem :), de sajnos nem jött be.

Az ellenálláson én is gondolkoztam, de szerintem mindenképpen kell bele. Egy 560 ohm -ra gondoltam, legalábbis német fórumokon ezt olvastam. Azzal kivitelezhető, már csak az a kérdés, hogy préselem bele a gombba :) De ahogy írtam 100 LED-et rendeltem, elsőnek megpróbálom direktbe, ha elszáll akkor van még lehetőség kisérletezni.

Mindenképpen kell ellenállás, de szerintem legalább 1 kohm de lehet, hogy 2,2kohm sem sok. Az ebay leírásból kiderül, hogy 7000mcd a fényereje, ez sok, vakítani fog. Nem beszélve az egy pontba világításról, a sima 3 és 5 mm-es LED-ek max 60 °-ban világítanak, vagy még szűkebben - tehát egy pontba. Ezen változtani lehet ha megcsiszolod a tetejüket, így jobban szórják a fényt. homogénebbek.

Egy-két komplett műszerfal LED-esítésen már én is túl vagyok, java részt SMD-ket használtam ami 120°-os szögben sugároz. Az SMD-nek csak 1200-1500 mcd a fényereje, ráadásul 3-3 darab sorba van kötve és még így is van egy ellenállás velük sorba a megfelelő fényerő miatt.

Ha gondolod nézd meg ezt itt - a sajátom is benne van:

http://data.hu/get/2140319/Kek_muszerfal.zip

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem biztos, ha elegendő led van benne. Nekem csak a műszeregységben (óracsoportban) van hetvenvalamennyi, a teljes műszerfalban (középkonzol, világításkapcsoló, TID, ablakemelő kapcsolók, ülésfűtéskapcsolók) több mint 100 ha jól emlékszem. ;)

Ja, van a multikormány gombjaiban is.

Igazad van, de én az "egyszerű" megoldásra gondoltam. Vagyis rizsszem kihúz, T5 LED betesz. Kevés az izzók foglalatának száma. A szalagot azért gondolom praktikusnak, mert körbevezetve a reflexiós búra falán egyszerű a szerelés és elég egy helyen ellenállással bajlódni. Szivesen pepecselnék egyébként egyesével a ledekkel, de sajnos annyira nem értek az elektromossághoz, még egy ellenállás szükséges értékét sem tudnám önállóan kiszámolni... Pedig pl. a lámpa kapcsolót így kéne megcsinálnom, de egyelőre reménytelennek tűnik. És ugye a kapcsolókba sem tehetek szalagot. A netről szinte mindent meg szoktam oldani, de ledezésre nem találtam még kerek leírást, ahol mondjuk az alap képletek is ott vannak és szájbarágós.

Link to comment
Megosztás:

Mindenképpen kell ellenállás, de szerintem legalább 1 kohm de lehet, hogy 2,2kohm sem sok. Az ebay leírásból kiderül, hogy 7000mcd a fényereje, ez sok, vakítani fog. Nem beszélve az egy pontba világításról, a sima 3 és 5 mm-es LED-ek max 60 °-ban világítanak, vagy még szűkebben - tehát egy pontba. Ezen változtani lehet ha megcsiszolod a tetejüket, így jobban szórják a fényt. homogénebbek.

Egy-két komplett műszerfal LED-esítésen már én is túl vagyok, java részt SMD-ket használtam ami 120°-os szögben sugároz. Az SMD-nek csak 1200-1500 mcd a fényereje, ráadásul 3-3 darab sorba van kötve és még így is van egy ellenállás velük sorba a megfelelő fényerő miatt.

Ha gondolod nézd meg ezt itt - a sajátom is benne van:

http://data.hu/get/2140319/Kek_muszerfal.zip

Köszi a leírást, nagyon jól össze van szedve. Egyenlőre csak kicsiben kezdem, mert nem vagyok nagy műszerész :) Így csak kísérletezgetek, van egy 12V-os tápom itthon így nem kell bedugni ahhoz, hogy tesztelni tudjam a ledeket. Legalábbis ez a terv.

Az SMD ledek viszont elgondolkodtatóak. Azt a csiszolós módszert megpróbálom majd, ha megjöttek, ha meg nagyon fényes lesz akkor veszek kisebbet. Mondjuk ezek olcsó kínai ledek, így a tapasztalatom az, hogy gyengébbek,mint a leírás, legalábbis ez az olcsó kategória.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a leírást, nagyon jól össze van szedve. Egyenlőre csak kicsiben kezdem, mert nem vagyok nagy műszerész :) Így csak kísérletezgetek, van egy 12V-os tápom itthon így nem kell bedugni ahhoz, hogy tesztelni tudjam a ledeket. Legalábbis ez a terv.

Az SMD ledek viszont elgondolkodtatóak. Azt a csiszolós módszert megpróbálom majd, ha megjöttek, ha meg nagyon fényes lesz akkor veszek kisebbet. Mondjuk ezek olcsó kínai ledek, így a tapasztalatom az, hogy gyengébbek,mint a leírás, legalábbis ez az olcsó kategória.

A kocsiban üzem közben 14-14,2 V a tápfeszültség, szóval ami bírja a 12 V-t, az nem biztos, hogy a tartós 14,2 V-ot is bírni fogja.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.