Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Nekem is dettó, 1.7 Isuzu-Denso-japán. Én két szálon indultam el az ügyben, az egyik cég: http://www.autokorbel.hu azt mondta rendben ki tudják kódolni, a részecskeszűrő kiszerelésével együtt kb. 2 munkanap.

A másik "szaki" februárra ígért végleges megoldást.

Jó hír, hogy a katalizátor nem együtt van a részecskeszűrővel, hanem külön. Legalább is gyári Opel robbantott ábrán így látszódott ill. így is jelezték.

Arra kellene valami megoldást találni, hogy úgy szedjék ki a részecskeszűrőt, hogy ne sérüljön. (esetleges visszaalakítás miatt) Mert elég barbár módszerekről hallottam, aminek az az eredménye, hogy utána kuka.

A szűrő utáni rész oldható, azzal nincs gond. A szűrő előtt a csövet elvágtuk, így az egész kiemelhető

egyben, felfogatással eggyütt. Legyártattam az új csőszakaszt, felfüggesztéssel, hőmérőcsatlakozóval (gondoltam ha már van mérjen) A kerskedelemben kapható toldóbilincsel kötöttük össze az elvágott csövet. Így, a teljesen sérülésmentes szűrő bármikor visszaszerelhető.

Van egy katalizátor a szűrő előtt, azzal egybe építve! Jön a kipufogó-gáz, keveredve a már elgázosodott üzemanyaggal, amit ez a katalizátor gyujt be, hogy 650 fokra hevítse a szűrőt.

Ez, így eggyütt a részecskeszűrő! Többféle elrendezés van, az enyémben ilyen. A BOSCH rendszerekbem például nyomáskülömbség mérő van, a DENSO-ban csak a szűrő előtti nyomást ellenőrzik, stb. stb. Lehet, évjárattól is függ, mikor milyen megoldást alkalmaztak. Az enyém 2007-es

Z17DTJ motorkódú, 110Le változat.

Link to comment
Megosztás:

Szép kis gyűjtemény. :omg: ECN 213971 már nekem is volt, de nem vettem észre semmit.

Ez az oldal segít(het) a kódok kikeresésében: http://www.permoveo....el/Default.aspx

A kódokat pedig úgy tudod kikeresni, hogy az utolsó két karaktert lehagyod, elé meg teszel egy "P"-t. Pl. 213971= P2139. Fordításnak meg ott a gugli. A kódokat érdemes később is ellenőrizni, van, hogy egy-kettő eltűnik.

Az egyik kód az izzítógyertyát is jelzi. Szerintem vidd el az autót egy hozzáértő műhelybe, de ne hagyd, hogy rögtön több tíz-százezres alkatrészek cseréjével kezdjenek (mint említettem nem mindig az alkatrész csere a megoldás, hanem a probléma kiktatása).

A jó szerelő előbb körbeszaglászik, gondolkodik. A volt szerelőm 3 hétig javított egy 1.9-es Vectrát ( addig telefonált, érdeklődött, utánajárt), de a végére jó lett és nem került százezrekbe, pedig márkaszervizben már az élettől is elvették a tulaj kedvét.

Végig néztem a hibakódokat. Hát van itt minden. Nem tudom ebből mennyi valós. Az biztos, hogy a gyertyákat megnézem, és hogy utána mi a helyzet.

Tudtok ajánlani tényleg korrekt szerelőt? Sajnos olyat, aki igazán jó szakember nem ismerek, és nem átb**ós.

Link to comment
Megosztás:

Az alábbi képen egy Z17DTH motor látható. A mottoról le ven véve a felső műanyag burkolat és az autóval szemben állva felülről a motor hátsó részéről készült a kép.

Kérdés: a pirossal bejelölt fém csövecskék mit szállítanak, honnan és hova?

(Nekem is van tippem, csak tudni szeretném, hogy jól gondolom-e.)

Köszönöm.

P1030141_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Az alábbi képen egy Z17DTH motor látható. A mottoról le ven véve a felső műanyag burkolat és az autóval szemben állva felülről a motor hátsó részéről készült a kép.

Kérdés: a pirossal bejelölt fém csövecskék mit szállítanak, honnan és hova?

(Nekem is van tippem, csak tudni szeretném, hogy jól gondolom-e.)

Köszönöm.

P1030141_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Üzemanyagot szállítanak a közös nyomócsőből, a injektorok felé. Jól látszik a 4db ijektor az elektromos csatlakozókkal és a szövetborítású résolaj csövekkel.

Link to comment
Megosztás:

Ez biztos?

Azért kérdeztem egyébként, mert valamennyire a képen is látszik, a jobb szélső csatlakozásánál az anya tiszta olaj. Most is lógott rajta az olajcsepp. Nem üzemanyag, motorolaj! Alatta is már kisebb tócsában állt.

A menet mellett ki tudja nyomni az olajat?

Bár érdekes, hogy az üzemanyagot meg nem nyomja ki. Nincs se indítási problémám, se más a motorral. Erős, jól húz, többletfogyasztásom sincs.

Link to comment
Megosztás:

Ez biztos?

Azért kérdeztem egyébként, mert valamennyire a képen is látszik, a jobb szélső csatlakozásánál az anya tiszta olaj. Most is lógott rajta az olajcsepp. Nem üzemanyag, motorolaj! Alatta is már kisebb tócsában állt.

A menet mellett ki tudja nyomni az olajat?

Bár érdekes, hogy az üzemanyagot meg nem nyomja ki. Nincs se indítási problémám, se más a motorral. Erős, jól húz, többletfogyasztásom sincs.

A szelepfedélben van egy gumi szimering, ami körülöleli az injektort a nyomócső csatlakozás környékén, ez akadályozza meg, hogy a szelepfedélben lévő olaj kifolyjon. Lehet, hogy megkeményedett, de cserével megoldódik az olajszivárgás.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm.

Múltkori szervizeléskor felemelve az autót hívták fel a figyelmemet, hogy valahol szivárog az olaj. Azt most már sikerült kiderítenem, hogy innen. (Sok lehetőség lehetett volna, mert nemrég blokkcsere volt az autón még az előző tulajnál.)

Legközelebb majd szólok a szervizben, hogy ezt a szimeringet cseréljék ki. Remélem nem nagy és költséges munka. :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm.

Múltkori szervizeléskor felemelve az autót hívták fel a figyelmemet, hogy valahol szivárog az olaj. Azt most már sikerült kiderítenem, hogy innen. (Sok lehetőség lehetett volna, mert nemrég blokkcsere volt az autón még az előző tulajnál.)

Legközelebb majd szólok a szervizben, hogy ezt a szimeringet cseréljék ki. Remélem nem nagy és költséges munka. :)

Nem lehet több az alkatrész négyezernél, és kényelmesen fél óra a csere.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Köszönöm a válaszokat.

Nekem csak autó egy villáskulccsal villan fel, és talán pár percig ég, de inkább csak egy percig.

Most reggel, hogy este csak -1 volt, így elsőre indult egy 7-8 másodperces indítózás után.

Hali!

Akkor rosszul emlékeztem a lámpára, az enyém még tavaly ment tönkre. 1 rossz gyertya előidézheti a gyengébb indulást.

Üdv!

Frankie

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van köztetek valaki, aki már cserélt váltót Z18XER motorral szerelt autón 6 sebességesre? Esetleg végáttételt változtatott valaki? Megoldható ez?

Nagyon kellemes, nyomatékos motor, de elég idegesítő, hogy autópálya tempónál 4000 körül forog, mint az off 1.4-es Hondám. Ha nem megoldható a váltócsere, akkor a végáttétel módosítás is szóba jöhet, de inkább az első megoldás érdekelne.

Ha csak elképzelés van, azt is szívesen veszem, persze előny lenne, ha nem lennék úttörő a témában :)

Üdv,

Gábor

Szia!

Én már utánakérdeztem a témának, de mindenki azt mondta, hogy nem érdemes....nagyon drága lenne a szerelés meg az új váltó is! Valahol azt hallottam, hogy talán a Calibra váltója jó lehet, de azon meg más a kuplung.

Ezek után inkább lemondtam az átalakításról, de ha Te előrébb vagy, akkor a tapasztalataidat szívesen meghallgatom.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet több az alkatrész négyezernél, és kényelmesen fél óra a csere.

Közben megint nézegettem kívülről ezt a csatlakozást. A képen is látszik, hogy ahol a fényes fém résznek vége van a motor felől, van egy szélesebb fekete rombusz alakú gumi alkatrész. A két szélén két csavarral van felfogatva. Mindegyikre bele van nyomva, hogy "UP", azaz melyik a felső fele. Na, a jobb szélső hengernél pont fordítva van. Az "UP" felirat néz lefelé és szemmel láthatóan nem illeszkedik olyan jól, mint a többi.

Lehet, hogy csak azt kéne megfordítani, hogy helyesen illeszkedjen és ennyi az egész.

Elég masszívan folyatja így az olajat. Letöröltem, a motort járattam alapjáraton és pár perc múlva már meg is jelent az olaj ezen a helyen. De örülök, hogy csak ennyi a gond. Elég ilyesztő volt először látni, hogy a motor alja tiszta olaj már kívülről. Pedig csak innen folyt le szép lassan cseppenként.

Más:

Találomra megnéztem ír-e ki valami hibakódot az autóm. Nincs semmi tünet, csak kiváncsi voltam rá. Kiírt egy ilyet: ECN 050074, mást nem.

Ez mi lehet? Rákerestem erre a kódra, ez valami sebesség szenzor hiba. Bővebben erről mit lehet tudni? Volt már valakinek ilyen?

Link to comment
Megosztás:

mindent lehet :)

csak kérdés hogy megéri-e

lehet különböző közdarabokat meg fordítókat maratni meg esztergáltatni..

legyen aki megtervezi ,kiszámolja,legyártja, olcsón :)

és utána hogy fogja tolerálni a motor

nem véletlenül vannak ezek a váltó/motor kombinációk kitalálva

csak viszonyítás képen .. nekem 130nál kb 2500-2600 fordul... és ez egy 6os F40es váltó

és bizony ha nagyot akarok lépni akkor vissza kell tenni 4-be akkor kb 3500 , de ilyenkor süppedés van az ülés olyan 190-200 ig :)

Link to comment
Megosztás:

Z18XER motorokkal kinek van a legnagyobb futásteljesítménye? Érdekel, hogy meddig megy el felújítás nélkül, én kb. 350.000 km köré saccoltam. Olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt 15.000 km-enként cserélek. Vezérlést egyszer kellett.

nemrég volt nálam egy taxis...

neki 350ekm környékén cseréltek motort :) (taxiüzem+LPG) jah és B zafi :)

az olcsóbb volt ,mint felújítani :)

Link to comment
Megosztás:

Az a fordulatszám tartomány pont jó lenne. Gondolom hatodikban forog annyit. Pályán én nem szoktam 130 fölé menni, ha meg az ősök akarnak vele amperkodni, váltogatnak kedvükre :D

Igazából egyestől ötösig semmi problémám a váltóval, de a hatodik az nagyon hiányzik. Most 197.000 km lehet benne, amíg működik nem bolygatom, de ha felújításhoz szét kellene szedni, akkor már inkább cserélném hatosra.

Z18XER motorokkal kinek van a legnagyobb futásteljesítménye? Érdekel, hogy meddig megy el felújítás nélkül, én kb. 350.000 km köré saccoltam. Olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt 15.000 km-enként cserélek. Vezérlést egyszer kellett.

Rendben, akkor várom a beszámolódat...:)

Nem tudom mennyit mennek el, de az enyém még csak fele annyit futott, mint a tiéd.

Mondjuk egyszer sem kellett a kötelezőeken kívül hozzányúlni, mostanában azért kezd hangos lenni kicsi...lehet vezérléscsere megoldaná?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm a korábban adott hasznos tanácsokat! Most van egy újabb problémám. A baj azzal kezdődött, hogy felforrt a víz az autómban (Opel Astra H 1.6 kombi, 2004.12.). Megnézettem egy szerelővel, mire odaértem, nem volt víz a rendszerben, ő azt mondta, hogy azért folyt el a víz a hűtőből, mert lyukas, amikor újratöltötte, akkor tapasztaltuk, hogy felforr. Ráadásul tönkre ment a vízpumpa, a termosztát, és még valami kapcsoló. Az elmondása szerint nem kapcsolt be ez a kapcsoló, a nyomás meg tönkretett pár dolgot, ezért történhetett a baj. Mindent kicseréltek, de a víz ezek után is felforrt, mert a ventillátor továbbra sem kapcsolt be. A szerelő azt mondta, hogy hengerfejes lett az autó, szóval most ennek a kijavítása fog megtörténni. A kérdésem az lenne, hogy ha a hengerfej javítás meglesz, akkor vajon működni fog-e a ventillátor, és újra lesz-e vízhűtés az autómban? Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm a korábban adott hasznos tanácsokat! Most van egy újabb problémám. A baj azzal kezdődött, hogy felforrt a víz az autómban (Opel Astra H 1.6 kombi, 2004.12.). Megnézettem egy szerelővel, mire odaértem, nem volt víz a rendszerben, ő azt mondta, hogy azért folyt el a víz a hűtőből, mert lyukas, amikor újratöltötte, akkor tapasztaltuk, hogy felforr. Ráadásul tönkre ment a vízpumpa, a termosztát, és még valami kapcsoló. Az elmondása szerint nem kapcsolt be ez a kapcsoló, a nyomás meg tönkretett pár dolgot, ezért történhetett a baj. Mindent kicseréltek, de a víz ezek után is felforrt, mert a ventillátor továbbra sem kapcsolt be. A szerelő azt mondta, hogy hengerfejes lett az autó, szóval most ennek a kijavítása fog megtörténni. A kérdésem az lenne, hogy ha a hengerfej javítás meglesz, akkor vajon működni fog-e a ventillátor, és újra lesz-e vízhűtés az autómban? Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv!

Diagnosztikai géppel ellenőrizhető, hogy kapcsol e a ventilátor, működik e minden fokozatban. Ha működik, akkor elképzelhető, hogy az égéstérből a vízrendszerbe kerülő levegő megakadályozza a hűtővíz keringését és ezáltal fel tud forrni a víz, mivel a vízpumpa nem tudja megfelelően keringetni a vizet.

Link to comment
Megosztás:

Izzítógyertya kivételénél van valami trükk? Vagy minden ugyan úgy történik mint a többi autónál?

A négyből kettőt próbáltunk meg kiszedni, de sikertelenül. Kitekerem, lötyög, de valamiért nem jön ki...

Szia!

A rárakódott korom vastagabb mint a lyuk amin ki akarod húzni.

Üdv!

Frankie

Link to comment
Megosztás:

Szia Frankie!

Igen, erre sajnos már rájöttem. Tegnap neki estem megint, de ismét sikertelen volt. Nagyon durván nem merem cibálni, mert akkor szinte biztosan beletörném.

Szétfujkáltam WD40-el, remélem legalább a szakiknak segítettem valamennyit a Sok csavarlazítóval. Szerdán viszem márkaszervizbe.

Link to comment
Megosztás:

Egy lépéssel előrébb vagyok. Gyárilag a Z18XER motorokat F17CR váltókkal szerelték. A CR a close ratiora, vagyis az egymáshoz közel eső fokozatokra utal. Az F17 váltóknak összesen négy típusa volt. A CR-ből volt kettő (félautomata és sima), volt egy WR, vagyis wide ratio, egymástól távolabb eső fokozatokkal szerelt váltó, illetve egy ER, economy ratio váltó is, ez csak félautomataként volt elérhető. Tehát ha manuális váltód van, akkor úgy gondolom, alternatíva lehet a WR váltó. Ilyet gyárilag az 1.7-es dízel Astrákba tettek pl. Onnan lehet a többi F17 váltótól megkülönböztetni ezeket, hogy az utolsó két betű a sorozatszámon WF, vagy NG. Az biztos, hogy a többi, pl F40 váltó ráfaragása nem egyszerű, mindenféleképpen változtatni kell valamin, az F17-nek pedig úgy látom egységes a szerkezete, de ebbe még megpróbálom jobban beleásni magam.

Ha jól tudom, 6500-nál tilt a motor. A végsebesség a fokozatoknál így alakul:

1. 52 km/h

2. 100 km/h

3. 148 km/h

4. 229 km/h

5. 290 km/h

A nyomatékot biztos elbírja a motor, lévén dízel autókhoz tervezték, a fordulatszámot nem tudom, ennek még utánanézek.

Nem akarom azt mondani, hogy cseréld le a vezérlést a motoron, mert nem vagyok szerelő, és nem kis pénz a csere, de érdemes megnézetni szakértővel. Nekem 13X.000-nél volt legutóbb, de megmondom őszintén, nem emlékszem előtte volt-e cserélve. Hangos nem volt eddig.

(Szerk.: Utánanéztem, pontosan milyen motorokkal, és milyen végáttétellel szerelték az F17 WR váltókat, és például Z16XER motor mellé is szerelték, ami mind nyomatékban, mind teljesítményben szerényebb, a fordulatszám pedig kb. ugyanaz, tehát elméletileg bírnia kell. A német fórumokon azt írják, elméletileg megvalósítható a dolog, de még nem sikerült olyat találnom, aki csinált ilyet.)

Inkább az lenne érdekes, hogy egyes fokozatokban mennyit pörög a motor.

A mostaninál kb. 100 km/h-nál 3000 a fordulat, az "új" váltóval gondolom ez kevesebb lenne!?

Link to comment
Megosztás:

Tehát ha manuális váltód van, akkor úgy gondolom, alternatíva lehet a WR váltó. Ilyet gyárilag az 1.7-es dízel Astrákba tettek pl. Onnan lehet a többi F17 váltótól megkülönböztetni ezeket, hogy az utolsó két betű a sorozatszámon WF, vagy NG.

Ez valóban ugyan az a váltó lehet, mint ami az enyémben is van. Nekem ötödikben 130-as tempónaál forog kb 3000-et. És valóban: 6500*130/290=2914

A nyomatékot biztos elbírja a motor, lévén dízel autókhoz tervezték...

Ezt nem teljesen értem. Benzin motorrról van szó. Mit terveztek dízel autókhoz?!

A váltót, amit bele akarsz tenni. Viszont a motor a más áttételezés miatt nagyobb nyomatékot fog kapni. Alacsonyabb sebességi fokozatban is más ennek a váltónak az áttételezése, nem csak a végáttétel. Hosszú távon ez nem lehet gond?

Link to comment
Megosztás:

Az F17+CR váltó sebességei (Astra H 3.94-es végáttétellel) :

3000fordulat/perces tartományban:

1. fokozat 24km/h; 2. 42.4km/h; 3. 64km/h; 4. 80.3km/h; 5. 101.6km/h

4000fordulat/percnél:

1. fokozat 32.4km/h; 2. 56.6km/h; 3. 85,5km/h; 4. 107km/h; 5. 135,5km/h

130-nál 5. fokozatban 3840-et forog a motor.

Astra G F17-es váltóval (3.74-es végáttétellel):

3000fordulat/perces tartományban:

1. fokozat 25.6km/h; 2. 44.7km/h; 3. 67.5km/h; 4. 84,6km/h; 5. 107km/h

4000fordulat/percnél:

1. fokozat 34km/h; 2. 59,6km/h; 3. 90km/h; 4. 112.8km/h; 5. 142.8km/h

130-nál 5. fokozatban 3640-et forog a motor.

F17WR dízel váltónál 0.756-os ötödik fokozati leosztásnál:

3.55-ös végáttételnél 130km/h 2930ford/min

3.74-es végáttételnél 130km/h 3090ford/min

F17WR.V1-es dízel váltónál 0.674-es ötödik fokozati leosztásnál:

3.55-ös végáttételnél 130km/h 2610ford/min

3.74-es végáttételnél 130km/h 2760ford/min

Még egy éve én is ezen gondolkodtam, szerencsére megtaláltam a kalkulációs jegyzeteimet.

A dízel váltókkal (nagyon-)nagyot esne az autód dinamikája.

Én személy szerint a Astra G 3.74-es végáttételű váltót javasolnám. 30-40000Ft a bontókban, leszeded-felrakod és kész is. Nem módosulna eget rengetően a fogyasztás és a fordulatszám (szerintem kb 5-6%-ot jelentene), de cserébe a kerék teljesítmény sem esne.

Én most egy pörgős (majdhogynem olyan rally-verseny) motort építek a saját Astra H 1.8-ba. Ezért ha szebb időnk lesz, akkor kap a váltó egy 4.19-es végáttételt a "pörgős motor" miatt, és egy 0,756 ötödik fokozatot, hogy ne keljen szétpörgetni pályán. így 3460-as fordulaton leszek 130-nál.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.