Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

A manuál váltós tempomat is tudja ugyan ezt a felgyorsítást.

Köszi. Akkor hasonlóan lehet látni a pill fogy alakulását. Automata váltónál annyival tisztább a helyzet, hogy az akció közben felvált 2-ből 3-ba, és ahogy visszavett a gyorsulásból, rögtön 4-be (ami manuálban gondolom az 5.).

Link to comment
Megosztás:

Igen, nekem is tudja. Fixálja az aktuális sebességet, gyorsít gombnyomásra (2km/h-val emeli az aktuálisat és rögzíti), nyomva tartva folyamatosan gyorsít. Másik gombbal felgyorsít az tempomat az előző sebességre, valamint hagyja motorfékkel lassítani az autót. Én komolyan mondom ezt a funkciót szeretem legjobban pedig amikor megvettem azt sem tudtam, hogy van benne, nem írták a hírdetésbe, nem mondták... kereskedő gondolom nem tudta hogy van benne bár állítható kormányt írtak az meg nincs de szerintem így jobban jártam sokkal, pláne, hogy előző autómban is ez a közép magasság volt beállítva :o

Link to comment
Megosztás:

Most hogy kilett cserélve az alapjárati motor illetve a főtengely helyzet jeladó lejjebb ment a fogyasztás is. 470 km-ből kb 70 pálya a többi 10 kmenként van és így lett 8,5l. Dunaújvárosban tankoltam, vissza pálya föl Buda ott Citadella meg halászbástya, meg Pesten 3/4 óra dugó, mert benéztem a sávot és már át is vitt a hídon ott meg mindenáron arra akart menni a navi ahol le volt zárva az út. :o és vissza Dunaújv. ott megint tank. Ez 192 Km amiből kb 110km pálya. Így lett 7,4l. Igaz ez már téli kerekekkel ami kisebb is mint a nyári, de szerintem nem dob rajta majdnem 1 litert a szélesebb gumi.

Link to comment
Megosztás:

Ez a gyorsul gyorsan és állj be 60ra technika tényleg nem rossz, kipróbáltam. Azonban én Pesten vezetek, itt az a baj, hogy hamarosan meg is kell állni, illetve ha az előttem lévő nem ezzel a technikával vezet,akkor nem is tudom alkalmazni :o

Itt inkább a lassú gyorsulást alkalmazom illetve,ha látom, hogy hol kell majd megállnom kiteszem üresbe.

Szerintetek 1600-2000 között üzemeltetni para?

Link to comment
Megosztás:

A manuál váltós tempomat is tudja ugyan ezt a felgyorsítást.

Mivel semmi köze nincs a tempomatnak a váltóhoz, ezért ez nem is csoda...

Annyi különbség van csak a manuális és az automata között, hogy a manuál váltósban lévő kuplug kapcsoló automata váltósnál a váltóhoz kötődik. Gondolom, csak akkor kapcsol be a tempomat, ha a váltó D állásban van.

Link to comment
Megosztás:

Ez a gyorsul gyorsan és állj be 60ra technika tényleg nem rossz, kipróbáltam. Azonban én Pesten vezetek, itt az a baj, hogy hamarosan meg is kell állni, illetve ha az előttem lévő nem ezzel a technikával vezet,akkor nem is tudom alkalmazni :o

Itt inkább a lassú gyorsulást alkalmazom illetve,ha látom, hogy hol kell majd megállnom kiteszem üresbe.

Szerintetek 1600-2000 között üzemeltetni para?

Ehhez persze kell megfelelő forgalom is :D

Link to comment
Megosztás:

Mivel semmi köze nincs a tempomatnak a váltóhoz, ezért ez nem is csoda...

Annyi különbség van csak a manuális és az automata között, hogy a manuál váltósban lévő kuplug kapcsoló automata váltósnál a váltóhoz kötődik. Gondolom, csak akkor kapcsol be a tempomat, ha a váltó D állásban van.

Én a gyorsulás (adott sebesség elérése) optimális fogysztássa című beszélgetés miatt írtam a tempomat+automata váltó variáccióról, mert itt "szemléődőként" megfigyelhető az automatika viselkedése, és erről tételeztem fel, hogy (az automatikai rendszerek) optimálisra van tervezve. Erről a tapasztalatomról írtam.

A manuális váltó+tempomat NEM (!) tudja az adott sebességre felhúzást, vagyis a funkció természetesen megvan, de nagyon korlátozott körülmények között. Konkrétan ha mondjuk 30-ról szeretnél felgyorsítani a legutóbb használt 160-ra, akkor mielőtt benyomod a tempomat lassítós gombját (ami indítja a felhúzós funkciót) melyik sebességi fokozatba hagyod a manuális váltót??

Link to comment
Megosztás:

Én a gyorsulás (adott sebesség elérése) optimális fogysztássa című beszélgetés miatt írtam a tempomat+automata váltó variáccióról, mert itt "szemléődőként" megfigyelhető az automatika viselkedése, és erről tételeztem fel, hogy (az automatikai rendszerek) optimálisra van tervezve. Erről a tapasztalatomról írtam.

A manuális váltó+tempomat NEM (!) tudja az adott sebességre felhúzást, vagyis a funkció természetesen megvan, de nagyon korlátozott körülmények között. Konkrétan ha mondjuk 30-ról szeretnél felgyorsítani a legutóbb használt 160-ra, akkor mielőtt benyomod a tempomat lassítós gombját (ami indítja a felhúzós funkciót) melyik sebességi fokozatba hagyod a manuális váltót??

Ki az az őrült, aki 31-ról tempomattal gyorsít fel? :o

Értelem szerűen, ha 5 ben vagy, mész 60-al ráhózod a tempomatot, akkor felgyorsít az előző sebességre.

Egyáltalán a tempomat működik 30 km/h sebesség alatt?

Link to comment
Megosztás:

30 alatt kikapcsol a tempomat.

30-ról 160-ra tempomattal 5-dik fokozatban.... megy egyáltalán 5-dik sebességben 30-as tempóval? :) Az lenne vagy 600-as fordulatszám :o

Ezt én úgy szoktam csinálni, hogy városban 50-es tempó majd kiérve a várostáblához 5. + sebesség visszaállító gomb és gyorsít 90-re. De van, hogy inkább szépen felváltogatok :D

Link to comment
Megosztás:

Ki az az őrült, aki 31-ról tempomattal gyorsít fel? :o

Értelem szerűen, ha 5 ben vagy, mész 60-al ráhózod a tempomatot, akkor felgyorsít az előző sebességre.

Egyáltalán a tempomat működik 30 km/h sebesség alatt?

automatában simán van értelme, pl országúton ha valaki lefordul elötted, vannak őrültek akik nem zavartatják magukat hogy mögöttük vagy és szinte meg kell állnod. Ha lenne tempomatom én gyorsításra nem használnám alacsonyabb fordulatrol, inkább visszaváltok és ha megvan a tempó akkor be.

30 alatt kikapcsol a tempomat.

30-ról 160-ra tempomattal 5-dik fokozatban.... megy egyáltalán 5-dik sebességben 30-as tempóval? :( Az lenne vagy 600-as fordulatszám :D

Ezt én úgy szoktam csinálni, hogy városban 50-es tempó majd kiérve a várostáblához 5. + sebesség visszaállító gomb és gyorsít 90-re. De van, hogy inkább szépen felváltogatok :)

Valamelyik nap próbáltam, 5-be leengedtem alapjáratig, kíváncsi voltam bírja-e. Kb 35ig ment le, de az kicsit kevesebb most a téli gumi mérete miatt szóval lehet tudja a 30at :)

2 1, 2 aztán 5 ugye :(

Link to comment
Megosztás:

automatában simán van értelme, pl országúton ha valaki lefordul elötted, vannak őrültek akik nem zavartatják magukat hogy mögöttük vagy és szinte meg kell állnod. Ha lenne tempomatom én gyorsításra nem használnám alacsonyabb fordulatrol, inkább visszaváltok és ha megvan a tempó akkor be.

Automatánál más persze, ott váltogatja a sebességeket magának tempótól függően :excl:

Egyébként elég jól gyorsít de ügyel is, hogy ne padlózzon, elég jól van beállítva.

Link to comment
Megosztás:

Nos, megvolt a nagy túra. 2050 km-t mentünk 5 nap alatt. Szinte végig autópálya, plusz pár "kisváros" nem csak érintőleg (Celje, Ljubljana, Milánó kétszer, Pavia, Maranello, Bologna és Mestre), ja és volt két iszonyat nagy dugó is, ez egyszer 3/4 óra és egyszer közel másfél óra tötymörgést jelentett autópályán. Így mindösszesen 7,2l-es fogyasztást produkált a veki, 3 nem kis emberrel (mindenki 100 kiló fölött jóval :excl: ), plusz 4 és fél embernyi csomaggal. Többit az egyébbe :(

Link to comment
Megosztás:

Ki az az őrült, aki 31-ról tempomattal gyorsít fel? :excl:

Értelem szerűen, ha 5 ben vagy, mész 60-al ráhózod a tempomatot, akkor felgyorsít az előző sebességre.

Egyáltalán a tempomat működik 30 km/h sebesség alatt?

Az ilyen dolgokról sose gondold, hogy nincs olyan idióta, aki ezt megcsinálná. Van a közeli ismerőseim között egy C4 Picasso, robotizált manuál váltóval (kuplungos automata), tempomattal.

Az előzés a tulaj által kivitelezve, főúton:

1. Lassítunk fékkel az IFA mögé - tempomat "stand by"

2. Tempomat beállít IFA sebességére, ami cirka 80.

3. Sasolunk előre, hátha lesz luk a szembejövők között.

4. Hopp, még két autó, és beférünk - tempomaton kitartóan nyomjuk a "+" gombot, így az 5 km/h-ként elkezd fellépegetni.

5. Miután nagyjából 120-ig felpöcögtettük a tempomatot, a rendszer észleli, hogy komolyan gondoljuk, és alapos fejlengetés mellett visszavált kettőt és 110 dízel lovat ráereszt a kerekekre, és nekiállunk előzni.

Tehát a gázpedálhoz hozzá nem ért a drájver!!!

Amikor ezt először átéltem az anyósülésen ülve, konkrétan halálfélelmem volt. Ugyanis a 4. pontnál a sofőr nem az utat nézte, hanem, hogy megy-e föl a kijelzőn a tempomat sebessége. Persze az autó közben gyorsul, csak eleinte nem olyan vehemenciával. Gyakorlatilag 2-3 mp késéssel érkezik így a padlógáz.

Kérdeztem, hogy nem lenne egyszerűbb a tempomatot nem visszakapcsolni, ha már egyszer pauzálta magát a fékezésnél, visszapöccinteni a kormány mögötti fülecsekkel kettőt, majd padló? Erre a válasz az volt, hogy ez így sokkal kevésbé veszi igénybe az embert, mert nem kell a gázadásra figyelni, sokkal pihentetőbb az utazás. Huhh, persze. Neki lehet, de én többed magammal rettegtem.

Valahogy Rábafüzestől - ahol cseréltünk - nem volt kedvem átadni a volánt Jesoloig.

Ja, és mindezt egy hipertakarékosnak kikáltott 1.6 HDI-vel, ami 7,8-at evett az út során, négy személy plusz pakk. Tényleg takarékos, ugyanilyen hosszú úton az én "elavult, ócska, benzinzabáló" Opelecském 7,4-et evett, közel azonos körülmények között. És még kényelmesebb is volt.

Köszi, Vectra marad.

Link to comment
Megosztás:

még a lamdaszonda/termosz csere után mértem egy fogyasztást az m0-án 100km/h-val 50km-es távon. 5.5l-re jött ki, ami egész jó. 60-40% benzin etanol arányban.

A városi vegyes fogyasztást is írom majd..

50km szerintem nem annyira mérvadó, viszont baráti az 5.5l. Majd valami hosszabb távú adatot is közölj légyszi, mert nekem is ki kell valamit találni. Cirka 2000km autópálya 3 emberrel 130-140-es tempóval volt nekem sima 95-össel 7.3l/100km. Előtte 60%vpower 40%etanollal volt 10,2l/100km vegyesen kb 400km távlatában 1-2 személlyel.

Neked mekkora motor van a vekidben?

Link to comment
Megosztás:

50km szerintem nem annyira mérvadó, viszont baráti az 5.5l. Majd valami hosszabb távú adatot is közölj légyszi, mert nekem is ki kell valamit találni. Cirka 2000km autópálya 3 emberrel 130-140-es tempóval volt nekem sima 95-össel 7.3l/100km. Előtte 60%vpower 40%etanollal volt 10,2l/100km vegyesen kb 400km távlatában 1-2 személlyel.

Neked mekkora motor van a vekidben?

valóban nem mérvadó, de ritkán megyek vele városon kívül, így pályás mérést csak ilyen kis távon tudtam eddig mérni.

x20xev motoros automata váltóval és kombi.

Link to comment
Megosztás:

Ma én is benzinnel mentem le a napi 400 kilóméteremet, mert reggel nem volt jó a gázkút. Osztrákiában meg csak földgázt lehet tankolni. BC szerint 7.4 volt autópályán végig 140-150-nel. Szeretem! Amúgy a BC mit vesz alapul? Az utolsó hány kilométert? Mert c-s vekinél mindig az utolsó 100-at veszi alapul.

Link to comment
Megosztás:

Ma én is benzinnel mentem le a napi 400 kilóméteremet, mert reggel nem volt jó a gázkút. Osztrákiában meg csak földgázt lehet tankolni. BC szerint 7.4 volt autópályán végig 140-150-nel. Szeretem! Amúgy a BC mit vesz alapul? Az utolsó hány kilométert? Mert c-s vekinél mindig az utolsó 100-at veszi alapul.

Integralni szoktak a BC-k a nullazastol a kovetkezoig.

Link to comment
Megosztás:

a kezdeti boldogító autópályás 5.5l után csalódtam, mivel 12-13l között fogyaszt vegyesben, pont úgy mint régen.

mi az isten eheti még a benzint? lambda szonda cserélve (gyárira), termosz is cserélve, jó gumik vannak rajta jó nyomáson. Mi lehet még? Továbbra is x20xev automata.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.