Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!Most jutottam hozzá egy Astra H 1.6 enjoy-hoz.A kocsi nagyon tetszik,de a köv. gond van vele.Ez természetesen csak a vásárlás után jött elő rajta.Motor piktogram világít.A motor olajterében olyan vákuum van,hoy le sem lehet venni a beöntő sapkát.Motor néha sípol,mintha falslevegőt szívna.Amúgy jól megy,terhelés nélkül egy kicsit rángat.Mi lehet a gond?Nekem már sok autóm volt,de sajnos még Opel nem ezért a típust egyáltalán nem ismerem.

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv:T.

Ez érdekes. :lol: Habár én még sosem próbáltam járó motornál levenni.

Egy hibakódot kellene olvasni.

Link to comment
Megosztás:

Ez érdekes. :lol: Habár én még sosem próbáltam járó motornál levenni.

Egy hibakódot kellene olvasni.

Persze tudom és jövő héten az lesz az első dolgom.CSak gondoltam van valami tipikus hiba ami ezt okozza.Eddigi autóimnál az olajtérben minimális túlnyomás volt és ismereteim szerint az a normális.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy egy Z16XEP motornál kb mennyi dl az elfogadható motorolaj fogyasztás?

A "kis" könyvében írnak 0,6l/1000km-t, de ezt soknak tartom. Vagy valóban lehetséges ez?

Gyári 5w30 van benne, és a szervizkönyv szerint cserélve lett mindig ugyanilyenre.

Az a helyzet, hogy kb. 4500 km alatt utánatöltöttem 1,6l-t. Ha jól számoltam, akkor ez kb 0,3 lityi/1000km.

A korábbi F-es Astrámnál nem tapasztaltam ilyet.

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy egy Z16XEP motornál kb mennyi dl az elfogadható motorolaj fogyasztás?

A "kis" könyvében írnak 0,6l/1000km-t, de ezt soknak tartom. Vagy valóban lehetséges ez?

Gyári 5w30 van benne, és a szervizkönyv szerint cserélve lett mindig ugyanilyenre.

Az a helyzet, hogy kb. 4500 km alatt utánatöltöttem 1,6l-t. Ha jól számoltam, akkor ez kb 0,3 lityi/1000km.

A korábbi F-es Astrámnál nem tapasztaltam ilyet.

Üdv,

Szia!

Szimering, olajgomba nem ereszti az olajat? (nekem ez a kettő volt eddig) Nézz szét a motortérben és parkolás után keress nyomokat..:lol: Autópályán sokat használod a kocsit?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Garázsban nincs nyoma, ott éjszakázik a kicsike. A gombánál, futólag nézve a motorteret, motort nem látni semmin, hogy olajfolyás lenne.

Most volt valami olajnyomásgomba visszahívás projekten, de semmi eresztés.

A motornál még nem néztem alaposan körül, de mivel nem látok olajfoltot a garázsban, így eddig kizártam a vizsgálatot.

Viszonylag rövid távon használom többet (60km oda-vissza, város, néha Pest, vidék) Kipuffnál nincs se szaga, se füst.

Menni megy, átlagfogyasztás ~6,5 körül, ritkán 7,1 ha több a város. Most a hétvégi pesti kirándulás megállt 5,9-ből, kényelmes tempóval.

Link to comment
Megosztás:

Hadd tippeljek: a gyári ajánlás szerint 30.000 km-ként cserél(tet)ed az olajat, és az autó futásteljesítménye 100.000 km felett van?

Nem akarlak elszomorítani, de valószínűleg nem egy egyszerű tömítéshibáról van. Én is ugyanígy jártam, szakszervízbe hordtam, ahol 30.000 km-ként cserélték az olajat. 120.000 km-ig egy csepp olajfogyasztás sem volt, aztán a következő 30.000 km alatt felment 1 liter/1000 km fogyasztásra. A motor szétbontása után láthatóvá vált hogy gyűrűk szénné égtek, plusz a szelepszár szimmeringek sem voltak a helyzetük magaslatán. Gyűrű és sz.sz. szimmering csere óta nulla az olajfogyasztás, azóta 15.000 km-ént cserélem az olajat.

Néhány hete ebben a topikban ment a polemizálás, hogy 30.000 km-ént vagy sűrűbben érdemes cserélni az olajat. Lehet tévedek, de az aki a 30.000 km-es intervallum mellett érvelt, annak valszeg az autója még nincs túl a 100.000 km-en. A szerelőmnek volt egy jó okfejtése, miszerint ez egy marketing fogás, olyan olaj nincs, ami 30000 km-nél is kenőképes. 100.000 km-t meg, ameddig a garancia van, akár olajcsere nélkül is elmegy az autó. Ha utána tönkremegy, az is a szervíznek jó.

Szóval mindenki belátása szerint cserél olajat, de a sűrűbb olajcsere sokkal olcsóbb, mint egy motorgenerál....

Egyébként az én autóm is Z16XEP, a motorgenerál 150.000-nél volt most 185.000 van benne, és egy csepp olajat sem eszik.

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy egy Z16XEP motornál kb mennyi dl az elfogadható motorolaj fogyasztás?

A "kis" könyvében írnak 0,6l/1000km-t, de ezt soknak tartom. Vagy valóban lehetséges ez?

Gyári 5w30 van benne, és a szervizkönyv szerint cserélve lett mindig ugyanilyenre.

Az a helyzet, hogy kb. 4500 km alatt utánatöltöttem 1,6l-t. Ha jól számoltam, akkor ez kb 0,3 lityi/1000km.

A korábbi F-es Astrámnál nem tapasztaltam ilyet.

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Néhány hete ebben a topikban ment a polemizálás, hogy 30.000 km-ént vagy sűrűbben érdemes cserélni az olajat. Lehet tévedek, de az aki a 30.000 km-es intervallum mellett érvelt, annak valszeg az autója még nincs túl a 100.000 km-en.

Amennyiben a 237000 kevesebb a 100000-nel, akkor valoban :lol:

A szerelőmnek volt egy jó okfejtése, miszerint ez egy marketing fogás, olyan olaj nincs, ami 30000 km-nél is kenőképes. 100.000 km-t meg, ameddig a garancia van, akár olajcsere nélkül is elmegy az autó. Ha utána tönkremegy, az is a szervíznek jó.

Ha 100-at elmegy csere nelkul is, akkor 30-ankent cserelve miert csak 120-at birt? Es az nem merul fel, hogy a gyakoribb csere forszirozasa eppen a szerelonek beveteli forras? Az pedig tovabbra is kerdes marad, hogy miert pont 15ezer, es miert nem 3, vagy 5, persze hozzateve azt is, hogy a 30ezer is csak bizonyos feltetelek mellett igaz.

Bonusz kerdes: milyen nemletezo olajat hasznalnak a cserek kozott akar 100ezret, osszesen pedig millio kilometereket is general nelkul megtevo kamionok?

Link to comment
Megosztás:

Előre bocsátanám, hogy nem vagyok szakember illetve, hogy mindenki belátása szerint cserél vagy nem cserél olajat. Kérdéseidre válaszolva:

A szerelőm jobban járna egy újabb motorgenerállal,mint azzal az 500 Ft-al,amit egy olajcseréért el szokott kérni. A 15 ezret nem tudom megindokolni, talán annyi, hogy fele annyi mint a 30 ezer és akkor van még kenőképessége is.

A kamionos kérdésedre megkérdeztem egyik haveromat, aki történetesen egy kamionszervíz műhelyfőnöke. A különbség az, hogy míg egy kamion 1000-1200 at pörög, addig egy csúcsra kihegyezett autó 4-5000-et.

A lényeg a lényeg, a sűrűbb olajcsere egy jószándékú javaslat volt részemről, de mindenki eldöntheti, hogy saját vagy más kárán tanul.

Amennyiben a 237000 kevesebb a 100000-nel, akkor valoban :lol:

Ha 100-at elmegy csere nelkul is, akkor 30-ankent cserelve miert csak 120-at birt? Es az nem merul fel, hogy a gyakoribb csere forszirozasa eppen a szerelonek beveteli forras? Az pedig tovabbra is kerdes marad, hogy miert pont 15ezer, es miert nem 3, vagy 5, persze hozzateve azt is, hogy a 30ezer is csak bizonyos feltetelek mellett igaz.

Bonusz kerdes: milyen nemletezo olajat hasznalnak a cserek kozott akar 100ezret, osszesen pedig millio kilometereket is general nelkul megtevo kamionok?

Link to comment
Megosztás:

A szerelőm jobban járna egy újabb motorgenerállal,mint azzal az 500 Ft-al,amit egy olajcseréért el szokott kérni.

Persze, de tipikusan nem kell 150ezernel generalozni a motorokat, meg azokat sem, amelyekben a gyari periodus szerint (vagy akar ritkabban) cserelik az olajat.

A kamionos kérdésedre megkérdeztem egyik haveromat, aki történetesen egy kamionszervíz műhelyfőnöke. A különbség az, hogy míg egy kamion 1000-1200 at pörög, addig egy csúcsra kihegyezett autó 4-5000-et.

A fordulatszamnak ehhez semmi koze, ugyanis a szintetikus olajak gyakorlatilag orok eletuek, (ld. pl. a valtot), ezert is teljesen megalapozatlan az a kijelentes, hogy "olyan olaj nincs, ami 30ezer km utan is kenokepes".

A motorolajnal a problemat az okozza, hogy hasznalat kozben elszennyezodik, ami rontja a kenesi tulajdonsagait. Hideg motornal tobb a szennyezo, ezert sok rovid ut eseten gyakrabban kell cserelni, viszont aki a 30ezert 300 db 100 kilometeres utbol hozza ossze, annal nincs ilyen gond.

A lényeg a lényeg, a sűrűbb olajcsere egy jószándékú javaslat volt részemről, de mindenki eldöntheti, hogy saját vagy más kárán tanul.

En is csupan a legjobb szandekkal mondom, hogy batran kovessetek a gyari eloirast, es ne dobjatok ki foloslegesen penzt. Aki akarja, az persze csereljen olajat akar 10ezrenkent, de akkor a valtoban is, mert ugye azt sem olcso mulatsag javitani.

Link to comment
Megosztás:

Pont most voltam a szerelőnél egr szelepet tisztitani,és volt ott egy skoda fabia félre tolva hátsó üllésen a motorjával plusz egyéb cuccokal,kérdeztem ennek meg mi volt a baja,és elmesélte hogy a tulaj 3x cserélt benne olajat 50ezer kilóméterenként és hát ez a motornak nem igazán tetszet!:lol:

Hiába van ráirva a Castrol Edge-re is hogy 50ezret birja,butaság lenne nem lecserélni időbe mondjuk 10-15ezrenként,jobb megelőzni az ilyen gondokat hogy kukába kelljen dobni ez miatt a motort!

Link to comment
Megosztás:

Pont most voltam a szerelőnél egr szelepet tisztitani,és volt ott egy skoda fabia félre tolva hátsó üllésen a motorjával plusz egyéb cuccokal,kérdeztem ennek meg mi volt a baja,és elmesélte hogy a tulaj 3x cserélt benne olajat 50ezer kilóméterenként és hát ez a motornak nem igazán tetszet!:lol:

Hiába van ráirva a Castrol Edge-re is hogy 50ezret birja,butaság lenne nem lecserélni időbe mondjuk 10-15ezrenként,jobb megelőzni az ilyen gondokat hogy kukába kelljen dobni ez miatt a motort!

Szethajtok neked barmilyen motort 5ezrenkent cserelt olajjal is...

Van, aki azt mondja, hogy azt a szornyuseges GM olajat sem szabad hasznalni, hanem vegyunk pl. Castrolt. Azaz a Castrol jobb olajat gyart, de azert mindemellett ok is atverik a nepet a hamis csereperiodussal (ami mellesleg nyilvan nem arrol szol, hogy barmilyen korulmenyek kozott, a gyari eloirasokat athagva is tudna ennyit).

Amugy en nem jarnek olyan szerelohoz, aki a hatso ulesre teszi be a kiszedett motort, de ez is szigoruan maganvelemeny :D

Link to comment
Megosztás:

Te csak használj gm olajat 30ezrenként tudom hogy úgy a legjobb te szerinted! :lol:

És a szerelő azért rakta be a hátsó üllésre a motort mert az egész autó megy a bontóba,de gondolom te nagy hozzá értő vagy ez se a megfelelő megoldás hanem a motort a gyári dobozba kelett volna vissza helyezni és úgy elvinni a bontóba!

Akinek beszart az autója nem nagyon foglalkozott a pénzel,látszik az olajcseréből is!

Link to comment
Megosztás:

Te csak használj gm olajat 30ezrenként tudom hogy úgy a legjobb te szerinted! :lol:

Ugy latom, nagyon nehez felfogni, hogy a 30ezer csak bizonyos feltetelek mellett igaz. Aki egy picit is osszetettebb leirast keptelen megerteni, annak tenyleg jobb azt mondani, hogy csereljen 10ezrenkent, ha fuj, ha fagy.

Link to comment
Megosztás:

Ugy latom, nagyon nehez felfogni, hogy a 30ezer csak bizonyos feltetelek mellett igaz. Aki egy picit is osszetettebb leirast keptelen megerteni, annak tenyleg jobb azt mondani, hogy csereljen 10ezrenkent, ha fuj, ha fagy.

Nehéz lehet elviselni, hogy másoknak más a véleményük... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Te csak használj gm olajat 30ezrenként tudom hogy úgy a legjobb te szerinted! :lol:

És a szerelő azért rakta be a hátsó üllésre a motort mert az egész autó megy a bontóba,de gondolom te nagy hozzá értő vagy ez se a megfelelő megoldás hanem a motort a gyári dobozba kelett volna vissza helyezni és úgy elvinni a bontóba!

Akinek beszart az autója nem nagyon foglalkozott a pénzel,látszik az olajcseréből is!

Igazold azt az állításodat, hogy a Gm Dexos2 olaj nem jó és, hogy a Castrol vagy akármilyen jobb nála! ... és megéri kannáját !minimum! 12ezerért venni dupla áron... Tényleg várom a válaszod... Saját (és nem a szomszéd ismerőse általi) tapasztalatom viszont van a szar minőségű Castrollal...

Szerintem meg az évenkénti olajcserét kell betartani úgy általánosságban ( (nem az évi 40-50000km-t csak városban autózókra gondolok)... Relatíve egyszerű a magyarázat: Aki kb. 30 ezer körül megy valószínűsíthető, hogy inkább pályázik, vagy országutazik (egyenletes tempó, több üzemmelegen megtett táv), a városban-elővárosban közlekedők kb. 15-20ezer km-t tesznek meg évente (én is ebbe tartozom) (több indítás, gyorsítás, arányaiban többet használják hidegen az autójukat)... (VW autónkban intervallum kijelző van, volt egy olyan év amikor sokszor tettünk meg vele nagyobb távokat így közel 30ezernél jelzett, idén inkább a környéken használtuk, egy párszor mentünk vele csak messzire, 6ezerrel korábban kérte a szervizt:)! Nagyapám csak rövid távokon használja (szintén VW) neki 20 körül már jelez... )

A szintetikus olaj, ahogy Csaba írta nem öregszik úgy el mint a régi ásványi olajok... A kenőképessége megmarad, (nem vékonyodik el) csak a törvényszerű szennyeződés és a hőmérséklet ingadozás miatt az adalékanyagok mehetnek tönkre benne ami kicsapódásokhoz, lerakódásokhoz, hőelvezetési problémákhoz vezethet... :D

Link to comment
Megosztás:

Nehéz lehet elviselni, hogy másoknak más a véleményük... :lol:

A velemenyeket rettento jol viselem, es altalaban akkor szolok, ha tenykent allitanak valami zoldseget. Ha azt mondod, hogy neked a harom mellu kopasz nok tetszenek, az velemeny, es maximalisan tiszteletben tartom. Ha azt mondod, hogy 2+2=5, az hulyeseg, es cafolom.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.