Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Heló!

Ma kivettem az lekötöttem az aksit mert a műszerfalat vettem ki izzócsere miatt és mióta visszakötöttem az ablakok nem mennek automatán, ez mitől lehet? valaki írta itt hogy tanítani kell. az mit jelent és hogyan kell hogy újra minden a régi legyen. jártam már így F Astrával és G-vel is, egy idő után megjavult mind kettő, csak érdekel hogy ez miért van. Ha valaki tudja kérem írja meg.

Gyújtás ráad, ablakok működnek, felhúz teljesen, ott tart kattanásig (végállásig 1-2 másodperc) és máris felprogramozva!
Link to comment
Megosztás:

hali mindenki.

valaki megtudja mondani hogy a csomagtartó zárja miért nem nyilik ki amikor megnyomom a távvezérlöt?

4 ajtó nyilik de az 5. nem

kulcsot kell beletennem és erösen elforditani hogy kinyiljon.

1,6i 16v

97 es veki

Legrosszab esetben a motor halott (haldoklik), fújj be neki valami zár olajzót aztán kulcsal nyitogatni, ha nem akkor viszont lehet ki kellene venni megnézni esetleg a mechanikának egy kis olaj. Amúgy, amikor nyomod a gombot hallasz valami hangot a zártól, hogy próbál-e valamit csinálni? Nekem A vectra szokott néha olyat csinálni, hogy nem húzza le, de 2-3 próbálkozás és bezár, de olyankor látom is, hogy próbálja zárni.
Link to comment
Megosztás:

hali mindenki.

valaki megtudja mondani hogy a csomagtartó zárja miért nem nyilik ki amikor megnyomom a távvezérlöt?

4 ajtó nyilik de az 5. nem

kulcsot kell beletennem és erösen elforditani hogy kinyiljon.

1,6i 16v

97 es veki

Átvezető kábel szkadása is lehet

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Valaki tudna esetleg valami tapasztalatot mondani, hogy mitől lehet az, hogy a jobb hátsó ajtónak a központija miért nem mükszik.

Azt leellenőriztem, hogy a zár nem is reagál a vezérlő jelére, nem is dolgozik a motor. A kérdésem az, hogy hol érdemes kezdeni a hibakeresést. Tegnap előjött a jobb elsőnél is, de ott rájöttem, hogy valami kontakt hiba lehetett, mert a vezeték mozgatásával utána rendben volt. Vezérlőnél lehet valamit mérni, hogy kiadja e a jelet a zárnak?

Mert szerintem onnan kellene kezdeni. Esetleg valakinek kapcsolási rajza?

Köszi a válaszokat.

Üdv,

Péter

Link to comment
Megosztás:

Nézd át az ajtóátvezető kábelt. Nekem mind a 3 vezetéke el volt szakadva. Általában ott szokott eltörni a vezeték, már több autónál javítottam ilyen hibát. Volt hogy az ablakemelő nem ment, volt hogy a kp zár. Nem elég ránézni, meg kell húzni kicsit a kábelt, mert lehet a szigetelése még tartja, de belül már el van szakadva.

Link to comment
Megosztás:

Nézd át az ajtóátvezető kábelt. Nekem mind a 3 vezetéke el volt szakadva. Általában ott szokott eltörni a vezeték, már több autónál javítottam ilyen hibát. Volt hogy az ablakemelő nem ment, volt hogy a kp zár. Nem elég ránézni, meg kell húzni kicsit a kábelt, mert lehet a szigetelése még tartja, de belül már el van szakadva.

Köszi az infót, ellenőrizni fogom, akkor szerinted a motor meghibásodásának esélye minimális, akárcsak a vezérlőé?

Link to comment
Megosztás:

Igen, általában a kábel szokott eltörni, de hát azért vannak kivételek is.

A vezérlőtől az ajtóig valószínű jó, mert ott mértem feszültséget, és a működtetés hatására változott is az érték.

Akkor a követlkező rész az ajtón belül a motorig. Hogyan lehet a motort kiszedni a leggyorsabban, vagyis a csatit, mert oda nem férek hozzá?

Megfújtam kontaktspray-el de semmi változás nem történt. Tehát valószínű itt lehet szakadás, vagy a motor nem mükszik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

EGy kis segítséget kérnék. Nem tudja valaki hogy isuzu motoros vectránál, melyik jeladó az ami a motor hőfokot érzékeli és az izzítást ez alapján vezérli . Mert egy autóboltos valami olyasmit mondott, hogy van egy jeladó a termosztát háznál és az küldi a jelet ami vezérli az izzítást.

köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

A vezérlőtől az ajtóig valószínű jó, mert ott mértem feszültséget, és a működtetés hatására változott is az érték.

Akkor a követlkező rész az ajtón belül a motorig. Hogyan lehet a motort kiszedni a leggyorsabban, vagyis a csatit, mert oda nem férek hozzá?

Megfújtam kontaktspray-el de semmi változás nem történt. Tehát valószínű itt lehet szakadás, vagy a motor nem mükszik.

Motort még nem szedtem szét, úgyhogy abban nem tudok segíteni. Viszont ha jó lesz az ajtóban a kábel, akkor a motornál van egy mikrokapcsoló, az szokott vacakolni, ha jól hallottam. Ahhoz szét kel lszedni a motort, van benne egy kis kapcsoló, amit elektronikai boltban lehet kapni és ki lehet cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

EGy kis segítséget kérnék. Nem tudja valaki hogy isuzu motoros vectránál, melyik jeladó az ami a motor hőfokot érzékeli és az izzítást ez alapján vezérli . Mert egy autóboltos valami olyasmit mondott, hogy van egy jeladó a termosztát háznál és az küldi a jelet ami vezérli az izzítást.

köszi előre is.

Pontosan én is így tudom, mivel nekem le van szakadva a vezeték a jeladóról a termosztát háznál azt hiszem a motorral szemben a bal oldali (du. pontosan meg tudom mondani). Nekem így leszakadva mindig ugyan annyit izzít hidegen-melegen, de nem lényeges, mert ha elindítod leveszi az izzítást, de mérj rá multiméterrel (kell egy segéd ember hozzá:D)
Link to comment
Megosztás:

Pontosan én is így tudom, mivel nekem le van szakadva a vezeték a jeladóról a termosztát háznál azt hiszem a motorral szemben a bal oldali (du. pontosan meg tudom mondani). Nekem így leszakadva mindig ugyan annyit izzít hidegen-melegen, de nem lényeges, mert ha elindítod leveszi az izzítást, de mérj rá multiméterrel (kell egy segéd ember hozzá :D)

szia! szóval azt mondod hogy ha lehuznám a jeladó vezetékét, akkor ugyanannyit izzitana melegen is mint hidegen? (ez lenne a jó :D) megköszönném ha megnéznéd pontosan meik az.

köszi

Link to comment
Megosztás:

szia! szóval azt mondod hogy ha lehuznám a jeladó vezetékét, akkor ugyanannyit izzitana melegen is mint hidegen? (ez lenne a jó :D) megköszönném ha megnéznéd pontosan meik az.

köszi

Pontosan, nekem így van (bár A vectra, de a motor ugyanaz) és nem fogom cserélni a jeladót, mert ugye vezetékkel együtt vehető, vissza forrasztani lehetetlen és úgy 10ezer magyar forintot kóstál. Nemsokára mondom melyik az.
Link to comment
Megosztás:

szia! szóval azt mondod hogy ha lehuznám a jeladó vezetékét, akkor ugyanannyit izzitana melegen is mint hidegen? (ez lenne a jó :D) megköszönném ha megnéznéd pontosan meik az.

köszi

Megnéztem, ha szemben állsz a kocsival a termoháznál a jobb oldali az a jeladó!
Link to comment
Megosztás:

Megnéztem, ha szemben állsz a kocsival a termoháznál a jobb oldali az a jeladó!

okés köszi megnézem mindjárt. Amúgy azért kérdeztem, mert ilyenkor mikor kinnt is melegebb van ugye és már a motor üzemmeleg akkor már nem akar izzitani, és elég sokat tekertet mire elindul. De akkor elvileg igy ezt át tudom hidalni.

Link to comment
Megosztás:

okés köszi megnézem mindjárt. Amúgy azért kérdeztem, mert ilyenkor mikor kinnt is melegebb van ugye és már a motor üzemmeleg akkor már nem akar izzitani, és elég sokat tekertet mire elindul. De akkor elvileg igy ezt át tudom hidalni.

na megnéztem. hát a termo házon láttam két stekkert. a balos az ilyen rátüző sarus, a jobbos pedig menetes. akkor ez az amiről beszéltünk ugye?

Link to comment
Megosztás:

na megnéztem. hát a termo házon láttam két stekkert. a balos az ilyen rátüző sarus, a jobbos pedig menetes. akkor ez az amiről beszéltünk ugye?

Igen a jobbos menetes az, na nekem ott szakadt le, de elvileg úgy rémlik, hogy az a vezeték egy kb. 20 cm-es darab a végén egy műanyag csatival, széthúz és kész.
Link to comment
Megosztás:

Igen a jobbos menetes az, na nekem ott szakadt le, de elvileg úgy rémlik, hogy az a vezeték egy kb. 20 cm-es darab a végén egy műanyag csatival, széthúz és kész.

igen erre gondoltam én is mert ugye ha azt kitekerném onnan, akkor kifolyna a viz.

De ez a jeladó akkor csak az izzításhoz küldi a jelet ugye? tehát mást nem iktatok ki vele ha lehuzom

Link to comment
Megosztás:

igen erre gondoltam én is mert ugye ha azt kitekerném onnan, akkor kifolyna a viz.

De ez a jeladó akkor csak az izzításhoz küldi a jelet ugye? tehát mást nem iktatok ki vele ha lehuzom

Igen, ha kitekernéd kifolyna, nekem semmi más nem történt, bekötési rajzot mondjuk még nem néztem. De mikor rajt volt egy pillanatra felvillant az izzítás kontroll lámpa és jóformán semmit nem izzított ez télen volt szívás mondjuk. Húzd le és, ha úgy jó akkor öröm és bódogság, de elvileg semmi másnak nem kellene azon kívül történnie, a hőfokot a műszeregységre más jeladó veszi le.
Link to comment
Megosztás:

Igen, ha kitekernéd kifolyna, nekem semmi más nem történt, bekötési rajzot mondjuk még nem néztem. De mikor rajt volt egy pillanatra felvillant az izzítás kontroll lámpa és jóformán semmit nem izzított ez télen volt szívás mondjuk. Húzd le és, ha úgy jó akkor öröm és bódogság, de elvileg semmi másnak nem kellene azon kívül történnie, a hőfokot a műszeregységre más jeladó veszi le.

okés köszi a segítséget. Ma megnézem akkor :D

Link to comment
Megosztás:

na, ma megnéztem. Széthuztam a csatit. és valóban ugyanugy izzit meleg motornál is mint amikor hideg, és pöccre indul mindig. Csak sajnos van üröm az örömben. mert én nekem van bekötve egy led ami az utóizzítást jelzi vissza, és hát olyan jó 10 percig még izzit elinditás után is, nem tudom hogy ez nem vágja e taccsra az izzitogyertyákat.

Link to comment
Megosztás:

na, ma megnéztem. Széthuztam a csatit. és valóban ugyanugy izzit meleg motornál is mint amikor hideg, és pöccre indul mindig. Csak sajnos van üröm az örömben. mert én nekem van bekötve egy led ami az utóizzítást jelzi vissza, és hát olyan jó 10 percig még izzit elinditás után is, nem tudom hogy ez nem vágja e taccsra az izzitogyertyákat.

Multival rámértél, hogy valóban utóizzít? Többen írták talán még astra f-be, hogy nekik van utóizzítás, én is azt kérdeztem, akkor, hogy az nem teszi tönkre a gyertyát. Nekem ilyen nincs, ha csak nem kiiktatta valamelyik előző tulaj. Utána kellene járni, hogy mi felel érte, mert szerintem annak semmi értelme, nehogy már egy 20 éves autóval védjük a fákat.
Link to comment
Megosztás:

Multival rámértél, hogy valóban utóizzít? Többen írták talán még astra f-be, hogy nekik van utóizzítás, én is azt kérdeztem, akkor, hogy az nem teszi tönkre a gyertyát. Nekem ilyen nincs, ha csak nem kiiktatta valamelyik előző tulaj. Utána kellene járni, hogy mi felel érte, mert szerintem annak semmi értelme, nehogy már egy 20 éves autóval védjük a fákat.

igen rámértem multival is és a 11,7 volt mérhető amig utóizzít.

valahogy lehet azt kéne kiiktatni ezt az utóizzitást. Mi értelme van annak amugy?

Link to comment
Megosztás:

igen rámértem multival is és a 11,7 volt mérhető amig utóizzít.

valahogy lehet azt kéne kiiktatni ezt az utóizzitást. Mi értelme van annak amugy?

Én úgy tudom, hogy környezetkímélés míg be nem melegszik a motor, égéstér melegedés gyorsítás vagy valami ilyesmi szerepe van. Van valami vezérője az izzításnak, de nem tudom pontosan hol talán motortérben, de lehet a műszerfalnál. Szerintem fölösleges ezeknél a motoroknál, meg lehúzza a generátorod is. Ha a vezeték vissza van rakva, akkor meddig utóizzít?
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.