Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Ma megadta magát az a kis műanyag szerkezet, ami a vízcsövet vezeti be a blokkba, nem tudom pontosan a nevét.

Arra lettem figyelmes, hogy nagyon hangosan megy a ventilátor, aztán megnéztem a főfokmérőt, ami 108 fokot mutatott...gyorsan lekapcsoltam a motort, mire megnéztem az összes víz elfolyt a tartálytól. Most húzattam haza az autót.

Mi ennek a műanyag dolognak a hivatalos neve? Azt hallottam valahol, hogy van belőle fém, ez igaz?

Milyen folyadékot vegyek bele, mennyit?

Szerintetek nem lett baja a motornak ennyitől?

http://cromax.hu/img/P0381550.JPG

Így néz ki? Ha igen 7000 Ft. körül van.

Link to comment
Megosztás:

Lehet rosszul írtam le, de nem a cső, hanem egy kis csonk vagy mi az, amiről letört a menet bele a blokkba...

Szia!

Remélem, hogy nem írok neked hülyeséget, de úgy emlékszem, hogy a régebbi típusú vízpumpáknak volt műanyag csatlakozó csonkja. Azt hiszem, hogy itt a fórumon is sokszor volt róla szó, de egy barátomnak a 2005-ös Essentia-ján (1,4) biztosan az volt, és pont "ilyenkor" télen tört le. Vízpumpát kellett cseréltetni. Az enyém 2007-es szintén Essentia (1,4), már fém csonkkal van gyártva.

Remélem, hogy csak valami olcsóbb hibát kell javítanod.

benkoa

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Remélem, hogy nem írok neked hülyeséget, de úgy emlékszem, hogy a régebbi típusú vízpumpáknak volt műanyag csatlakozó csonkja. Azt hiszem, hogy itt a fórumon is sokszor volt róla szó, de egy barátomnak a 2005-ös Essentia-ján (1,4) biztosan az volt, és pont "ilyenkor" télen tört le. Vízpumpát kellett cseréltetni. Az enyém 2007-es szintén Essentia (1,4), már fém csonkkal van gyártva.

Remélem, hogy csak valami olcsóbb hibát kell javítanod.

benkoa

Igen, beletört a vízpumpa csonkja és nem tudom kibányászni belőle.

Az enyém is 2007-es de még nem a faceliftes változat.

Majd holnap próbálkozom újra!

Link to comment
Megosztás:

Szia Vans!

Beütöttem a Googl-ba, hogy "Astra H Vízpumpa csonk" és érdekes dolgokat adott ki. Többek között találtam, olyat, hogy "eredeti gyári fém vízpumpa csonk" 3900 FT-ért. Ezek szerint, ha a műanyagot kibányászod, akkor elvileg cserélhető. A terméket a cromax-nál láttam.

Sok sikert!

benkoa

Link to comment
Megosztás:

Köszi, igen ez a baj nálam is....csak nem tudom mivel bányásszam ki a beletört darabot.

Esetleg nincs valamilyen tanácsod? :D

menetfúróval szedtük ki.. asszem M8

előtte 6os fúróval fúrjál bele ( elvileg 6.4 kellene de ebben az esetben sok)

majd a leszedet csőbe ÓVATOSAN fújjál bele,az esetleges törmeléket így kinyomja

Link to comment
Megosztás:

Tegnap utána érdeklődtem márkaszervizben a komplett vezérléscserének:

Fogazott laposszíj cseréje: 16.703. Ft.

Fogazott terelő görgő kicserélése: 975. Ft.

Vezérléskészlet: 57.741. Ft.

Vízpumpa: 33.919. Ft

Csavar: 1.098. Ft.

A gyári vezérléskészletet 33 ezerért vettem, a gyári vízpumpát meg 26 ezernél drágábban sehol sem láttam (de még ezt is soknak tartom). És csodálkoznak, hogy sorra mennek tönkre. Munkadíjra kb. 20 ezret mondtak, az viszont márkaszervizhez képest nem rossz.

Link to comment
Megosztás:

Szép napot!

A kérdésem a frissen szerzett 1.3cdti.-s H Astrám vezérműláncáról szólna. (Óra szerint 154000 km van az autóban.) Kellene-e cserélni a vezérműláncot?

Nincs előírt csereintervalluma a vezérműláncnak. Vannak motortípusok, pl. Z14XEP, X10XE (corsa), amelyeknél már százezer környékén cserélni kell (vagy még hamarabb), mert csörög a lánc, de az 1.3cdti motorra nem jellemző ez. Cseréltünk már kétszáz környékén vezérlést, igaz az a motor pandában volt, de annak sem volt semmi baja, csak a tulaj fiat fórumon azt olvasta, hogy 200ezernél ajánlatos a cseréje.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.6 Ecotec benzines,turbos motor estén normális-e az,hogy most télen hidegindítás után úgy 1 percig alapjáraton kicsit kelepel,kattog(persze nem annyira,mint egy dízeles),és ez a hang még kb.5 percig -motor bemelegedéséig-terhelve,kuplung felengedésekor még alapjárati fordulaton hallatszik,magasabb fordulaton azonnal megszűnik.A hang nem erős,de mivel nemrég van meg a gépem,és használtan(30ezer km)vettem,nem tudom ez a hang új motornál is megvan-e.

(J Astráról van szó,csak itt is érdeklödnék)

Köszi a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

Szétkaptuk ma az autót. EGR, szívósor le. Szívósorom katasztrofális állapotban van. Arra jutottunk, hogy magunk fogjuk megerősíteni a szívósort.

Ehhez hasonló módszert akarunk megcsinálni:

Holnap darabjaira kapjuk, mérünk, agyalunk, és remélem minél előbb eljutunk egy esztergályoshoz.

Kész vicc, hogy az egész országban senki nem foglalkozik ennek a felújításával...Meg hát így szinte "örök életű" megoldást lehet elérni.

Link to comment
Megosztás:

Szétkaptuk ma az autót. EGR, szívósor le. Szívósorom katasztrofális állapotban van. Arra jutottunk, hogy magunk fogjuk megerősíteni a szívósort.

Holnap darabjaira kapjuk, mérünk, agyalunk, és remélem minél előbb eljutunk egy esztergályoshoz.

Kész vicc, hogy az egész országban senki nem foglalkozik ennek a felújításával...Meg hát így szinte "örök életű" megoldást lehet elérni.

Mi az ami itt bedöglött? :icon11:

Link to comment
Megosztás:

Szétkaptuk ma az autót. EGR, szívósor le. Szívósorom katasztrofális állapotban van. Arra jutottunk, hogy magunk fogjuk megerősíteni a szívósort.

Ez mi volna? A kipuf gáz részleges visszavezetésére szolgáló rendszer? Tényleg, hogy működött ez a gyári állapotban?

Link to comment
Megosztás:

Ez a gyűjtőcső, de hogy most a kartergázt vezeti vissza, vagy a levegőt, abban mi sem vagyunk biztosak:D(illetve én nem is vagyok túl nagy szaki). Az biztos, hogy jut be kartergáz, mert iszonyat retkes az egész.

A fő probléma vele, hogy elkopnak az örvényszelepek, és egy idő után ledobja a mozgató rudazatot. Igazából nálam már minden műanyag része szét van kopva.

Nálam már olyan szinten állt benne a dzsuva, hogy a 2 lapát nem tudott teljesen átfordulni. Illetve annyi megkopott maga a persely is, hogy minden irányba mozgatható/mozog.

A gyári megoldás hihetetlen. Teljesen a villanykörte össze esküvés elméletét követi. Egyszerűen elkerülhetetlen, hogy idővel ki ne kopjon valamelyik műanyag darabja.

Íme a gyári megoldás:

Link to comment
Megosztás:

Ez a gyűjtőcső, de hogy most a kartergázt vezeti vissza, vagy a levegőt, abban mi sem vagyunk biztosak:D(illetve én nem is vagyok túl nagy szaki). Az biztos, hogy jut be kartergáz, mert iszonyat retkes az egész.

A fő probléma vele, hogy elkopnak az örvényszelepek, és egy idő után ledobja a mozgató rudazatot. Igazából nálam már minden műanyag része szét van kopva.

Nálam már olyan szinten állt benne a dzsuva, hogy a 2 lapát nem tudott teljesen átfordulni. Illetve annyi megkopott maga a persely is, hogy minden irányba mozgatható/mozog.

A gyári megoldás hihetetlen. Teljesen a villanykörte össze esküvés elméletét követi. Egyszerűen elkerülhetetlen, hogy idővel ki ne kopjon valamelyik műanyag darabja.

Íme a gyári megoldás:

http://www.ebay.de/itm/Opel-Drallklappen-Gestange-Reparatursatz-1-9-CDTI-16V-110kW-150PS-Z19DTH-/150976374188?pt=DE_Autoteile&hash=item2326e4a5ac#ht_500wt_949

Ez nem jó?

Link to comment
Megosztás:

Egyszerübbnek biztosan egyszerübb, de 2-3 napi munkával megspórólok több, mint 100e-t, és ha sikerül(kop-kop), akkor ez örökéletü megoldás.

Ha meg nem sikerül, akkor veszek egyet. Nagy veszíteni valóm nincs.

Amúgy most végeztünk a szívósor kitakarításával. 4 órát vett igénybe. 4 óra volt kiszedni is.Hihetetlen mi volt benne. A kartergáz kb. 1cm vastagon lerakódott benne, illetve itt-ott rá is égett. Nálam a gond szinte biztosan az volt, hogy olyan mértékü volt a lerakódás, hogy az egyik szelep nem tudott forogni.

Link to comment
Megosztás:

Megvolt a teljes vezérlés csere + vízpumpa + olaj az összes szűrővel.

Azt mondták a szívósor rendetlenkedik, lehet elég lesz egy tisztítás vagy cserélni kell?

Mit értenek a "rendetlenkedik" alatt? Abban az esetben, ha nincsenek szétkopva a műanyag alkatrészei, akkor biztosan.

Link to comment
Megosztás:

Egyszerübbnek biztosan egyszerübb, de 2-3 napi munkával megspórólok több, mint 100e-t, és ha sikerül(kop-kop), akkor ez örökéletü megoldás.

Ha meg nem sikerül, akkor veszek egyet. Nagy veszíteni valóm nincs.

Amúgy most végeztünk a szívósor kitakarításával. 4 órát vett igénybe. 4 óra volt kiszedni is.Hihetetlen mi volt benne. A kartergáz kb. 1cm vastagon lerakódott benne, illetve itt-ott rá is égett. Nálam a gond szinte biztosan az volt, hogy olyan mértékü volt a lerakódás, hogy az egyik szelep nem tudott forogni.

http://racing-bazar.hu/alkatresz/motor/opel_z19dth_szivosor

Annyiba azért nem kerül. :-)

Link to comment
Megosztás:

Fél órája lettünk kész:). Tökéletes lett a felújított szívósor. Ledugoztam az EGR-t is. Map szenzort cserélnem kell. Kis baki történt s szívósor szétszedéseénél, és elállítódott a vezérlés, úgy hogy egy darab jelölést nem készítettünk...Remek móka volt vissza játszani azt is. Meg lett bojgatva rengeteg görgő, feszítő, aminek a vége az lett, hogy csapágyas lett valamelyik. Van valami egyszerűbb módja annak, hogy kiderítsem, hogy melyik szart be azon kívűl, hogy egyenként kiszedem, és meghallgatom őket?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.