Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Sziasztok

Először is köszönöm a befogadást a fórumra :)

Köszi a válaszokat a csati megvan de a műszer szerint nincs hiba hm a chek lámpa mégis szórakozik,

viszont minden szépen működik.

ABS úgy tűnik jeladó probléma mert a gyakorlatban mükszik.

EGR szelep miatt csinálja,nézd meg,van e olaj a vákuumcsőben,az EGR-vezérlőszelep szakaszon,ha van,az gáz,EGR csere,mert átszakadt a membrán,illetve a vezérlő szelepet át kell tisztítani,de inkább csere,nekem is ez volt.Ha nincs átszakadva,száddal szívd meg,illetve nincs benne olaj,akkor csak a vezérlő ganéj.Azért nem látszik a diagnosztikán,mert nem állandó hiba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Először is köszönöm a befogadást a fórumra :)

Köszi a válaszokat a csati megvan de a műszer szerint nincs hiba hm a chek lámpa mégis szórakozik,

viszont minden szépen működik.

ABS úgy tűnik jeladó probléma mert a gyakorlatban mükszik.

Ebben az az érdekes hogy ha világít az ABS lámpa,olyankor az nem működik! :huh:

Indulás után egyszer csak kivillan,vagy fékezéskor vagy el sem alszik?

A hibakód olvasó csak elektromos hibát érzékel,de ettől lehet mechanikus gond is vele!

Semmi tárolt hibakód nem volt az autóban,vagy csak leráztak ezzel a szöveggel 6000-ért?? <_<

Link to comment
Megosztás:

Ez a gyári kivezetése a vonóhorog elektromos csatlakozásának bekötésére- vagyis erre kéne az anyacsatlakozó, aminek a másik vége a vonóhorog elektromos csatlakozója lenne. De ahelyett, hogy ilyen csatit raktak volna rá anno, vagy másik/hasonló csatival oldották volna meg, inkább megcsapolták a vezetékeket, elég hülye módon, így a balos index nem működik, csak a világítással együtt összevissza villog. A többi rész rendben működik, csak az szarakodik. A bekötések jók a horog végénél, csak ennek a résznek a bekötésénél van vmi gebasz...

Na ezért szeretnék, lehetőleg ugyanilyen csatit, mivel "ezt adták gyárilag"... :)

Na remélem érhető volt... :D

Hello Zozor,ezer éve.... :icon1:

http://www.alkatresz.eu/shop/arlista.php?sid=4208233b017f35c62f44ad2d50b6f8c4&gkgyar=OPE&gkkod=OPEVec_B/2&ugyfelid=-1&fertek=utal&tkisz=

Szerkezeti és szervíz alkatrészek a lenyíló menüben és......Egyéb (40)

Talán itt megtalálod amit keresel....

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem, kivették belőle az izzót, sőt a légzsák izzója sem volt benne és azzal is lesz valami gond. Mert gyújtás ráadásakor kivillan, elalszik és ismét világít.

Az ABS check lámpa viszont folyamatosan világít, tehát valami gond lesz ott vele.

Először elkezdem ellenőrizni a jeladókat, szerintem a jeladóknál lesz a gond, legnagyobb esély, mert nem hiszem hogy a vezérlő hibásodott meg, persze nincs kizárva.

A légzsák problémára tudnál valamit mondani. Haveromnak is akkor lett vele gond, amikor kasztnizás következtében el lett vágva a vezeték.

???

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Ebben az az érdekes hogy ha világít az ABS lámpa,olyankor az nem működik! :huh:

Indulás után egyszer csak kivillan,vagy fékezéskor vagy el sem alszik?

A hibakód olvasó csak elektromos hibát érzékel,de ettől lehet mechanikus gond is vele!

Semmi tárolt hibakód nem volt az autóban,vagy csak leráztak ezzel a szöveggel 6000-ért?? <_<

Elvileg semmi tárolt hibakód nem volt de sajna nem 6000 mivel jelenleg kint vagyok Németországban így 20 euró a tarifa <_<

ráadásul amíg világit az ABS meg időnként kigyullad a chek lámpa addig ezek a "majmok" nem adnak vizsgát az autóra :goofy:

Már azon gondolkodom,hogy kiveszem az izzókat, de fogalmam sincs, hogy vegyem ki az óracsoportot :blink:

Esetleg ha valaki tudja ,hogy hogy lehet kiiktatni az ABS és CHEK visszajelzőket azt megköszönném. :D

Link to comment
Megosztás:

Elvileg semmi tárolt hibakód nem volt de sajna nem 6000 mivel jelenleg kint vagyok Németországban így 20 euró a tarifa <_<

ráadásul amíg világit az ABS meg időnként kigyullad a chek lámpa addig ezek a "majmok" nem adnak vizsgát az autóra :goofy:

Már azon gondolkodom,hogy kiveszem az izzókat, de fogalmam sincs, hogy vegyem ki az óracsoportot :blink:

Esetleg ha valaki tudja ,hogy hogy lehet kiiktatni az ABS és CHEK visszajelzőket azt megköszönném. :D

Izzót ki kell venni, de ha nagyon kekeckedőek, akkor figyelik, hogy gyújtás ráadásakor kigyullad, majd elalszik-e. További trükk, hogy párhuzamba kötöd az olajnyomásjelzővel, légzsákkal, tankolás jelzővel, ami épp működik...

Óracsoport kiszerelése: Kipattintod a bal és a középső szellőző rostélyt, kicsavarod az alatta lévő csavarokat (kétoldalt összesen 3 db). Leszereled a kormány burkolatot. Alatta kicsavarozod a két csavart, ezzel az említett két szellőző rostély foglalata kijön. Alatta még két csavar fogja a műszeregységet. A műszeregység mögött még ki kell csatlakoztatni a kijelző csatiját, óvatosan.

Link to comment
Megosztás:

Izzót ki kell venni, de ha nagyon kekeckedőek, akkor figyelik, hogy gyújtás ráadásakor kigyullad, majd elalszik-e. További trükk, hogy párhuzamba kötöd az olajnyomásjelzővel, légzsákkal, tankolás jelzővel, ami épp működik...

Óracsoport kiszerelése: Kipattintod a bal és a középső szellőző rostélyt, kicsavarod az alatta lévő csavarokat (kétoldalt összesen 3 db). Leszereled a kormány burkolatot. Alatta kicsavarozod a két csavart, ezzel az említett két szellőző rostély foglalata kijön. Alatta még két csavar fogja a műszeregységet. A műszeregység mögött még ki kell csatlakoztatni a kijelző csatiját, óvatosan.

Kösziiiiii megvan a mai elfoglaltság :D

Link to comment
Megosztás:

Ha pedig nem csak megnézik, hogy világít-e, hanem rádugják gépre, akkor meg tök mindegy. :) Bár a lényeg, hogy a fotón ne világítson. :D

nekem pl világított műszakin és amikor fényképezte levette a gyújtást és felkapcsolta a világítást és máris látszott a km számláló

Link to comment
Megosztás:

Müszakin nem szokták rádugni ez nem bevett módszer nem is tökölnek ilyennel ha ilyen helyre viszed vagy ilyeneket hallasz a vizsgabázisról akkor messzire kerüld el hacsak nem az a célod hogy minden 100% os legyen az autón ami sok ezresedbe fog kerülni,keresni kell egy másik vizsgabázist ahol nem ilyen "ALAPOSAK"=Köcsögök,és tudják hogy nem 1 éves autóról van szó hanem tizen akáhány éves .Bármennyire egyben van egy autó mindig van egy gyenge pontja ami miatt meg lehet buktatni ez a biztoson múlik.

Link to comment
Megosztás:

Müszakin nem szokták rádugni ez nem bevett módszer nem is tökölnek ilyennel ha ilyen helyre viszed vagy ilyeneket hallasz a vizsgabázisról akkor messzire kerüld el hacsak nem az a célod hogy minden 100% os legyen az autón ami sok ezresedbe fog kerülni,keresni kell egy másik vizsgabázist ahol nem ilyen "ALAPOSAK"=Köcsögök,és tudják hogy nem 1 éves autóról van szó hanem tizen akáhány éves .Bármennyire egyben van egy autó mindig van egy gyenge pontja ami miatt meg lehet buktatni ez a biztoson múlik.

Sokan paráznak a KPM műszaki állomástól...sokkal korrektebb emberek vannak ott.

Link to comment
Megosztás:

Igazából a motorvezérlőt kiszokták olvasni, mivel a környezetédelmi vizsgálat miatt muszáj. Mivel már alapból az értékeket is OBD-n olvassák ki. :) Persze sokmindent elnéznek. Nálunk is elmondták, hogy mit hogyan kell nézni, de sosem csinálták szabályosan. :D Például fékhatás mérés előtt a guminyoműst is ellenőrizni kellene és beállítani gíári értékre, de sosem láttam, hogy megnézték volna. :D

Csináltunk olyat, hogy jó legyen a hátsó fék, beültünk egyik oldalra, hogy jobban le legyen terhelve az a kerék. :)

Link to comment
Megosztás:

Igazából a motorvezérlőt kiszokták olvasni, mivel a környezetédelmi vizsgálat miatt muszáj. Mivel már alapból az értékeket is OBD-n olvassák ki. :) Persze sokmindent elnéznek. Nálunk is elmondták, hogy mit hogyan kell nézni, de sosem csinálták szabályosan. :D Például fékhatás mérés előtt a guminyoműst is ellenőrizni kellene és beállítani gíári értékre, de sosem láttam, hogy megnézték volna. :D

Csináltunk olyat, hogy jó legyen a hátsó fék, beültünk egyik oldalra, hogy jobban le legyen terhelve az a kerék. :)

10 éve vizsgáztatok autókat nem csak 1 helyen de sosem dugták még rá a gépet semmilyen adat kiolvasásához.

Nemtudom milyen értéket olvas ki a motorvezérlőből,ha valamelyik érzékelő rossz az autóban ami hibás értéket mutat akkor bukó van?A zöldkártyát még mindig a régi módszerrel olvassák ki szonda a kipufba alapjárat majd emelt fordulat megint alap és kész.

Semmi közük a motorvezérlőhöz,Szerintem,mondom én nem találkoztam még ilyennel hogy motorvezérlőt olvasgatnának.Ettől még nem kizárt persze.

Ha kevés a féked eggyik oldalon és beülsz akkor jó lessz?minnél jobban terheled annál gyengébb.PL:kézifék behúzod megfogja az autót mindkét kerék megterheled +150 kg mal mindjárt nem fog annyira az autó megindulhat ,de mindegy ne menjünk bele.

Link to comment
Megosztás:

Utánanéztem és a vezetői ülés alatt ott cafognak a vezetékek, csatlakozó sincs ott, így már megértem, hogy világít a check lámpa, a jobb elős ülés alatt minden okésnak tűnik.

Tehát akkor kell szereznem egy csatit és megoldani a bekötést.

Az ABS-szel sem jutottam még előrébb.

Érdemes diagnosztikával megnézni?

Mert szerintem jeladó hiba lesz, az kiderül a diag után?

Link to comment
Megosztás:

10 éve vizsgáztatok autókat nem csak 1 helyen de sosem dugták még rá a gépet semmilyen adat kiolvasásához.

Nemtudom milyen értéket olvas ki a motorvezérlőből,ha valamelyik érzékelő rossz az autóban ami hibás értéket mutat akkor bukó van?A zöldkártyát még mindig a régi módszerrel olvassák ki szonda a kipufba alapjárat majd emelt fordulat megint alap és kész.

Semmi közük a motorvezérlőhöz,Szerintem,mondom én nem találkoztam még ilyennel hogy motorvezérlőt olvasgatnának.Ettől még nem kizárt persze.

Ha kevés a féked eggyik oldalon és beülsz akkor jó lessz?minnél jobban terheled annál gyengébb.PL:kézifék behúzod megfogja az autót mindkét kerék megterheled +150 kg mal mindjárt nem fog annyira az autó megindulhat ,de mindegy ne menjünk bele.

A gépre való rácsatlakoztatás csak 8-as környezetvédelmi besorolás felett van.

8: EURO-III minősítésű dízelüzemű gépjármű, OBD-rendszerrel ellátva;

A 7-es kategóriában lévő az szintén Euro3-as diesel, de azt nem kell OBD-zni zöldkártyán.

A 8-ast pl. nem is lehet átépíteni mechanikus adagolósra, mert nem fogja megkapni a zöldkártyát.

A lengéscsillapító mérést lehet úgy manipulálni, hogy kicsit le van engedve a gumi. De kinek jó, ez, hogy manipulálják a fék vagy a gátló mérést? Az autó tulajnak biztos nem...

Link to comment
Megosztás:

Utánanéztem és a vezetői ülés alatt ott cafognak a vezetékek, csatlakozó sincs ott, így már megértem, hogy világít a check lámpa, a jobb elős ülés alatt minden okésnak tűnik.

Tehát akkor kell szereznem egy csatit és megoldani a bekötést.

Az ABS-szel sem jutottam még előrébb.

Érdemes diagnosztikával megnézni?

Mert szerintem jeladó hiba lesz, az kiderül a diag után?

Nem is kell oda csatlakozó,csak a gond van vele!Kösd össze a megfelelő kábeleket és szigeteld rendesen! :D

Jelenleg nekem is világít a lufi lámpa és azt hittem megint a csatlakozónál cseszekszik,(jobb oldali övfeszítő hiba)ezért kivágtam és direktbe kötöttem a két vezetéket,töröltem a hibát,de nem oldódott meg!Előző belső takarításkor úgy hátra toltam az űlést hogy kiszakadt az övfeszítőből a vezeték,amit most vettem észre!

Próbára be lett rakva egy BMW övfeszítője,törölni lehetett a hibát!Sajnos annak más a csatlakozója,így szereznem kell egy bontottat!

Itt sem árt a hibakód olvasás,de az ABS-nél még többet segítene!Attól még hogy jeladó hibát ír ki a gép,lehet mechanikus hiba is.(Törött ABS gyűrű) de legalább tudnád hogy melyik részen keresd a hibát!

Link to comment
Megosztás:

10 éve vizsgáztatok autókat nem csak 1 helyen de sosem dugták még rá a gépet semmilyen adat kiolvasásához.

Nemtudom milyen értéket olvas ki a motorvezérlőből,ha valamelyik érzékelő rossz az autóban ami hibás értéket mutat akkor bukó van?A zöldkártyát még mindig a régi módszerrel olvassák ki szonda a kipufba alapjárat majd emelt fordulat megint alap és kész.

Semmi közük a motorvezérlőhöz,Szerintem,mondom én nem találkoztam még ilyennel hogy motorvezérlőt olvasgatnának.Ettől még nem kizárt persze.

Ha kevés a féked eggyik oldalon és beülsz akkor jó lessz?minnél jobban terheled annál gyengébb.PL:kézifék behúzod megfogja az autót mindkét kerék megterheled +150 kg mal mindjárt nem fog annyira az autó megindulhat ,de mindegy ne menjünk bele.

Pedig rá szokták dugni, mivel ezen keresztül szokták kiolvasni a motorhőmérsékletet, fordulatszámot, lambda értéket, stb. Persze a szonda is megy a kipuffba, mert ez mári a Co, CH értékeket. Amelyik autó OBD-n ki tudja adni a megfelelő üzemi értékeket, azt rá szokták dugni. Persze lehet ez hely függő és attól is függ milyen géppel csinálják a mérést.

Ha hátulra beül valaki, akkor a fékerőszabályzó több erőt enged hátra. Furcsa, de működik, mert láttam. Azt a pár százalékot le lehet csalni így, ami kell, hogy átmenjen a vizsgán. Egy évig voltam a tanműhelyben és láttam pár dolgot műszaki vizsgák alkalmával.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok...

Feladom... hogy ennyire ne legyen piaca a VDO dayton rádióknak az hihetetlen. De még csak gyártói oldala sincs a cuccnak, ami rettentő gyanússá teszi a dolgot.

Akartam egy olyan szerkezetet a kocsiba, amit gond nélkül kezel a kormány és esetleg a kijelző is működik róla.

Tudtommal a VDO olyan rádiókat gyárt, amik gond nélkül működnek az opelekben, kompatibilisek.

De semmit -- semmit nem találni a neten. Üres minden. Adatok vannak a rádiókról, de eladó nincs. Vélemény, ár vagy egyáltalán arra utaló jel, hogy valakinek már sikerült volna valaha ilyen rádiót vennie, az nincs.

néztem a CD 2703 -at és a CD 2304 -et is. De esélytelen.

Tudása alapján feltételezem nem éppen olcsó kategória. Főleg így, hogy nem lehet kapni.

Lehet maradok a régi kazettás magnónál...

Link to comment
Megosztás:

Pedig rá szokták dugni, mivel ezen keresztül szokták kiolvasni a motorhőmérsékletet, fordulatszámot, lambda értéket, stb. Persze a szonda is megy a kipuffba, mert ez mári a Co, CH értékeket. Amelyik autó OBD-n ki tudja adni a megfelelő üzemi értékeket, azt rá szokták dugni. Persze lehet ez hely függő és attól is függ milyen géppel csinálják a mérést.

Ha hátulra beül valaki, akkor a fékerőszabályzó több erőt enged hátra. Furcsa, de működik, mert láttam. Azt a pár százalékot le lehet csalni így, ami kell, hogy átmenjen a vizsgán. Egy évig voltam a tanműhelyben és láttam pár dolgot műszaki vizsgák alkalmával.

Na,hát ez miatt akarják/akarták az évenkénti műszaki vizsgát,legalább a fékrendszer legyen jó...

Link to comment
Megosztás:

Nem is kell oda csatlakozó,csak a gond van vele!Kösd össze a megfelelő kábeleket és szigeteld rendesen! :D

Jelenleg nekem is világít a lufi lámpa és azt hittem megint a csatlakozónál cseszekszik,(jobb oldali övfeszítő hiba)ezért kivágtam és direktbe kötöttem a két vezetéket,töröltem a hibát,de nem oldódott meg!Előző belső takarításkor úgy hátra toltam az űlést hogy kiszakadt az övfeszítőből a vezeték,amit most vettem észre!

Próbára be lett rakva egy BMW övfeszítője,törölni lehetett a hibát!Sajnos annak más a csatlakozója,így szereznem kell egy bontottat!

Itt sem árt a hibakód olvasás,de az ABS-nél még többet segítene!Attól még hogy jeladó hibát ír ki a gép,lehet mechanikus hiba is.(Törött ABS gyűrű) de legalább tudnád hogy melyik részen keresd a hibát!

Rendben, köszi az információkat, elég sokat segítettél. Akkor én is utánanézek az övfeszítőnek.

A hibát mindenképpen töröltetni kell, ha már egyszer bekerült akkor a hibatörlésig nem is fog eltűnni a hibajelzés, gondolok itt az ABS-re és az Airbag-re is?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok...

Feladom... hogy ennyire ne legyen piaca a VDO dayton rádióknak az hihetetlen. De még csak gyártói oldala sincs a cuccnak, ami rettentő gyanússá teszi a dolgot.

Akartam egy olyan szerkezetet a kocsiba, amit gond nélkül kezel a kormány és esetleg a kijelző is működik róla.

Tudtommal a VDO olyan rádiókat gyárt, amik gond nélkül működnek az opelekben, kompatibilisek.

De semmit -- semmit nem találni a neten. Üres minden. Adatok vannak a rádiókról, de eladó nincs. Vélemény, ár vagy egyáltalán arra utaló jel, hogy valakinek már sikerült volna valaha ilyen rádiót vennie, az nincs.

néztem a CD 2703 -at és a CD 2304 -et is. De esélytelen.

Tudása alapján feltételezem nem éppen olcsó kategória. Főleg így, hogy nem lehet kapni.

Lehet maradok a régi kazettás magnónál...

Szerintem nem érnek annyit azok a szerencsétlen gombok a kormányon, hogy ilyen szarral szenvedj :)

Vegyél egy normális rádiót, ami tudja már az SD kártyát, de minimum a pendrive-ot. Pioneer, Kenwoon, stb.

Sonyhoz pl vannak átalakító interface-ok, de a sony fejegységek nem tartoznak a legjobbak közé. Mondhatni szarok. Nekem egy CD-s Sony volt a kocsiban, mikor vettem, de nemsokára repül is ki belőle, és a helyét egy Pioneer DEH4200SD foglalta el. Azóta a Sony beleköltözött a Corsába, egy még szarabb JVC-t váltott. De egy kalap szar, recseg, ropog, semmire sem való. Sose veszek többet Sony fejegységet.

Rendben, köszi az információkat, elég sokat segítettél. Akkor én is utánanézek az övfeszítőnek.

A hibát mindenképpen töröltetni kell, ha már egyszer bekerült akkor a hibatörlésig nem is fog eltűnni a hibajelzés, gondolok itt az ABS-re és az Airbag-re is?

A légzsák hiba megmarad, azt mindenképpen törölni kell. Nemtudom, volt-e róla már szó, de akkor is bekerül a hibatárolóba a hiba, hogyha a műszerfali légzsákvisszajelző kiégett, vagy kiszerelt műszeregység mellett adtál gyújtást.

Az ABS hiba az magától eltűnik, ha az oka megszűnik. Nálam már kétszer volt ilyen. Egyszer nagy hóba hajtottam és süllyedtem bele, bejelzett, de a következő indításnál már nem világított. Másszor meg egy szervizben csináltak vele valamit, amitől bejelzett, de a következőp indításnál már szintén nem világított. OP-COM-mal kiolvastam, nem volt tárolt ABS hiba.

Valaki próbálkozott már TID kijelző helyére MID kijelzőt rakni? Mit kell átalakítani? Bajuszkapcsolót elég csak kicserélni vagy vezetékelni is kell?

Nagy kijelző igazából akkor ér valamit, ha fedélzeti computerként működik, vagyis az összes szenzort beépíted, bekötöd és bevezetékeled, ami kell hozzá: olajszintjelző, fékbetét kopásjelző, ablakmosó szintjelzője még sokminden más. Persze a fedélzetis bajuszkapcsoló sem árt :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.