Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Nem teljesen értelek... :)

Jó így, hogy csak bal oldalon van ködlámpa? (én bekötöttem jobb oldalra is)

Nálad hogy van?

Én úgy tudom, hogy szabály, hogy csak a bal oldalon van hátsó ködlámpa. Vannak autók amiben jobb oldalon a ködlámpa helyén van a tolatólámpa.

Link to comment
Megosztás:

Hátul csak a bal oldalon van ködlámpa!Jobb oldallal vigyázz ha bekötöd,mert elég zavaró lehet a mögötted haladónak,főleg ködös időben,arról nem is beszélve,hogy olyan mintha folyamatosan fékeznél,és ennek a rendőr sem örülne ha meglátná.

A minap figyeltem meg, hogy hátul csak egyik ködlámpám világít (csak a bal, jobb oldali nem)

Megnéztem, mi lehet a gond, dupla wolfram szálas izzó rendben, kiveszem, hát látom hogy egy kb másfél centis, "L" alakú érintkező hiányzik, amiről az izzó izzó 21 W-os szálja kapná a feszülstésget.

Ez ilyen gyárilag, vagy csak kieshetett ez az érintkező?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Pari vagyok és új felhasználó.

Azt szeretném kérdezni, hogy találkozott-e már valaki olyan problémával miszerint a km óra mutatóm ill. a fordulatszám mutató csak akkor működik ha kedve van, egyébként a napi és összegző számláló működik. Tegnap olyat csinált,hogy a km mutató működött, de a fordulatszám mérő nem. Előre is köszi a választ.

Link to comment
Megosztás:

Eredetileg gyári rádió volt benne, ezért tűnik el a dátum, mikor bekapcsolom a rádiót, ott jelezné ki az infókat. De az előző tulajom kicserélte a rádiót egy CD-s Sonyra, ezért most eltűnik.

Igazából nem zavar, csak annyit akartam kérdezni hogy nem-e egy szálat kell le/át/kikötni a rádiónál, ahhoz hogy a dátum ne tűnjön el...

A rádión egy kék vezetéket ha kikötsz máris marad a dátum a kijelződön, ha nincs TECH2, kéznél ez a legegyszerűbb minden Opelnál így van Astra, Vectra, stb. Az utólagos rádiód papírját nézd meg, az 'antenne' felíratú vezetéket kell csak kíhúznod, ez általában a kocsiból jövő kötegben mindig kék.

TECH2 vel pedig -> NOT RADIO PRESENT funkciót kell bekapcsolni, de a kábel megszakítás egyszerűbb :)

(Azért antenne a felirat, mert a legtöbb rádión itt adna jelet a motoros antenna kihúzására, opeleknél pedig ez a szál jelzi a kijelzőnek a rádió kontrol átvételét aza ezért veszi le a dátumot!) Remélem sikerül a hadművelet :)

Link to comment
Megosztás:

A rádión egy kék vezetéket ha kikötsz máris marad a dátum a kijelződön, ha nincs TECH2, kéznél ez a legegyszerűbb minden Opelnál így van Astra, Vectra, stb. Az utólagos rádiód papírját nézd meg, az 'antenne' felíratú vezetéket kell csak kíhúznod, ez általában a kocsiból jövő kötegben mindig kék.

TECH2 vel pedig -> NOT RADIO PRESENT funkciót kell bekapcsolni, de a kábel megszakítás egyszerűbb :)

(Azért antenne a felirat, mert a legtöbb rádión itt adna jelet a motoros antenna kihúzására, opeleknél pedig ez a szál jelzi a kijelzőnek a rádió kontrol átvételét aza ezért veszi le a dátumot!) Remélem sikerül a hadművelet :)

Egy világos kék, rádióból jövő vezeték nálam alapból nincs is bekötve (leszigetelve sem volt, csak úgy lógott).

Meg egy másik vezeték sem, a színére már nem emlékszem, de egy fura csatlakozó van a végén.

Link to comment
Megosztás:

Hátul csak a bal oldalon van ködlámpa!Jobb oldallal vigyázz ha bekötöd,mert elég zavaró lehet a mögötted haladónak,főleg ködös időben,arról nem is beszélve,hogy olyan mintha folyamatosan fékeznél,és ennek a rendőr sem örülne ha meglátná.

Elég sok autó van amelyiknél gyárilag mindkét oldalon van ködlámpa, szóval ennek így nem hinném hogy lenne jelentősége. Esetleg annak hogy ha csak egy ködlámpa van, akkor az inkább az autó menetirány szerinti bal oldalán legyen (a felezővonal felőli oldalon), ellenkező esetben sűrű ködben ha csak jobboldalt világít, még azt hiszik motoros vagy és megpróbálnak sávon belül kikerülni...

Bár ez az elmélet is megdől, tekintve hogy jópár autónak csak egy ködzárófénye van, az is középen. (ld.: Pug 206 vagy új Swift)

Link to comment
Megosztás:

Elég sok autó van amelyiknél gyárilag mindkét oldalon van ködlámpa, szóval ennek így nem hinném hogy lenne jelentősége. Esetleg annak hogy ha csak egy ködlámpa van, akkor az inkább az autó menetirány szerinti bal oldalán legyen (a felezővonal felőli oldalon), ellenkező esetben sűrű ködben ha csak jobboldalt világít, még azt hiszik motoros vagy és megpróbálnak sávon belül kikerülni...

Bár ez az elmélet is megdől, tekintve hogy jópár autónak csak egy ködzárófénye van, az is középen. (ld.: Pug 206 vagy új Swift)

Én is láttam már rengeteg autót, amelynek mindkét oldalon van ködlámpája, ezért is volt furcsa. Azt hittem, csak kiesett, vagy egyszerűen kispóroltak egy 0 Ft-os alkatrészt a jobb oldali lámpából. Elvégre vezetékelés ki van építve, benne van a dupla izzószálas izzó, elvileg minden adott, hogy működjön.

Link to comment
Megosztás:

Igaz még sosem figyeltem annyira,de én nem láttam még 2 ködlámpás autót :huh:

Én is láttam már rengeteg autót, amelynek mindkét oldalon van ködlámpája, ezért is volt furcsa. Azt hittem, csak kiesett, vagy egyszerűen kispóroltak egy 0 Ft-os alkatrészt a jobb oldali lámpából. Elvégre vezetékelés ki van építve, benne van a dupla izzószálas izzó, elvileg minden adott, hogy működjön.
Link to comment
Megosztás:

Lada :lol: :lol: :D

Nem autóról beszélünk?Swiftnek is kettő van?soha nem láttam...

Jóó-jóóó, most nekem csak a ködlámpa volt képben. Mert akárminek is tartjuk, négy kereke, motorja, és két nagyonerős ködlámpája van hátul, legalábbis a 2107-nek tuti.

A későbbi Stift-eknek asszem már csak egy van, de az első nálunk gyártottnak tuti kettő. Volt szerencsém egyszer nagyon nagy ködben megtenni egy példány mögött a Békéscsaba-Kecskemét távot, nagyon lassan. És persze villoghattam neki, nagyon nem értette (mondjuk ez már más téma. :huh: )

Link to comment
Megosztás:

szasztok

épp ledesítgetem a vekit belülről, eddig pár gomb van kész és a beltéri világítás. most épp a villany kapcsoló van soron, be is dombtam bele 7ledet, de az istenért sem világít. itt egy kép a dologról. amit nem igazán értek, hogy 12v-os elemet rátoltam, és végig jártam vele az utat és mindig világított 2 led. az egész nem világít gondolom max 2 a sok ellenállás miatt. a fenti külön led se világít, pedig jól van bekötve. nem igazán értem:/ szerintetek?

ami nem látszik a képen, hogy a ködlámpa (ami nincs) negatívjára is rá van kötve a bal felső sarkas kötéshez.

Link to comment
Megosztás:

Itt nézd meg:http://www.aty.hu/kek/

szasztok

épp ledesítgetem a vekit belülről, eddig pár gomb van kész és a beltéri világítás. most épp a villany kapcsoló van soron, be is dombtam bele 7ledet, de az istenért sem világít. itt egy kép a dologról. amit nem igazán értek, hogy 12v-os elemet rátoltam, és végig jártam vele az utat és mindig világított 2 led. az egész nem világít gondolom max 2 a sok ellenállás miatt. a fenti külön led se világít, pedig jól van bekötve. nem igazán értem:/ szerintetek?

ami nem látszik a képen, hogy a ködlámpa (ami nincs) negatívjára is rá van kötve a bal felső sarkas kötéshez.

Link to comment
Megosztás:

köszi, ismerem,de nem segít

a felső led az ég mint rájöttem, csak gyújtást kell adni neki és akkor ég. viszont az alsó sor sehogyan sem akar, valami ötlet esetleg? mindent átnéztem, de semmi hibát nem találok. nincs külön biztosítéka esetleg?

Innen is letötlhetsz néhány infót, a sajátom:

http://rapidshare.com/files/240078345/Vectra-B-LED.zip

Link to comment
Megosztás:

én pont fordítva kötöttem be a + oldalt mint te. de az aty oldalán is fordítva van bekötve. akkor ez a gond?

Az általad felrakott képet ha nézed akkor jobb oldal felül, amire az ellenállás megy, az a negatív. Baloldalon felül, amire a piros vezeték megy, az a pozitív. A felső LED-nek pedig alatta az "ST8" láb a pozitívja.

Link to comment
Megosztás:

Az általad felrakott képet ha nézed akkor jobb oldal felül, amire az ellenállás megy, az a negatív. Baloldalon felül, amire a piros vezeték megy, az a pozitív. A felső LED-nek pedig alatta az "ST8" láb a pozitívja.

akkor tehát fordítva kötöttem be:/ nem értem, aty oldalán is így mutatta.

köszi az infókat, holnap akkor megfordítom az egészet. jó meló lesz:/

amúgy azt nem tudod, hogy a beltéri világításnál miért világít halványan a led amikor le van kapcsolva? gondolom kap valami alapfeszültséget, mert 4et sorba kötöttem egymás után és akkor már nem világít. nem lehet valahogy ezt megoldani?

Link to comment
Megosztás:

akkor tehát fordítva kötöttem be:/ nem értem, aty oldalán is így mutatta.

köszi az infókat, holnap akkor megfordítom az egészet. jó meló lesz:/

amúgy azt nem tudod, hogy a beltéri világításnál miért világít halványan a led amikor le van kapcsolva? gondolom kap valami alapfeszültséget, mert 4et sorba kötöttem egymás után és akkor már nem világít. nem lehet valahogy ezt megoldani?

Passz. Beltéri lámpát nem LED-eztem, nekem maradt az eredeti.

Egyébként néztem Aty oldalát, ott is jól van, katódok - negatív, anódok - pozitív. Ha megnézed a hátulról készült képet, ott is írja GND tehát test

Link to comment
Megosztás:

Ha a tükör felettire gondolsz,akkor az azért világít halványan,mert késleltetett lámpa,és alapból egy pár volt folyik rajta.A hagyományos izzót nem tudja "meghajtani",de a lednek pont elég,hogy olyan halványan "világítson".Nekem is olyan ne foglalkozz vele,nem szívja le az akksit,és nem tudsz vele mit csinálni.

akkor tehát fordítva kötöttem be:/ nem értem, aty oldalán is így mutatta.

köszi az infókat, holnap akkor megfordítom az egészet. jó meló lesz:/

amúgy azt nem tudod, hogy a beltéri világításnál miért világít halványan a led amikor le van kapcsolva? gondolom kap valami alapfeszültséget, mert 4et sorba kötöttem egymás után és akkor már nem világít. nem lehet valahogy ezt megoldani?

Link to comment
Megosztás:

Jó bele a 44 Ah-s,de ha nem sok különbség van közte árba,akkor vegyél 55-öst

Sziasztok!

Elég régen irkáltam már (jó volt az autó). Ma meg lehervadt az aksi. Eddig is nehezen tekerte meg, ma be se indult. Nem tudjátok véletlenül mekkora aksi kell az x16xel verdába? Most 44 ah-s van benne, gyanítom ez kevés. Vagy sz@r, de az biztos.

Link to comment
Megosztás:

Jó bele a 44 Ah-s,de ha nem sok különbség van közte árba,akkor vegyél 55-öst

Köszi a gyors választ!

A 2T trabimból( 2hónapja nem volt beindítva) kivettem az aksit és az első pöccintésre beindult. Így amit kivettem töltőre sem tettem, nyilván egyből kuka.

Venni viszont olyat szeretnék, ami a legideálisabb. Az 55-öst ugyanúgy feltölti a generátor? Nyilván az indító árama erősebb. Érdemes zseléset venni, vagy valami hagyományos savasat?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.