Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Nincs semmi hibakód a vezérlőben. Tegnap kapott 2 kis befújást hidegindító sprayből és pöcre indult. Szépen járt nem füstölt, nem dadogott. Ma reggel

hidegen már újra nem indult. Holnap folytatódik a hibakeresése. Kíváncsi leszek mi lesz a vége... Majd jelentkezem.

Akkor az uzemanyag ellatasal van a gond.Ezt csak nyomas tesztel tudod kiszurni.

Link to comment
Megosztás:

De, az X20DTL/DTH-nak van motorvezérlője, és elég komoly adagoló vezérlője.

Attól tartok, te kevered ezt a motort valamivel. Ezen már nem olyan egyszerű minden, mint az 1,7-eseken.

bocsi teljesen igazad van csak nem nagyon volt időm végig olvasni de bele pillantottam a fórumba. valahol előrébb volt Egy hasonló kérdés isuzura. Ha kell valami, bontok egy ilyen kocsit. Ha hidegindítóval indul, nem hiszem hogy blokk kopás, ejtőkannával ha indítod, (jó magasra akasztva) se akar indulgatni? Nincs csípős füstje? Kukkold meg a hőmérséklet ill egyéb jeladók vezetékei nincsenek e Megszakadva, megégve... Mert lehet a vezérlő kap rossz hőmérsékletet..

Ill javaslom nem tudom mivel olvastátok ki, de a gyári bosch progi olyanba is belelát amibe pl egy elm327 nem

Link to comment
Megosztás:

Kedves Isuzu Td társak,

Valakinek van ötlete a hideginditó (alapjárat) jelenségre ami a következő:

Hideg motornál indításkor kb. 3 percig alacsony az alapjárat és utána emeli meg a hidegindító.

Valakinek volt ilyen tapasztalata?

Köszi a válaszokat.

adagoló tűzfal felöli oldalán megy be a vízcső egy izébe, aminből kijön egy 5 ös menetes szár, arra kell ráállítani kicsit
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

Vettem egy 1997 x20dtl 82-le Vectra kombit,voltak motortéri kábel köteg hibái,de az ki lett javítva.

Most meg olyat csinál,hogy kétszer-háromszor rá kell indítani és akkor indul be.

1500-as fordulatig nem húz utána meg mint a táltos úgy megy.

1500-2000 fordulat között világít a hibakód jelző,ha a gázról leveszem a lábam elalszik.

Esetleg tud valaki segíteni mi lehet a probléma.

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Köszönöm,holnap mekkszakértem a csöveket és az alapjáratit is,gondolom féktisztító nem lesz gond neki:)

Szép estét!

Kezdeném, az alapjárati tömítése helyett találtam egy fémlemezkét amin két lyukacska található.A gyárin ugye van két rendes kb. 10 mm átmérőjű lyuk ezen viszont az egyik az 1 mm a másik meg 2 mm.Erős a gyanúm,hogy ezzel oldották meg az alapjárati szabályzást :(

Járó motornál lehúztam a csatit az alapjáratiról és semmi sem változott egy hangyányit sem ,gázadás után is visszaállt 1200 fordulatra.Ennek az alapjáratinak így kell működnie,lehúzott csatinál is?

Üdv,Gábor

Link to comment
Megosztás:

A kis lyuk az biztos nem gyári. Ahogy írod kb 10mm átmérőjű lyuk van rajta. Járó motornál soha nem húztam le, de én szét szedtem az alapjárati elektromos részét is és ki takarítottam. Fék tisztítóval nem ártasz neki, bár lehet nagyon kevés lesz :icon1:

Szép estét!

Kezdeném, az alapjárati tömítése helyett találtam egy fémlemezkét amin két lyukacska található.A gyárin ugye van két rendes kb. 10 mm átmérőjű lyuk ezen viszont az egyik az 1 mm a másik meg 2 mm.Erős a gyanúm,hogy ezzel oldották meg az alapjárati szabályzást :(

Járó motornál lehúztam a csatit az alapjáratiról és semmi sem változott egy hangyányit sem ,gázadás után is visszaállt 1200 fordulatra.Ennek az alapjáratinak így kell működnie,lehúzott csatinál is?

Üdv,Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ven egy b vektrám 2.0 res dti is 16 v van ojan gondom jogy nem akar müködni a turbo mitöl lehet meg van mégegy ojan gondom hohy ojan mint ha anyomás el mene a motorbol mi után leálitom tudvalaki valamit segiteni bene meg köszöném

Vákumszeleped? nem lehet hogy el van repedve/törve, vagy vákumcső nem vezérel?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Múlt héten járt a szerelőnél az autó. Izzítás "sajnos" rendben van teljesen. A lámpa miután kialszik még kb 1 percig

izzít folyamatosan. Véleménye szerint a szelepszár szimeringek lehetnek a ludasok, hogy hidegen becsöppen az olaj.

Ezért indul az autó kékes füsttel és kopogósan.

Szia!

Ugyan ebbe a cipőbe járok én is,x20dtl(82 LE) motor van benne,hidegen füstöl melegen nem.Az olajat eszi,a turbó minimálisan olajos.A jövő héten szétszedem az egész motort,és kíváncsi leszek mit fogok látni.Én is a szelepszár szimeringre gondolok,de majd a hengerfejes megmondja.Neked azóta történt valami a kocsival?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ven egy b vektrám 2.0 res dti is 16 v van ojan gondom jogy nem akar müködni a turbo mitöl lehet meg van mégegy ojan gondom hohy ojan mint ha anyomás el mene a motorbol mi után leálitom tudvalaki valamit segiteni bene meg köszöném

Szia!

Nekem is csinálta ezt a kocsi,és a vákum szivattyú csövén a visszacsapó szelepnek a háza volt megrepedve,ott ment el a vákum.Természetesen tiltotta az egész turbó kört!!De nézd át a vákum csöveket,nem-e csúszott szét valamelyik.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ugyan ebbe a cipőbe járok én is,x20dtl(82 LE) motor van benne,hidegen füstöl melegen nem.Az olajat eszi,a turbó minimálisan olajos.A jövő héten szétszedem az egész motort,és kíváncsi leszek mit fogok látni.Én is a szelepszár szimeringre gondolok,de majd a hengerfejes megmondja.Neked azóta történt valami a kocsival?

Szia!

A füstölés marad egy darabig. Túl nagy pénz volna szétbontani a motort.

Azóta szerencsére meggyógyult az autó. Nagyon úgy néz ki, hogy levegőt kaphatott a rendszer a résolajcsöveknél! Az a vicces az egészben, hogy másfél éve voltak cserélve az adagoló felújítás után! Ennyit bírnak a mai gumicsövek, ami kicsit

elszomorít. A gyári elment 12-13 évig...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A füstölés marad egy darabig. Túl nagy pénz volna szétbontani a motort.

Azóta szerencsére meggyógyult az autó. Nagyon úgy néz ki, hogy levegőt kaphatott a rendszer a résolajcsöveknél! Az a vicces az egészben, hogy másfél éve voltak cserélve az adagoló felújítás után! Ennyit bírnak a mai gumicsövek, ami kicsit

elszomorít. A gyári elment 12-13 évig...

Van amelyik gyártó már 20 éve gondolt arra, hogy fém csövekkel kell megoldani a résolaj visszavezetést :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is csinálta ezt a kocsi,és a vákum szivattyú csövén a visszacsapó szelepnek a háza volt megrepedve,ott ment el a vákum.Természetesen tiltotta az egész turbó kört!!De nézd át a vákum csöveket,nem-e csúszott szét valamelyik.

Ha kell nekem van vákumszelepem!

Link to comment
Megosztás:

levegötömegmennyiseg merö - tegyel fel egy Op-COM-ot a mert ertekeknel elso oldal utolso eloti ertek a levegotomeg mennyiseg mero erteket ki tudod merni ,ugyhogy egy teli talp gaz a fordulat menjen fel 3000 -re es a mert ertek 650-700 mg kell legyen . Ha nincs ez az ertek meg akkor ki kell csereld a merot.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok épp és nézegettem a B vectrákat,de sok rosszat lehet olvasni az ecotec-es motorokról és egyéb hibáiról,van aki csak isuzu motorosra esküszik, van akinek semmi baja nem volt ecotec-el ,volt panasz több az adagolóra és annak hibáira arról mit tudtok,de a találati listámban van benzines is meg dízel,melyiket érdemesebb vagy melyiknek mik a gyerekbetegségei és mikre kell felkészülni későbbiekben.Érdekelne még az is h mennyit eszegetnek,mennyire indul "nehezen" télen a dízel motor normális karbantartás mellett.Melyiknek olcsóbb a fenntarthatósága ,nem örült sok évi kilóméterrel.

előre is köszi Csabi

Link to comment
Megosztás:

Cimborám akart venni 2.0 diesel B vekit, és egy autószerelő beszélte le róla. Állítása szerint gyakori az adagolóprobléma az ecoteces dieselekkel, és 170 000-re mondta a lehetséges javítási költséget.

Nekem 1.7-es TD B vekim van. Sokan lomhának tartják, nekem elég. Bár mikor megvettem valóban lomhácska volt, de a motor vizsgálatakor észrevettem hogy a turbo utáni gumicső lyukas. Javítása után már dinamikusabban mozog a kocsi. 2 éve van nálam, volt pár javításom rajta, de egyik sem motorikus eredetű (klíma, központi zár stb). Én nagyon sokat használom városban, így meg tudom mondani külön a városi fogyasztást. 6.5 litert eszik városban, én azt mondom hogy ez nagyon jó egy majdnem 1.3 tonnás kocsitól. Országúti fogyasztásom kb 5 liter körül mozoghat. Ha ehhez a fogyasztáshoz hozzáteszem hogy 330-ért tankolok bele (kamionosoktól, buszosoktól, mezőgazdasági gépesektől hozzá lehet jutni csak keresni kell) akkor a büdös életben nem cserélném el benzinesre. Olajat nem eszi az isuzu motor, az ecotec szereti azt is csipegetni, van amelyik egyenesen zabálja az 1500 ft/liter áras olajat.

Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok épp és nézegettem a B vectrákat,de sok rosszat lehet olvasni az ecotec-es motorokról és egyéb hibáiról,van aki csak isuzu motorosra esküszik, van akinek semmi baja nem volt ecotec-el ,volt panasz több az adagolóra és annak hibáira arról mit tudtok,de a találati listámban van benzines is meg dízel,melyiket érdemesebb vagy melyiknek mik a gyerekbetegségei és mikre kell felkészülni későbbiekben.Érdekelne még az is h mennyit eszegetnek,mennyire indul "nehezen" télen a dízel motor normális karbantartás mellett.Melyiknek olcsóbb a fenntarthatósága ,nem örült sok évi kilóméterrel.

előre is köszi Csabi

Link to comment
Megosztás:

Még annyit hogy 2 éve amióta nálam van a kocsi azóta egyszer volt egy hónapig tartó kb -15 fok, de az autó indításával soha nem volt problémám. 2-szer izzítottam (ez más dieseleknél is szokás hidegben), és már indult is.

Cimborám akart venni 2.0 diesel B vekit, és egy autószerelő beszélte le róla. Állítása szerint gyakori az adagolóprobléma az ecoteces dieselekkel, és 170 000-re mondta a lehetséges javítási költséget.

Nekem 1.7-es TD B vekim van. Sokan lomhának tartják, nekem elég. Bár mikor megvettem valóban lomhácska volt, de a motor vizsgálatakor észrevettem hogy a turbo utáni gumicső lyukas. Javítása után már dinamikusabban mozog a kocsi. 2 éve van nálam, volt pár javításom rajta, de egyik sem motorikus eredetű (klíma, központi zár stb). Én nagyon sokat használom városban, így meg tudom mondani külön a városi fogyasztást. 6.5 litert eszik városban, én azt mondom hogy ez nagyon jó egy majdnem 1.3 tonnás kocsitól. Országúti fogyasztásom kb 5 liter körül mozoghat. Ha ehhez a fogyasztáshoz hozzáteszem hogy 330-ért tankolok bele (kamionosoktól, buszosoktól, mezőgazdasági gépesektől hozzá lehet jutni csak keresni kell) akkor a büdös életben nem cserélném el benzinesre. Olajat nem eszi az isuzu motor, az ecotec szereti azt is csipegetni, van amelyik egyenesen zabálja az 1500 ft/liter áras olajat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok épp és nézegettem a B vectrákat,de sok rosszat lehet olvasni az ecotec-es motorokról és egyéb hibáiról,van aki csak isuzu motorosra esküszik, van akinek semmi baja nem volt ecotec-el ,volt panasz több az adagolóra és annak hibáira arról mit tudtok,de a találati listámban van benzines is meg dízel,melyiket érdemesebb vagy melyiknek mik a gyerekbetegségei és mikre kell felkészülni későbbiekben.Érdekelne még az is h mennyit eszegetnek,mennyire indul "nehezen" télen a dízel motor normális karbantartás mellett.Melyiknek olcsóbb a fenntarthatósága ,nem örült sok évi kilóméterrel.

előre is köszi Csabi

Eléggé megoszlanak a vélemények a dízelekről. Persze az Isuzu jó, mivel elég régi konstrukció, egyszerű mechanikus adagolóval. Az újabbakkal csak az a gond, hogy sokan azt hiszik, hogy mivel ezek is adagolósok, simán lehet beléjük bármilyen gázolajat önteni és a szűrőt is elég szökőévente cserélni. Persze ez mind tévhit. Ez egy elég kifinomult rendszerrel rendelkezik, sokkal nagyobb nyomáson dolgozik, sokkal precízebb illesztésekkel, így sokkal kisebb szennyeződés elég, hogy tönkretegye az adagolót.

Ha viszont keveset használod és rövidtávokon, akkor inkább benzinesben gondolkodj. Igaz, hogy kicsivel többet eszik, viszont hamarabb melegedik, nincs gond a hidegindítással sem, valamennyivel igénytelenebbek. Az olajfogyasztásra rátérve azt kell mondjam, hogy ez nem Opel betegség. A többi "nagy" márka motorjai is előszeretettel szipókázzák már majdnem kétüteműt megszégyenítő módon az olajat.

Előbb azt kell tisztázni, hogy milyen körülmények között milyen távokra használnád az autót. Ebből kiderülhet, hogy megéri-e dízelt venni, vagy sem.

Link to comment
Megosztás:

adagoló tűzfal felöli oldalán megy be a vízcső egy izébe, aminből kijön egy 5 ös menetes szár, arra kell ráállítani kicsit

Az alábbi képen van egy vákuumos elosztó, erről megy tovább egy vákuumcső az adagolóra, ez szabályozhatja a hidegindításhoz az alapjáratot?

Megnéztem ezt tesom A Veckién, neki ilyen nincs, ez lehet, hogy B Veckitől (96-) évjárattól lett?

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_1_18_bhymfbvlhc.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_1_18_mejb8w36ce.jpg

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Az alábbi képen van egy vákuumos elosztó, erről megy tovább egy vákuumcső az adagolóra, ez szabályozhatja a hidegindításhoz az alapjáratot?

Megnéztem ezt tesom A Veckién, neki ilyen nincs, ez lehet, hogy B Veckitől (96-) évjárattól lett?

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_1_18_bhymfbvlhc.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2014_1_18_mejb8w36ce.jpg

Köszi.

Akár lehetne hideg alapjárati szabályzó is, de nem az. :) Ez a vákuum szelep klíma bekapcsolásakor emeli meg az alapjáratot a második képen lévő ki vákuumos mozgató eszközzel. Gondolom a tesód A Vectrája nem klímás, ezért nincs rajta ez a rendszer.

A hideg alapjáratot bimetalos mechanika emeli meg, a vízhőfoktól függően (bele van vezetve a hűtővíz az adagolóba).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.