Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Meg tudná nekem azt valaki mondani, hogy mi lehet a baja. Többet füstöl (a semminél), 2 literrel többet fogyaszt. 1.7cdti 130e km.

Nekem is Z 17 DTH-s motorom van, de nálam csak az egyik hengernél olajos

2012-04-24_13.25.52_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Nálad is a porlasztó körüli szimering cseréje szünteti meg az olajfolyást. A füstölés több okból is lehet, légtömegmérő, szívótorok elkormolódva, töltőnyomás hiánya, porlasztó, mechanikus problémák, stb...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

Egy kis segítségre lenne szükségem. Ill. nem is kicsire.

Sajnos az én motoromat (Z16XEP) is elérte az égésproblémás baj (kipufogószelep probléma; 301, 302... hibakódok). (számomra elég szomorú, hogy egy 98e km futott motort, amire kezdetektől (0km) próbáltam vigyázni, mindig rendes olajat kapott, stb. szét kell barkácsolni (mindig 0W30-as olajat kapott és még most sem eszik 2-3dl-nél többet egy év alatt (~13ekm/év)).

Ehhez viszont sajnos nem kicsit szét kell bontani a motor-t.

Kérdés, hogy (persze a gyárin kívül) milyen márkájú hengerfej felújító készletet érdemes még beépíteni?

Ill. érdemes-e, kell-e cserélni - ha már szét van bontva - a vezérműszíjat (meg a tartozékait)? 7,5 éves, 98e km-rel.

Amúgy ebből melyik utángyártottat érdemes belerakni? SKF jó lehet?

További kérdés, hogy a szelepeket, ill. a szelepbeülőket egyáltalán lehet itt (közel) gyári minőségbe javítni? (tudok egy céget (ismerős ismerőse), akinek nagyon profi ilyen gépe van, de azt is olvastam, hogy pl. ezeket a motorokat nem lehet síkoltatni, egyenesen tiltja a gyár)

Ill. utángyárott szelepeket érdemes-e beépíteni? Ha igen, itt is milyen márkát? állítólag csinálnak olyat, hogy a szelepbeülőket túlmarják, és a helyére pótolják a hiányt (nem tudom, hogy csak a fenitekben emlegetett ismerős magyarázta). Ilyen megoldáshoz meg talán új szelepeket kellene rakni.

A Neten hírdetnek komplett hengerfejeket 40-50eFt-ért, ami állítólag 35e-40e km-t futott. Ezekkel érdemes foglalkozni, vagy ezek kamu dolgok? (ugye azt elég nehéz ellenőrizni, hogy mennyit futott, bár egy szakértő a kopásokból biztos meg tudja mondani, hogy mennyi lehet kb. a tényleges futás).

Hát röviden ennyi. Nagyon megköszönnék minden segítséget, mert most ez a javítási hír eléggé kiütött. :(

Link to comment
Megosztás:

pontosan az a baj hogy vigyáztál rá.

a lerakodott korom okoz szelepszorulást, és az okozza a bajodat.

üsd - vágd, és akkor nem lesz baja.

én csak az utolsó utáni lehetőségnél szedném szét a motort, próbáld meg meghajtani sok sok km en keresztül autópályán hátha még helyreállítható a rendes müködés.

amugy még szelepeket sem kell sokszor cserélni, csak a koromtól megtisztitani.

Link to comment
Megosztás:

pontosan az a baj hogy vigyáztál rá.

a lerakodott korom okoz szelepszorulást, és az okozza a bajodat.

üsd - vágd, és akkor nem lesz baja.

én csak az utolsó utáni lehetőségnél szedném szét a motort, próbáld meg meghajtani sok sok km en keresztül autópályán hátha még helyreállítható a rendes müködés.

amugy még szelepeket sem kell sokszor cserélni, csak a koromtól megtisztitani.

Szia,

Köszi a választ. Havonta 1-2 kétszer szoktam pályázni kb. 150km-t kb. 3800-as fodulatszámmal (125-130km/h, kb. 1 órán keresztül).

Ezek szerint ez kevés?

Toljak neki 98-as vagy magasabb oktánszámú benzint és hajtsam meg még jobban? Vagy nav erre vmi szeleptisztitó szer (azt hallottam, hogy az üzemanygaba öntető löttyök fabatkát sem érnek).

Vagy a 0W30-as olaj híg neki? Bár nem fogy max. 2-3 deci/csere alatt.

A vigyázást úgy értettem, hogy hidegen (60 fokig) nem toltam neki 2500 fölé, ill. 3000 fölé 90 fok alatt. Ill. hogy rendszeresen jó minőségű olajat kapott, stb.

Az autót elvittem motordiagnosztikára. Rátettek mindenfajta műszert, oszcilloszkópot, kimérték az injektorokat, a gyújtásrendszert és azt mondta a jóember, hogy mechanikus baja van, vszínű szelepszorulása (vagy mi). És mondott egy hátraszaltós összeget.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Köszi a választ. Havonta 1-2 kétszer szoktam pályázni kb. 150km-t kb. 3800-as fodulatszámmal (125-130km/h, kb. 1 órán keresztül).

Ezek szerint ez kevés?

Toljak neki 98-as vagy magasabb oktánszámú benzint és hajtsam meg még jobban? Vagy nav erre vmi szeleptisztitó szer (azt hallottam, hogy az üzemanygaba öntető löttyök fabatkát sem érnek).

Vagy a 0W30-as olaj híg neki? Bár nem fogy max. 2-3 deci/csere alatt.

A vigyázást úgy értettem, hogy hidegen (60 fokig) nem toltam neki 2500 fölé, ill. 3000 fölé 90 fok alatt. Ill. hogy rendszeresen jó minőségű olajat kapott, stb.

Az autót elvittem motordiagnosztikára. Rátettek mindenfajta műszert, oszcilloszkópot, kimérték az injektorokat, a gyújtásrendszert és azt mondta a jóember, hogy mechanikus baja van, vszínű szelepszorulása (vagy mi). És mondott egy hátraszaltós összeget.

nem, ez nem kevés....

ezzel müködnie kéne.

De ezeknél nem egy előforduló betegség ez a hiba...

Amugy sajnos a hengerfejezés nem olcsó....

Link to comment
Megosztás:

nem, ez nem kevés....

ezzel müködnie kéne.

De ezeknél nem egy előforduló betegség ez a hiba...

Amugy sajnos a hengerfejezés nem olcsó....

Köszönöm a válaszod!

Elég tanácstalan vagyok, mert nem érzem, hogy gyengébb lenne, meg nem is eszik többet, de nyilván valami baja van, ha hibát ír ki.

A hengerfejezésre 50-100eFt-tot mondtak, attól függ hogy mennyire bonyolult a marás, köszörülés.

Ehhez még hozzá jön a szétszedés, meg a tömítés készletek.

Plusz a szerelő csávó azt mondta, jó lenne már a vezérműszíj, ill. a hozzá tartozó dolgokat is cserélni. Szóval 200-250e körül lenne.

Ehhez képest találtam komplett hengerfejet, ami állítólag 30e km-t futott 60eFt-ért.

Még egy dolgot hadd kérdezzek, ha nem gond. Nyilván a legjobb lenne a gyári cucc. De esetleg utángyártottból mi lehet az, amit még érdemes beépíteni? (tömítések, szelepszár szimering, stb.)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszod!

Elég tanácstalan vagyok, mert nem érzem, hogy gyengébb lenne, meg nem is eszik többet, de nyilván valami baja van, ha hibát ír ki.

A hengerfejezésre 50-100eFt-tot mondtak, attól függ hogy mennyire bonyolult a marás, köszörülés.

Ehhez még hozzá jön a szétszedés, meg a tömítés készletek.

Plusz a szerelő csávó azt mondta, jó lenne már a vezérműszíj, ill. a hozzá tartozó dolgokat is cserélni. Szóval 200-250e körül lenne.

Ehhez képest találtam komplett hengerfejet, ami állítólag 30e km-t futott 60eFt-ért.

Még egy dolgot hadd kérdezzek, ha nem gond. Nyilván a legjobb lenne a gyári cucc. De esetleg utángyártottból mi lehet az, amit még érdemes beépíteni? (tömítések, szelepszár szimering, stb.)

a bontott hengerfejt is gépre kell rakni..

tömítésekből no name-t azt ne akarjál ,ami jó a, GM ,reinz,erling,goetze, tömítésekből és szimeringekből

szerintem :)

egy kicsit vissza olvasva látom a hibakódtót..

meg lehetne nézni egy csere trafót ,hogy azzal is van-e a jelenség

Link to comment
Megosztás:

a bontott hengerfejt is gépre kell rakni..

tömítésekből no name-t azt ne akarjál ,ami jó a, GM ,reinz,erling,goetze, tömítésekből és szimeringekből

szerintem :)

egy kicsit vissza olvasva látom a hibakódtót..

meg lehetne nézni egy csere trafót ,hogy azzal is van-e a jelenség

Köszönöm neked is. Sz.rt nyilván nem tennék be. Azért kérdeztem, hogy mit érdemes?

A márkákat amiket írtál, azoknál a minőséget ebben a sorrendben kell érteni? Inkább ráköltök többet, de gagyit nem akarok belerakni. Nem akarnám többször szétszedetni. Akkor már inkább legyen a jobb, de a gyári dolgok szinte megfizetethetetlenek.

Ill. az EGR/AGR szelep koszoládása nem okozhat ilyen hibát esetleg?

Mert olvastam 1-2 helyen, hogy a gyertya, ill. a trafósor csere mellett ennek a tisztitását is ajánlják ilyen hiba esetén. De nem tudom ennek mennyi lehet a valóságtartalma.

A trafósor vszínű nem rossz, mert voltam motordiagnosztikán, ahol többek között a tarfósort is kimérték motorműködés közben egyenként a 4 hengert és állítólag az jó.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszod!

Elég tanácstalan vagyok, mert nem érzem, hogy gyengébb lenne, meg nem is eszik többet, de nyilván valami baja van, ha hibát ír ki.

A hengerfejezésre 50-100eFt-tot mondtak, attól függ hogy mennyire bonyolult a marás, köszörülés.

Ehhez még hozzá jön a szétszedés, meg a tömítés készletek.

Plusz a szerelő csávó azt mondta, jó lenne már a vezérműszíj, ill. a hozzá tartozó dolgokat is cserélni. Szóval 200-250e körül lenne.

Ehhez képest találtam komplett hengerfejet, ami állítólag 30e km-t futott 60eFt-ért.

Még egy dolgot hadd kérdezzek, ha nem gond. Nyilván a legjobb lenne a gyári cucc. De esetleg utángyártottból mi lehet az, amit még érdemes beépíteni? (tömítések, szelepszár szimering, stb.)

mi a hibakód? gyujtáshiba 1 hengernél? elolvastam :)

ahogy Elek is írta: én lehet hogy belepróbálnék 4 gyertyát, és egy trafót....

Link to comment
Megosztás:

mi a hibakód? gyujtáshiba 1 hengernél? elolvastam :)

ahogy Elek is írta: én lehet hogy belepróbálnék 4 gyertyát, és egy trafót....

Gyertyák most lettek cserélve. Amint kigyulladt a motorhibát jelző lámpa és ki lettek olvasva a hibakódok, ki lettek cserélve GM gyertyákra (mindig ilyen gyertyát vettem bele).

Esetleg ezek lehetne rosszak? Gondolom egy új gyertyán nincs mi elromoljon.

A trafósor cserét megejteném, de a gyári ha jól emlékszem 60E körül van. Egy teszteléshez elég drága, ha nem ez a gond (de lehet bevállalom)

Most Delphi van benne, amit 2,5 éve cseréltek. Az eredeti, gyári is Delphi volt, azért lett a cserénél is ilyen bele rakva.

Link to comment
Megosztás:

Gyertyák most lettek cserélve. Amint kigyulladt a motorhibát jelző lámpa és ki lettek olvasva a hibakódok, ki lettek cserélve GM gyertyákra (mindig ilyen gyertyát vettem bele).

Esetleg ezek lehetne rosszak? Gondolom egy új gyertyán nincs mi elromoljon.

A trafósor cserét megejteném, de a gyári ha jól emlékszem 60E körül van. Egy teszteléshez elég drága, ha nem ez a gond (de lehet bevállalom)

Most Delphi van benne, amit 2,5 éve cseréltek. Az eredeti, gyári is Delphi volt, azért lett a cserénél is ilyen bele rakva.

a tömítéssel kapcsolatban mindegyik jó minőségűnek számít

trafóból jó a delphi

mást nem szabad ... pénzkidobás

mi arra gondoltunk ,hogy valakitől kölcsön kérni és megnézni azzal

Link to comment
Megosztás:

a tömítéssel kapcsolatban mindegyik jó minőségűnek számít

trafóból jó a delphi

mást nem szabad ... pénzkidobás

mi arra gondoltunk ,hogy valakitől kölcsön kérni és megnézni azzal

Köszönöm a válaszod!

Még egy utolsó kérdés, lehet hülyeség.

Úgy tudom, hogy ezek a motorok (Z16XEP) nem hidrotökések, hanem 150ekm-nél kell a szelephézagokat utánállítani.

Nem lehet, hogy ilyen bajom van? (a motordiagnosztikán a srác mutaogatott egy oszcilloszkópos mérést, hogy a 2-es (és egy kicsit a 3-as) hengeremben a henger lélegzése lassabb, mint a többié és ráadásul változik is, nem egyenletes. Van mikor csak fele annyi égéstermék távozik, mint a többiben. Van amikor meg max. 10% eltérés van csak.)

Trafósort meg lehet veszek, kipróbálom, ha meg nem az a hiba akkor meg eladom. Lehet bukok rajta néhány ezer Ft-tot, de annyit megér egy próba.

Ezzel kapcsolatban +1 kérdés. Mintha itt a fórumon lett volna valaki, aki nagyon jutányos áron árult többek között trafókat. Nem tudjátok ki az? Vagy rosszul emlékszem. Hirtelen rákerestem, de nem találtam.

Link to comment
Megosztás:

A hűtővíz hőmérsékletével kapcsolatban lenne néhány kérdésem...

Azóta figyelem, hogy tegnap rákerestem és valami termosztátos hibakódot írt ki az autó. Írtam is az általános problémák topicba.

Pl. a ma reggeli hűvös időben az M3 bevezetőn araszolva felmegy 108 fokig a vízhőmérséklet, valahol itt indul be a ventillátor - ezt az autó remegésén érzem. Visszahűl 100 körülire - menet közben meg 87-ig is lemegy pl. autópályán 120 körül. Ahol hosszabb ideig időzik az kb. 93 fok.

Ez így normális?

Link to comment
Megosztás:

A hűtővíz hőmérsékletével kapcsolatban lenne néhány kérdésem... Azóta figyelem, hogy tegnap rákerestem és valami termosztátos hibakódot írt ki az autó. írtam is az általános problémák topicba. Pl. a ma reggeli hűvös időben az M3 bevezetőn araszolva felmegy 108 fokig a vízhőmérséklet, valahol itt indul be a ventillátor - ezt az autó remegésén érzem. Visszahűl 100 körülire - menet közben meg 87-ig is lemegy pl. autópályán 120 körül. Ahol hosszabb ideig időzik az kb. 93 fok. Ez így normális?

Egyszer én is néztem hogy 108ig ment fel aztán 100 körülre vissza.ezek szerint így van jól.z16xer

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek!

Menet közben egyszer csak leállt az autó, mondom ez meg mi... Félrehúzodtam, levettem a gyújtást újból beinditottam 100m múlva ismét leállt.

Félre álltam 1 benzinkútnál, ha csak járatom az autót akkor nincs semmi baja, viszont ha gázt adok pl.3000-ig újból bedobja a hibát és léállítja a gépet....

Szerintetek ez mi lehet??

Az alábbi hibákat dobja ki a rendszer: 000175, 000156.

Előre is köszönöm a segitséget.

Azóta 1-2 dolog történt:

Levettük a nagynyomású szív.-t, a szabályzót, közös nyomócsövet és a porlasztókat rátettük próbapadra de minden hibátlanul működik, az értékek megfelelőek sőt nagyon jók.(ennek mondjuk örülök)

Szerintetek ilyenkor mi a helyzet, mi a fene lehet a baj akkor?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

NA megvolt az első problémám. 1,9 DTH... Elerőtlenedett és lassan a gázra sem reagált. Nagynehezen elvánszorogtam a szervízbe. Azt irta ki hogy " Lyukas a levegő beömlő cső" fordításban.... :-) Nekiláttak az EGR szelepnek. Nyomonkövettem mindenn lépést, a srác remekül elmagyarázott mindent, megmutatta mi hol van stb. Nos annyira el volt dugulva az a tér ahol a cső van, hogy nem csoda hogy dadogott.

Na azt mondják hogy az üzemanyag kéntartalma miatt is van. Most akkor ha a 40-es kéntartalommal már jó a mai modern kénmentes kocsiknak, akkor ha 10 alattit veszek akkor az milrt nem jó......

Remélem nem kell sokat szerelgetni mert az a halálom! :-(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.