Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok !

Astra H 1,6 benzin 2800-3000 fordulat között furcsa rezgést érezni álló helyben is, de akkor szinte csak a fenekemmel érzem menet közben picit jobban nem bántó csak fura és zavaró.

Van e rá tippje valakinek?

Üdv

Írj egy motorkódot és egy évjáratot!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Van egy 1.9CDTI (120LE) GTC-m. Egy olyan problémával állok szemben, hogy az autó egy hete elkezdte azt, hogy hideg motornál beindítom, és ha gázt adok neki akkor nem akar felpörögni, kb 1500-ig felkúszik onnan meg padló gáznál is nyögve nyelősen felküzdi magát 2200ig, aztán ennyi. Volt már, hogy nagyon fölidegesített és hosszabb ideig nyomtam neki a padlót, akkor egyszer csak hirtelen kitisztult, és mintha mi sem történt volna ment minden rendesen. Ilyenkor olyan zakatolós hangot is hallok a motor felől.

Ezt nem mindig csinálja, így a benzinszűrő gondolatát el is hessegettem, főleg ,hogy most volt cserélve decemberben.

Mi lehet a probléma?

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 1.9CDTI (120LE) GTC-m. Egy olyan problémával állok szemben, hogy az autó egy hete elkezdte azt, hogy hideg motornál beindítom, és ha gázt adok neki akkor nem akar felpörögni, kb 1500-ig felkúszik onnan meg padló gáznál is nyögve nyelősen felküzdi magát 2200ig, aztán ennyi. Volt már, hogy nagyon fölidegesített és hosszabb ideig nyomtam neki a padlót, akkor egyszer csak hirtelen kitisztult, és mintha mi sem történt volna ment minden rendesen. Ilyenkor olyan zakatolós hangot is hallok a motor felől.

Ezt nem mindig csinálja, így a benzinszűrő gondolatát el is hessegettem, főleg ,hogy most volt cserélve decemberben.

Mi lehet a probléma?

Előre is köszi a segítséget!

Dízel az autód, nincs benne benzinszűrő :lol:

Egy hibakódolvasás soka segítene, kezd ezzel!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 1.9CDTI (120LE) GTC-m. Egy olyan problémával állok szemben, hogy az autó egy hete elkezdte azt, hogy hideg motornál beindítom, és ha gázt adok neki akkor nem akar felpörögni, kb 1500-ig felkúszik onnan meg padló gáznál is nyögve nyelősen felküzdi magát 2200ig, aztán ennyi. Volt már, hogy nagyon fölidegesített és hosszabb ideig nyomtam neki a padlót, akkor egyszer csak hirtelen kitisztult, és mintha mi sem történt volna ment minden rendesen. Ilyenkor olyan zakatolós hangot is hallok a motor felől.

Ezt nem mindig csinálja, így a benzinszűrő gondolatát el is hessegettem, főleg ,hogy most volt cserélve decemberben.

Mi lehet a probléma?

Előre is köszi a segítséget!

Örvényszelep? Azt néztétek már szívósorban található bizonyos kilométer után nem müködik rendesen szorúl vagy kikopik de ez csak egy tipp.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Van 1 zafira b 1,9cdti /150le, automata/ gondom a következő, reggel furcsán indul, egyenletlen az alapjárat, ami pár sec alatt beáll, van 1 kis kék füst! Garázsban van kb10-15 fok van bent , rövid járatás után már nem csinálja, ma meg néztem, hogy mit csinál ha kint hagyom északára!/-8,-10 fok/ Hát az maga volt a rémálom nem indult el csak sokadik izzítás és önindító nyüstölés /még jó hogy bírta az aksi/ után valami 1-2 hengeres alapjárattal, de 1 pillanat után jó volt, most lett kicserélve az összes szőrű megnéztem van izzítás a gyertyák is jók /kivettem megnéztem/ hiba üzenet nincs!!! Van valakinek valami ötlete????Ja és a fogyasztásom 8,5-10l körül van csak város ez nem sok???

üdv Szilárd

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Véleményetek szerint 2008-as 1,6-os benzines motort át lehet alakítani gázüzeműre?

Ezen oldal szerint nem, de a kommentek szerint semmit nem ér a lista.

Van esetleg valamelyikőtöknek gázos autója?

Nincs, de ha felhívsz egy komolyabb autógáz-szervizt kapásból megmondják, hogy mi a stájsz a kocsiddal. Nemrég apám vegyesüzemű kocsija kapcsán telefonon - minden előzetes ismeretség nélkül - beszélgettem egy gyöngyösi cég szakijával, és nagyon korrekt volt az illető. Gyártmány, típus, motorkód kellett, majd kisvártatva széleskörű tájékoztatást adott.

Link to comment
Megosztás:

És hol tudok jóárusitott :lol: porcsúcsot venni

gondolom nem kell az egész sort cserélni csak a rosszat

általában ha egy rossz akkor a többi is rosszm ugyanis nem azért rossz, mert szar, és elromlott, hanem a moslék gázolaj tönkreteszi.,

Fel lehet újitani, mi egy bosch injektor javitóval szoktuk csináltatni, 1 év garival olyan 35-50 ig/darab az ára....

Link to comment
Megosztás:

Nincs, de ha felhívsz egy komolyabb autógáz-szervizt kapásból megmondják, hogy mi a stájsz a kocsiddal. Nemrég apám vegyesüzemű kocsija kapcsán telefonon - minden előzetes ismeretség nélkül - beszélgettem egy gyöngyösi cég szakijával, és nagyon korrekt volt az illető. Gyártmány, típus, motorkód kellett, majd kisvártatva széleskörű tájékoztatást adott.

Nagyon köszi, bár úgy fest, hogy inkább lemondok erről az autóról.

Már másodjára játssza el velem, hogy nem működik normálisan a szellőztető rendszere. Szervíz azt mondta, kb. egy hónapja, hogy ugyan újra tudták programozni, de ha megint beáll, csere az egész közepe.

Mondjuk nem egészen értem, hogy ha egy hibát egyszer el tudnak hárítani szoftveresen, akkor miért ígérik be a "hardver" cseréjét a következő alkalomra...

Ezt az AC "pipát" nem tudtam kiszedni kb. 10 percig. Aztán egyszer csak sikerült.

opel1m.jpg

És ez csak egy dolog, ebből következtetek a szoftveres hibára, de az "igazi" hiba, hogy nem tudom a fűtést az ablakra állítani, hiába tekerem oda, csak az arcomba fújja a levegőt.

Éljen az elektronikus vezérlés! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenit.

Segítségeteket szeretném kérni, igaz Corsával kapcsolatban, de corsába nem jellemző az 1.7 cdti motor, ígyhát itt próbálkozok.

1.Hideg motornál erős kattogó hangot ad, leginkább hidrotőkére emlékeztető hang, de az szerintem kizárva. Meleg motornál a hang megszűnik majdnem teljesen, az én vájt fülem azért képes hallani:) melegen és félmelegen nagyon nehezen indul, már úgy járok vele hogy potaksi+bikakábel a csomiban... olyan mintha lelevegősödne, de nem mert ha visszahül akkor pöcc röff. Lassításnál(mondjuk piroslámpa) néha leáll magától, és az istenért se akar beindulni.

2.problémám hogy kb. 20km-t kell mennem vele hogy fölmelegedjen üzemi hőmérsékletre, és mikor ráadom a fűtést teljesen, akkor visszahűl 10fokot 1-2 perc alatt. Termosztátot cseréltem benne, hűtő fele kartonnal takarva... ez is elég gáz hogy egy 2004es autót takargatnom kell.

Amúgy az autó denso rendszerrel van szerelve és 74 kilóvattos.

Jah még egy.30perce szedtem ki a befecskendező fejeket hogy holnap elvigyem bevizsgáltatni őket, és ez egyik fejen lévő gumi ó gyűrű elnyomódva volt rajta a fejen, biztos hogy nem tömített. Milyen lehetséges hibákat okozhat ez? lehet hogy emiatt volta csattogó hang? vagy ez csak az olajtól végi a fej véget?

Nagyon köszönöm előre is válaszokat. :lol:

Link to comment
Megosztás:

1.Hideg motornál erős kattogó hangot ad, leginkább hidrotőkére emlékeztető hang, de az szerintem kizárva. Meleg motornál a hang megszűnik majdnem teljesen, az én vájt fülem azért képes hallani:) melegen és félmelegen nagyon nehezen indul, már úgy járok vele hogy potaksi+bikakábel a csomiban... olyan mintha lelevegősödne, de nem mert ha visszahül akkor pöcc röff. Lassításnál(mondjuk piroslámpa) néha leáll magától, és az istenért se akar beindulni.

Egyik kollégám 2.0-s dízel Astra G-je produkált hasonlókat - az üzem-melegen nem indulást biztosan - pár éve. Emlékezetem szerint az adagolója adta be a kulcsot. A gyári az horror árban volt, a'szem végül felkutatott egy "adagoló-specialistát", az rendbe tette neki. Megkérdezném tőle, de nem elérhető pár napig....

Link to comment
Megosztás:

Egyik kollégám 2.0-s dízel Astra G-je produkált hasonlókat - az üzem-melegen nem indulást biztosan - pár éve. Emlékezetem szerint az adagolója adta be a kulcsot. A gyári az horror árban volt, a'szem végül felkutatott egy "adagoló-specialistát", az rendbe tette neki. Megkérdezném tőle, de nem elérhető pár napig....

Köszi de ez teljesen más, nem adagolós, hanem magasnyomású rendszer. Azokon az astrákon általában az adatolóelektronika hányt be leginkább.

Köszi azért....

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenit.

Segítségeteket szeretném kérni, igaz Corsával kapcsolatban, de corsába nem jellemző az 1.7 cdti motor, ígyhát itt próbálkozok.

1.Hideg motornál erős kattogó hangot ad, leginkább hidrotőkére emlékeztető hang, de az szerintem kizárva. Meleg motornál a hang megszűnik majdnem teljesen, az én vájt fülem azért képes hallani:) melegen és félmelegen nagyon nehezen indul, már úgy járok vele hogy potaksi+bikakábel a csomiban... olyan mintha lelevegősödne, de nem mert ha visszahül akkor pöcc röff. Lassításnál(mondjuk piroslámpa) néha leáll magától, és az istenért se akar beindulni.

2.problémám hogy kb. 20km-t kell mennem vele hogy fölmelegedjen üzemi hőmérsékletre, és mikor ráadom a fűtést teljesen, akkor visszahűl 10fokot 1-2 perc alatt. Termosztátot cseréltem benne, hűtő fele kartonnal takarva... ez is elég gáz hogy egy 2004es autót takargatnom kell.

Amúgy az autó denso rendszerrel van szerelve és 74 kilóvattos.

Jah még egy.30perce szedtem ki a befecskendező fejeket hogy holnap elvigyem bevizsgáltatni őket, és ez egyik fejen lévő gumi ó gyűrű elnyomódva volt rajta a fejen, biztos hogy nem tömített. Milyen lehetséges hibákat okozhat ez? lehet hogy emiatt volta csattogó hang? vagy ez csak az olajtól végi a fej véget?

Nagyon köszönöm előre is válaszokat. :lol:

Szia!

1. Jól tetted, hogy kivetted az injektorokat, az lesz a baj, bár előtte kellett volna indítózáskor (amikor nem indul) egy rail-nyomást és résolaj veszteséget mérni.

2. Kevés a hőveszteségük ezeknek a motoroknak, ezekre ez a jellemző amit te is leírtál, hogy viszonylag sok idő és terhelés szükséges az üzemi hőmérséklet eléréséhez. Ellenben a benzinesekkel, amiknél 10 perc alapjáraton járás után már kapcsol a hűtőventilátor.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

1. Jól tetted, hogy kivetted az injektorokat, az lesz a baj, bár előtte kellett volna indítózáskor (amikor nem indul) egy rail-nyomást és résolaj veszteséget mérni.

2. Kevés a hőveszteségük ezeknek a motoroknak, ezekre ez a jellemző amit te is leírtál, hogy viszonylag sok idő és terhelés szükséges az üzemi hőmérséklet eléréséhez. Ellenben a benzinesekkel, amiknél 10 perc alapjáraton járás után már kapcsol a hűtőventilátor.

Köszönöm a választ.

Holnap reggel kiderül hogy a fejek a ludasak vagy sem...!?

Amúgy a bemelegedéssel kapcsolatban egy ex opel szerelő azt mondta hogy, a hűtővíz valahol körbemegy a kipufogócsonk körül és az segíti a minél gyorsabb bemelegedésben. Azt mondta úgy képzeljem el, mint egy olajhűtőt a 2.0 dieseleknél, ha azon átszakad egy membrán, akkor a hűtővíz túl gyorsan áramlik át rajta, és nincs ideje fölmelegedni. Eddig akárkinek mondtam, mindenki csak kerek szemmel nézett. Pedig ha van ilyen a z17dth ban akkor logikusnak tűnik...

Na mindegy.... azaz nem mert el szeretném adni az autómat, és ilyen állapotban nem tisztelném meg vele a kedves vevőt....

Köszi mégegyszer :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ.

Holnap reggel kiderül hogy a fejek a ludasak vagy sem...!?

Amúgy a bemelegedéssel kapcsolatban egy ex opel szerelő azt mondta hogy, a hűtővíz valahol körbemegy a kipufogócsonk körül és az segíti a minél gyorsabb bemelegedésben. Azt mondta úgy képzeljem el, mint egy olajhűtőt a 2.0 dieseleknél, ha azon átszakad egy membrán, akkor a hűtővíz túl gyorsan áramlik át rajta, és nincs ideje fölmelegedni. Eddig akárkinek mondtam, mindenki csak kerek szemmel nézett. Pedig ha van ilyen a z17dth ban akkor logikusnak tűnik...

Na mindegy.... azaz nem mert el szeretném adni az autómat, és ilyen állapotban nem tisztelném meg vele a kedves vevőt....

Köszi mégegyszer :lol:

Szerintem te a kipufogógáz hűtőre gondolsz, aminek pont fordított a feladata, az EGR szelepen visszavezetett kipufogógázt visszahűtse.

Link to comment
Megosztás:

Van egy 2004es H Astrám, Z16XEP-es motorral.

Néha a fordualtszám hullámzik kb. +-30-50 fordulatot. Ezt csinálja alapjáraton is és ha tempomattal megyek, akkor is látni, hogy így ugrál a fordualszám.

Ezt néha csinálja csak. Amikor ugrál, akkor kb. 2 másodpercenként leesik a fordulat olyan 30-50-et (a 750 fordulattot jelző vonal egyik oldaláról a másikra), majd röviddel után vissza, majd így ugrál. Van amikor elmúlik, van amikor nem. Régebben a JET-nél tankoltam. Mostanában (elmúlt 3 hónap) a Shell-nél tankolok, mert kíváncsi voltam, hogy nem az üzemanyag miatt van-e. Úgy vettem észre, hogy a Shell-es üzemanyaggal ritkábban csinálja, persze lehet semmi köze hozzá és nem így van. Egyéb problémám nincs a motorral, a dinamika, fogyasztás, stb. nem változott (ill. talán a shell-s üzemanyaggal a computer szerint kevesebbet eszik ugyanolyan napi használat mellett).

Gondoltam, esetleg üzemanyagszűrő lehet ki kellene cserélni, mert még a JET-es üzemanyaggal jártam, 2-3x előfrodult, hogy rögtön beindítás után leállt a motor.

Van EPC-m és TIS-em a géphez, de sehol nem találom benne, hogy lenne üzemanyagszűrő.

Három kérdésem lenne a szakértő urakhoz. :lol:

1. mitől lehet vajon, hogy így hullámzik a fordulatom időnként.

2. gondolom van, de hol üzemanyagszűrő a járgányban? A tankban lenne? Vagy az üzemanyagszivattyúval van összeépítve?

3. mi a rendelési száma az üzemanyagszűrőnek?

köszönettel:

g

Link to comment
Megosztás:

Van egy 2004es H Astrám, Z16XEP-es motorral.

Néha a fordualtszám hullámzik kb. +-30-50 fordulatot. Ezt csinálja alapjáraton is és ha tempomattal megyek, akkor is látni, hogy így ugrál a fordualszám.

Ezt néha csinálja csak. Amikor ugrál, akkor kb. 2 másodpercenként leesik a fordulat olyan 30-50-et (a 750 fordulattot jelző vonal egyik oldaláról a másikra), majd röviddel után vissza, majd így ugrál. Van amikor elmúlik, van amikor nem. Régebben a JET-nél tankoltam. Mostanában (elmúlt 3 hónap) a Shell-nél tankolok, mert kíváncsi voltam, hogy nem az üzemanyag miatt van-e. Úgy vettem észre, hogy a Shell-es üzemanyaggal ritkábban csinálja, persze lehet semmi köze hozzá és nem így van. Egyéb problémám nincs a motorral, a dinamika, fogyasztás, stb. nem változott (ill. talán a shell-s üzemanyaggal a computer szerint kevesebbet eszik ugyanolyan napi használat mellett).

Gondoltam, esetleg üzemanyagszűrő lehet ki kellene cserélni, mert még a JET-es üzemanyaggal jártam, 2-3x előfrodult, hogy rögtön beindítás után leállt a motor.

Van EPC-m és TIS-em a géphez, de sehol nem találom benne, hogy lenne üzemanyagszűrő.

Három kérdésem lenne a szakértő urakhoz. :lol:

1. mitől lehet vajon, hogy így hullámzik a fordulatom időnként.

2. gondolom van, de hol üzemanyagszűrő a járgányban? A tankban lenne? Vagy az üzemanyagszivattyúval van összeépítve?

3. mi a rendelési száma az üzemanyagszűrőnek?

köszönettel:

g

1. A motonak is hullámzik ilyenkor a fordulatszáma, vagy csak az órán veszed ezt észre?

2. Az üzemanyag szintjelzővel van egyben az üzemanyagszűrő

3. Alvázszámból lehet pontosan megmondani, két féle van: 5815023, vagy 5815058. Szerintem ha meghallod az árát egyből nem fogsz akarni szűrőt cserélni.

Link to comment
Megosztás:

1. A motonak is hullámzik ilyenkor a fordulatszáma, vagy csak az órán veszed ezt észre?

2. Az üzemanyag szintjelzővel van egyben az üzemanyagszűrő

3. Alvázszámból lehet pontosan megmondani, két féle van: 5815023, vagy 5815058. Szerintem ha meghallod az árát egyből nem fogsz akarni szűrőt cserélni.

Köszi a választ!

1. nem. A mtoron nem hallatszik a hullámzás. Azt nem tudom, hogy a motornak is hullámzik-e. Ezt hogyan lehet ellenőrizni?

3. miért, mennyi? :lol:

Ha ez így el van dugva, akkor ezt mikor, miért szokás cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.