Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok!

Vectra b vásár előtt állok, és szeretnék véleményt kérni tőletek! 1.8-as vagy 2.0-ás benzines? Azt hallottam, hogy a 2.0-ás megbízhatatlan és azt, hogy az 1,8-as sokkal megbízhatóbb! Igaz ez? Vagy nem? Melyiket ajánljátok? Köszi a válaszokat ;)

Nekem 2.0-ás benzines van pár hónapja, most volt vezérműcsere rajta, jó hogy meg lett csinálva, mert a feszítő görgőt már csak az isten tartotta egyben...

Amúgy sok gond nem volt vele, 1x volt hogy a nyomatékváltó és a motor között lazák voltak a csavarok, és zörgött mint állat, de ezt olcsón megúsztam 10e alatt.. Viszont elgondolkoztat, hogy mitől lett laza. Valaki piszkálhatta és nem húzta meg szerintem.. ez pedig rossz hír autómata váltónál..:S

Nomeg az eladó azt mondta vállalja, hogy 136e km volt benne.. Persze azért szép lassan rájöttem, hogy van ebben 200e fölött is.. most mutató szerint 144 van. De az előző vezmű csere papírja le volt kaparva, ez gyanús...

Persze azt is mondta, hogy törésmentes, azért ez se volt túl valós, persze nem nagy, ilyen tipikus városi szőke koccanások parkolás közbenek vannak szépen elrejve.

De összeségében még nem bántam meg a vásárlást, szép és erős. Bár a katalizátor már biztos sokat folyt (szerelő asszonta ezek 160e km után konyec, és sokat lefolytanak..) szóval azt majd kikapatom.. Meg egy chip is lesz jövőre, ja meg lehet csapágyas, azt is megnézetem... No meg volt elől fékpofa csere, hátul meg tárcsa is, az se volt olcsó:D

Összeségében mielőtt megveszed alaposan nézd át (nem úgy mint én, este sötétben, de hát ha áll a munka és az idő az pénz és csak akkor ér rá az ember akkor így jár..), keress mindent ami gyanús, és a km óra 99% hogy állítva van, szóval keress jeleket mennyin lehet.. Kormányt stb.. úgyis cserélnek ami kopó és látszik rajta az idő.. Aztán tudsz jókat alkudni ha lebuktattad, hogy kamuzik.. És oda fogja adni olcsón, mert csökken a kocsipiac a gazdasági csőd miatt, és vectrából annyi van a kereskedőknél mint a fene..

Link to comment
Megosztás:

Én májusban vettem az enyém, 96-os 2.0 CDX felszereltség, azóta kb 7 ezret mentem vele. Az előző autómbol okulva (A Vectra - elektro ablak és kész) jól felszereltet akartam - CDX - nem volt egyszerű. Végül tölem vagy 170 km-re mentem megnézni egyet és nem bántam meg.

Kereskedőnél volt, 2 hónap nézelődés után találtam és mentem ilyen messzire. Vásárlás előtt átnézettem egy Opel márkaszervízzel 4 ezer volt a vizsgálat, de megérte. 850-re tartotta a kereskedő végül 800-ért úgy hoztam el, hogy még az eredetvizsgát is ő csinálta meg. Vásárlás után megkaptam az eredeti tulaj adatait, telefonszámát is, leinformálhattam a kocsit.

Ami hibát a szervízben kiderítettek, azokat apránként megcsináltattam: 2 hátsó szilent csere, középső dob csere, meg a szokásos: vezérlés, szűrők. olaj...

Szánj időt az átnézésre, minden elektromos dolog működik-e. Akár egy láma, égő, kapcsoló nem jó már megy lefelé az ár.

Eredetvizsgán rétegvastagágmérésre kérésemre beengedett a vizsgáló, a jobb első ajtó egy része de nem az egész ajtó javítva volt, ha tiszta a kocsi akkor meg lehet találni a javítást, meg a motorház fújva volt, a többi festés eredetinek bizonyult, az ajtón és a gépháztetőn korrekt munkát végeztek.

kb 2 hete voltam vele műszakin, csont nélkül ment, zölt kártyán volt egy kis zűr, de csak a katalizátort kellett egy kicsit megtüzelni.

Én szeretem ezt a típust, kényelmes, dinamikus, megbízható.

Keresésnél a Nagykőrösi úton és a fél városban is voltam, de számomra lehangoló volt a látvány, érdemesebb inkább hirdetésre menni, magánemberhez, bár kereskedőtöl is ki lehet fogni jó autót.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Én 3 hete vettem egy 1.6 16V (X16XEL) Vectrát és sajna nem nagyon olvasgattam előtte ezt a forumot ;) .

Ki kellett cserélni a két hátsó kerékcsapágyat (aggyal mert csak igy árulják)36000.- bal hátsó nemtom milyen szilentet,olajat(sajna opel 10W40 most már tudom,hogy nem az igazi :D ,majd kicserélem),szürőket,jobb első izzót,új téli gumikat(amik rajta voltak nyáriak csak a két hátsó iszonyatosan szögletes+zajos volt.A gumis mondta,hogy valszeg a lengéscsillapítók miatt,létezik?).

Vezérműszíjat+görgöket majd fizukor.

Lenne egy pár kérdésem:

-minden Vectrának a sebváltójában akadozik az 1-es és a 2-es? :P

-néha 1-esben és hátramenetben furán beremeg a motor egyszer le is állt.

-alapjárat hidegen össze-vissza,melegen ütemesen 700-800 között ingadozik. :D

-soxor lassan esik vissza a fordulat

-soxor nem húz rendesen aztán 3000 körül megindul :D

Az AGR nincs lezárva (még).

Mi lehet a gond?

A válaszokat előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Én áprilisban vettem '99-es X20XEV-t, CD felszereltséggel, 249 000km-rel, végig vezetett szervízkönyvvel. Azóta mentem vele 25000 km-t.

Vásárlás után kötelező jelleggel cserélték az olajat, szűrőket, vezérműszíjat, görgőket, vízpumpát, generátor hosszbordás szíjat, plusz szelepfedél tömítést, mert szivárgott az olaj. 60 000HUF

Ezután minden szép és jó volt, cirka 500km-t, utána csekkendzsin. Mint kiderült vezértengely-jeladó cserés. 18 000HUF

Meg közben olajcsere után iszonyat elkezdett füstölni. Erről is kiderült, hogy az új olajba nem került valami csodaadalék, és így már látszott, hogy zabálja az olajat. Gyűrűzés, az összes szükséges egyéb cserével (hittem én). 80 000HUF (olajcserével és szűrőkkel együtt, mert közben eljutottunk 15 000Km-rel arrébb)Füstölés elmúlt, viszont elkezdett rángatni. Gyertyacsere kábelekkel együtt: 25 000HUF.

Rángatás elmúlt, az olaj viszont rohamosan elkezdett fogyni újra. Kiderült, hogy amikor gyűrűzték a motort, a szelepfedél tömítést nem cserélték újra, mert a 15000km-es régi "Olyan szépen lejött, visszaraktam azt".

Na, ezt a szerelőt elküldtem a búsba, plusz a cimbi szerelőnél kicseréltük a tömítést megint. Az új gyertyák tökig álltak az olajban, mert a tömítés befelé eresztett. Csoda, hogy ment az autó... 4 000HUF

Ha már ott voltam, megnézettem a futóművet, mert zörög benne valami. Mindkétoldali axiáltengely cserés, 18 000HUF.

Még mindig zörög, valószínűleg szilentek is cserések lesznek. Tudja valaki ezek mennyieb fájhatnak?

Eddig itt tartok. Kicsit kezd tele lenni a hócipőm, bár kompenzál rendesen, hogy kényelmes, erős az autó, utazni jó benne, én meg direkt erre vettem.

Remélem, hogy azért lassan elérek a szívások végére, bár használt autóval mindig lesz valami. :D

Link to comment
Megosztás:

Egyre gyanúsabb, hogy hátul is...

A vicces (vagy inkább bosszantó), hogy előtte a Kadettommal kevesebb szívás volt. Bár tény, hogy nem is volt ilyen kényelmes, erős, gyors, stb. :D

Sajnos a kényelemnek ára van, amit a magyar "minőségi" úthálózat még drágábbá varázsol.

Amúgy motorikusan jó gépek ezek. (hogy ne legyek off) ;)

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a kényelemnek ára van, amit a magyar "minőségi" úthálózat még drágábbá varázsol.

Amúgy motorikusan jó gépek ezek. (hogy ne legyek off) :D

Hopp.... bocs, tényleg off volt.

Motorikusan tényleg jók, de azért arra is van egy-két panasztételem.

Alapjárat nekem is ingazdozik, többszörös alapjárati motor tisztítás után is. Néha piros lámpánál álldogálva majdnem lefullad, de többnyire korrigál. Néha meg nem.

Valamint olyat is csinált autópályán, hogy stabil 130-nál rántott egyet, majd kirakta a "kedvenc" lámpámat, a Check Engine-t. Megálltam a következő pihenőnél, restart után minden rendben, de előtte is húzott rendesen, az egyetlen rántáson túl nem érződött semmi. Talán valamelyik jeladó nem láthatott rendesen. Utána mentünk tovább, pár km után megint egy rántás, lámpa bekapcs, mentünk tovább rendben, nem törődtem vele.

A második rántás Kecskemétnél volt, legközelebb Győrben álltunk meg. Végig lelkesen világított a lámpa, de rángatás nem volt több. Azóta se, pedig mentem már ~2000km-t gond nélkül.

Mi lehet ez? Hibakódot hogy lehet kivillogtatni?

Link to comment
Megosztás:

Hibakód kiolvasás:

A motordiagnosztikai hibakódokat ki lehet villogtatni. Az OBD2 szervizcsatlakozón, /16 pólusú, a kézifék alatti burkolat alatt van egy védősapkában/ az 5-6 érintkezőket kell összezárni egy dróttal és bekapcsolni a gyújtást.

Melyik az 5 és 6 pont? Nos, ha úgy nézed a csatlakozót, hogy a háza /fehér ház/ két felső sarkában van egy-egy kiugró köröm/karom/váll/perem akkor a bal felső, vállas sarokban van az 1-es, ez és a 2-es üres, utána vannak érintkezők talán 7-ig. Nos itt a sorban az 5 és 6 a mi emberünk.

Rövidzár, gyújtás és már villog is.

A kivillogott kód ún. Pxxxx kód, a kódtáblázatokban mindig P-vel kezdődik és 4 jegyű. A számokat a rövid szünetű villanások adják, a 10 villanás jelenti a 0 számot, az egy vill. jelenti az 1-et, a két vill. a 2-őt és így tovább.

Visszatérve a villogtatásra ezt fogja hibátlan /üres hibatár/ esetén villogni: 10-3-4-10 ami ugye a P0340 hibakódot jelenti, ami pedig azt, hogy nincs forgásérzékelés a vezérmű tengely jeladónál /camshaft sensor/

Nem ijedünk meg! Hiszen nem forog a motor. Ha beindítjuk a motort, ez a hibaüzenet nem jelenhet meg!

Fenti leírást már nem tudom honnan töltöttem le, talán nem haragszik a szerzője ha ráismer írására.

Ha kell megvannak a kódok is.

Link to comment
Megosztás:

Hi.

Hamarosan jön a fizu és az lenne a kérdésem,hogy egy X16XEL-nél a vezérműszijjal együtt mit kell még kicserélni?

Gondolok itt feszitőgörgőre,vízpumpára.

Thx. :D

Szíj/vízpumpa/2db vezető görgő/1db feszítőgörgő.Ezt szettben adják, kispézé.A vízpumpa lesz feláras, olyan 6-7e.ft környéke volt legutóbb még..Érdemes ránézni a hosszbordás szíjra és a feszítőjére is, hogy milyen állapotban vannak.Ha már úgy is le van szedve.

Link to comment
Megosztás:

Egyre gyanúsabb, hogy hátul is...

A vicces (vagy inkább bosszantó), hogy előtte a Kadettommal kevesebb szívás volt. Bár tény, hogy nem is volt ilyen kényelmes, erős, gyors, stb. ;)

Nekem is E-Kadett volt előtte 1.6 8V Kombi, de nekem sem volt ennyi szívás vele és sztem nem is sokkal erősebb a Vectra B 1.6 16V.Csendesebb,újabb de a Kadettban volt rendesen tér a lábaimnak elöl is hátul is+úgy ment ahogy nyomtam a gázt,abban sem kopogós müa. kárpit volt.

Persze hozzá kell tennem,hogy a Veki még nincs kész motorikusan,egy-két dolog még cserélve lesz.

Ha kész lesz remélem hozza a remélt Vectra hangulatot! :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem is E-Kadett volt előtte 1.6 8V Kombi, de nekem sem volt ennyi szívás vele és sztem nem is sokkal erősebb a Vectra B 1.6 16V.Csendesebb,újabb de a Kadettban volt rendesen tér a lábaimnak elöl is hátul is+úgy ment ahogy nyomtam a gázt,abban sem kopogós müa. kárpit volt.

Persze hozzá kell tennem,hogy a Veki még nincs kész motorikusan,egy-két dolog még cserélve lesz.

Ha kész lesz remélem hozza a remélt Vectra hangulatot! :D

B vectrában, hogy őszinte legyek, az 1.6 16v-től ne várj dinamikusságot.

Ha meg neked kopogós műanyag a kárpitod, akkor sajna nagyon alap.

Halom b vectrában plüs.

A másfél tonnás tömeghez meg kifejezetten nem tartom elegendőnek a 101 lovat. A nyomatékról nem is beszélve.

;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.