Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Tiszteletem az uraknak !

Volna nékem egy 1.7 Cdti ecoflex 81 kw 110 le és chipelve lesz. A mester azt mondta ,hogy 140 le ig nyugodtan lehet húzni az agyát ( nem ilyen power box meg egyéb garázs tuning hanem komputer ki chip felprogramoz szóval a hozzáértő fajtából csinálja a mester ) én arra gondoltam ,hogy 135 le ami 22% plusz a gyárihoz képest amire azt mondom ,hogy elég lesz nekem és ismét csak jelezném nem azért csinálom ,hogy telitalpal rajoskodva használjam és ,hogy nekem 135 le a kocsim hanem főként a nyomaték és a fogyasztás miatt szeretném.

A fő kérdésem az hogy van e a motorban és a turbóban ennyi tartalék és hosszútávon nem nyírom e ki ?

A másik pedig ,hogy a 140 LE az tényleg belefér még és "nyugodtan" lehet annyi ?

Előre is köszönöm a válaszokat :)

Hello!

Nekem is az elmúlt hetekben chippelték az autómat. Az enyém Z19DT 120Le 280Nm gyárilag. Felhúzták 150Le 360Nm. Az eredmény igen csak csodás és élvezetes lett! A lényeg az, h ne garázs tuning legyen ahogy Te is írtad, hanem normális helyre vidd az autód. Ha érdekel én tudok neked ajánlani erre egy profi embert.

Amire számíthatsz ha megcsináltatod az az lesz, h kisebb fordulat tartományból akár nagyobb sebesség fokozatban is jobban elkezd tolni az autó, és nincs az, h 3000 fordulat körül elgyengül, hanem végig folyamatosan húz akár 4000-5000 fordulatig. Nekem 1 literrel lett kevesebb a fogyasztásom. Én sem azért csináltattam, h vagánykodja a 150Le-vel, hanem sokat járok városban és igen csak jól jön az a kis nyomaték különbség, sokkal könnyebben és lazábban viszi az autót nem kell húzatni annyira. Én csak ajánlani tudom, attól pedig nem kell félni, h vmi szétszáll a motorban, mert ezek az értékek azok amit a motor simán kibír, ilyenre gyártották csak lebutítva adja ki a gyár.

Ja, még annyi, ha chipeltetsz akkor a részecske szűrődet nem árt megszüntetni!!!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát igen, (gondolom olvastad, hogy nekem is kellett), de azóta módosítottak a láncon.... Mondjuk engem az a 40e még annyira nem vágott hátba, hiszen ha szíjas lenne a kocsi, közel ennyit ott hagytam volna a szíjcseréért... 120e alatt ez volt, meg egy szimmering csere, így összességében 60e a pluszköltség... Most lesz 7 éves a kocsi, eddig nem hagyott cserben, ezek a dolgok meg máshol is előfordulhatnak... Pl. pont Bmw-vel szívott az ismerősöm 5 éves autóval többszázezer pluszköltséget...

A többi márkához képest szerintem az alkatrészek sem drágák, sőt... :)

Még hogy nem drága azért egy 6 éves autónál mint az enyém is ezekkel csak annyi a baj hogy le jöttek a futó szalagról volt autómra ami hozzá teszem egy majd 20 éves golf volt fele ennyi baj se volt ezek egy nagy rakás SZÉP,DRÁGA,KRUMPLIK.Ja majd el is felejtetem írni hogy az előzőbe 450 000km volt.Itt meg folyton azt olvasom hogy 65 80 max 150 ezer kilométer van benne óra szerint.És ez baja az baja stb.stb.stb. AKKOR NEM DRÁGA?

Link to comment
Megosztás:

Még hogy nem drága azért egy 6 éves autónál mint az enyém is ezekkel csak annyi a baj hogy le jöttek a futó szalagról volt autómra ami hozzá teszem egy majd 20 éves golf volt fele ennyi baj se volt ezek egy nagy rakás SZÉP,DRÁGA,KRUMPLIK.Ja majd el is felejtetem írni hogy az előzőbe 450 000km volt.Itt meg folyton azt olvasom hogy 65 80 max 150 ezer kilométer van benne óra szerint.És ez baja az baja stb.stb.stb. AKKOR NEM DRÁGA?

Ez most mi???

Nem értem a (szó-)kapcsolatokat.

Ha meg azért regisztráltál, mert a sértett önérzetednek akarsz hangot adni, akkor ezt sem értem (főként a miértje miatt).

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Ha nincs hiba kód akkor az alacsony nyomású üzemanyag rendszerben kezd a hiba keresést. Szűrő csere, cső tisztítás, tank szellőztető ellenőrzése. A fiam autójában vákum keletkezett a tankban és hasonló jelenséget produkált. Egy tüzelő anyag rendszer, injektor tisztító kúra. Ha ez sem használ akkor szivattyú ellenőrzés.

Üdv!

köszi a segitséget!probléma megoldódott!tisztitó adalék és kút csere!! bocs hogy most irok csak nem tudtam belépni! :/

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok olyan kérdésem lenne ,hogy mitől lehet az hogy az autónak olyan kénes szúrós szagú "fűstje" van ,akkor érezni mikor kiszáll autóból az ember csak melegen érezni... 1,9cdti autó. Szebben nem tudtam megfogalmazni.

Válaszokat előre köszönöm.

Én akkor vettem ilyet észre, amikor épp részecskeszűrő-regenerálás van. Marha büdös és füstöl is. Egyébként nem büdi nálam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt utóbbi időben egyre gyakrabban hallok morgó hangot a motor felöl. Főleg alacsony fordulaton hallatszik. Valaki tudja mi lehet ez?

Szia!

Persze, a hét törpe közül az egyik beköltözött a motortérbe! :icon1:

A viccet félretéve, ez így elég kevés. Kellene még egy kis plusz infó, hogy értsük a dolgot:

-motorkód

-évjárat

-mennyi km van benne

-mikor hallod általában (alapjáraton, menet közben, kuplung kinyomásnál)

-hideg, vagy meleg motornál csinálja

-meg kb. melyik részről jön a hang, mennyire hangos.....

Így már talán lesz olyan, aki tud válaszolni, de ne lepődj meg, ha ezeken túl még lesznek kérdések, de azon se, ha esetleg nem tudunk válaszolni.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Z17DTH

2005

186 ezer

Álltalában alacsony fordulaton. állóhelyzetben és menet közben is. Nem változik ha nyomom a kuplungot vagy ha elengedem. olyan mintha magassabb fordulaton elhalkulna.

hideg meleg motornál is hallani.

Elölről a motortérből hallani. Olyan mintha valami rezonálna, de semmi olyat nem találtam benne ami rázkódhatna, vagy nem vettem észre.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Z17DTH

2005

186 ezer

Álltalában alacsony fordulaton. állóhelyzetben és menet közben is. Nem változik ha nyomom a kuplungot vagy ha elengedem. olyan mintha magassabb fordulaton elhalkulna.

hideg meleg motornál is hallani.

Elölről a motortérből hallani. Olyan mintha valami rezonálna, de semmi olyat nem találtam benne ami rázkódhatna, vagy nem vettem észre.

Ha rezonálós, akkor a műanyag elemeket fogd le, nyomkodd kicsit be, ill. húzd meg. Nekem a lökös alatti motorvédő műanyag "dekni" rezeg most így hidegben, de ha kissé benyomom a lökös alját, megszűnik. Biztos egy patent adta meg magát, mert kb 2 hete csinálja.....

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Z17DTH

2005

186 ezer

Álltalában alacsony fordulaton. állóhelyzetben és menet közben is. Nem változik ha nyomom a kuplungot vagy ha elengedem. olyan mintha magassabb fordulaton elhalkulna.

hideg meleg motornál is hallani.

Elölről a motortérből hallani. Olyan mintha valami rezonálna, de semmi olyat nem találtam benne ami rázkódhatna, vagy nem vettem észre.

Hello!

Nem kizárt h a kettőstömegűlendkereked kezd meghalni... nekem is igy kezdődött... nezesd meg szerelövel.. de ne legyen igazam mert az nem olcsó mulatság..:/

Módosítva : Makker89
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, gyors kérdés. Z19DTH Astrámon lassan sajnos aktuális a kettős tömegű lendkerék és komplett kuplungszett csere, egyre csúnyább kerepelő hangja van az autónak.

Nézegettem neten, sok helyen árulnak LUK cuccokat egész jó áron, pl. itt:

http://www.kuplungmester.hu/index.php/hu/opel.html

érdemes megvenni? (Esetleges garanciális problémákra gondolok itt elsősorban. :) )

A lendkerék meg a kuplungszett kijön kb. 185-ből (+szerelőmnek munkadíj persze), létezik ennél olcsóbb megoldás? Gagyit nyilván nem rakat bele az ember, szóval maranék LUK vonalon, szerelőm szerint is azt érdemes... Nyugodtan jöhetnek a linkek. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni tőletek:

Egy 2008-as 1.7 cdti Z17DTR motorkódú astrát vettem tavaly májusban. Kb. november környékén írta ki először a következő hibakódokat: 029952, 242F66, 242F56. Elvileg az első az alacsony turbónyomást, a másik kettő pedig részecskeszűrő eltömődését jelenti.

Voltam vele szerelőnél is, és álló helyzetben regeneráltuk is. Azt követően újra minden okés lett egy darabig. Kb. 2000 km után újra előjött a hiba, újabb regenerálás. Ezt követően pedig kb. 1000, majd kb 500 km után adja a hibát a regenerálások után.

Esetleg volt már valakinek ilyen problémája? Szívesen venném az ötleteket, hogy mi a franc fene a baja.

A kocsit általában hétvégén használom vidéki utakra, autópálya országút felváltva.

Az üzemanyagból a jobb fajtát szoktam tankolni.

Köszönet érte előre is! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni tőletek:

Egy 2008-as 1.7 cdti Z17DTR motorkódú astrát vettem tavaly májusban. Kb. november környékén írta ki először a következő hibakódokat: 029952, 242F66, 242F56. Elvileg az első az alacsony turbónyomást, a másik kettő pedig részecskeszűrő eltömődését jelenti.

Voltam vele szerelőnél is, és álló helyzetben regeneráltuk is. Azt követően újra minden okés lett egy darabig. Kb. 2000 km után újra előjött a hiba, újabb regenerálás. Ezt követően pedig kb. 1000, majd kb 500 km után adja a hibát a regenerálások után.

Esetleg volt már valakinek ilyen problémája? Szívesen venném az ötleteket, hogy mi a franc fene a baja.

A kocsit általában hétvégén használom vidéki utakra, autópálya országút felváltva.

Az üzemanyagból a jobb fajtát szoktam tankolni.

Köszönet érte előre is! :icon1:

Szia!

Szokott regenerálni az autód néha? Ha igen, hagyod neki hogy befejezze?

Vannak hibák egyébként, amikor nem tud indítani regenerálást, (saját tapasztalat: EGR hiba)

lehet a turbónyomás is ilyen.

Szóval a szűrő eltömődése motorhibára is utalhat!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Le szeretném venni a főtengely szíjtárcsát, hogy lejöjjön a vezérműszíj burkolat alsó része. Elég lehet befújni wd40-nel és kocogtatni, vagy kár próbálnom, speciális lehúzó kell hozzá? A vezérműszíj cseréhez van eselteg jó tanács, ami megkönnyítheti a munkám?

Üdv

Astra h 1.7 cdti

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Le szeretném venni a főtengely szíjtárcsát, hogy lejöjjön a vezérműszíj burkolat alsó része. Elég lehet befújni wd40-nel és kocogtatni, vagy kár próbálnom, speciális lehúzó kell hozzá? A vezérműszíj cseréhez van eselteg jó tanács, ami megkönnyítheti a munkám?

Üdv

Astra h 1.7 cdti

1.9DTH-nál nem kellett semmi lehúzó, de az azt rögzítő csavarok csúnyán rátudnak gyógyulni! Van, hogy speckó légkulccsal jön le csak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Mi a velemenyetek az STP diesel injector cleaner adalekrol? Erdemes kiprobalni?

Már használtam sok félét, többek között ezt is. Semmi különbséget, változást nem tapasztaltam a használata során.

Nem egy drága dolog 1200-1500Ft körül van. Egy próbát mergér, de ne számíts semmi szembetűnő dologra!

Link to comment
Megosztás:

Már használtam sok félét, többek között ezt is. Semmi különbséget, változást nem tapasztaltam a használata során.

Nem egy drága dolog 1200-1500Ft körül van. Egy próbát mergér, de ne számíts semmi szembetűnő dologra!

Mivel nem teljesítménynövelő a hatása ezért nem is lesz szembetűnő változás. Viszont időközönként megelőzés szempontjából nem rossz...

Sokan már csak akkor használják, amikor gond van (vagy lehet) az üzemanyagrendszer valamelyik részén.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.