Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

A beltér átalakításában kérek segítséget.Egy alap,tehát nem kapcsolós(két vezeték közt egy szofita izó)de késleltetős beltér világítást szeretnék lecserélni egy szebb kivitelűre,amit bontóból szereztem:

http://kepfeltoltes.hu/view/140222/WP_20140129_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140222/WP_20140129_005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

tud valaki ehhez kapcsolási rajzot adni,vagy tanácsot ahhoz,hogy kell kötni,hogy a térképolvasó funkció is működjön,ill.mely lábak tartoznak az ultrahangos érzékelőhöz(amire nincs szükségem).Köszönöm a segítséget.

A késleltetést a multitimer végzi, nem a tetőkárpitban lévő lámpa. Az már úgy kapja a két vezetéken a betápot.

Kell felhúzni a tetőbe külön vezetéket, amivel megtáplálod a térkép olvasó lámpákat. A jelenlegi két vezetékkel meg a középső világítás táplálod meg, ami ugyanúgy késleltetős lesz, mint ezelőtt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A beltér átalakításában kérek segítséget.Egy alap,tehát nem kapcsolós(két vezeték közt egy szofita izó)de késleltetős beltér világítást szeretnék lecserélni egy szebb kivitelűre,amit bontóból szereztem:

http://kepfeltoltes.hu/view/140222/WP_20140129_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140222/WP_20140129_005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

tud valaki ehhez kapcsolási rajzot adni,vagy tanácsot ahhoz,hogy kell kötni,hogy a térképolvasó funkció is működjön,ill.mely lábak tartoznak az ultrahangos érzékelőhöz(amire nincs szükségem).Köszönöm a segítséget.

Helló!

Én egy Omegából származó beltéri lámpát építettem be és annak nem volt ultrahangos érzékelője viszont szintén kapcsolhatós a két oldalsó térképolvasója.

Az enyém úgy nézett ki hogy 4 kábel ment rá: 1 közös test, 1 Késleltetett áram a középső résznek, 1 késleltetett áram a térképolvasó résznek és végül 1 folyamatos (esetleg gyújtás vezérelt) áram a térképolvasó részéhez hogy kapcsolhatós is legyen.

Magyarul nekem elég volt egy plussz áramot behúznom csak.....

Link to comment
Megosztás:

Megkérdezném még egyszer mert úgy látom átsiklott a társaság a kérdésemen. (nem tudom miért ,talán mert még nem rég regisztráltam)

Sziasztok.

Van egy 99" es vectra b m. Kérdésem az lenne hogy ki tudom-e cserélni a kicsi mid kijelzőt nagy kijelzőle ha a nagynak is sárga csatija van?

Link to comment
Megosztás:

Megkérdezném még egyszer mert úgy látom átsiklott a társaság a kérdésemen. (nem tudom miért ,talán mert még nem rég regisztráltam)

Sziasztok.

Van egy 99" es vectra b m. Kérdésem az lenne hogy ki tudom-e cserélni a kicsi mid kijelzőt nagy kijelzőle ha a nagynak is sárga csatija van?

Nagy valószínűséggel nincs előkészítve a kábelköteg a MID-hez. Ha jól emlékszem a TID 13-14 szálat használ a 26 helyett. Hogy működjön is rendesen MID, a komplett hiányzó vezetékelést meg kellene csinálnod az érzékelőktől a MID-ig. Plusz érzékelők: ablakmosó szint stb. A fogyasztásértékeket, sebességjelet asszem a motorvezérlőtől kapja tehát ide-oda kellene kábelezni.Nem kis meló sztem.... De majd a guruk megerősítik....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nagy valószínűséggel nincs előkészítve a kábelköteg a MID-hez. Ha jól emlékszem a TID 13-14 szálat használ a 26 helyett. Hogy működjön is rendesen MID, a komplett hiányzó vezetékelést meg kellene csinálnod az érzékelőktől a MID-ig. Plusz érzékelők: ablakmosó szint stb. A fogyasztásértékeket, sebességjelet asszem a motorvezérlőtől kapja tehát ide-oda kellene kábelezni.Nem kis meló sztem.... De majd a guruk megerősítik....

köszönöm az infót:) de az alapfunkciókat mutatná??:)

Link to comment
Megosztás:

Nagy valószínűséggel nincs előkészítve a kábelköteg a MID-hez. Ha jól emlékszem a TID 13-14 szálat használ a 26 helyett. Hogy működjön is rendesen MID, a komplett hiányzó vezetékelést meg kellene csinálnod az érzékelőktől a MID-ig. Plusz érzékelők: ablakmosó szint stb. A fogyasztásértékeket, sebességjelet asszem a motorvezérlőtől kapja tehát ide-oda kellene kábelezni.Nem kis meló sztem.... De majd a guruk megerősítik....

Szia.

Talán segít amit leírok..

Az én gépembenis kis kijelzővolt! Namármost ezt kicseréltem egy nagy kijelzőre (persze gyári volt mind kettő) és ugyanúgy sárga csatlakozós!

A donor autó amiből kiszedtem ugyanojan kábelköteggel rendelkezett a műszerfal alatt mint az enyém csak összedugtam és csinálta a dolgát rendesen!!

Nemkellett kábeleznem semmit!!

Azt hogy a szélvédőmosó folyadék szintet és az olajszintetis mutassa stbit ahhoz a hiányzó érzékelőket kell betenni a hejére aminek nekem szintén kivolt építve a vezetékelés gyárilag...

Az enyém X20XEV kódú a donoréis azvolt és az CDX felszereltség...

Talán segítenek a leírtak..

Üdv.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Viszont lenne nekemis egy kérdésem hátha valaki tud segíteni..
Keresgéltem itt a fórumon mert tudom, hogy levoltmár írva az a téma ami érdekel csak sajnos nemakadtam rá:(
Tehát az érdekelne, hogy a reteszelésnél való ablakfelhúzáshoz a vezetőoldali A oszlop tövébenlévő kábelkötegben mejik vezetéket kell összekötni / késleltetőt vagy mit beiktatni ahhoz, hogy ez nekem így működjön??? Fényképsem lenne rossz...

"ha reteszelésnél szeretnénk ezt elérni (aminek szerintem több értelme van), akkor a fekete-kék
vezetéket kell a barna-feketével a vezetőoldali kötegben.
gondolom a fekete-kék vezetékben megy a jel a reteszeléshez,
a barna-feketében pedig a teljes ablakfelhúzáshoz, így a retesznek küldött jel eljut az ablakhoz is."

Olvastam ijet de a feltüntetett színű vezetékekből többis van!!
Megjegyzés: ojatis írtak, hogy nemugyanaz a vezeték a 2 illetve 4 elektromos ablakuaknál.... Enyém 4 el. ablakú.

Lenne még egy kérdésem hátha okosabb leszek e téren..
Az immónak a doboza felvan ugye fogatva a kormányoszlophoz de nekem van ojan ami az eggyik és van ami a másik irányba néz a műanyag ház amiben a panel van ez azért lehetséges mert az enyém állíthatókormányos de a másik amit feltettem gyujtáskapcsoló miatt azmeg sima.. igy ellentkező iráényba néznek ha felteszem a hejére... Ezáltal nemtudom feltenni a műanyag burkolatot a helyére..
Namármost a lényeg azlenne ha én azt szétbontom és a panelből kiforrasztom a gyujtáskapcsoló körül menő vezetéket ami a műanyagbanvan akkor azt újrakelle programoztatni az immó miatt...?

Köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Szia.

Talán segít amit leírok..

Az én gépembenis kis kijelzővolt! Namármost ezt kicseréltem egy nagy kijelzőre (persze gyári volt mind kettő) és ugyanúgy sárga csatlakozós!

A donor autó amiből kiszedtem ugyanojan kábelköteggel rendelkezett a műszerfal alatt mint az enyém csak összedugtam és csinálta a dolgát rendesen!!

Nemkellett kábeleznem semmit!!

Azt hogy a szélvédőmosó folyadék szintet és az olajszintetis mutassa stbit ahhoz a hiányzó érzékelőket kell betenni a hejére aminek nekem szintén kivolt építve a vezetékelés gyárilag...

Az enyém X20XEV kódú a donoréis azvolt és az CDX felszereltség...

Talán segítenek a leírtak..

Üdv.

Neked biza szerencséd volt:) Erre írtam, hogy meg kellene nézni hány ér fut a MID-hez ha 26 akkor fain mert BC-s kábelkorbácsot raktak bele anno. Akkor csak BC-s kar meg érzékelők kellenek és láss csodát, ha nem akkor kábelezős a történet:)

Link to comment
Megosztás:

Neked biza szerencséd volt:) Erre írtam, hogy meg kellene nézni hány ér fut a MID-hez ha 26 akkor fain mert BC-s kábelkorbácsot raktak bele anno. Akkor csak BC-s kar meg érzékelők kellenek és láss csodát, ha nem akkor kábelezős a történet:)

Lehet hogy szerencsémvolt:D

A kormánykapcsolókatis kicseréltem a Tempomat miattis és azokkal tudom kapcsolgatni a kijelzőt.

Majd később meglesem hány vezetékes a csatlakozó.... Még ma megírom...

Link to comment
Megosztás:

Na meglestem és bizony bennevan mind a 26 vezeték:D
Am ez nekem egy külön kábelköteg a donor autóbol de amielőtt átnem pakoltam a nagyobb kijelzőt én a kocsimban lévő csatlakozóban leellenőriztem és abbanis megvan mind a 26....:D
Így hogy van külön kábelkötegem könnyebb meglesnem bármit rajta ha kell.....:)
Nekem az utastérben nemvolt kiépitve a kábelezés azt kompletten átkellett raknom hogy használnitudjam hátulis az elektromos ablakokat ajtókbanlévő világitást belső visszapillantótükörnél a világitást olvasólámpával ijenek :D Nameg nekem kikellett cserélnem a centrálzár vezérlőt hogy működjön a távirányítóval (mert ami bennevolt az betojt) és a donorémeg riasztósis .... szóval ijenek... mondjuk ehhez az ajtókban lévő vezetékelést is kikellett cserélnem.. de ezek már más témák...

Am szerintem pedig gyárilag a műszerfal alatt lévő kábelkötegnek teljesnek kéne lennije.... Enyém 1997 évi... A donor amit szétkaptam meg 1995 évi..
Tiéd nemirtad mejik évjárat...?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! Nekem is abs-el van gondom! (2000 1.6 16v x16xel) hibakod olvaso nem irja hibának de világit, megfigyeltem h hidegben (minuszokban) műkodik, ha pedig megenyhul az idő ujra világit a lámpa abs nincs. Csináltam vészfékezéseket csak a bal első kerék satuzik. megtakaritottam a jeladokat de semmi változás, Tudna vki segiteni. koszi!!

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt fúrumozók! B vectrámba utólag beraktam egy fedélzeti kompjutert de még be kéne kötnöm az úgynevezett IZZÓTESZTER-t, az egy kis fekete doboz. A pontos helyére lennék kiváncsi, ha valaki megadná megköszönném.

Erről az alkatrészről lenne szó:

http://i.ebayimg.com/t/VAUXHALL-VECTRA-B-LIGHT-BULB-FAILURE-CONTROL-UNIT-PART-NUMBER-09135155-/00/s/MTIwMFgxNjAw/$(KGrHqN,!pMF!,4HFKKjBQOj33L69Q~~60_35.JPG

Cikkszám:

09 135 155

1996os B Vectra. a pontos helyét kérném ha lehet, mert elöl szinte mindent átnéztem de nem találtam.

Módosítva : pumpingiron91
Link to comment
Megosztás:

Viszont lenne nekemis egy kérdésem hátha valaki tud segíteni..
Keresgéltem itt a fórumon mert tudom, hogy levoltmár írva az a téma ami érdekel csak sajnos nemakadtam rá :(
Tehát az érdekelne, hogy a reteszelésnél való ablakfelhúzáshoz a vezetőoldali A oszlop tövébenlévő kábelkötegben mejik vezetéket kell összekötni / késleltetőt vagy mit beiktatni ahhoz, hogy ez nekem így működjön??? Fényképsem lenne rossz...

"ha reteszelésnél szeretnénk ezt elérni (aminek szerintem több értelme van), akkor a fekete-kék
vezetéket kell a barna-feketével a vezetőoldali kötegben.
gondolom a fekete-kék vezetékben megy a jel a reteszeléshez,
a barna-feketében pedig a teljes ablakfelhúzáshoz, így a retesznek küldött jel eljut az ablakhoz is."

Olvastam ijet de a feltüntetett színű vezetékekből többis van!!
Megjegyzés: ojatis írtak, hogy nemugyanaz a vezeték a 2 illetve 4 elektromos ablakuaknál.... Enyém 4 el. ablakú.

Várom a segítséget köszi.

Link to comment
Megosztás:

Viszont lenne nekemis egy kérdésem hátha valaki tud segíteni..

Keresgéltem itt a fórumon mert tudom, hogy levoltmár írva az a téma ami érdekel csak sajnos nemakadtam rá :(

Tehát az érdekelne, hogy a reteszelésnél való ablakfelhúzáshoz a vezetőoldali A oszlop tövébenlévő kábelkötegben mejik vezetéket kell összekötni / késleltetőt vagy mit beiktatni ahhoz, hogy ez nekem így működjön??? Fényképsem lenne rossz...

"ha reteszelésnél szeretnénk ezt elérni (aminek szerintem több értelme van), akkor a fekete-kék

vezetéket kell a barna-feketével a vezetőoldali kötegben.

gondolom a fekete-kék vezetékben megy a jel a reteszeléshez,

a barna-feketében pedig a teljes ablakfelhúzáshoz, így a retesznek küldött jel eljut az ablakhoz is."

Olvastam ijet de a feltüntetett színű vezetékekből többis van!!

Megjegyzés: ojatis írtak, hogy nemugyanaz a vezeték a 2 illetve 4 elektromos ablakuaknál.... Enyém 4 el. ablakú.

Várom a segítséget köszi.

Itt a sajátom a bekötéssel együtt.

Ablakfelh_z_saj_t.jpg

Bármilyen időzítő megteszi, van aki 555 IC-vel oldotta meg, annyi időt kell beállítani, még az ablak teljesen felmegy plusz 1-2 másodpert. Én azért ezt építettem mert ez volt kéznél, és nincs nyugalmi áramfelvétele.

Link to comment
Megosztás:

Én meg egy nagy kapacitású kondenzátorral és két relével oldottam meg a dolgot.

Ezzel a "bot csinálta" elektronikával az összes ablak felhúzó vezetékére adok 12V-ot 2 mp-ig.

Az elektronika úgy működik, hogy a centrálzár vezérlő reteszelésre kiadott jel (12V) egy kis relét húz meg, ami áramot kapcsol a másik relére és egy nagy kapacitású kondenzátorra. A kondenzátor ez alatt az idő alatt feltöltődik, és kb 2 mp múlva sül ki. Ebben a 2 másodpercben viszont behúzva tartja a relét, ami az ablakoknak adja a jelet. A 2 mp elég, hiszen az ablakok automata funkcióját használom ki: elég ha 2 mp-re benyomod az elektromos ablak kapcsolót, az ablak teljesen felmegy.

Az alkatrészeket egy kis műanyag dobozba raktam be, amit pedig a kesztyűtartó mögé szereltem fel.

Ja és ennek sincs nyugalmi áramfelvétele.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.