Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Szia.

Hát sajnálom,hogy ilyen negatív tapasztalataid vannak a géppel!Ami az én véleményem a leírtakról:Diesel Opelt soha nem vennék.Az Opel soha nem gyártott jó diesel-t,és ha megnézed a mostaniakat,az is valamilyen kóperáció.Az,hogy egy 1300 kilos autóhoz egy 82 lovas motort választottál,hát....a te figyelmetlenséged.Nekem 116 ló de még néha ez is kevés ám!Vettél volna egy jó kis benzinest,és nem lenne a motoroddal igazán nagy probléma.A központi zárja típus betegsége,nekem a jobb hátsó maradt beragadva,mégpedig zárt állapotban.Frankó volt kinyitni az ajtót.Egyébként szétszedhető és azt már itt is olvastam a fórumon,hogy van benne egy mikro kapcsoló ami behal,de lehet cserélni.Ki kell szedni,bemenni egy elektromos boltba és kb 500 ft-ba kerül.Az ablakemelő szerkezetem egyszer nekem is széthullott.Elég hülyén van megoldva szerintem.Féloldalasan húzta fel,mert a sínben mozgó műanyag alatt már nem volt zsír és feszült,de annyira hogy az alumíniumból(okos tervező) csinált kar el is hajlott és kipattant a müanyag.Kb 3 óra alatt javítható.Kis kézügyesség kell hozzá.Ja és zsír is! :)Hát a klíma az nem igazán szériahibája a Vekinek,bármelyik autóval előfordul,hogy rossz lesz.Olyan klímást kell keresni,aki ért is hozzá,és nem csak lehúzni akar.Szerintem nem vészes áron vannak hozzá klíma cuccok,egy enyémbe való kompresszor(bontott) 15-20 e ft.Ezt is kitárgyaltuk már,megtalálod a klíma topikban.Az hogy felmegy a vized pirosig klíma használat közben a lámpánál araszolva,szerintem nem olyan gáz,de csak akkor ha visszahűti a ventid.Nézd meg,hogy indul-e mind a két fokozat a ventin,meg nem árt kimosni a két hűtő közötti részt sem!A Passat -tól meg ne ájulj el annyira,mert nem olyan jó autó mint sokan hiszik!Annak is van nem kevés hibája,bár nem tudom milyen évjáratra gondolsz,de futómű váltó turbó,(ja és eszi az olajat!)hengerfej stb.És nem annyiba kerülnek hozzá a cuccok mint a Vekihez.Nekem is tetszik a passat(mondjuk egy 2003-as évjáratúval kibékülnék)DE abban is csak szigorúan benzinest vennék.

Én nem idevalósi vagyok,de csatlakozom az előttem szólóhoz.G astra caravanom van egy 1,6-os benzines(z16se)és 360000km után (lekopogom)SEMMI problémája nincs.A benzinmotorok tényleg jók! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A régebben írt hűtőproblémám megoldása, sajnos új hűtő lett nem úsztam meg a cseréjét :huh:

De új kérdésemmel örvendeztetnélek meg benneteket, hátha meg tudtok nyugtatni.

Minap egyik ismerősömtől elindulva figyelmes lettem, egy nagy olajfoltra a kocsi alatt,

mennyiségre és a tócsa méretéből saccolva 2-3dl. Ami a pláne benne nem motorolaj, hanem servo(pirosas, világos)

olaj. Ez az autó vezető oldalán a váltó környékéről saccolom, folyt ki. Kérdésem lenne

mi a fene volt az? A koirmányszervó tartályt néztem, tele az ok, motorolajból semmi nem hiányzik, fékolaj, rendben,

akkor meg miféle dolog adta meg magát nekem? Ötletek, megoldások?

Kuplunghidraulika olajról már hallottam, meg váltóban is van olaj, de ötletem sincs mi lehet meg honnan.

Segítségetek köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

hát igen lehet nem kelett volna 1460kg-ra 82le mocival vennem. de a fene gondolta volna. ez akkor jo árban volt és elég jol fel volt szerelve! mindenféleképen dieselt akartam

(munkám végett) :huh: tudja valaki, hogy a DTL az 8 vagy 16 szelepes? egy GT20 turbot keresek hozzá éppen egy picike teljesítmény növelésre. persze visszafogva mert szétküldené a mocit. ismerösöm golf3-ban is az van és elég állat lett töle!

Link to comment
Megosztás:

Erről az opel sosem gyártott jó dízelt dologról kérdezzük meg az f astrásokat, akiknek 1.7 Dezsőjük van. :huh:

Kimegy a világból is az a moci, ha oda van rá figyelve. :lol:

Az, hogy a csövek öregednek, nem a moci baja, hanem a korral jár.

Ahogy olvasom a mocival tulképp a gyengeségen kívül más baj nem volt. Akkor miről beszélünk?

1400 kg-hoz a 82 paci nagyon sovány. pl. az 1.6-os benzineseket is soványnak tartom.

Még az 1.8-as (X18XE) is sovány, ha be van pakolva, és a klímát is nyomatod.

Link to comment
Megosztás:

Erről az opel sosem gyártott jó dízelt dologról kérdezzük meg az f astrásokat, akiknek 1.7 Dezsőjük van. :huh:

Kimegy a világból is az a moci, ha oda van rá figyelve. :lol:

Az, hogy a csövek öregednek, nem a moci baja, hanem a korral jár.

Ahogy olvasom a mocival tulképp a gyengeségen kívül más baj nem volt. Akkor miről beszélünk?

1400 kg-hoz a 82 paci nagyon sovány. pl. az 1.6-os benzineseket is soványnak tartom.

Még az 1.8-as (X18XE) is sovány, ha be van pakolva, és a klímát is nyomatod.

hát igen a mocival a nyomocsöveken kivül bajom még nem volt! remélem nem is lesz! de elég szarul érintett melo után mentem volna haza és nem indul a vas!!! kicsit ideges voltam :S viszont a csövek is a motorhoz tartoznak szal (csövek öregednek, nem a moci baja) ezzel nem értek egyet! sokat halottam az adagoló elektronika meghibásodásrol 300000 km körül. 270000-nél járok remélem nem lesz vele baj, mert elég drága ahogy utána néztem. igazábol tényleg a LE hiánya a nagy problem!!! de majd csak találok turbot!

Link to comment
Megosztás:

Van-e valakinek tapasztalata szeleptisztító adalékkal? Más fórumokon olvastam, hogy az erőtlenség, lassú gázreakció, egyenetlen alapjárat hátterében a szelepekre ráégett korom is felelős lehet, sőt a szelepek kicsit le is ragadhatnak emiatt. Ennek eltávolítására javasolják pl az STP szeleptisztítót, de pl. angol fórumon nagyon dicsérték a VW G 001 700 03 kódszámú termékét is e célra. Van értelme időnként ilyen adalékokat használni ?

ili

Link to comment
Megosztás:

Ugyan nem pont a kérdésedre válasz, csak hasonló témakör... Amikor tavasszal megvettem a kocsit, vittem zöldkártyázni és előtte sokat állt. A sokadik mérésre sikerült kihozni belőle a rendes értékeket, nekem kiadták házi feladatba hogy vegyek bármi olyan adalékot amit a benzinbe kell önteni, és tisztítja a komplett üzemanyagrendszert, és ha ez megvan akkor rárárárárááááááá :huh: meg kellett kergetnem a vasat hogy a belustult katalizátor magához térjen. Mástól is azt hallottam, hogy valamit mindenképpen érnek, de csodát ne várj tőlük. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy volt már Valakinek olyan, hogy egyszercsak magasabb lett a hűtővíz hőfoka menet közben, mint a megszokott? Nekem most mindig feljebb áll a mutató és megállás után 2-3 perc múlva már kapcsol is a ventilátor. A víz nem forr fel, tehát a vízpumpa jó, hűtők tiszták. Dugulás vagy talán termosztát? Járt már Valaki hasonló cipőben?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én egy 1996-os Opel Vectra 1.7 TDI-t szeretnék venni, és kíváncsi lennék a fogyasztására. Nekem ez nagyon fontos, mert Esztergom - Pest között fogok ingázni minden nap, (napi 130 km).

Szóval ha valakinek ilyen Vectrája van, vagy tudja hol lehet ennek utánanézni, megköszönném!

Hali!

Nekem is 1.7 TD Isuzu van kb 5-6 liter között fogyaszt,bár ha hosszútávon használod egyenletess tempónál akkor inkább 5 liter.

Link to comment
Megosztás:

Hali! 1.7 TD Isuzu motornál tapasztalt már valaki olyan hibát,hogy melegen nehezen indul. 85 fok fölötti vizzel meg rndeen olyan mintha alig tudna tekerni az aksi, aksi kimérve(terhelövel), adagoló elméletileg beállítva. 90 fok fölötti vízzel meg nem is indul be nem tudja megforgatni a mocit. Szerintem az önindítóm szorulhat meg a höhatásra, már egyszer volt perselyezve,akkor mintha jobb lett volna egy kicsit. eddigi pályafutásom során 2 féle önindítóval találkoztám az 1.7 isuzu mocikon: az egyik az áttételes Hitachi,a másik pedig vmi kisebb (nem emlékszema tipusára,de az enyémen ilyen van),és nem lehet fölrakni helyette a hitachit (pedig az szebben indít) Találkozott már vki ilyen jelenséggel??? Válaszokat tippeket a mail címemre is küldhettek:lorke33@freemail.hu

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Hali! 1.7 TD Isuzu motornál tapasztalt már valaki olyan hibát,hogy melegen nehezen indul. 85 fok fölötti vizzel meg rndeen olyan mintha alig tudna tekerni az aksi, aksi kimérve(terhelövel), adagoló elméletileg beállítva. 90 fok fölötti vízzel meg nem is indul be nem tudja megforgatni a mocit. Szerintem az önindítóm szorulhat meg a höhatásra, már egyszer volt perselyezve,akkor mintha jobb lett volna egy kicsit. eddigi pályafutásom során 2 féle önindítóval találkoztám az 1.7 isuzu mocikon: az egyik az áttételes Hitachi,a másik pedig vmi kisebb (nem emlékszema tipusára,de az enyémen ilyen van),és nem lehet fölrakni helyette a hitachit (pedig az szebben indít) Találkozott már vki ilyen jelenséggel??? Válaszokat tippeket a mail címemre is küldhettek:lorke33@freemail.hu

Előre is köszi

Hogyha az önindító nem tudja megtekerni rendesen a motort, akkor a hibát az indító körben kell keresni: Akkumulátor, kábel, önindító.

Magának a motornak baja nem lehet.

Ha találkoztál Isuzun Hitachi önindítóval, akkor miért nem lehet felszerelni ezt a típust a másik helyett?

Link to comment
Megosztás:

Hogyha az önindító nem tudja megtekerni rendesen a motort, akkor a hibát az indító körben kell keresni: Akkumulátor, kábel, önindító.

Magának a motornak baja nem lehet.

Ha találkoztál Isuzun Hitachi önindítóval, akkor miért nem lehet felszerelni ezt a típust a másik helyett?

A Hitachi önindító majdnem a duplája az enyémnek, a felfogatáshoz képest az önindító tengelyének a helye nem egyezik meg( gondolom másabb a lendkerék az autón) a fogak sem stimmelnek sem méretben sem fogszámban. Amugy én B Vectrákat bontogatok 1.7 Td Isuzu és 1.6 benzin mocikat,de eddig még egyiken sem találtam olyan önindítót mint az enyém:-(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy volt már Valakinek olyan, hogy egyszercsak magasabb lett a hűtővíz hőfoka menet közben, mint a megszokott? Nekem most mindig feljebb áll a mutató és megállás után 2-3 perc múlva már kapcsol is a ventilátor. A víz nem forr fel, tehát a vízpumpa jó, hűtők tiszták. Dugulás vagy talán termosztát? Járt már Valaki hasonló cipőben?

Szia. Nekem is volt ilyen problémám! Vettem egy töltöállomáson hütötisztitó adalékot, beleöntöttem a leírás szerint, meghajtottam ,hogy beinduljon a ventilátor, aztán leengedtem a vizet. Mivel savas hatásu a tisztitó!!! Hütön alul ahol leengedtem ott visszaraktam a csövet, hütön fent meg nyomattam bele a vizet, elöször alig akart jönni a motortol a víz szinte csak csordogált de addig mostam még az a víz amit beleengedtem ki nem folyt a motoron keresztül. Azota nekem jó. Klimát annyira nem szereti ha nyomom neki elég gyenge a motorom hozzá és akkor képes felmenni, de klima nélkül már jó. akár mennyire taposom neki (82LE 1465kg)! Dugulás volt a hütöben! Remélem segítettem.

Link to comment
Megosztás:

Klimát annyira nem szereti ha nyomom neki elég gyenge a motorom hozzá és akkor képes felmenni, de klima nélkül már jó. akár mennyire taposom neki (82LE 1465kg)! Dugulás volt a hütöben! Remélem segítettem.

Isuzu motorod van neked is? Tudnál képet küldeni, hova van felszerelve a klímakompresszor, illetve a klímahűtő?

A hűtéssel kapcsolatban én azt tapasztaltam, hogy nagyon lassan melegszik be a hűtővizem. Mostanság reggelente (10 fok kb) jó 5-10 km után éri csak el a 80 fokot a vízhőmérséklet.

Üzemmeleg állapotban is csak 84-85 fokos, a hűtőventilátor a legritkább esetben kapcsol be még nyáron is.

Azt is észrevettem, hogyha üzemanyag takarékoskodás céljából egy jó 2-3 km-es lejtőn kiveszem üresbe és gurulok 100-110 km/h körül, még nyáron is visszahűl a víz 80 fok környékére, vagy picivel alá.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.