Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

1.7 td B vekimbe milyen olajat vegyek ha olajat szeretnék cserélni?

Szerintem rossz a válasz, ha valaki egyből márkát javasol...

Én azt mondom - márka megnevezése nélkül - hogy 5W40-eset vegyél bele, mert annak hidegoldali viszkozitása kedvezőbb, mint a 10W-nek. A márka pedig legyen az, ami neked szimpatikus, amihez olcsón hozzájutsz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem rossz a válasz, ha valaki egyből márkát javasol...

Én azt mondom - márka megnevezése nélkül - hogy 5W40-eset vegyél bele, mert annak hidegoldali viszkozitása kedvezőbb, mint a 10W-nek. A márka pedig legyen az, ami neked szimpatikus, amihez olcsón hozzájutsz.

Szerintem meg az 5w-s atfolyik ezeken, ezek nem mai motorok, illesztések nem szorosak annyira.

De döntsd el te, én már egy éve ezeket használtam, azóta volt 5 olajcserém. Télen sem volt semmi gondom vele...

De nem akarok vitatkozni...

Módosítva : hening
Rossz idézés.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg az 5w-s atfolyik ezeken, ezek nem mai motorok, illesztések nem szorosak annyira.

De döntsd el te, én már egy éve ezeket használtam, azóta volt 5 olajcserém. Télen sem volt semmi gondom vele...

De nem akarok vitatkozni...

Én már 4 éve és 100 e km óta hajtom, és szervizelem az autómat. Mindig 5W40 megy bele.

De mindegy is, látom nálad is ez a rossz megrögzöttség van az olajokkal kapcsolatban.

Az 5W40 és a 10W40 között annyi a különbség viszkozitásban, hogy a 10W-s sűrűbbről indul hidegen, de melegen ugyanarra a viszkozitásra (sűrűségre) jut el, mint az 5W40.

Ezen kívül az 5W-s olajok általában full szintetikusak, így jobban bírják a kiképzést, mint a félszintetikus 10W40.

Link to comment
Megosztás:

1.7 td vektárm hidegen füstöl ,de csak 2000-es fordulat fölött. Más okból voltam adagolósnál (picit csöpög a gázolaj az adagolónál és tömítést kell cserélni), és az adagolós azt mondta hogyha hidegen füstöl a kocsi akkor a porlasztókkal van baj. Mi baj szokott lenni a porlasztókkal, és mennyire költséges a javítása?

Link to comment
Megosztás:

Elhasználódott es belecsöpög a hengerbe, nem akkor fecsizik amikor kell. Próbáld meg azt, hogy járó motornál lazitsd fel egyenként a magascsomású hollander anyáit, óvatosan es ha nem történik nagy változás az alapjáratban akkor az a porlasztó hibás. De legtutibb az ha porlasztó vizsgálóval megnézeted ( megfelelő-e a nyomás, befecsi szög, porlasztás szöge).

1.7 td vektárm hidegen füstöl ,de csak 2000-es fordulat fölött. Más okból voltam adagolósnál (picit csöpög a gázolaj az adagolónál és tömítést kell cserélni), és az adagolós azt mondta hogyha hidegen füstöl a kocsi akkor a porlasztókkal van baj. Mi baj szokott lenni a porlasztókkal, és mennyire költséges a javítása?

Link to comment
Megosztás:

Értelek, de akkor miért nem használ mindenki 5w40-et?

Mert nem hiszem az ára miatt csak.

Én már 4 éve és 100 e km óta hajtom, és szervizelem az autómat. Mindig 5W40 megy bele.

De mindegy is, látom nálad is ez a rossz megrögzöttség van az olajokkal kapcsolatban.

Az 5W40 és a 10W40 között annyi a különbség viszkozitásban, hogy a 10W-s sűrűbbről indul hidegen, de melegen ugyanarra a viszkozitásra (sűrűségre) jut el, mint az 5W40.

Ezen kívül az 5W-s olajok általában full szintetikusak, így jobban bírják a kiképzést, mint a félszintetikus 10W40.

Link to comment
Megosztás:

Értelek, de akkor miért nem használ mindenki 5w40-et?

Mert nem hiszem az ára miatt csak.

Egyrészt az ára miatt, másrészt a hülye megrögzöttség miatt, amit te is emlegetsz.

Viszont nagyker áron kb. ugyanott van árban, mint a 10W40.

Mikor vettem a kocsit, az első két alkalommal 10W40-es olajjal hajtottam, ebből a második Valvoline Maxlife Diesel volt. Semmi különbség, ugyanúgy fogy minden fajta, akár 5W40, akár 10W40.

1 liter elfogy 5000 km alatt. Ennek nem az olaj az oka, hanem a motor, így ezen semmiféle olaj nem segít, csak az utántöltés.

Link to comment
Megosztás:

1.7 td vektárm hidegen füstöl ,de csak 2000-es fordulat fölött. Más okból voltam adagolósnál (picit csöpög a gázolaj az adagolónál és tömítést kell cserélni), és az adagolós azt mondta hogyha hidegen füstöl a kocsi akkor a porlasztókkal van baj. Mi baj szokott lenni a porlasztókkal, és mennyire költséges a javítása?

Ezeket a porlasztókat kézi eszközel szokták vizsgálni, amivel a szórásképet, illetve befecskendezési végnyomást lehet ellenőrizni. Nemtudom ezeket fel lehet-e újítani. Bontottat is lehet, hogy érdemes beszerezni, ha rosszak, vagy nem lehet őket beállítani, amik most vannak neked.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egyrészt az ára miatt, másrészt a hülye megrögzöttség miatt, amit te is emlegetsz.

Viszont nagyker áron kb. ugyanott van árban, mint a 10W40.

Mikor vettem a kocsit, az első két alkalommal 10W40-es olajjal hajtottam, ebből a második Valvoline Maxlife Diesel volt. Semmi különbség, ugyanúgy fogy minden fajta, akár 5W40, akár 10W40.

1 liter elfogy 5000 km alatt. Ennek nem az olaj az oka, hanem a motor, így ezen semmiféle olaj nem segít, csak az utántöltés.

Csak, hogy egyikőtöknek se legyen igaza:D

Vectra A 1.7 TD

Előírt:

5W-40 B4, 10W-40 B4, 15W-40 A3/B3

Intervallum: 7500 Km

Vectra B 1.7 TD

Előírt:

5W-40 A3/B4, 5W-40 B4, 10W-40 B4

Intervallum: 15000 Km

Na, akkor mi van itt? Ugyan az a motor. Egyszerű a képlet, eltelt pár év az első legyártott és utolsó legyártott darabok között. Lehetséges, hogy kicsit megváltozott az olaj összetétele? Vagy csupán régebben túl nagy biztonsági tényezővel dolgoztak mérnökeink? Esetleg marketing? Lényeg, hogy teljesen mindegy, melyiket rakod bele, 5W (-30 fok szivattyúzhatósági határhőmérséklet) vagy 10W (-25 fok), ha -10 fok vagy plusz 10,20,30 fok van, ugyan úgy felkapja, ugyan annyit fog enni belőle . Lényeg, hogy kenje a motort és figyeld az olajfogyasztás, a mai autóknál van hogy közel 1 liter/1000 km olajfogyasztást megengednek. Én írtam, hogy az enyém semmit nem eszik meg 10.000 Km alatt, mivel nem mértem le a mennyiséget, csak a nívót nézem, ezt mondom. De a valóságban a 10.000 alatt biztos megeszik 2-3-4 decit, de ezt nem igen veszem észre, mivel minimum alá nem megy. Érdekesek még viszont a minősítések: A3: többfokozatú motorolaj, kiváló motortisztító hatású, kis illékonyságú B3: kis terhelésű dízelmotorokhoz, kopás, lerakódás, koromképződés gátló hatás, B4: elsősorban közvetlen befecskendezéses dízel motorba előnyös.

Mivel sok márka van, így azok közt is nagy szórás lehet. Lehet, hogy egyik márkából pl. 5w30ból megeszik 0,5 liter/1000km-et, míg másik márkából (5w30) meg 0,2 liter/ 1000 km. Szerintem azon, hogy 5W vagy 10W nem is érdemes vitatkozni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én vettem 8000 HUF-ért 4 db beálíltott bontottat még a pocon áll, tartalékban , lehet bekerülnek hamarosan.

:)

Tartalékban elfér.

1.7 td vektárm hidegen füstöl ,de csak 2000-es fordulat fölött. Más okból voltam adagolósnál (picit csöpög a gázolaj az adagolónál és tömítést kell cserélni), és az adagolós azt mondta hogyha hidegen füstöl a kocsi akkor a porlasztókkal van baj. Mi baj szokott lenni a porlasztókkal, és mennyire költséges a javítása?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Csak, hogy egyikőtöknek se legyen igaza:D

Vectra A 1.7 TD

Előírt:

5W-40 B4, 10W-40 B4, 15W-40 A3/B3

Intervallum: 7500 Km

Vectra B 1.7 TD

Előírt:

5W-40 A3/B4, 5W-40 B4, 10W-40 B4

Intervallum: 15000 Km

Na, akkor mi van itt? Ugyan az a motor. Egyszerű a képlet, eltelt pár év az első legyártott és utolsó legyártott darabok között. Lehetséges, hogy kicsit megváltozott az olaj összetétele? Vagy csupán régebben túl nagy biztonsági tényezővel dolgoztak mérnökeink? Esetleg marketing? Lényeg, hogy teljesen mindegy, melyiket rakod bele, 5W (-30 fok szivattyúzhatósági határhőmérséklet) vagy 10W (-25 fok), ha -10 fok vagy plusz 10,20,30 fok van, ugyan úgy felkapja, ugyan annyit fog enni belőle . Lényeg, hogy kenje a motort és figyeld az olajfogyasztás, a mai autóknál van hogy közel 1 liter/1000 km olajfogyasztást megengednek. Én írtam, hogy az enyém semmit nem eszik meg 10.000 Km alatt, mivel nem mértem le a mennyiséget, csak a nívót nézem, ezt mondom. De a valóságban a 10.000 alatt biztos megeszik 2-3-4 decit, de ezt nem igen veszem észre, mivel minimum alá nem megy. Érdekesek még viszont a minősítések: A3: többfokozatú motorolaj, kiváló motortisztító hatású, kis illékonyságú B3: kis terhelésű dízelmotorokhoz, kopás, lerakódás, koromképződés gátló hatás, B4: elsősorban közvetlen befecskendezéses dízel motorba előnyös.

Mivel sok márka van, így azok közt is nagy szórás lehet. Lehet, hogy egyik márkából pl. 5w30ból megeszik 0,5 liter/1000km-et, míg másik márkából (5w30) meg 0,2 liter/ 1000 km. Szerintem azon, hogy 5W vagy 10W nem is érdemes vitatkozni.

Mindenki döntse el maga, mit használ. Viszont az biztos, hogy én olyan ember tanácsára nem hallgatnék, aki márkát ajánl. Ez hitvita, ki melyik márkában hisz, ez pedig értelmetlen dolog. Van aki Opelt vesz, van aki VW-t.

Én a 10W árában szerzem az 5W-s Totalt, ezért azt használom már sokadik csere óta. Corsába is, Vectrába is. És 15 ezrenként cserélem. Egyrészt annyi van előírva, másrészt full szintetikus olaj bőven kibír annyit.

Sokminden indokolhatja, a csereperiódus 7500-ról 15000km-re való növelését. Lehet, hogy a motorban történt változtatás. 91-től 98-ig gyártott motorról van szó, simán el tudom képzelni, hogy valami változott féltávnál 95-ben.

(A vezérműszíj csereperiódusa is van, hogy változik évjárattól függően, ugyanazon motortípusnál)

Az olajok is fejlődtek, elképzelhető hogy már nem akarták az A Vectrák karbantartási utasítását visszamenőleg módosítani, ezért maradtak a 7500 km-nél. A különféle katalógusok már hozzák a jobb olajat is, de a csereperiódust megtartották. De tök vicces egy 5W40-es olajra előírni a 7500-as cserét, amikor más motorokban 30.000 cserére javasolják.

Link to comment
Megosztás:

hello nekem van egy 1998-as opel vectra diseles ecoteces motorral és olyan problémám van hogy gázolaj mutató 12 liter körül van és vasárnap nem mentem vele és hétfő reggel nem indult be gázzal pumpáltam mire sikerült beinditani ép hogy nem merült le az aski de ha mindennap járok vele akkor nincs ilyen gond.és mikor beindult nagy füst volt és délután megint beindult mi lehet baj segitsetek légyszi hogy nagy a baj mert németben vok és hogy vigyem szervizbe vagy mit tegyek??

irjatok

Link to comment
Megosztás:

Értelek, de akkor miért nem használ mindenki 5w40-et?

Mert nem hiszem az ára miatt csak.

Én is inkább az 5W-s olajat preferálom,bár 10W-40-et használok! (Az ára miatt!) Az itteni klímában mondjuk nincs olyan hideg télen,de ha szabad ég alatt van az autó,érdemesebb 5W-t rakni bele!

Miért nem használnak 5W-s olajat?Mert "híg",mert "Nem jó a kenése!" és mert a szervízben is a 10W-t rakták bele!Gondolom hallottad már ezeket és még pár hülyeséget!

Szervízben is csak spórolnak hogy a 25.000Ft-os olajcsere áron még többet szakítsanak!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! 2 éve van nálam egy X16XEL. A probléma kb fél éve adott. Erősebb vagy hirtelen gázadásra megtorpan az autó gyorsulása. Olyan mintha nem lenne neki elég üzemanyaga, vagy levegője. Mintha fuldokolna. Ha egy kicsit visszaengedem a gázpedált elkezd húzni, ha újra letaposom, akkor megint fuldoklik. Ha nem engedem fel és tartom a pedált, akkor előbb utóbb túlteszi magát ezen a dolgon és elkezd rendesen menni. Szabályzásig le is forog. Ezzel nincs gond. Jellemzően ez a hiba az alsó tartományokban jelentkezik. A normális, hétköznapi fordulat tartományokban. Mi lehet a hiba forrása?

Nagyon sok helyről, sok mindent hallotam már. De semmi konkrétum. Ha valaki találkozott már ezzel a hibajelenséggel és sikresen megoldotta kérem segítsen!

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! 2 éve van nálam egy X16XEL. A probléma kb fél éve adott. Erősebb vagy hirtelen gázadásra megtorpan az autó gyorsulása. Olyan mintha nem lenne neki elég üzemanyaga, vagy levegője. Mintha fuldokolna. Ha egy kicsit visszaengedem a gázpedált elkezd húzni, ha újra letaposom, akkor megint fuldoklik. Ha nem engedem fel és tartom a pedált, akkor előbb utóbb túlteszi magát ezen a dolgon és elkezd rendesen menni. Szabályzásig le is forog. Ezzel nincs gond. Jellemzően ez a hiba az alsó tartományokban jelentkezik. A normális, hétköznapi fordulat tartományokban. Mi lehet a hiba forrása?

Nagyon sok helyről, sok mindent hallotam már. De semmi konkrétum. Ha valaki találkozott már ezzel a hibajelenséggel és sikresen megoldotta kérem segítsen!

Köszönöm!

EGR?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elöregedtek gyújtókábeleim. Már megrendeltem a kábeleket de majd csak hétfõn érkezik. Viszont nekem ma du sürgõsen használnom kellene az autót. Nem létezik esetleg valamilyen ideiglenes megoldás a szikrázás ellen. Kb 150 km ert kellene vele mennem. Tem teszek benne kárt ha így használom?

Link to comment
Megosztás:

Kérdezed vagy biztosra mondod? Tippeket már máshol is kaptam. :( Többek között: EGR, pillangószelep jeladó, légtömegmérő, lambdaszoda, stb...

Ezért kértem, hogy aki már találkozott ilyennel és sikeresen meg is oldotta!

De azért köszi! :)

motorkontroll lámpa világít - vagy nincs benne égő?

"EGR, pillangószelep jeladó, légtömegmérő, lambdaszoda, stb..." ezeket szinte mind biztosra lehet mondani láthatatlanban is!

tehát EGR és pont

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tapasztalati kérdés tőletek...2002 Caravan 1.8 16V Z18XE jó választás volt?

Egyenlőre kb. 250 km után úgy érzem nagyon hálás autó:)

Sajnos a jó kis otthoni helyzett miatt angol autóm van:( Az elöző gazdája biztos hogy próbált vigyázzni rá, de egy idióta volt, mint minden angol! Már a hátsó fékbetétvasnak a fele el volt kopva+ tárcsa!!!!!Belül szinte makulátlan, leszámítva a kormánykerék kopását, vagy a műszerfal tetején a hólyagosodást (szerintem gps tartó szedte fel)...A motor szépen jár, habár az olaj alsó nívó alatt volt mikor elhoztuk, az olajszűrő betétje mozgott a házban..Egyedül a motor alján a jeladónál elől van egy kis olaj szivárgás.Az ABS hiba állandosúlni látszik, de rajta vagyok! Sajnos az itteni időjárás teljesen kikezdte a szilenteket és az alját, de orvosolom lassan...Egyenlőre rettenetesen megszerettem!!! Lehetett volna egy Focus és egy Renault Scenic közül választani még, de sokat szereltem Opeleket és igazából nekem ez a típus a legátláthatóbb és egyértelműbb,én szeretem, csak a kaszni védelem....

Link to comment
Megosztás:

Szia! Hálás autó lesz, csak törödést igényel, az enyém is ilyen volt. Az abs vezérlő csere 5 k körül van bontottan.

Nekem már majdnem helyreállt, még a klima van vissza.

Sziasztok! Tapasztalati kérdés tőletek...2002 Caravan 1.8 16V Z18XE jó választás volt?

Egyenlőre kb. 250 km után úgy érzem nagyon hálás autó:)

Sajnos a jó kis otthoni helyzett miatt angol autóm van:( Az elöző gazdája biztos hogy próbált vigyázzni rá, de egy idióta volt, mint minden angol! Már a hátsó fékbetétvasnak a fele el volt kopva+ tárcsa!!!!!Belül szinte makulátlan, leszámítva a kormánykerék kopását, vagy a műszerfal tetején a hólyagosodást (szerintem gps tartó szedte fel)...A motor szépen jár, habár az olaj alsó nívó alatt volt mikor elhoztuk, az olajszűrő betétje mozgott a házban..Egyedül a motor alján a jeladónál elől van egy kis olaj szivárgás.Az ABS hiba állandosúlni látszik, de rajta vagyok! Sajnos az itteni időjárás teljesen kikezdte a szilenteket és az alját, de orvosolom lassan...Egyenlőre rettenetesen megszerettem!!! Lehetett volna egy Focus és egy Renault Scenic közül választani még, de sokat szereltem Opeleket és igazából nekem ez a típus a legátláthatóbb és egyértelműbb,én szeretem, csak a kaszni védelem....

Link to comment
Megosztás:

Az egyik leg beváltabb motorost vetted. :icon1:

Még a C Vectrában is ez szolgál.

Sziasztok! Tapasztalati kérdés tőletek...2002 Caravan 1.8 16V Z18XE jó választás volt?

Egyenlőre kb. 250 km után úgy érzem nagyon hálás autó :)

Sajnos a jó kis otthoni helyzett miatt angol autóm van:( Az elöző gazdája biztos hogy próbált vigyázzni rá, de egy idióta volt, mint minden angol! Már a hátsó fékbetétvasnak a fele el volt kopva+ tárcsa!!!!!Belül szinte makulátlan, leszámítva a kormánykerék kopását, vagy a műszerfal tetején a hólyagosodást (szerintem gps tartó szedte fel)...A motor szépen jár, habár az olaj alsó nívó alatt volt mikor elhoztuk, az olajszűrő betétje mozgott a házban..Egyedül a motor alján a jeladónál elől van egy kis olaj szivárgás.Az ABS hiba állandosúlni látszik, de rajta vagyok! Sajnos az itteni időjárás teljesen kikezdte a szilenteket és az alját, de orvosolom lassan...Egyenlőre rettenetesen megszerettem!!! Lehetett volna egy Focus és egy Renault Scenic közül választani még, de sokat szereltem Opeleket és igazából nekem ez a típus a legátláthatóbb és egyértelműbb,én szeretem, csak a kaszni védelem....

Link to comment
Megosztás:

motorkontroll lámpa világít - vagy nincs benne égő?

"EGR, pillangószelep jeladó, légtömegmérő, lambdaszoda, stb..." ezeket szinte mind biztosra lehet mondani láthatatlanban is!

tehát EGR és pont

Nem világít semmi. Nagyon néha, kigyullad a motorkontroll, de x idő múlva el is alszik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.