Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Futómű, gumik, felnik


hemi

Recommended Posts

Ma végre meglett a kocsi gariban megcsinálták a szilent problémát. Tettek bele újat,ami a helyén is maradt.. a régit egy koppintásra kiütötték...

DE! nem javult... Az tény hogy már nem kóvályog az úton és mivel belőtték a futóművet egyenesen megy minden... nincs külön kormányzott kerék..

Ám ez az elrántás maradt.. Ismét mondtam a szerelőnek ,de inkább oda adtam az összes szakinak és mindenki kipróbálta,és együtt csodálkoztak..

Végül rááltunk a rázópadra,hogy annak ellenére hogy mindenki aki megnyomkodta a kocsit azt mondta a lengéscsillapító jó,azért megnéztük.

hmm... a jobb hátulja ami a szívatós,5% os a gátló.. a bal hátsó 15%..

Ez szerintük megmagyarázhatja hogy miért csattan ha hirtelen kátyúba kerül a kerék,plusz miért ugrik el.. hiszen ezekszerint csapkod meg libeg a hátsó kerék fel le,és ez már saját következtetés,de sztem az ABS em is ezért túl érzékeny,mert szinte minden picit is rázós úton egyből dolgozik!

Ez ugrik bele.. el ugrottam venni egy párat : 1s15qe6alcaf2b2dvm5_thumb.jpg Jövőhét szerdán beletesszük,és remélek.. Most ma én is átnéztem mindent minden felé szaggatuk a futóművet ,hibátlan,és új... Ez ha bele kerül akkor konkrétan fel lett újítva teljesen a hátulja! Ha ennek ellenére is elmászik a segge ,felgyúúúúúútom :@ :lol:

Csak pár kérdés!

Ez tuti bele való??

mert az enyémnek a rugót egy kis tányér tartja amit ezen nem látok?

és érdekelne a szilent belső átmérője annak 14mm nek kell lenni amúgy a csavar nem fér átt rajta

Link to comment
Megosztás:

Csak pár kérdés!

Ez tuti bele való??

mert az enyémnek a rugót egy kis tányér tartja amit ezen nem látok?

és érdekelne a szilent belső átmérője annak 14mm nek kell lenni amúgy a csavar nem fér átt rajta

Nos minden adatot bekértek a boltba,és ezt is kidobta.. Ha alváz szám szerint kerestünk akkor mutatott többek közt egy olyat is amin volt tányér... Gyorsan felhívtunk egy szerelőt az opel műhyelyből,én meg azt a szerelőt aki majd bele teszi,és azt mondták hogy az a tényért leüthető a másikról,és át lehet tenni erre. Ezen az újon van egy megvastagítás ,amin a tányér megül. A boltban is szerelő dolgozik ő azt mondta ok lesz.. az opel szervizes is mondta hogy le lehet venni és áttenni erre.. De ha netán mégse vissza veszik... De jónak kell lennie.

Restellem nem találom a tolómérőm,de vonalzóval "rámérve" 15mm kb.. de 14 nél nagyobb,hacsak nem befelé szűkülne és ott 14 ,de a furat szája nagyobb mint 14, vonalzóval 15mm.

Link to comment
Megosztás:

Nos minden adatot bekértek a boltba,és ezt is kidobta.. Ha alváz szám szerint kerestünk akkor mutatott többek közt egy olyat is amin volt tányér... Gyorsan felhívtunk egy szerelőt az opel műhyelyből,én meg azt a szerelőt aki majd bele teszi,és azt mondták hogy az a tényért leüthető a másikról,és át lehet tenni erre. Ezen az újon van egy megvastagítás ,amin a tányér megül. A boltban is szerelő dolgozik ő azt mondta ok lesz.. az opel szervizes is mondta hogy le lehet venni és áttenni erre.. De ha netán mégse vissza veszik... De jónak kell lennie.

Restellem nem találom a tolómérőm,de vonalzóval "rámérve" 15mm kb.. de 14 nél nagyobb,hacsak nem befelé szűkülne és ott 14 ,de a furat szája nagyobb mint 14, vonalzóval 15mm.

Rendben akkor minden jó

Az bizti 14 mm akkor jó lessz .

:lol:

Link to comment
Megosztás:

Az 5% elég komoly. Csodálkozol hogy pattog?

Ma végre meglett a kocsi gariban megcsinálták a szilent problémát. Tettek bele újat,ami a helyén is maradt.. a régit egy koppintásra kiütötték...

DE! nem javult... Az tény hogy már nem kóvályog az úton és mivel belőtték a futóművet egyenesen megy minden... nincs külön kormányzott kerék..

Ám ez az elrántás maradt.. Ismét mondtam a szerelőnek ,de inkább oda adtam az összes szakinak és mindenki kipróbálta,és együtt csodálkoztak..

Végül rááltunk a rázópadra,hogy annak ellenére hogy mindenki aki megnyomkodta a kocsit azt mondta a lengéscsillapító jó,azért megnéztük.

hmm... a jobb hátulja ami a szívatós,5% os a gátló.. a bal hátsó 15%..

Ez szerintük megmagyarázhatja hogy miért csattan ha hirtelen kátyúba kerül a kerék,plusz miért ugrik el.. hiszen ezekszerint csapkod meg libeg a hátsó kerék fel le,és ez már saját következtetés,de sztem az ABS em is ezért túl érzékeny,mert szinte minden picit is rázós úton egyből dolgozik!

Ez ugrik bele.. el ugrottam venni egy párat : Jövőhét szerdán beletesszük,és remélek.. Most ma én is átnéztem mindent minden felé szaggatuk a futóművet ,hibátlan,és új... Ez ha bele kerül akkor konkrétan fel lett újítva teljesen a hátulja! Ha ennek ellenére is elmászik a segge ,felgyúúúúúútom :@ :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az 5% elég komoly. Csodálkozol hogy pattog?

Így hogy tudom mennyi ,annyira nem.... de akkor igen,ha az van eszembe hoyg kb 7 szerelő nyomkodta meg és egyből rávágta mind ez teljesen jó... Plusz elég emberes tempóval mentem vele a napokban olyan úton hogy magam is meglepődtem hogy megfogta. Bár akkor ez inkább a szélesebb nyomtáv és a szééles guminak köszönhező... Az a meglepő hogy ha lassan megyek akkor is elránt.. de végülis ha semmi csillapítás még ez is előfordulhat..

Nos lényeg az hogy itt a 2 gátló,jövő hét szerdán bele ugrik,és kiderül a full felújított hátsó futómű mit produkál!

Link to comment
Megosztás:

Egyszer F Astrámba eltört a hátsó gátlóm egyike. Érdekes volt vele menni vagy 5 kilométert. Mondjuk ott az egész hidat is az tartja.

Így hogy tudom mennyi ,annyira nem.... de akkor igen,ha az van eszembe hoyg kb 7 szerelő nyomkodta meg és egyből rávágta mind ez teljesen jó... Plusz elég emberes tempóval mentem vele a napokban olyan úton hogy magam is meglepődtem hogy megfogta. Bár akkor ez inkább a szélesebb nyomtáv és a szééles guminak köszönhező... Az a meglepő hogy ha lassan megyek akkor is elránt.. de végülis ha semmi csillapítás még ez is előfordulhat..

Nos lényeg az hogy itt a 2 gátló,jövő hét szerdán bele ugrik,és kiderül a full felújított hátsó futómű mit produkál!

Link to comment
Megosztás:

spaniferrel szokták még összehúzni, de azért óvatosan :devlish:

na azt megnézném izgalmas lehet fűzögetni :lol: :D

hmm 2000 ért beteszik a kettőt... csak szerdán... Még holnapig agyalok :devlish:

na annyiért biztos nem germoznék vele! :icon13:

Csak türelem

Link to comment
Megosztás:

Nekem tavaly lett ez a kocsiseggeelmászikhakátyúbakavicsracsatornafedélremacskárahajtokésmégmellettekop

ogisvalamihátul orvosolva. Mindössze a két hátsó stabilizátorszilent lett cserélve, csodálkoztam is mikor a szerelőm mondta hogy ezek cseréje elvileg megoldja. Nem volt 1000 HUF a 2db. És megoldotta. Megint kezd kicsit elmászkálni a hátulja mint korábban, remélem megint ugyanazok a szilentek azok :lol:

Link to comment
Megosztás:

hmm 2000 ért beteszik a kettőt... csak szerdán... Még holnapig agyalok :icon13:

2000-ért ingyen van,ne vesződj vele!Futómű állítás nem kell gátló csere után? :lol: Én ezért akarok mindent egybe!

Vétel után nekem is majdnem minden cserélve lett hátúl,pár szilent kivételével,de legkésőbb tavasszal

elől a gátlók,rugók,toronycsapágyak,kormány összekötők,kutyacsontok és a hátsó szilentek majdnem kompletten!A fele már megvan a cuccoknak... :D

na azt megnézném izgalmas lehet fűzögetni :devlish: :devlish:

na annyiért biztos nem germoznék vele! :D

Csak türelem

Ha befűzi,hogyan húzza meg?Simán az alsó és a felső csavarba beakasztani és...ááá életveszély! :icon13:

Link to comment
Megosztás:

2000-ért ingyen van,ne vesződj vele!Futómű állítás nem kell gátló csere után? :lol: Én ezért akarok mindent egybe!

Vétel után nekem is majdnem minden cserélve lett hátúl,pár szilent kivételével,de legkésőbb tavasszal

elől a gátlók,rugók,toronycsapágyak,kormány összekötők,kutyacsontok és a hátsó szilentek majdnem kompletten!A fele már megvan a cuccoknak... :D

Ha befűzi,hogyan húzza meg?Simán az alsó és a felső csavarba beakasztani és...ááá életveszély! :devlish:

Nekem is megfordult a fejemben,a futómű állítás kérdés... DE sem a szerelő nem említette... Révén h most lötte be. És végülis ez nem szól bele a geometriába.. lekasztom majd vissza a lengéscsillapítót nem kell állítani.. most leakasztom és másik gátlóval vissza... az hogy fent ahol rögzítve van hogy tájolódik vissza passz... De remélem nem kell állítani!

Link to comment
Megosztás:

Nekem tavaly lett ez a kocsiseggeelmászikhakátyúbakavicsracsatornafedélremacskárahajtokésmégmellettekop

ogisvalamihátul orvosolva. Mindössze a két hátsó stabilizátorszilent lett cserélve, csodálkoztam is mikor a szerelőm mondta hogy ezek cseréje elvileg megoldja. Nem volt 1000 HUF a 2db. És megoldotta. Megint kezd kicsit elmászkálni a hátulja mint korábban, remélem megint ugyanazok a szilentek azok :lol:

Hogy venni észre ha az a rossz?? Mert mi pajszeroztuk is,lekötve is feszigettük,forgattuk a szilenmtbe,meg rántgattuk.. de azt mondta egy vectrás szerelő hogy ez jó... Na most ez tud olyat hogy bekeményedik mint a fene és épp ezért nem tudjuk mozgatni,de közben meg épp ezért sz@r?

Stabilizátor szilent nem lett még cserélve,mert azt lekötve is meg mindehogy megfeszigetve,full egyben volt. Csvargatták,és mondták hogy ez fog bőven...

De amint észrevettem hogy ilyen a hátulja,én nyár óta állandóan azt érzem hogy a stabilizátor szilentet kellene cserélni... Ne kérdezd miért.. csak amiket olvasgattam eddig,és tv műsorban is szereltek... stb.. erre a hülye oldalra elmászás 20 as tempónál is,plusz még mindig koppan valami,állandóan az jut eszembe hogy ezt a tv nem is a stabilizátor szilentel orvosolták.. Ezt végülis én is ki tudom cseérlni,mert kb 500 ft per db.. régit leveszem,ezt meg a helyére és vissza csavarozom.. Ha a lengéscsillapító sem oldja meg , teszek bele egy ilyen próbát is ... Viszont ha netán mégis ez a filléres szilent oldana meg mindent,elég vegyes érzelmeket váltana ki belőlem,több ember felé... és a pénztárcám felé is..

eddig járok 50 ezernél.. az állítások,szerelések,anyag... + most a 2 gátló ..... de ha ezt az egészet az az 1000ft -os mutatvány oldaná meg...

bogarat tettél nagyon a fülembe.. Igaz hogy vissza vinni nem fogom a gátlókat,mert a gép valóban kiírta akárhányszor néztük hogy kuka mind a kettő.. de annyi féle képpen néztem már a seggét a kocsinak,hogy bármire tudtam volna gondolni,de a lengéscsillapítóra nem ezen a mozgás hibán... és sztem tuti jobb lesz,de van bennem egy sanda gyanu hogy ez sem oldja meg teljesen... Bár ez lehet a sok szívás miatt van már belém rögződve... :/

Link to comment
Megosztás:

Megrendelve 2db Febi Stabilizátor szilent is... Jövőhét szerdán a gátló lesz betéve...

Ezt a két kis szilentet betenném,én is mert akna is akadna... csak nem tom hoyg lenne jobb.. ha megemelem,vagy ha földön áll?! ha jól láttam akkor ezt ilyen U alakú biztosító egységek rögzítik,amit ha feloldok akkor leveszem a szilentről,a szilentet pedig lepattintom a rúdról.. Kérdés hogy hogy nem ver pofán a szerkezet ha feloldom az egyik oldalt. Hogy van benne kisebb feszültség.. ha egyáltalán van!

most meglepődtem mert teljesen úgy rémlett hogy közelebb van egymáshoz a két szilent és nem egészen ilyen rögzítéssel : afyufcqsv5ft1sa4cmcp_thumb.jpg Itt most egy ház körbe öleli a sziulentet és az az 1 csavar fogja vagy csak nem látszik de a másik oldalt is fogja csavar?!

Link to comment
Megosztás:

Megrendelve 2db Febi Stabilizátor szilent is... Jövőhét szerdán a gátló lesz betéve...

Ezt a két kis szilentet betenném,én is mert akna is akadna... csak nem tom hoyg lenne jobb.. ha megemelem,vagy ha földön áll?! ha jól láttam akkor ezt ilyen U alakú biztosító egységek rögzítik,amit ha feloldok akkor leveszem a szilentről,a szilentet pedig lepattintom a rúdról.. Kérdés hogy hogy nem ver pofán a szerkezet ha feloldom az egyik oldalt. Hogy van benne kisebb feszültség.. ha egyáltalán van!

most meglepődtem mert teljesen úgy rémlett hogy közelebb van egymáshoz a két szilent és nem egészen ilyen rögzítéssel : Itt most egy ház körbe öleli a sziulentet és az az 1 csavar fogja vagy csak nem látszik de a másik oldalt is fogja csavar?!

Az az 1 csavar fogja oldalanként .A másik vége beakasztós,És nem ver pofán nyugodtan szerelheted,egyszerre egy oldalt,Hogy hoozáférj jól Meg is emelheted én úgy cseréltem

Link to comment
Megosztás:

Hogy venni észre ha az a rossz?? Mert mi pajszeroztuk is,lekötve is feszigettük,forgattuk a szilenmtbe,meg rántgattuk.. de azt mondta egy vectrás szerelő hogy ez jó... Na most ez tud olyat hogy bekeményedik mint a fene és épp ezért nem tudjuk mozgatni,de közben meg épp ezért sz@r?

Stabilizátor szilent nem lett még cserélve,mert azt lekötve is meg mindehogy megfeszigetve,full egyben volt. Csvargatták,és mondták hogy ez fog bőven...

De amint észrevettem hogy ilyen a hátulja,én nyár óta állandóan azt érzem hogy a stabilizátor szilentet kellene cserélni... Ne kérdezd miért.. csak amiket olvasgattam eddig,és tv műsorban is szereltek... stb.. erre a hülye oldalra elmászás 20 as tempónál is,plusz még mindig koppan valami,állandóan az jut eszembe hogy ezt a tv nem is a stabilizátor szilentel orvosolták.. Ezt végülis én is ki tudom cseérlni,mert kb 500 ft per db.. régit leveszem,ezt meg a helyére és vissza csavarozom.. Ha a lengéscsillapító sem oldja meg , teszek bele egy ilyen próbát is ... Viszont ha netán mégis ez a filléres szilent oldana meg mindent,elég vegyes érzelmeket váltana ki belőlem,több ember felé... és a pénztárcám felé is..

eddig járok 50 ezernél.. az állítások,szerelések,anyag... + most a 2 gátló ..... de ha ezt az egészet az az 1000ft -os mutatvány oldaná meg...

bogarat tettél nagyon a fülembe.. Igaz hogy vissza vinni nem fogom a gátlókat,mert a gép valóban kiírta akárhányszor néztük hogy kuka mind a kettő.. de annyi féle képpen néztem már a seggét a kocsinak,hogy bármire tudtam volna gondolni,de a lengéscsillapítóra nem ezen a mozgás hibán... és sztem tuti jobb lesz,de van bennem egy sanda gyanu hogy ez sem oldja meg teljesen... Bár ez lehet a sok szívás miatt van már belém rögződve... :/

Az enyém meg is volt kopva (vagy összenyomódva??) meg be is volt keményedve. Arra kell figyelni vásárlásnál hogy két különböző belső átmérővel lehet kapni. Sajna már nem emlékszem nekem melyik kellett, de elsőre eltaláltam :D

Ha nagyon nem tudom hogy egy rendszerben mi a hiba, és akár hajlandó vagyok az összes elem cseréjére, akkor a legolcsóbb elem cseréjével kezdeném :devlish: Csak hogy a bogarak megmaradjanak a füledbe. :lol: No meg ha már ennyit ráköltöttél, akkor az az 1000Ft tényleg nem sok, és ha mégse oldja meg a problémát, akkor legalább plusz egy alkatrészt kizártál (a többihez képest nagyságrendileg olcsóbban)

Link to comment
Megosztás:

Az enyém meg is volt kopva (vagy összenyomódva??) meg be is volt keményedve. Arra kell figyelni vásárlásnál hogy két különböző belső átmérővel lehet kapni. Sajna már nem emlékszem nekem melyik kellett, de elsőre eltaláltam :D

Ha nagyon nem tudom hogy egy rendszerben mi a hiba, és akár hajlandó vagyok az összes elem cseréjére, akkor a legolcsóbb elem cseréjével kezdeném :devlish: Csak hogy a bogarak megmaradjanak a füledbe. :lol: No meg ha már ennyit ráköltöttél, akkor az az 1000Ft tényleg nem sok, és ha mégse oldja meg a problémát, akkor legalább plusz egy alkatrészt kizártál (a többihez képest nagyságrendileg olcsóbban)

Ha most leírnám ( jelen lelki állapotomban ,amit nem a kocsi váltott ki ) az egészet eddig hogy mit miért és hogyan könnyes lenne a szezem,mert még véletlenül sem szeretek fölöslegesen költeni,és mindig mindent alaposan átrágva ,a legolcsóbb cseréjétöl kezdve csinálnám!

Első autóm... azt hittem bonyolultabb... nem épp ügyfél barát szerelő... mivel nem mertem hozzá nyúlni , a szerelő hírneve meg elég nagy voltmondom biztos tudja ám legyen.. Ekkor azt hittem a 25 ezerrel meg is oldódott... ( ekkor nemsokkal később már tudtam hogy fele ennyiből is megoldhattam volna ) aztán vissza kellett vinni,futóművet állítani.. újabb 6 ezer.. aztán ugyan olyan.. közben regsiztráltam ,megismertem ezt a jó társaságot, és miattatok rájöttem hogy közel sem olyan bonyolult mint hittem.. ,így mégjobban fájtak az ezresek... aztán így ment tovább kutatva,keresgélve, hogy mit hol olcsóbb és mit érne meg nekem lebontani vagy szerelő által aki még észre vesz valamit ha nem jó...

Végül ott tartok hogy a lengőkarban a nagy szilentek a vasmagos szilentek mostmár a stab szilent és a lengéscsillapító is ki lesz cserélve,pusztán mert mióta megvettem táncol a segge...

Nyáron még azt sem tudtam hol van a stab szilent és mit csinál...Ezért nem azzal kezdtem... ha most vennék vectrát akkor ezt megspóroltam volna részben. Mivel ahogy a LPG szettet is ( már ) úgy az egész hátsó futómű felépítését látom magam előtt álmomból felkeltve is... Jövőhéten a hiányzó részeket is fogom már memorizálni.

DE ha azt nézem hogy amit eddig kivettünk tényleg sz@r volt akkor meg azt mondom legalább most minden jó lesz! Viszont örülni CSAK akkor fogok ha benne lesz a stab szilent,és a gátló is és egy szimpla aknafedélen nem úgy megyek át hogy kifejelem az oldalsó üveget,akkor szemet hunyok a 70 ezer forint felett amibe került az egész futómű felújítás cakk pakk!!! :/

Link to comment
Megosztás:

Abszolút megértem a bánatodat, és azt, hogy ennyit kell rá költened. De nem a zsebedben turkálva azt kell mondjam, még ez nem is nagy összeg. Nem költöttél még ezek szerint egy autóra komolyabb összeget hál istennek. Álljon meg ennyiből, és legyen jó! :lol:

Ha most leírnám ( jelen lelki állapotomban ,amit nem a kocsi váltott ki ) az egészet eddig hogy mit miért és hogyan könnyes lenne a szezem,mert még véletlenül sem szeretek fölöslegesen költeni,és mindig mindent alaposan átrágva ,a legolcsóbb cseréjétöl kezdve csinálnám!

Első autóm... azt hittem bonyolultabb... nem épp ügyfél barát szerelő... mivel nem mertem hozzá nyúlni , a szerelő hírneve meg elég nagy voltmondom biztos tudja ám legyen.. Ekkor azt hittem a 25 ezerrel meg is oldódott... ( ekkor nemsokkal később már tudtam hogy fele ennyiből is megoldhattam volna ) aztán vissza kellett vinni,futóművet állítani.. újabb 6 ezer.. aztán ugyan olyan.. közben regsiztráltam ,megismertem ezt a jó társaságot, és miattatok rájöttem hogy közel sem olyan bonyolult mint hittem.. ,így mégjobban fájtak az ezresek... aztán így ment tovább kutatva,keresgélve, hogy mit hol olcsóbb és mit érne meg nekem lebontani vagy szerelő által aki még észre vesz valamit ha nem jó...

Végül ott tartok hogy a lengőkarban a nagy szilentek a vasmagos szilentek mostmár a stab szilent és a lengéscsillapító is ki lesz cserélve,pusztán mert mióta megvettem táncol a segge...

Nyáron még azt sem tudtam hol van a stab szilent és mit csinál...Ezért nem azzal kezdtem... ha most vennék vectrát akkor ezt megspóroltam volna részben. Mivel ahogy a LPG szettet is ( már ) úgy az egész hátsó futómű felépítését látom magam előtt álmomból felkeltve is... Jövőhéten a hiányzó részeket is fogom már memorizálni.

DE ha azt nézem hogy amit eddig kivettünk tényleg sz@r volt akkor meg azt mondom legalább most minden jó lesz! Viszont örülni CSAK akkor fogok ha benne lesz a stab szilent,és a gátló is és egy szimpla aknafedélen nem úgy megyek át hogy kifejelem az oldalsó üveget,akkor szemet hunyok a 70 ezer forint felett amibe került az egész futómű felújítás cakk pakk!!! :/

Link to comment
Megosztás:

...Ez ugrik bele.. el ugrottam venni egy párat : http://kepkezelo.com/images/1s15qe6alcaf2b...thumb.jpg Jövőhét szerdán beletesszük,és remélek.. Most ma én is átnéztem mindent minden felé szaggatuk a futóművet ,hibátlan,és új... Ez ha bele kerül akkor konkrétan fel lett újítva teljesen a hátulja! Ha ennek ellenére is elmászik a segge ,felgyúúúúúútom :@ :devlish:

Nem gyújtod fel! Neeem gyúújtod feel!!! :lol:

Nekem tavaly lett ez a kocsiseggeelmászikhakátyúbakavicsracsatornafedélremacskárahajtokésmégmellettekop

ogisvalamihátul orvosolva. Mindössze a két hátsó stabilizátorszilent lett cserélve, csodálkoztam is mikor a szerelőm mondta hogy ezek cseréje elvileg megoldja. Nem volt 1000 HUF a 2db. És megoldotta. Megint kezd kicsit elmászkálni a hátulja mint korábban, remélem megint ugyanazok a szilentek azok :devlish:

Na én is régóta hallom/olvasom ezt a stabszilent témát és lehet én azt is cserélném, biztos ami biztos! Futóműveshez kellene vinned a vasat, ott szerintem csak egyből/hamarabb megoldják a problemet, nem? Ne értsd félre, nem okoskodok, de ha már ennyit szenvedtél vele, nem lenne jobb/egyszerűbb/logikusabb oda vinni? Meg a futóműállítást én sem hagynám ki, sose lehet tudni... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.