Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Futómű, gumik, felnik


hemi

Recommended Posts

guminyomáshoz annyit hozzá tennék,hogy nekem 1-1.5 bár külömbséggel próbáltuk ki a 2.5től lefelé és olyan 15-20% plusszt vagyis javulást okozott a gátló mérésben! A gumin semmi nem látszott,de a kuka gátlóim is átmentek volna még... és az első is majdnem hibátlannak lett mérve,többször megmértük 1-1.5 -2.5 báron.. és elég nagy külömbségek lettek!

Minden esetre én elsősorban elviszem egy olyan szervízbe ahol van valami nyúzópad,mert sehogy nem hagy nyugodni,bízom benne hogy fogja az utat és bizonyít is... de akkor is ilyesztő tud lenni a berántása.

Ez ismert dolog, hogyha lejjebb engeded a műszakira a giminyomást, akkor picit jobbnak méri a gátlókat :rolleyes:

De ugye ez csak önbecsapás, mert a gátló az egyik olyan cucc, ami jó, ha nem csak a műszakin teljesít jól, hanem normál használatnál is :huh:

Link to comment
Megosztás:

Bár ez valószínüleg senkit nem vígasztal de az enyémnek a segge nem megy se jobbra se ballra nem ugrál el.

A nyáron cseréltem én is az enyémen a hátsó szilenteket mindet mindkét oldalt,bár nekem előtte sem mászkált a fara,csak a hátsó kerekek úgy terpesztettek mit egy tüzes 20 éves fiatal spiné. :rolleyes:

Ezek mellet én stabil rudat is cseréltem mert a gumik alatt el volt kopva annyira hogy az új gumik sem igen fogták.

Ami engem zavar már mindent kicseréltem szépen megy de kis koppanások mindíg vannak benne ami már nem érdekel mert nincs benne olyan cucc amit nem cseréltem ki mégis,na mindegy

Mindenkinek javasolnám akinek még elmászkál az autója fara a hátsó futómü belül található szilentjeinek a vizsgálatát.

Ugyanis azok állapota ugyanolyan módon befolyásolja az egyenes futást mint a külső szilentek.Különbözö szilent hibákat fütómü mérésen észlelni kellene hátsó kerekek összetartása dőlése ezekben eltérés erre is visszavezethető mérésénél.

Ja és a mostani legutolsó mérésen az én hátsó lengés csillapítóim is 20% osak.tehát nem újak és nem ugrál el :huh:

Link to comment
Megosztás:

20%? Ha jó tudom 30% műszakin a határérték tehát műszaki előtt akkor cserések lesznek a lengéscsillapítóid :huh:

Szilent vs futómű beállítás: legutóbbin hátul nekem is a szilent cserés oldali kerék már terpesztett egy kicsit, ááá nem tudják hogy mi a gond nem volt eseteg törve? Hát na passzoltam a kérdést... ütögették, kézzel mozgatták de tuti nem szilent hiba mert mind keményen áll, na persze csak annyira volt az egyik szétrohadva, hogy gyakorlatiag mintha ott sem lett volna annyit ért :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Mi ebből a tanulság ?

Miután az emberke elmondta hogy mi a tünet,

Be kell ülni az autóba elmenni egy körre figyelni hallgatni mi a tünet nálunk van olyan jó minőségű "rázó út" :w00t: ahol a legkisebb koppanás is előjön és az autót sem rázza darabokra.

Az enyém is volt nyúzón vizsgán és úgy ment átt csont nélkül hogy öröm volt nézni.

Majd rá pár napon belül a komplett hátsó szilent csoportot első gömbfejet stb cseréltem ami már bizony csereérett volt mind erősen.

A hátsó kerekeim úgy álltak mint ha a csomiban 400 kg cucc lenne.

Ennyit a padról, vagy lehet nem is a pad a hibás, hanem aki kezeli nem??confused.gif

Link to comment
Megosztás:

Nagyon is számít a guminyomás. Határon vagy picit alatta van a csillapítód, engedsz le a gumiból, meg ha tudsz teszel oda egy súlyt. Mondjuk ha hátul car, akkor a csomitartóba. Vittem annó egy kis polszkit műszakira. Elöl gatya volt. Rendszeresítettem egy kb 1 méteres sín darabot az ilyen műveletekre. Olyan nehéz volt alig bírtam megemelni. Betettem a csomagtartóba. Viszont a vizsgabiztos meg akarta nézni az alvázszámot, ami viszont elől van( megjegyzem a lengéscsillapító mérés után ami nagyon jó értéket mutatott :whistle: ). Na alig bírta arrébb tolni. ;)

Minden autó ugyanarra a tesztpadra kerül, egy gyári sport futómű teljesíti a követelményt ezzel nincs gond, a gond ott kezdődik amikor a kukaérett gátló alatti rugót megvágják.

Guminyomás sokat nem segít, mozgó súlyt mérnek.

Műbizonylat éppen lehet futóműről de sokat átépítési engedély nélkül nem ér, jobb szóba se hozni :)

Szóval: vagy egy jó sport futómű vagy jobb nem hozzányúlni. Arról nem beszélve, hogy ha most sem 100%-as a felfüggesztés akkor talán mással kellene foglalkozni még :)

Link to comment
Megosztás:

http://www.deviltuni...44&termek=47381

Magáról az ültetőszettről nem tud mondani valaki valamit? Nagyon olcsó ezért kérnék tanácsot ha valaki találkozott már vele kérem írja le tapasztalatait.

Nem lenne jó ha megvenném és csak 2 évet bírna.

Felejtsd el, én utánajártam ennek de FK alatt nem szabad venni másikat, én is néztem csak ebből az állítható magasságút de még arról is lebeszéltek mondván, hogy az irmscher ami az enyém alatt van ezeknél a TA cuccoknál sokkal jobb. Jó véleményt nem könnyű találni róla de kétségtelenül olcsó, sőt néha a német ebay-en még olcsóbban meg lehet találni postával együtt.

Keréknyomás: ennyit számítana? A gép működését nézve, hogy rezegteti és az úgy mozgó súlyt figyeli nem gondoltam volna de akkor lehet ezzel csalni, én jó kemény sőt 16-os kerekekkel mentem de úgy is bőven elváráson felül teljesített még :)

Link to comment
Megosztás:

Nos eddig bírtam... ma a latyakos úton mikor mentem este pestre amellett hogy csúszkált az úton az autó,sík úton a megcsúszásoktól is koppant akkorát hogy érezni lehetett a kasznin... pesten nem 1 utcában ahol a létező mindenféle kátyú és úthiba fellelhető,ott egyenesen olyan érzésünk volt ( mind a 4ünknek ) hogy a kocsi hátulja szét van esve... lépésben haladva,és utazó 90 es tempónál is,egy röpke úthiba és konkrétan megijedt mellettem a lány hogy mitörtént,olyat rántott és koppant...

Elegem van.. Most értem haza,de elment minden kedvem a kocsitól... komolyan nem tudom már h mi a hiba!!! A stabrúd végén a kutyacsonyt alakú egység és a 4 nagy "tuskó" kivételével ami az egész hidat a kocsi alatt rögzíti minden ÚJ!!! Lehetséges hogy az egész híd másszon el??

Nos haverom azt mondta ,hogy hátul ülve olyan érzés mintha lenne a kocsi szekrény,lenne a futómű de a kaszni csak rá lenne téve úgy a futóműre hogy rövid láncok fognák meg a helyén amik engednek neki pici mozgást,de vissza is áll a helyére.. konkrétan olyan érzés mintha oldalra kirántanád a futóművet mindenestől,nem kis csattanás kiséretében,majd ez vissza is áll! Ilyesztő volt és mindenki észre veszi aki bele ül... de azzal nyugtatom minden vectra ilyen ... van aki el is hiszi.. Engem viszont már kiidegel... Nagyon nagy macera a kocsi alál kibontani az egész futóművet,és a hidat is levenni??? CAK pakk kivenni és átnézni!! Mert ez már mindenen túlmegy!!

:stare:

Krisz

Link to comment
Megosztás:

összesen 10 db alkatrész tud - szokott kopogni a Vectra B-n.

4 db szilent a lengőkarokba.

2 db stabilizátor rúd szilent

2 db lengéscsillapitó

2 db kutyacsont alaku stabilizátor bekötő

ezt mind emelőről , vagy aknáról meg lehet nézni....

Neked Krisz,ez maradt eddig ki a cseréből!Sikerült megnézni már,ahogy írtam?

Link to comment
Megosztás:

Nem néztem még,mert úgy voltam vele hogy miután más is csinálta de elhanyagolható szinten,mondom próbálom megszokni... DE EZT NEM LEHET!!! Úgy járok a kocsiban némelyik úton mint egy fogyatékos aki jobbra ballra bólogat járás közben.

Most meg természetesen hóvihar utáni ganééé van az udvaron, szal majd le kell mosnia kocsit alul felül,és utána nézek alá,mert most csak sár sár hátán.

minnyá visszakeresek hogy is írtad le a vizygálatát,bár én még mindig kétlem hogy az a 10cm körüli kis alaktrész,okozná ezt! bár már semmit nem mondok..

Ugyanis mikor szétszedtük a futót,és lógott a stabrúd,az a kis egység olyan feszesen állt mint a cövek,és a srác aki csinálta ( a másik fórumon Kiskaldi ) tuti észre vette volna ,mert többször is meg kellet mozdítania ,mire vissza tettük.

Viszont ez tényleg úgy csattan meg koppan meg érzést kelt a kaszniban végig mintha a futómű csak úgy alatta lenne a kocsinak és néha le le ugrik róla.. Szal itt valami nagy dolog ami ekkora hangot,és ütést kelt az egész autóban.

Na

Ha netán az a 2 nagy szilent a lengőkar elejében,ócska fos minőség,vagy netán nem jó irányba forgatták be ez okozhat ilyen durva dolgot??

Nem tudom máááár ! :( Legszívesebben itthon az udvarban felemelném,alábakolnék,és lebontanék mindent alóla,és a legvégén az egész hidat is kivenném,akkor is ha foggalmam nincs hogy hol van rögzítve,és egyessével átnéznék mindent. Hiába láttam minden szerelést és javítást szinte,és tudom és látszik hogy új benne minden,akkor is FÉLELMETES mit produkál!!

Link to comment
Megosztás:

Ha megnézed a két lyukat rajta oldalanként és megfeszítve mozgatva a stabrudat látod hogy elöregedett,megkeményedett ki van kopva a gumi,"lötyög" benne a rúd,akkor az már nem az igazi!Nekem kopogott,az biztos!

Hirtelen ezt találtam neked! Külön nem lehet cserélni a belső gumi részt,azaz venni külön hozzá!

A cseréjére nem emlékszem pontosan,de nem lehetett egy nagy művelet,mert akkor emlegetném! :) Az biztos hogy ha ki van kopva könnyebben lejön a rúdról,ha viszont még jó,akkor adni kell neki bőven mondjuk WD40-et hogy lecsússzon!

Nos ha így adják hogy benne van a gumi,akkor mit kell külön vennem??

Link to comment
Megosztás:

Nemáááá bakkker eddig mindvégig félre olvastam :$ Sorry..

De még ki is emeltem :D Most már értem így hogy mit szerettél volna.

Na de most ha ez is ki lesz cserélve.. és még mindig hanyigájja a seggét akkor???

mindenképp jelezd a tapasztalatod csere után kiváncsian várjuk!

Link to comment
Megosztás:

Nemáááá bakkker eddig mindvégig félre olvastam :$ Sorry..

De még ki is emeltem :D Most már értem így hogy mit szerettél volna.

Na de most ha ez is ki lesz cserélve.. és még mindig hanyigájja a seggét akkor???

No problemo! :icon13: Nem tudom Krisz mi lesz ha utána is csinálja!Kopogni nem fog ennyire az tuti,de ezért mondtam hogy nézd meg előtte az állapotát!

Link to comment
Megosztás:

Nem néztem még,mert úgy voltam vele hogy miután más is csinálta de elhanyagolható szinten,mondom próbálom megszokni... DE EZT NEM LEHET!!! Úgy járok a kocsiban némelyik úton mint egy fogyatékos aki jobbra ballra bólogat járás közben.

Most meg természetesen hóvihar utáni ganééé van az udvaron, szal majd le kell mosnia kocsit alul felül,és utána nézek alá,mert most csak sár sár hátán.

minnyá visszakeresek hogy is írtad le a vizygálatát,bár én még mindig kétlem hogy az a 10cm körüli kis alaktrész,okozná ezt! bár már semmit nem mondok..

Ugyanis mikor szétszedtük a futót,és lógott a stabrúd,az a kis egység olyan feszesen állt mint a cövek,és a srác aki csinálta ( a másik fórumon Kiskaldi ) tuti észre vette volna ,mert többször is meg kellet mozdítania ,mire vissza tettük.

Viszont ez tényleg úgy csattan meg koppan meg érzést kelt a kaszniban végig mintha a futómű csak úgy alatta lenne a kocsinak és néha le le ugrik róla.. Szal itt valami nagy dolog ami ekkora hangot,és ütést kelt az egész autóban.

Na

Ha netán az a 2 nagy szilent a lengőkar elejében,ócska fos minőség,vagy netán nem jó irányba forgatták be ez okozhat ilyen durva dolgot??

Nem tudom máááár ! :( Legszívesebben itthon az udvarban felemelném,alábakolnék,és lebontanék mindent alóla,és a legvégén az egész hidat is kivenném,akkor is ha foggalmam nincs hogy hol van rögzítve,és egyessével átnéznék mindent. Hiába láttam minden szerelést és javítást szinte,és tudom és látszik hogy új benne minden,akkor is FÉLELMETES mit produkál!!

Losi barátom vecijében napokig kerestük a kopogó hang mivoltát, mire egy vadkerti talin beültünk négyen az autóba, próbakör és kinyitott hátsó ajtóval mentünk pár kört. Mind a négyen szedtünk már szét pár autót, de csak lestünk, mint hal a szatyorból, hogy mi is az a hang...

Hátsó stabrúd szilnet volt kaka, de ha megemeltük pont úgy feszült, hogy semmi nem látszott rajta és nem zörgött.

Aknába kellene bújni és egy jó pajszerrel átfeszegetni, de ezt olyan tag tegye, aki látott és javított már futóművet. ;)

Link to comment
Megosztás:

Nemáááá bakkker eddig mindvégig félre olvastam :$ Sorry..

De még ki is emeltem :D Most már értem így hogy mit szerettél volna.

Na de most ha ez is ki lesz cserélve.. és még mindig hanyigájja a seggét akkor???

A telóid tuti rendben vannak? Valamelyik rugó biztos nem sérült/törött? Tutibiztos/ziher?

Link to comment
Megosztás:

A telóid tuti rendben vannak? Valamelyik rugó biztos nem sérült/törött? Tutibiztos/ziher?

a lengőkarban a nagy szilentek és a 2-2 vasmagos új... ez tuti ziher,láttam és volt amin ott is voltam mikor cserélték...

a stabrúd szilentjét,én magam cseréltem,itthon,de az ami benne volt az sem volt kuka.ez most sokkal keményebb benne,a rúd egy picit kopott volt alatta de kb olyan mértékben mintha porfestve lenne pl és ott fémtiszta lesz. ergó szinte alig,de lényeg h új a 2 szilent és jól meg is téptem a csavart szóval nem hizsem h kiesett volna... tuti ziher...

A gátlókat is cseréltem... itt a két gyári a szobámban ez is tuti.. a rugóim jók...

kerék agyak jók..

a képen látszik hogy a zöldek már újak egyedül a kutyacsont a stabrúd végén ami régi és a pirossal karikázott részek: nh5lwf1e0dxfag7j0x5k.jpg Nos a lengőkarok azon végében ahol a kocsi közepén rögzítve vannak oda is befeszítettünk már és elég merev... én nagyon a 4 felső rögzítő pontra hajazok.. de már igazán foggalmam nincs..

Link to comment
Megosztás:

Hali az általad gyanúsnak tartott 4db gumibak a futómű és a kaszni közötti hang csillapítást szolgálja,ennek hibája nem okoz oldal irányú bemozdulást,hacsak nem mind a négy kottyan benne vagy legalább az egy oldalon levőknek egyszerre kell mozogni ahhoz hogy bármilyen rántást érezz,És az is valószínűsíthető hogy ezek nem mind egyszerre mennek ki ráadásul azok ritkán cserések.A 6-7 es szilent lehet még gyanús ha a persely kiszakad a gumi ágyból az már pont elég elmozdulást enged ami azon a részen 2mm az a kerekeken 2 cm is lehet,Látatlanba elég nehéz megmondani

Link to comment
Megosztás:

Hali az általad gyanúsnak tartott 4db gumibak a futómű és a kaszni közötti hang csillapítást szolgálja,ennek hibája nem okoz oldal irányú bemozdulást,hacsak nem mind a négy kottyan benne vagy legalább az egy oldalon levőknek egyszerre kell mozogni ahhoz hogy bármilyen rántást érezz,És az is valószínűsíthető hogy ezek nem mind egyszerre mennek ki ráadásul azok ritkán cserések.A 6-7 es szilent lehet még gyanús ha a persely kiszakad a gumi ágyból az már pont elég elmozdulást enged ami azon a részen 2mm az a kerekeken 2 cm is lehet,Látatlanba elég nehéz megmondani

És ha jól látom az felelős az esetleges terpesztésért is ugye?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.