Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Végül egy vízcső volt elrepedve, kidörzsölődve és az spriccelt oda.

:omg: :icon1:

Így ezer forintból megoldódik a víz-probléma. :icon13:

Csövet csak csütörtökre hoznak a szervizbe, így mivel úgysem tudnék menni az autóval, két napot ott alszik a szervizben.

Köszönöm még egyszer mindenkinek a hozzászólásokat!

Na, akkor most lesz egy "teljesen új" autód...Hál'Istennek nem nagy beruházásokból megoldódott minden problémád. Remélem, most már minden rendben lesz az autóddal ;)

Link to comment
Megosztás:

Végül egy vízcső volt elrepedve, kidörzsölődve és az spriccelt oda.

:omg: :icon1:

Így ezer forintból megoldódik a víz-probléma. :icon13:

Csövet csak csütörtökre hoznak a szervizbe, így mivel úgysem tudnék menni az autóval, két napot ott alszik a szervizben.

Köszönöm még egyszer mindenkinek a hozzászólásokat!

:)

hogy derült ki ?

Link to comment
Megosztás:

Végül egy vízcső volt elrepedve, kidörzsölődve és az spriccelt oda.

:omg: :icon1:

Így ezer forintból megoldódik a víz-probléma. :icon13:

Csövet csak csütörtökre hoznak a szervizbe, így mivel úgysem tudnék menni az autóval, két napot ott alszik a szervizben.

Köszönöm még egyszer mindenkinek a hozzászólásokat!

Lehet, hogy lottóznom kellene???????????? :D

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy lottóznom kellene???????????? :D

Lehet. :)

:)

hogy derült ki ?

Egyelőre nem tudom, mert csak telefonon beszéltem a szerelőmmel. Én is kíváncsi vagyok, hogy melyik az a cső, amit én nem vettem észre.

Most már csak a fényszóróval kéne valamit csinálni. Kb egy hónapja megvettem hozzá a gyári fényszórót. Felkapcsoláskor a diganosztikát szépen meg is csinálja. Sőt Tech2-vel tesztelve is dolgozik szépen, forog jobbra-balra. Csak éppen a kormány mozgatására nem reagál, gyújtás ráadásakor a visszajelző lámpa sem világít. Valami programozási, beállítási probléma lesz, csak nem tudjuk pontosan hogy hol kellene keresgélni....

Link to comment
Megosztás:

Lehet. :)Egyelőre nem tudom, mert csak telefonon beszéltem a szerelőmmel. Én is kíváncsi vagyok, hogy melyik az a cső, amit én nem vettem észre.

Most már csak a fényszóróval kéne valamit csinálni. Kb egy hónapja megvettem hozzá a gyári fényszórót. Felkapcsoláskor a diganosztikát szépen meg is csinálja. Sőt Tech2-vel tesztelve is dolgozik szépen, forog jobbra-balra. Csak éppen a kormány mozgatására nem reagál, gyújtás ráadásakor a visszajelző lámpa sem világít. Valami programozási, beállítási probléma lesz, csak nem tudjuk pontosan hogy hol kellene keresgélni....

a cim modul hozzá lett kalibrálva?

Link to comment
Megosztás:

Emlékeztek, nemrég kérdeztem, hogy mi lehet ez a zaj?

Ma kiderítették szervizben: a nagynyomású szivattyúból jön ez az egészségtelen hang. :(

Csáo ! Bocsi hogy igy utolag hozzázolok de nekem is volt ilyen problémám amit nekem a hosszbordás szij okozott (nekem is vezérlés csere után jött ki a hiba) cserénél nekem nem cserélték a hosszbordás szijjat és azon a rendszeren lévö vezetöt;feszitöt;vizpumpát de miután ezeket kicseréltem már jo volt és nem zajongott többet.

U.I. nézd meg a hosszbordás szijjat (klimánál) hogy mennyire repedezett. (ha a légszüröt leveszed jobban rálátsz)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Csáo ! Bocsi hogy igy utolag hozzázolok de nekem is volt ilyen problémám amit nekem a hosszbordás szij okozott (nekem is vezérlés csere után jött ki a hiba) cserénél nekem nem cserélték a hosszbordás szijjat és azon a rendszeren lévö vezetöt;feszitöt;vizpumpát de miután ezeket kicseréltem már jo volt és nem zajongott többet.

U.I. nézd meg a hosszbordás szijjat (klimánál) hogy mennyire repedezett. (ha a légszüröt leveszed jobban rálátsz)

Szia!

Köszönöm az információt.

Hosszbordás szíjat most cseréltünk, mert az meg már nyikorgott. Görgőket, vízpumpát nem.

Maradt a hang.

Egyelőre elnapoltam az ezzel való foglalkozást, mert az utóbbi időben volt más egyéb gondom.

Majd az lesz, amit már javasoltak, hogy be kéne indítani levett hosszbordás szíjjal. Akkor kiderülne, hogy ez van amit írtál, vagy mégis a magas nyomású.

Igaz, ez alatt nem lenne töltés, meg nem menne a vízpumpa és a klímakompresszor, de fél percig csak kibírja. :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm az információt.

Hosszbordás szíjat most cseréltünk, mert az meg már nyikorgott. Görgőket, vízpumpát nem.

Maradt a hang.

Egyelőre elnapoltam az ezzel való foglalkozást, mert az utóbbi időben volt más egyéb gondom.

Majd az lesz, amit már javasoltak, hogy be kéne indítani levett hosszbordás szíjjal. Akkor kiderülne, hogy ez van amit írtál, vagy mégis a magas nyomású.

Igaz, ez alatt nem lenne töltés, meg nem menne a vízpumpa és a klímakompresszor, de fél percig csak kibírja. :)

ha leszeded a szijat akkor nézd meg hogy a görgök nem e mozognak (nagyon kicsi mozgás is adhat ki ilyen hangot) . Nekem hidegbe csinálta eleinte alapjáratnál aztán egy idö után már szintén hidegben 1400 as fordulat környékén.

Link to comment
Megosztás:

Ez az alsó kunkori cső volt a vízfolyás oka. Volt rajta egy gombostűfejnyi lyuk a kanyarban.

P1030249_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

a cim modul hozzá lett kalibrálva?

Nem tudom... Kellett volna? A cim nem volt bántva és ugyan olyan gyári lámpára cseréltük. Az összes létező vezérlője be van állítva kanyarkövetésre, mégsem csinál semmit.

Most azt vettem észre, hogy gyújtás ráadáskor az adaptív visszajelző világít, cserébe az automata magasságállítás visszajelzője nem.

Jövő héten visszaviszem oda, ahol a műszaki előtt még a régi lámpát leprogramozták. Remélem ők vissza tudják csinálni.

Klíma! Úgy tűnik mégis van egy lassú szivárgás. Még hűt, de néhány nap alatt csökkent a nyomás. Majd meg kell lámpázni és kiderül, hol a szivárgás.

Kulcs! (Lehet hogy írtam már...?) Működik végre mindkét gyári kulcs, nem kellett újat vennem. A hibás kulcsban a transzponder antennát kellett kicserélni (4000 Ft) és egyből felismerte az autó.

Azzal a pulzáló rezonáló hanggal kapcsolatban annyit pontosítanék, hogy az utóbbi időben szinte teljesen elhalkult. Ha hideg motornál, nyitott motorháztetőnél teljesen a motor fölé hajolok, akkor nagyon kicsit mintha hallanám néha, de koránt sem olyan hangerővel, mint régebben. Télen már messziről felismerhető volt, hogy az én autóm volt beindítva. Elképzelhető, hogy a hőmérséklettel van valamilyen összefüggésben. Így ősszel várom, hogy visszatér majd a jelenség. Addig amíg jó, nem piszkálnám.

Link to comment
Megosztás:

Kulcs! (Lehet hogy írtam már...?) Működik végre mindkét gyári kulcs, nem kellett újat vennem. A hibás kulcsban a transzponder antennát kellett kicserélni (4000 Ft) és egyből felismerte az autó.

Na, eddig működött! Két napig. Valahogy már nem tudok meglepődni az ilyeneken. :(

Ma állok ki a garázsból ezzel a bizonyos kulccsal. Garázs előtt leállítom, kulcs a zsebbe. 10-15 perc múlva indítanám. Gyújtás ráadás, indítóznék de semmi. Ismét. Szuper! Hibakód ugyan az mint előtte, nem ismeri fel a traszpondert. A másik kulccsal tökéletesen működik.

Holnap meló után ismét zarándokolok vissza a kulcsoshoz. Blokk még megvan. Tényleg mintha el lennék átkozva ezzel az autóval...

szerintem kellet volna ... mivel a kormány szögnek megfelelően fordul és kapcsolódik fel a kanyarfény

Nem kapcsolódik fel semmi, csak a fényszórókat forgatja. Legalábbis kellene neki. Gondolod attól resetelte magát, hogy az egyik oldalon ugyan olyan gyári csak másik hardver van?

Én nem hiszem, persze lehet hogy ez lesz a megoldás kulcsa. A tippet azért köszönöm, meg lehet próbálni. Nekem az a gyanús, hogy a magasságállítást sem jelzi vissza, úgyhogy biztos valami szoftveres gubanc van.

Link to comment
Megosztás:

Na, eddig működött! Két napig. Valahogy már nem tudok meglepődni az ilyeneken. :(

Ma állok ki a garázsból ezzel a bizonyos kulccsal. Garázs előtt leállítom, kulcs a zsebbe. 10-15 perc múlva indítanám. Gyújtás ráadás, indítóznék de semmi. Ismét. Szuper! Hibakód ugyan az mint előtte, nem ismeri fel a traszpondert. A másik kulccsal tökéletesen működik.

Holnap meló után ismét zarándokolok vissza a kulcsoshoz. Blokk még megvan. Tényleg mintha el lennék átkozva ezzel az autóval...Nem kapcsolódik fel semmi, csak a fényszórókat forgatja. Legalábbis kellene neki. Gondolod attól resetelte magát, hogy az egyik oldalon ugyan olyan gyári csak másik hardver van?

Én nem hiszem, persze lehet hogy ez lesz a megoldás kulcsa. A tippet azért köszönöm, meg lehet próbálni. Nekem az a gyanús, hogy a magasságállítást sem jelzi vissza, úgyhogy biztos valami szoftveres gubanc van.

gyere át és megnézzük ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már egyszer említettem ezt a problémám, de most mást is észrevettem.

Szóval a motorfékkel kapcsolatos. Ha haladok egy 60km/h sebességgel, mondjuk harmadikban és gondolván egyet

el kezdek játszani a gázpedállal úgy, hogy rálépek, elveszem a lábam és újra és újra, akkor

ránt a kocsi minden egyes elvételnél,

a fordulatszámmérő láthatóan lejjebb-feljebb ugrik kicsit,

és ha "gyorsan" csinálom ezt egymás után, akkor kattogás is hallatszik. Ez aggaszt a legjobban.

Nemrég volt cserélve a kettős tömegű lendkerék, kuplung szett.

Mi lehet ez?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

.....gondolván egyet el kezdek játszani a gázpedállal úgy, hogy rálépek, elveszem a lábam és újra és újra, akkor

ránt a kocsi minden egyes elvételnél,

a fordulatszámmérő láthatóan lejjebb-feljebb ugrik kicsit,

és ha "gyorsan" csinálom ezt egymás után, akkor kattogás is hallatszik. Ez aggaszt a legjobban.

Nemrég volt cserélve a kettős tömegű lendkerék, kuplung szett.

Mi lehet ez?

Köszi!

A gázpedál nem játék! :blink: :D

Gondolom a dízelekben is elektronikus gázpedál van, persze, hogy kattog az autó, hisz' azt sem tudja, hogy most mit akarsz..."motorfékezni" vagy gázt adni!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szóval a motorfékkel kapcsolatos. Ha haladok egy 60km/h sebességgel, mondjuk harmadikban és gondolván egyet

el kezdek játszani a gázpedállal úgy, hogy rálépek, elveszem a lábam és újra és újra, akkor

ránt a kocsi minden egyes elvételnél,

a fordulatszámmérő láthatóan lejjebb-feljebb ugrik kicsit,

és ha "gyorsan" csinálom ezt egymás után, akkor kattogás is hallatszik. Ez aggaszt a legjobban.

Nemrég volt cserélve a kettős tömegű lendkerék, kuplung szett.

A gazpedal nem jatek :) De komolyan: normalis vezetes kozben is elofordul, vagy csak ha "jatszol"? A csere elott nem ilyen volt?

En csak finoman szoktam a gazt elvenni es megnyomni is, akkor nincs ilyen, de kello drasztikussaggal biztos elo tudnek idezni hasonlot. Persze nem akarok, mert 260e utan meg gyari a lendkerek es a kuplung is :)

Link to comment
Megosztás:

A gázpedál nem játék! :blink: :D

Gondolom a dízelekben is elektronikus gázpedál van, persze, hogy kattog az autó, hisz' azt sem tudja, hogy most mit akarsz..."motorfékezni" vagy gázt adni!

Tudom, hogy nem játék! :icon1: Elektronikus gázpedálom van.

Nem játszadozok vele, hanem tesztelem! :D

A motorfékem akkor is nagyon "erős" és nem tudom, hogy ez akkor rendben van, ilyen-e a testvéreiben is, vagy nálam van valami. A kattogás olyan fémes hang.

Link to comment
Megosztás:

Tudom, hogy nem játék! :icon1: Elektronikus gázpedálom van.

Nem játszadozok vele, hanem tesztelem! :D

A motorfékem akkor is nagyon "erős" és nem tudom, hogy ez akkor rendben van, ilyen-e a testvéreiben is, vagy nálam van valami. A kattogás olyan fémes hang.

Nálam csak egy kattanás van. De az sem olyan drasztikus, és nem is fémes. Akkor hallom leginkább ha még hideg a motor, állok az autóval, kinyitom az ajtót, alapjáraton adok egy kis gázt és elveszem. Ekkor van egy hallható koppanás. Olyan, mint a dízel alap kopogása, csak egy darab hangosabb is van közte.
Link to comment
Megosztás:

Tudom, hogy nem játék! :icon1: Elektronikus gázpedálom van.

Nem játszadozok vele, hanem tesztelem! :D

A motorfékem akkor is nagyon "erős" és nem tudom, hogy ez akkor rendben van, ilyen-e a testvéreiben is, vagy nálam van valami. A kattogás olyan fémes hang.

Az f32-es váltókban a nyelestengely csapágy szokott ilyesmit produkálni. Akkor kell vele foglalkozni, ha sebességben való gurulás közben is hallod a csapágyhangot.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az f32-es váltókban a nyelestengely csapágy szokott ilyesmit produkálni. Akkor kell vele foglalkozni, ha sebességben való gurulás közben is hallod a csapágyhangot.

Köszi!

Hol tudom azt megnézni, hogy nekem F32-es, vagy F23-as váltóm van?

Keresgéltem is, de így hogy nyelestengely csapágy nem találtam.

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/330/90/1060,1061,1059,1063,1062,1057,1058/

Melyik lehet az?

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Hol tudom azt megnézni, hogy nekem F32-es, vagy F23-as váltóm van?

Keresgéltem is, de így hogy nyelestengely csapágy nem találtam.

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/330/90/1060,1061,1059,1063,1062,1057,1058/

Melyik lehet az?

Próbáltam kicsit utánajárni, nagyon egyértelmű választ nem találtam, de szerintem 1.7-1.9-et nem szereltek f23-as váltóval.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyanús jeleket prodikál a kocsi. 1.3 CDTI (Z13DTH) motor. Ha alacsony sebességnél (40-60 km/h) tartom a gázt vagy enyhén gyorsítok, akkor picit ránt egyet az autó, de előfordult már, hogy határozottabb rántás volt. Kiriívó eset volt (és tulajdonképpen ezzel kezdődött a rángatós korszaka), hogy autópályán pont a lehajtás előtt pár száz méterrel (kb. 130 km megtétele után) elkezdett rángatni, de az ereje nem fogyott el. Jól be is paráztam. Aztán hazafelé országúton mentem, nehogy tréler legyen a vége, de egyetlen rántás sem volt, sőt utána vagy 1500 km-en keresztül semmi, se országúton, se autópályán. Már kezdtem örülni. Aztán egyszer csak megint előkerült a dolog és most jellemzően hideg motornál csinálja (pl. reggeli indulás után) 1x-2x alkalom és kész. Villáskulcsot nem dob, legalábbis emiatt nem. Van, hogy az alapjárat hidegen ingadozik, akár lefulladás hatására is leeseik. Egy-két gázfröccs és megáll a vad igadozás. Korábban teljesen stabil volt az alapjárat. Melegen is van néha pici igadozás.Ha jobban belegondolok, a tél folyamán csinált néha olyat, hogy parkolóban állás után, indítás után egyből le is állt. Aztán újraindítás után simán járt tovább. Talán ez is ehhez a rángatózásos történethez tartozik? Szerelő azt mondta, hogy esetleg ez injektor probléma lesz, meg kellene nézetni. Csak 144e km van az autóban, tudom, hogy nem örök életűek de akkor is. Szerintetek? Ha injektor gond akkor érdemes felújíttatni vagy újat bele? Azt mondják a Ford felújítottjai nem sokáig húzzák. Oplenél hogy van ez?

üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy A-H6C kombim Z17DTH 2007-es, eleinte melegen nem akart indulni csak 6-7 próbálkozás után.Most már már hidegen is ezt csinálja minden indításkor.

Több szervízben is jártam megnézték az adagolót, magasny. sz.-t de nem jutottak semmire.Hibát egyszer olvastak ki belőle P0002, ezt is csak egyszer produkálta.

Segítséget szeretnék kérni merre induljak el.

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.