Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok.Opel astra j 1.7cdti 2011-es évjárat.Probléma 1500-as fordulattól remeg az autó 2000-es fordulatig. üresben és menetközben is csinállja zörgés hallatszik a motorból főleg hidegen.olyan mintha le akrna fulladni remeg vissza kell váltani mintha rázópadon lenne 2000 fölött abbahaggya.128000km van benne németből lett behozva le van infózva valós km.Mi lehet a baja?Köszi a válaszokat.

Lendkerék?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy kedves baratomnak van egy 1.9es h aastra-ja. Velhetoen a reszecskeszuro szenved. Mar volt autopalyazni is vele de nem javult, folyamatosan bejelez a muszerfal. Denso rendszeres, ha ez szamit. Azt szeretne megtudni, hogy vajon minek lenne ertelme, kiiktatni teljesen vagy kitisztitani?! Tudnatok tapasztalatokat megosztani illetve nagyjabol egy koltseget is meghatarozni? Ja es helyet ajanlani barmelyik megoldasra, ugyanis ahany ember.... Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy kedves baratomnak van egy 1.9es h aastra-ja. Velhetoen a reszecskeszuro szenved. Mar volt autopalyazni is vele de nem javult, folyamatosan bejelez a muszerfal. Denso rendszeres, ha ez szamit. Azt szeretne megtudni, hogy vajon minek lenne ertelme, kiiktatni teljesen vagy kitisztitani?! Tudnatok tapasztalatokat megosztani illetve nagyjabol egy koltseget is meghatarozni? Ja es helyet ajanlani barmelyik megoldasra, ugyanis ahany ember.... Köszönöm

Aztán miért nem hívsz fel Junior? :icon1:

Nekem már kikapták belőle, bár nem tudom, hogy Bosch, vagy Denso.

Link to comment
Megosztás:

Én már nem igazán tudom követni miről van szó, de jól eldumálgattok... :D

Van egy kollégánk, akinek van egy 1.7-es Astrája. Döglődik benne a DPF. Töri a fejét a végleges kiiktatáson, csak olyan árakat mondanak, amiből lassan egy motorgenerál is kijönne. :icon1:

Ezért érdekelné, hogyan lehet olcsón megoldani a problémát. Az sem baj, ha megmarad, csak tegye a dolgát.

Az igénybevételről annyit, hogy sárga színű, budapesti autó.

Link to comment
Megosztás:

Szia Astra555!

Nekem egy Signumom van 1.9 Z19DTH-s , nekem sem indult magától a részecskeszürő valami oknál fogva egyik napról a másikra.

De van rá lehetőség hogy gépre rakjátok és a program álló helyzetben elindítja és kb 10 -15 perc alatt kitakarítja. Nekem azóta semmi gondom vele, már magától is takarítja.

Link to comment
Megosztás:

Lettek fejlemenyek! Ki lett tisztitva a DPF, de a szerelo szerint, kozel sem volt annyira kormos, hogy ez problemat okozzon. Amin meglepodott, es elmondasa szerint meg nem latott ilyet, az az volt, hogy a DPF elotti csobol konkretan lapatolta ki a kormot. Iszonyat modon le volt rakodva. Az auto tovabbra is eregeti a fekete fustot. 300K km kornyeken jarunk, kb 50 ezerrel ezelott volt 4 csucs felujitas.

Link to comment
Megosztás:

Az volna a kérdésem, hogy van-e valakinek tapasztalata arról, hogy a motorvezérlő programját lehet-e másolni, vagy pótolni esetleg.

A probléma oka, hogy az op-com-mal le lett resetelve a motorvezérlő.

Típusa: Z17DTH

Lehetni eppen lehet, de eleg valoszinutlen, hogy Opcommal olyat tudnal tenni, ami miatt erre szukseg lenne. A reset olyan, mintha lehuznad az akkut, de ettol a program megmarad...

Lehet esetleg a "betanult" parametereket torolni, ezeket viszont (hacsak nem voltak elmentve) mashonnan nem lehet potolni, majd szepen megtanulja oket ujra...

Szoval azt kene tudni, pontosan mit csinaltal (bonusz kerdes: miert? :) ), es hogy mi az effektus. Nem indul el a motor?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A történet a következő: Keresgéltem, hol lehet esetleg még a fogyasztás paramétereket állítani a kijelzőn kívül.

Mindenhol almenük vannak, itt viszont nincs. Csak kéri a kódot.

Az elérési út: 2005 - Astra h - Motor - És ott a legfelső menüpont.

Egy almenüt vártam, de a kód beírása után kiírta, hogy az ecu resetelése sikeres.

Most pillanatnyilag a kulcs elfordítására a motortérben egy kis relé behúz, de nem indítózik. Minden más működik, elektromosan. Viszont a villáskulcsos motor folyamatosan villog.

Szóval azt hiszem Ennyi... ????

Bár ettől még szeretem, mert tudom, hogy én voltam a f..sz.

Link to comment
Megosztás:

És még: Ami diagnosztika működik az op-comon az jelzi, hogy a kulcsot elfordítom, valami indítási kérelem... De közben egy másik diag átvált arra, hogy letiltva.... Ha jól emlékszem... Tegnap este volt otthon. Most dolgozom. Illetve próbálok.

Ebbol is latszik, hogy nem a program torlodott, hanem tiltva van valami, esetleg a kulcsot tanitottad le rola... Masik kulccsal mit csinal?

Link to comment
Megosztás:

Az indításgátlót valahogy nem tudom kikerülni? Bár a villogás a műszerfalon is erre utal, hogy immobilizer. Próbáltam a motor menüjében az indításgátlónál a kulcsokat visszatanítami. Látja, sikerült a programozása. De csak kis relébehúzást produkál az indítás....

Link to comment
Megosztás:

Az indításgátlót valahogy nem tudom kikerülni? Bár a villogás a műszerfalon is erre utal, hogy immobilizer. Próbáltam a motor menüjében az indításgátlónál a kulcsokat visszatanítami. Látja, sikerült a programozása. De csak kis relébehúzást produkál az indítás....

Szia. Ilyet már én is csináltam, a saját hibámból. Bemész az immobiliser menübe, és ott végig csinálod a kulcs újra tanítását. Utána mennie kell. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok mindenkinek!!!

Köszönöm szépen az ötleteket, segítséget, meg miegymás!!!

Egyheti szorongás és öntudatlanság után végre ismét jár a motor!

Berci1-nek volt igaza, (csak hogy megosszam a tapasztalatokat) az immobilizer visszaállítása igazából a modulok cseréje a programban.

Vagy valami ilyesmi.

Szöval ismét röcsög a traktor!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lassan már egy éve szenvedek a turbó nyomással a hibakódom: P234-52 Tőltőnyomás - túl nagy nyomás. A hibajelzés és a "tiltás" csak leállítás - újraindítással törlődik.

Városban sosem jön elő, csak autópályán kb. 130-nál tempomattal. kb. 2500 fordulaton.

A szerelő először turbót takarított. Nem segített. Majd nyomásérzékelőt cserélt, és végül nyomásszabályzó szelepet. Na ekkor úgy tűnt meg van a hiba. Három hónapig nem jött elő. Most hétvégén újra kezdte. kb 80 kilóméterenként előjön.

Szerintetek mit lehet még cserélni? Mi lehet a hiba?

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem dízel az autóm, de szerintem az a csattogás valami szelephézag beállítás....nem akarok hülyeséget írni, nem tudom a dízelnél mi állítja a hézagot....vagy hidrotőke, vagy hézagoló lemez....állítólag az enyémben(Z16XEP) hézagoló lemezek vannak...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem nem dízel az autóm, de szerintem az a csattogás valami szelephézag beállítás....nem akarok hülyeséget írni, nem tudom a dízelnél mi állítja a hézagot....vagy hidrotőke, vagy hézagoló lemez....állítólag az enyémben(Z16XEP) hézagoló lemezek vannak...

Én úgy néztem hogy a miénkben (Z16XEP) még csak hézagoló lemez sincs. A fellelt dokumentáció szerint magát a tőké(ke)t kellene más méretre cserélni ha gond van a hézaggal!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.