Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok! Új tag vagyok remélem jó helyre írok...

Nemrég vettem egy 98'-as x20dth karavan Vectra B-t. Az autó összességében nagyon jó, fogyasztása nagy átlagban 5,1-5,3, kényelmes mindene működik és egy szem rozsda sincs rajta (olasz volt). De! Van egy két baja ami nem okozna balesetet és a használatban sem okoz akadályt, de zavaró és nem akarom, hogy nagyobb baja legyen és a szervizek nem tudnak mit mondani: az egyik, hogy kiszámíthatatlanul (hidegen, melegen, indítás után és menet közben is) néha mintha nem kapna anyagot egy pillanatra megtorpan aztán semmi. Néha (eddig 3-szor csinálta) indítás után egyből leáll, újraindítom és semmi gond. A harmadik egy fura csörgő hang a kuplung felől, azt hittem az is mert olyan a hang és mikor lenyomom a pedált elhallgat, viszont melegen illetve ha pár km-t megyek vele akkor semmi. A fentiekhez a kocsi állapota : az adagoló nem régen fel lett újítva, a résolajcsövek szintén jó állapotúak, a kuplung nem csúszik és semmi nem utal arra hogy elhasznált lenne, a váltó szépen veszi a sebességeket nem recseg és semmi más. Ha jól tudom ezt a szériát nem kettős tömegű lendkerékkel szerelték. Illetve semmilyen csekk lámpa nem ég, a motor hibakód mentes.

Nem nagy bajok, de nagyon zavarnak, ha van egy autóm az működjön úgy ahogy kell! A segítséget előre is köszönöm!

A csörgő hang a nyelestengely (váltó behajtó tengelye) csapágyának, vagy csapágyainak hibájára utal. A kuplung benyomásra elhallgat, mert ekkor megszűnik forogni. Ha csak hidegen csinálja, akkor lehet, hogy váltóolaj csere segít a problémán.

A véletlenszerű leállást én adagoló hibának tudnám be. Lehet, hogy nem sikerült tökéletesen az adagoló felújítás. Amíg nem, súlyosbodik a helyzet, addig én nem foglalkoznék vele a helyedben, tudom, hogy idegesítő, de akkor sem. Valószínű a szervizek is azért vonogatják rá a vállukat, mert a beavatkozás bonyolultsága amivel javítani lehetne nincs összhangban a várható eredménnyel. Magyarul nagy ráfordítással való szétszedés, és nem tuti a javulás. 15 éves autórtól van szó, hozzá kell szokni, hogy tökéletes sosem lesz, a tökéleteshez közeli állapotot pedig egyre nehezebb fenntartani. Mindig lesz rajta valami idegesítő apróságnak tűnő hiba...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm a válaszodat. A szigetelés az ellenõrizve lett az biztos jó. A lambda szonda szokott csak ilyen hirtelen arányt állítani? Azt hogyan tudom leellenôrizni ha nincs semmilyen készülékem( op-com, tech2 ).

Ti nektek a katalizátor beszerelése után mennyivel dobta meg a fogyasztást? Néztem neten kb max fél liter legeslegrosszabb esetben egy liter többletet írnak. De nem 2-3 at. Hétvégén kiszedjük a katalizátort, hogy tudjam mi a helyzet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X20XEV Vectrámba nem rég lett belerakva egy "univerzális" katalizátor. Azóta hirtelen megemelkedett a fogyasztás. Elsõ 3-4 napon nem is figyeltem de most már igen.( Nem jó a fedélzetim.) Kb 9-10 litert eszik (bár még nem mértem be teljesen biztosan) , holott a katalizátorberakás elõtt 6-7 között volt a fogyasztás. Akárhogy nézem min 2-3 literrel többet eszik és ugyanaz az úton megyek vele, tehát az útkülönbségre se lehet fogni.

Szerintetek a katalizátor miatt van vagy valami más baja lehet?

Megfelelő katalizátor lett belerakva? Az univerzálisokból is van kisebb, és nagyobb hengerűrtartalomhoz való cucc. Bár mondjuk ezt inkább a menet dinamikában lehetne érezni, hogy rosszabbul megy. Lambda szonda, hőfok jeladó illetve fals levegő szívás szokott túlfogyasztást okozni még.

Link to comment
Megosztás:

Hello

A hõfok jeladó alatt a vízhõfokmérõt érted? Azzal nem tapasztaltam semmi különöset, ugyanúgy mutatja a höfokot. A fals levegõt hol szívhat a motortérben van bal oldalt az a vastag csõ ahol a levegõ megy meg a légszürõ( nézzétek el nekem hogy nem tudom a nevét :-D ) ott két helyen már megrepedt de ideiglenesen jól körbe lett szigszalagolva. De már két hónapja volt ez nem azóta van a fogyasztástöbblet. Attól függetlenül a hétvégén veszek bele egy olyat is.

A katalizátort Bosch szervízben rakták be. Pontosan nem tudom milyen de akkor emlékszek megnéztem a papírt és el is mondták, hogy jó erre az autóra stb. ( Õk nem hiszem, hogy átvertek, ismerem is õket.)

Lambda szondát le tudom valahogy ellenõrizni?

Link to comment
Megosztás:

Hello

A hõfok jeladó alatt a vízhõfokmérõt érted? Azzal nem tapasztaltam semmi különöset, ugyanúgy mutatja a höfokot. A fals levegõt hol szívhat a motortérben van bal oldalt az a vastag csõ ahol a levegõ megy meg a légszürõ( nézzétek el nekem hogy nem tudom a nevét :-D ) ott két helyen már megrepedt de ideiglenesen jól körbe lett szigszalagolva. De már két hónapja volt ez nem azóta van a fogyasztástöbblet. Attól függetlenül a hétvégén veszek bele egy olyat is.

A katalizátort Bosch szervízben rakták be. Pontosan nem tudom milyen de akkor emlékszek megnéztem a papírt és el is mondták, hogy jó erre az autóra stb. ( Õk nem hiszem, hogy átvertek, ismerem is õket.)

Lambda szondát le tudom valahogy ellenõrizni?

A szondát leginkább méréssel. Bár lehet a többiek tudnak valami trükköt...

A levegő a kipufogórendszer illesztéseinél juthat be.

Vagy ott ahol a hengerfejnél csatlakozik a leömlő, vagy a lambdaszondának kialakított résznél, a rezonátornál, vagy közvetlen a katalizátor előtt.

Elég sok helyen van külön szigetelő gumi, fémlapka.

Link to comment
Megosztás:

A szondát leginkább méréssel. Bár lehet a többiek tudnak valami trükköt...

A levegő a kipufogórendszer illesztéseinél juthat be.

Vagy ott ahol a hengerfejnél csatlakozik a leömlő, vagy a lambdaszondának kialakított résznél, a rezonátornál, vagy közvetlen a katalizátor előtt.

Elég sok helyen van külön szigetelő gumi, fémlapka.

Oké, köszi. A kocsi amúgy elõzõ héten volt felemelve akkor nem láttam semmi rendelleneset. De akkor hétvégén ismételten átpásztázzuk lyukakat, réseket keresve. A lambda szondát gondolom feszültség méréssel lehet ellenõrizni.

Viszont csak meleg motornál. Ahhoz, hogy ezt helyesen megnézzük ahhoz elég az alapjárat? Vagy alábakolás és ezután mérés?

Link to comment
Megosztás:

A csörgő hang a nyelestengely (váltó behajtó tengelye) csapágyának, vagy csapágyainak hibájára utal. A kuplung benyomásra elhallgat, mert ekkor megszűnik forogni. Ha csak hidegen csinálja, akkor lehet, hogy váltóolaj csere segít a problémán.

A véletlenszerű leállást én adagoló hibának tudnám be. Lehet, hogy nem sikerült tökéletesen az adagoló felújítás. Amíg nem, súlyosbodik a helyzet, addig én nem foglalkoznék vele a helyedben, tudom, hogy idegesítő, de akkor sem. Valószínű a szervizek is azért vonogatják rá a vállukat, mert a beavatkozás bonyolultsága amivel javítani lehetne nincs összhangban a várható eredménnyel. Magyarul nagy ráfordítással való szétszedés, és nem tuti a javulás. 15 éves autórtól van szó, hozzá kell szokni, hogy tökéletes sosem lesz, a tökéleteshez közeli állapotot pedig egyre nehezebb fenntartani. Mindig lesz rajta valami idegesítő apróságnak tűnő hiba...

Köszönöm a segítséget. Egy váltóolajcserét megpróbálok, a szintet sem néztem még. Most szerelőnél van futómű felújítás miatt, de szívósornál tömítést is cserélnek és kitisztítják, remélem az segít a dadogáson. Igen a szervíz is azt mondta, hogy a szétszedéssel tudnának pontosat mondani de az drága... Akkor hagyom az "apróságokat". Ha esetleg a nyelestengely csapágyat kéne cserélni azt nem tudod mennyire sürgős ilyenkor vagy milyen összeg lenne?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget. Egy váltóolajcserét megpróbálok, a szintet sem néztem még. Most szerelőnél van futómű felújítás miatt, de szívósornál tömítést is cserélnek és kitisztítják, remélem az segít a dadogáson. Igen a szervíz is azt mondta, hogy a szétszedéssel tudnának pontosat mondani de az drága... Akkor hagyom az "apróságokat". Ha esetleg a nyelestengely csapágyat kéne cserélni azt nem tudod mennyire sürgős ilyenkor vagy milyen összeg lenne?

Fogalmam sincs. De szét kell szedni hozzá a váltót. Én trabant váltóban cseréltem csapágyakat már, ott két félből áll a váltó, szét kellett kapni, innentől kezdve szépen kijöttek a tengelyek. De ezek a modernebb váltók sztem már ablakosak, nem két félből állnak, azokban nemtudom, hogy kell a csapágyakat cserélni. Bontott váltó is lehetőség, csak jó legyen.

Link to comment
Megosztás:

Általában ezek az újabb váltók is két félből állnak, szét lehet őket húzni és utána hozzáférhető a csapágy, de én biztos nem kezdenék hozzá itthon. Ha már szét van kapva, akkor úgysem árt ellenőrizni a szinkrongyűrűket és a többi csapágyat is. De tényleg egyszerűbb egy bontott jó váltót berakni.

Link to comment
Megosztás:

Általában ezek az újabb váltók is két félből állnak, szét lehet őket húzni és utána hozzáférhető a csapágy, de én biztos nem kezdenék hozzá itthon. Ha már szét van kapva, akkor úgysem árt ellenőrizni a szinkrongyűrűket és a többi csapágyat is. De tényleg egyszerűbb egy bontott jó váltót berakni.

Berakni egyszerűbb, az tuti, de megtalálni nehezebb :) Illetve lutri. Nem biztos, hogy megállapítod egy kiszerelt bontott váltóról, hogy jó-e a csapágyazása.

Mondjuk az is igaz, hogy ezek a kézi váltók nem gyakran szoktak tönkremenni, hacsak olaj nélkül nem hajtják, vagy túl sokat nem futottak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, kérém a segítségeteket, véleményeteket4

B Vectra (X16XEL) hengerfejtömítés csere után az indítás elég vadra sikeredett. Kulcs elfordít, motor kis dadogás után szépen elindul és egyúttal felpörög 4-5000 ig vagy felette is. Mintha padlógázzal indíítanék.

Merre keressem a hibát? Mi okozhat ilyet?

Köszönöm

Elek

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget. Egy váltóolajcserét megpróbálok, a szintet sem néztem még. Most szerelőnél van futómű felújítás miatt, de szívósornál tömítést is cserélnek és kitisztítják, remélem az segít a dadogáson. Igen a szervíz is azt mondta, hogy a szétszedéssel tudnának pontosat mondani de az drága... Akkor hagyom az "apróságokat". Ha esetleg a nyelestengely csapágyat kéne cserélni azt nem tudod mennyire sürgős ilyenkor vagy milyen összeg lenne?

Akkor gondolom az sem egy 3 forintos kiadás... De közben megoldódott, visszaveszik a kocsit, azért köszönöm a segítséget és a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Új vagyok itt, de remélem, hogy jó helyre írok. Párommal tervezzük egy új városi kis fogyasztású autó beszerzését és mostanában nézegetjük az 1997-'98 -as Opel Vectra -kat is. Minket csak a dízelek érdekelnek jelenleg. Ahogy láttam, ezekből a 2.0 -es dízelekből van DI és DTI motor is. Az egyik 82, a másik 101 lóerő. Igazából a kérdésem az lenne, hogy mi a különbség konkrétan a két motor között? Illetve mik a tapasztalataitok ezekkel a járművekkel?

Olvastam, hogy páran írjátok, hogy lomha, de ennél picivel több infot szeretnék.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új vagyok itt, de remélem, hogy jó helyre írok. Párommal tervezzük egy új városi kis fogyasztású autó beszerzését és mostanában nézegetjük az 1997-'98 -as Opel Vectra -kat is. Minket csak a dízelek érdekelnek jelenleg. Ahogy láttam, ezekből a 2.0 -es dízelekből van DI és DTI motor is. Az egyik 82, a másik 101 lóerő. Igazából a kérdésem az lenne, hogy mi a különbség konkrétan a két motor között? Illetve mik a tapasztalataitok ezekkel a járművekkel?

Olvastam, hogy páran írjátok, hogy lomha, de ennél picivel több infot szeretnék.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Sok különbség nincs a két motor között. Az erősebben van intercooler, emiatt kicsit más a hűtőrendszer. Ezen kívül talán a turbó, a motorvezérlés esetleg a porlasztók különböznek. Egyébként nem egy túl jól sikerült motor, én lebeszélnélek róla titeket. Ha már mindenképpen ekkora méretű, diesel autó kell, a helyetekben inkább 1,9TDI-s VW Passatot vennék, 97-2000 évjárat közt. Tudom, hogy drágább, de jóval strapabíróbb autó, és ha sikerül egy nem összetört példányt kifognotok, még a karosszéria rohadásával sem kell bajlódnotok. A motor pedig mindent kibír.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Isuzu 17TD,világbajnok motor, tényleg nem egy fürge gép, azért a Vektra 1300kg körül mozog. Sajnos elég kevés extrával szerelték... De bármi megoldható. Én is most építem a sajátom, előző kocsimban is ez a motor volt, anyukám 6évig nem cserélt benne olajat és napi 100-150 km re járt dolgozni, semmi baja nem volt..

Sziasztok! Új vagyok itt, de remélem, hogy jó helyre írok. Párommal tervezzük egy új városi kis fogyasztású autó beszerzését és mostanában nézegetjük az 1997-'98 -as Opel Vectra -kat is. Minket csak a dízelek érdekelnek jelenleg. Ahogy láttam, ezekből a 2.0 -es dízelekből van DI és DTI motor is. Az egyik 82, a másik 101 lóerő. Igazából a kérdésem az lenne, hogy mi a különbség konkrétan a két motor között? Illetve mik a tapasztalataitok ezekkel a járművekkel?

Olvastam, hogy páran írjátok, hogy lomha, de ennél picivel több infot szeretnék.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Isuzu 17TD,világbajnok motor, tényleg nem egy fürge gép, azért a Vektra 1300kg körül mozog. Sajnos elég kevés extrával szerelték... De bármi megoldható. Én is most építem a sajátom, előző kocsimban is ez a motor volt, anyukám 6évig nem cserélt benne olajat és napi 100-150 km re járt dolgozni, semmi baja nem volt..

Az enyém is fapados volt, most már CD felszereltség, de ilyen építgetésnek mégegyszer nem állnék neki. Egyrészt az extrákat megvenni jóval több pénz, mint a gyári extrás kocsi megvásárlása használtan, nem beszélve a rengeteg időről és szívásról, mire minden bekerül.

Jó az Isuzu motor, ez nem vitás de ennek is vannak hibái. Sok a vékony gumi vízcső, amik hajlamasok kirepedni, ilyenkor elfolyik a víz, és megfő a motor. Szóval azokat a csöveket idővel cserélni kell, vagy egyik szem mindig a vízhőfokmérőn legyen :) Aztán rengeteg motoron látom, hogy szivárog az olaj a szelepfedél alól, ami annak a következménye, hogy a szelepfedél megvetemedik, és nem tömít rendesen alatta a gumi tömítés. Hengerfej tömítés is szeret átégni úgy 250 e km környékén. Persze ezek a hibák apróságok a DTI motor hibáihoz képest :)

Amúgy ennyi futás amit írsz, évi 30.000 km-t jelent kb, az 6 évig 180 ezer km. Hát ezt meséld be másnak, hogy egy motor elmegy/túlél ennyit olajcsere nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Sok különbség nincs a két motor között. Az erősebben van intercooler, emiatt kicsit más a hűtőrendszer. Ezen kívül talán a turbó, a motorvezérlés esetleg a porlasztók különböznek. Egyébként nem egy túl jól sikerült motor, én lebeszélnélek róla titeket. Ha már mindenképpen ekkora méretű, diesel autó kell, a helyetekben inkább 1,9TDI-s VW Passatot vennék, 97-2000 évjárat közt. Tudom, hogy drágább, de jóval strapabíróbb autó, és ha sikerül egy nem összetört példányt kifognotok, még a karosszéria rohadásával sem kell bajlódnotok. A motor pedig mindent kibír.

Köszönöm a választ! Gondolom nem illik egy Opel fórumon ilyet írni, de nézzük a Passatokat is és a 80 -as 1.9 TDI Audikat is. Egyébként minden autótípusról tudok jót is és rosszat is írni, ezért nehéz dönteni, mert mindenki mást ajánl.

Elsősorban Budapesten belül használnánk majd, így engem a lomhasága nem zavarna szerintem. Ahogy olvastam, leginkább az adagolóval szokott szívás lenni ezeknél az Opeleknél. Esetleg van más típusbetegség is?

Illetve láttam, hogy Vauxhall is gyártott Vectrakat. Ezekhez másmilyen alkatrészek kellenek? Vagy teljesen ugyanaz a kettő, csak más néven jelent meg? Illetve a hűtőrács másmilyen, de azon kívül van különbség?

Bocsánat, hogy ennyit kérdezek, de még csak ismerkedek ezekkel a típusokkal.

Link to comment
Megosztás:

Üdv itt!

Ugye az első, hogy gépre kellene rakni - mit mutat!?

A megszívós jelenséget többünknél akkor csinálta amikor a hőmérséklet érzékelő halt meg - fals adatot küld a computernek - 2-3 ezer Ft-os tétel érdemes megpróbálni.

Hali!

Szóval még tavasszal volt egy misztikus problémám. Ezt a választ kaptam. Kicseréltem azt az érzékelőt de sajnos a hiba továbbra is fennáll, pedig ez tünt eddig a legjobb ötletnek. Aztán beletörődtem, mert akkoriban ezen kivül jó volt a kocsi, de most, hogy megint minden baja van, kezd bosszanatani, hogy még ez is. Hacsak nem maga a vezeték szakadt valahol ami az érzékelőtől megy. Na az még megér egy mérést.

De akinek van egyéb ötlete irja meg :)

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sok különbség nincs a két motor között. Az erősebben van intercooler, emiatt kicsit más a hűtőrendszer. Ezen kívül talán a turbó, a motorvezérlés esetleg a porlasztók különböznek. Egyébként nem egy túl jól sikerült motor, én lebeszélnélek róla titeket. Ha már mindenképpen ekkora méretű, diesel autó kell, a helyetekben inkább 1,9TDI-s VW Passatot vennék, 97-2000 évjárat közt. Tudom, hogy drágább, de jóval strapabíróbb autó, és ha sikerül egy nem összetört példányt kifognotok, még a karosszéria rohadásával sem kell bajlódnotok. A motor pedig mindent kibír.

Azt azért tudni kell, hogy ezekben a 2000 körüli passatokban már kettős tömegű lendkerék van, ami ha bedöglik felér egy DTi adagoló felújítással. :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ! Gondolom nem illik egy Opel fórumon ilyet írni, de nézzük a Passatokat is és a 80 -as 1.9 TDI Audikat is. Egyébként minden autótípusról tudok jót is és rosszat is írni, ezért nehéz dönteni, mert mindenki mást ajánl.

Elsősorban Budapesten belül használnánk majd, így engem a lomhasága nem zavarna szerintem. Ahogy olvastam, leginkább az adagolóval szokott szívás lenni ezeknél az Opeleknél. Esetleg van más típusbetegség is?

Illetve láttam, hogy Vauxhall is gyártott Vectrakat. Ezekhez másmilyen alkatrészek kellenek? Vagy teljesen ugyanaz a kettő, csak más néven jelent meg? Illetve a hűtőrács másmilyen, de azon kívül van különbség?

Bocsánat, hogy ennyit kérdezek, de még csak ismerkedek ezekkel a típusokkal.

Ha budapesten belül használnátok, arra nem jó egyik diesel se. Se az 1.7-es Isuzu, se a 2 literes DTI. Nekem isuzu van, lassan melegszik be. Hosszú távra járva jó.

Utóbbi szerintem nem jó választás semmilyen körülmények között. Sok lehet vele a szívás.

Opel-Vaxhall teljesen ugyanaz.

Link to comment
Megosztás:

Azt azért tudni kell, hogy ezekben a 2000 körüli passatokban már kettős tömegű lendkerék van, ami ha bedöglik felér egy DTi adagoló felújítással. :)

Az adagolós TDI-k közül csak a 110LE-s modellekben van kettős tömegű, a 90 LE-s verzióban nincs. Viszont a 110-esben messze nem olyan gyakori a hibája, mint az 2.0 dti opelben az adagoló probléma. Ráadásul azt vissza lehet alakítani egytömegűvé, ha nagyon kell :)

Link to comment
Megosztás:

Csao!

Izzítást hogyan lehet letesztelni, hogy megfelelően működik-é? Mivel csak 4 fok alatt izzít+mutatja is a műveletet, így még nem volt alkalom, hogy lássam, nem halálozott-e el az idők folyamán. Néha reggelenként eléggé tekertet míg beindul, néha még ha hidegebb is van mint előzőleg, hamarabb beröffen.

Szóval van valami lehetőség? Ha meg cserés lenne, melyik márkák elfogathatóak?

Kössz... :)

ui.: na ma reggel végre rendesen hideg van, 1 fok, fúj a sarkvidéki szél mintazállat, így legalább láttam működni az izzítást... :D

Módosítva : zozor
Link to comment
Megosztás:

Csao!

Izzítást hogyan lehet letesztelni, hogy megfelelően működik-é? Mivel csak 4 fok alatt izzít+mutatja is a műveletet, így még nem volt alkalom, hogy lássam, nem halálozott-e el az idők folyamán. Néha reggelenként eléggé tekertet míg beindul, néha még ha hidegebb is van mint előzőleg, hamarabb beröffen.

Szóval van valami lehetőség? Ha meg cserés lenne, melyik márkák elfogathatóak?

Kössz... :)

ui.: na ma reggel végre rendesen hideg van, 1 fok, fúj a sarkvidéki szél mintazállat, így legalább láttam működni az izzítást... :DGiazából nem olyan bonyolult, én is játszadoztam vele a napokban,

Igazából nem olyan bonyolult, én is játszadoztam vele a napokban. Küldök pár képet ami segít!

2l9ma3c_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg169kbdk_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.