Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Első körben próbáld meg törölni, hátha nem jön vissza a hibakód.

Ha visszajön, akkor meg meg kéne nézni a féklámpa kapcsolót, és az innen az ECU-hoz menő szálat. Kétféle féklámpa kapcsolóval szerelték a Vectrákat, egyik 2 vezetékes, másik 4.

Töröltem,de visszajön a hiba,köszi,megnézem a hétvége felé.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem vigyázni kell, mert több féle gyártmányú központi vezérlővel szerelték a kocsikat és egymással nem kompatibilis. Nemrégen volt szó erről itt. Talán 3 féle vezérlő is volt benne, 3 féle távirányítóval. A távban a panelon rajta van a gyártmány, ugyanolyat kell nézni, az biztos jó lesz.

Csináltam pár képet a vezérlőrőlis és a távirányítórólis az alábbi linken megtudod nézni ha gondolod. a távirányítón nemegyértelmű a típus:S

http://www.facebook.com/#!/csak.en.92

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Ha már a központi zárról van szó :)

Már régebben is írtam ebbe a topicba de azóta sem oldódott meg a gondom.

Szóval hogy az elejétől kezdjem mikor megvettem az autót akkor nem volt benne központi vezérlő doboz és volt egy szakadás a hátsó ajtónál. Vettem bele egy bontott dobozt és a szakadást kijavítottuk, de továbbra sem működött. Kúlcsot fordítom a zárba, doboz kattog de nem nyitja a többi ajtót (azt tudom hogy a kulcsot rá kell hangolni a távirányító működéséhez, de a zárban elvileg működnie kéne) volt hibaolvasás és szakadást jelzett amit ugye kijavítottunk és azt írta hogy nincs kulcs párosítva.

Ez azt jelenti hogy nem fog működni míg nem párosítok hozzá kulcsot a zárral sem ?

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy butaságot írok, de nézd meg a LED-et, hogy nyomásnál villog-e, nekem sem mindig nyitotta, nálam a nyomógombok adták meg magukat, beszerezni ugyan olyant nem egyszerű én egy hasonló méretűvel oldottam meg, azóta jó.

Az eredetire legjobban hasonlító egy APEM PHAP3365R tipus.

Köszi a választ.

Nemírsz hülyeséget mert a netenmár olvastam ojant aki kicserélte a gombot és megoldódott a probléma..

Nekem mindkét kis led világit rendese piros/zöld. Persze attólmég lehet rossz a gomb!?

Hirtelen nemtaláltam rá arra a gombra amit írtál legalábbis képetmég nemlátok csak adatokat.

Énis kerestemmár ijen kis kapcsolot nézd http://bolthely.hu/obddiag/id/22167_TAVIRANYITO_MIKROKAPCSOLO_2

Találtam pesten egy hejet ami javít gyári záras távirányítót http://www.hevederzar.hu/Szolg/html/immotaviranyitok.html

És végül az alábbi linken ha gondolod megnézheted a képeket a

távirányítóról és a vezérlőrőlis http://www.facebook....m/#!/csak.en.92

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Ha már a központi zárról van szó :)

Már régebben is írtam ebbe a topicba de azóta sem oldódott meg a gondom.

Szóval hogy az elejétől kezdjem mikor megvettem az autót akkor nem volt benne központi vezérlő doboz és volt egy szakadás a hátsó ajtónál. Vettem bele egy bontott dobozt és a szakadást kijavítottuk, de továbbra sem működött. Kúlcsot fordítom a zárba, doboz kattog de nem nyitja a többi ajtót (azt tudom hogy a kulcsot rá kell hangolni a távirányító működéséhez, de a zárban elvileg működnie kéne) volt hibaolvasás és szakadást jelzett amit ugye kijavítottunk és azt írta hogy nincs kulcs párosítva.

Ez azt jelenti hogy nem fog működni míg nem párosítok hozzá kulcsot a zárral sem ?

A kulcsot nem kell semmire hangolni. Kulccsal működnie kell.Sőt, kulcs nélkül is, ha a bal első ajtó zár kallantyúját húzod fel, vagy le,m a többinek zárnia nyitnia kell.

A távirányítót kell ráprogramozni a vezérlőre.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ.

Nemírsz hülyeséget mert a netenmár olvastam ojant aki kicserélte a gombot és megoldódott a probléma..

Nekem mindkét kis led világit rendese piros/zöld. Persze attólmég lehet rossz a gomb!?

Hirtelen nemtaláltam rá arra a gombra amit írtál legalábbis képetmég nemlátok csak adatokat.

Énis kerestemmár ijen kis kapcsolot nézd http://bolthely.hu/o...MIKROKAPCSOLO_2

Találtam pesten egy hejet ami javít gyári záras távirányítót http://www.hevederza...viranyitok.html

És végül az alábbi linken ha gondolod megnézheted a képeket a

távirányítóról és a vezérlőrőlis http://www.facebook....m/#!/csak.en.92

Itt a katalógus: http://data.hu/get/5...t_p002_f503.zip

A 9. oldalon van az ami méretben jó hozzá

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy a rádió a szivar gyújtó illetve a digitális óra egy áramkörön van-e? 2000-res x20dt-es diesel vectra. Mert nem müködnek ezek a dolgok gondoltam csak egy biztosíték de amikor kihúztam a rádiót a helyéről életem legnagyobb kokányságát láttam meg. Vezetékek össze vissza se szigetelő szalag se semmi. Majd hétvégén akarom kibogozni, de remélem sikerül megoldani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

BC-t szeretnék cserélni, jelenleg MID van, de láttam Veramon-os BC-ket és nagyon tetszett.

Az egyetlen gondom, hogy Vectra B-ben sajnos elég hülyén néz ki, hogy az alsó sort nem használja, ezért olyan kérdésem lenne, hogy valaki nem tud-e mást aki foglalkozna ilyen készítésével?

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Hülye kérdés, de nem lehet hogy akkor az alsó sor funkciói változatlanok maradnak? Igaz nem sok értelme van hogy alul is mutassa mondjuk a fogyasztást a gyári MID meg a felső mezőben is a Veramon, de sztem a gyártó nem készült fel arra hogy valaki MID helyett akarná beépíteni a computerét. Sima TID-nél meg nincs is alsó szegmense a kijelzőnek.

Bár ha így működik ahogy írtam, akkor végülis nem lenne rossz ha alul látnád mondjuk a pillanatnyi fogyasztást, felül meg az átlagot, a gond az hogy ugyanazokkal a gombokkal kéne vezérleni mindkettőt, így meg ugye hogy?

Link to comment
Megosztás:

Hülye kérdés, de nem lehet hogy akkor az alsó sor funkciói változatlanok maradnak? Igaz nem sok értelme van hogy alul is mutassa mondjuk a fogyasztást a gyári MID meg a felső mezőben is a Veramon, de sztem a gyártó nem készült fel arra hogy valaki MID helyett akarná beépíteni a computerét. Sima TID-nél meg nincs is alsó szegmense a kijelzőnek.

Bár ha így működik ahogy írtam, akkor végülis nem lenne rossz ha alul látnád mondjuk a pillanatnyi fogyasztást, felül meg az átlagot, a gond az hogy ugyanazokkal a gombokkal kéne vezérleni mindkettőt, így meg ugye hogy?

Én valami olyasmire gondoltam, hogy alul egy óra folyamatosan mondjuk dátummal, és akkor nem veszi el a helyet fentről. (Ez csak egy elképzelés)

De ha már ott tartunk, hogy mind a kettőt válthatnánk akkor egyik gomb felső, másik gomb alsó, ha hosszan valamelyiket megnyomjuk azzal nullázzuk a felsőt vagy az alsót. (Ez megint csak elképzelés).

Link to comment
Megosztás:

A gond ott van, hogy míg a felső kijelzőt külső jellel lehet vezérelni(mint ahogy a rádió teszi), addig az alsót nem. Az alsó vezérlését a kijelzőbe épített elektronika végzi. Ő csak a különböző érzékelők jelét kapja meg és abból jelzi ki, ami ki van választva. Tehát nem lehet vele semmit csinálni.

Link to comment
Megosztás:

A gond ott van, hogy míg a felső kijelzőt külső jellel lehet vezérelni(mint ahogy a rádió teszi), addig az alsót nem. Az alsó vezérlését a kijelzőbe épített elektronika végzi. Ő csak a különböző érzékelők jelét kapja meg és abból jelzi ki, ami ki van választva. Tehát nem lehet vele semmit csinálni.

Ezért szeretnék egy Veramon kijelzőhöz hasonlót tudásban, de az alsó rész is legyen kihasználva. Gondolom az én igényeim túl nagyok :)

Link to comment
Megosztás:

Ezért szeretnék egy Veramon kijelzőhöz hasonlót tudásban, de az alsó rész is legyen kihasználva. Gondolom az én igényeim túl nagyok :)

Ezeket a funkciókat, amiket mutat a videó, minden B Veki tudja. Kivéve az Isuzu motoros modell, ami fogyasztás értéket nem tud. Ha OP-COM-mal belemész a műszeregység diagnosztikájába, akkor láthatod: Üzemanyag literre pontosan, sebesség, fordulatszám, óra, akku/rendszer feszültség, külső hőmérséklet, hűtővíz hőmérséklet, és minden amit akarsz. Az OP Comnál vagy 3 oldalon keresztül ott van minden jeladó által mért feszültség érték, és az ahhoz kapcsolódó kijelzett érték. Az ECU-nál pedig ott van a pillanatyni fogyasztás értéke. Ebből már minden további (átlagfogyasztás, megtehető út) számolható. ,

Nemost ezt kijelezni, az már rázósabb dolog. :) Nemtudom, miket tud a gyári MID, de ha valaki hozzáfér és tudja programozni, akkor a fent felsoroltak közül bármit belerak, akár a felső, akár az alsú kijelzőre. Ahogy neki tetszik.

És akkor ugye ott van még a többi jeladó, olajnyomás, olajszint, hűtővíz mennyiség, fékkopás jelző, aminek a jelét szintén fel lehet használni, ki lehet jelezni, ezeket a gyári fedélzeti computer tudja.

Sőt, valahol a youtobe-n láttam, olyat, aki ezeket a fogyasztás funkciókat belerakta a sima mezei 3 mezős TID kijelzőbe is :) Azt hiszem ehhez külön elektronikát kell építeni, mert a TID számolni nem tud.

Szóval egyéni igények is megoldhatóak :)

A gyárban nem foglalkoznak azzal, hogy ki mit akar bővíteni, beépíteni utólag. Van olcsóbb verzió, a TID, meg drágább, a MID, aztán ennyi :)

Link to comment
Megosztás:

Ezeket a funkciókat, amiket mutat a videó, minden B Veki tudja. Kivéve az Isuzu motoros modell, ami fogyasztás értéket nem tud. Ha OP-COM-mal belemész a műszeregység diagnosztikájába, akkor láthatod: Üzemanyag literre pontosan, sebesség, fordulatszám, óra, akku/rendszer feszültség, külső hőmérséklet, hűtővíz hőmérséklet, és minden amit akarsz. Az OP Comnál vagy 3 oldalon keresztül ott van minden jeladó által mért feszültség érték, és az ahhoz kapcsolódó kijelzett érték. Az ECU-nál pedig ott van a pillanatyni fogyasztás értéke. Ebből már minden további (átlagfogyasztás, megtehető út) számolható. ,

Nemost ezt kijelezni, az már rázósabb dolog. :) Nemtudom, miket tud a gyári MID, de ha valaki hozzáfér és tudja programozni, akkor a fent felsoroltak közül bármit belerak, akár a felső, akár az alsú kijelzőre. Ahogy neki tetszik.

És akkor ugye ott van még a többi jeladó, olajnyomás, olajszint, hűtővíz mennyiség, fékkopás jelző, aminek a jelét szintén fel lehet használni, ki lehet jelezni, ezeket a gyári fedélzeti computer tudja.

Sőt, valahol a youtobe-n láttam, olyat, aki ezeket a fogyasztás funkciókat belerakta a sima mezei 3 mezős TID kijelzőbe is :) Azt hiszem ehhez külön elektronikát kell építeni, mert a TID számolni nem tud.

Szóval egyéni igények is megoldhatóak :)

A gyárban nem foglalkoznak azzal, hogy ki mit akar bővíteni, beépíteni utólag. Van olcsóbb verzió, a TID, meg drágább, a MID, aztán ennyi :)

Akkor nekem "csak" keríteni kéne valakit aki ért hozzá :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor nekem "csak" keríteni kéne valakit aki ért hozzá :D

Pontosan. Itt is van néhány példa, meg az előző hsz-embe is beleszerkesztettem utólag 2-t. Ezek csak TID-ek.

Igazából nem is fontos kicserélni a kijelzőt MID-re, bármit ki lehet jeleztetni azzal is, csak kell hozzá építeni egy mini computert. A MID ben benne van ez a mini computer, csak kérdés, hogy ahhoz hogy lehet hozzáférni, hogy lehet programozni egyedi információk megjelenítésére.

És mint írtam rengeteg érdekes adat már rendelkezésre áll az autóban, csak nincs használva. Pl mekkora buli digitálisan kijelezni az aktuális sebességet, vagy a fordulatszámot, töltést, vízhőfokot egyebeket :) Léptetés meg a gyári kapcsolóval történhet. Na ehhez elektronikát készíteni, és programot írni hozzá, az a nem egyszerű dolog.... Ha az országban találsz 1-2 ilyen embert, akkor szerencséd van...

Link to comment
Megosztás:

A TID-re sokkal egyszerűbb leprogramozni, csak meg kell tudni hogyan kommunikál a kijelzővel a rádió és aszerint bármit rá lehet küldeni.

A MID-ben pedig gyári vezérlő, gyári programmal van, ezt visszafejteni, átírni sokkal bonyolultabb, inkább a lehetetlenhez tenném közelebb.

Link to comment
Megosztás:

A kornel1129 által linkelt videó nagyon úgy néz ki hogy egy Veramon BC (legalábbis a funkciói alapján, az enyém is ezeket (és még néhány más dolgot) tudja). Hogy a vezérlését hogyan oldották meg a gyári MID mellett azt nem tudom, de erős a gyanúm hogy külön gombokkal.

Az Adam1 által linkelt két videó közül az első egy hasonló fedélzeti computer mint a Veramon csak jóval kevesebb funkcióval, a másodikban meg semmi faxni nincs, a drágább VDO és Kenwood rádiók (de csak ezek! Sajna pontos típusnevet nem tudok) mind kezelik az Opel gyári kijelzőit, szóval meg tudják jeleníteni rajta az adataikat mindenféle trükk nélkül.

@kornel1129:

Talán vesd fel az elképzelésedet a Veramon fejlesztőjének (írj neki mailt, az oldalán ott a mailcíme, esetleg linkeld be a videót is amit ide is beraktál), és meglátod mit válaszol. Lehet hogy kész megoldása van a problémádra.

Link to comment
Megosztás:

A TID-re sokkal egyszerűbb leprogramozni, csak meg kell tudni hogyan kommunikál a kijelzővel a rádió és aszerint bármit rá lehet küldeni.

A MID-ben pedig gyári vezérlő, gyári programmal van, ezt visszafejteni, átírni sokkal bonyolultabb, inkább a lehetetlenhez tenném közelebb.

Szerintem is így van. Kell egy mini computer, ami feldolgozza a rendelkezésre álló analóg jeleket, amit számolni kell, azt számolja, és a gyári rádió módszerével a kijelzőre küldi. Egy tetszőleges kapcsolóval, ami lehet a gyári "boardos" ablaktörlő kapcsoló, pedig váltogatni lehet a funkciók között.

Ma mentem az autóval, szólt a rádió, és szokás szerint üresen árválkodott a rádió helye a kijelzőn. Eddig eszembe sem jutott, de most, hogy fel lett vetve a téma, gondolkodtam is rajta, milyen jó lenne, ha itt különféle dolgokat írogatna ki :)

Még annyit fűznék hozzá, hogy a MID-et is ki lehet bővíteni hiányzó, vagy tetszőleges funkciókkal ugyanezen az elven. A rádió felirat helyén az is megjelenít bármit egy külön computerről.

Kornel, ez a két járható út van...

Link to comment
Megosztás:

  1. Sziasztok.
    Nekem 97-es B Vectrám van aminek a régi különálló kétgombos távirányítója van.
    Namármost azérdekelne, hogy a 99-es zafiráé ami egybenvan a távirányító a kulccsal azt hozzálehet-e programoztatni a kocsim vevőjéhez????
    Elvileg egysémára épült annó a dolog...
    Ebben kéne segítség ha valaki tudna konkrétat mondani..

    Előreis köszi.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat tgabika76 és Adam1.

Írtam a Veramon fejlesztőjének, remélem érti majd és válaszol.

Következő kérés/elképzelés:

Venni egy androidos eszközt, és bluetooth-os diagnosztikával folyamatosan nyomon lehetne kísérni az értékeket.

Nem tudom, hogy van-e olyan diagnosztika ami jó az én Vekimhez és bluetooth-os.

Van Tech2-m és OP-COM-om is de csak kábeles.

ELM27-et néztem de nem tudom az jó-e hozzá.

Valakinek van valami tapasztalata ELM27-el?

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is így van. Kell egy mini computer, ami feldolgozza a rendelkezésre álló analóg jeleket, amit számolni kell, azt számolja, és a gyári rádió módszerével a kijelzőre küldi. Egy tetszőleges kapcsolóval, ami lehet a gyári "boardos" ablaktörlő kapcsoló, pedig váltogatni lehet a funkciók között.

Ma mentem az autóval, szólt a rádió, és szokás szerint üresen árválkodott a rádió helye a kijelzőn. Eddig eszembe sem jutott, de most, hogy fel lett vetve a téma, gondolkodtam is rajta, milyen jó lenne, ha itt különféle dolgokat írogatna ki :)

Még annyit fűznék hozzá, hogy a MID-et is ki lehet bővíteni hiányzó, vagy tetszőleges funkciókkal ugyanezen az elven. A rádió felirat helyén az is megjelenít bármit egy külön computerről.

Kornel, ez a két járható út van...

Visszaírt a Veramon BC fejlesztője!

Megoldható a dolog, ad egy köztes modult ami be kell tenni a mostani MID-em és a kábel közé!

Elég jól hangzik...

Link to comment
Megosztás:

Visszaírt a Veramon BC fejlesztője!

Megoldható a dolog, ad egy köztes modult ami be kell tenni a mostani MID-em és a kábel közé!

Elég jól hangzik...

Megadnád az elérhetőségét priviben? Kíváncsi lennék, hogy TID-del lehetne-e kezdeni valamit, és ha igen, mit és mennyiért.

Link to comment
Megosztás:

Ehhez nem kell az elérhetősége, kész megoldása van rá:

http://veramon.czweb.org/en_pp_zafira_a.html

Ezek meg itt az árak:

http://veramon.czweb.org/en_pp_cenik_opel.html

Ebből az utolsó tétel az neked nem fog kelleni mert az csak Twinport autókhoz való, valamint a 4. és az 5. tétel a listában opciós extra, viszont rájön még a postaköltség, a beszerelés költsége, valamint hogy kell venned egy BC kapcsolós ablaktörlőkart (ára 6000-től (utángyártott) 27e-ig (gyári)) mert az vezérli az egészet és az nincsen benne a csomagban.

Maga a készlet postaköltséggel együtt nagyjából 12e és 20e Ft között fog megállni attól függően mennyi extrát rendelsz, erre jön még rá a kar és a beépítés költsége.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbi linken található leírás egy bcweb.hu weboldalról származik - az oldal már megszűnt - talán van benne hasznos infó a MID középső részének (rádiókijelző) a kijelzéséhez, úgy tudom ez is oda írja ki a infókat, vagy meg kell keresni a magyar fejlesztőt - név és elérhetőség a leírásban - bár azt nem tudom, hogy a cím még élő-e, és hogy azonos-e a fórumon levő opel16v felhasználóval.

http://data.hu/get/6028299/CDL_uj_BC.zip

A leírás a megszűnt oldalról származik, remélem nem sértem meg a szerzőt a közzététellel.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.