Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Hali, bár Zafira B, ezt találtam Neked:

ECN 245258

P2452 Partikelfilter Druck Sensor Spannung zu groß C-032

P2452 Partikelfilter Druck Sensor Spannung zu klein C-032

P2452 Partikelfilter Druck Sensor Druck nicht plausibel mit Barometrischem Druck B-030

P2452 Partikelfilter Druck Sensor Schlauch Funktionsstörung B-030

azaz a részecskeszűrőddel lesz bibi. Nyomásszenzor feszültség túl nagy/kicsi stb...

Regenerálni szokott rendesen? Sosem villog az izzítógyertya-ikonod?

Nem villog semmi és minden tökéletesen működik.

Tegnap olyan 2400 as fordulat környékén egy pillanatra kihagyott a gáz, de tényleg csak egy pillanatra azóta semmi,

ma meg indításkor égve maradt ez a lámpa.

Link to comment
Megosztás:

Mit lehet ezzel kezdeni?

Szoktál hosszú távokat menni, amikor tud regenerálni a szűrő? Ha van BC-d, ott látod, ha regenerál, mert megugrik a fogyasztás.

Azért kérdeztem előbb, hogy rendszeresen regenerál-e, mert ha nem tud, egy idő után annyira eltömődik, hogy nem is biztos, hogy magától tud. Ha rég voltál messzi, meg sok kicsi menetre használod, én első körben mennék vele 15-30 km-t magasabb (2500-3000) fordulaton. Ha nem regenerál ekkor sem, vagy továbbra is hibakódot ad, szervizbe vinném, hogy tisztítsák / szedjék ki a szűrőt (kiszedés csak úgy, ha le is programozzák, különben dobállja a tengeralattjáró ikont). Ha ez nincs meg, egy idő múlva vészprogramra kapcsol a kocsi vagy le is áll (ezt nem érdemes megvárni). Lehet, hogy tényleg csak annyi, hogy meg kell hajtani kicsit.

Módosítva : dsteel
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Saját tapasztalat 1.9CDTI-nél (88kW): 2000-es fordulaton (vagy afelett) autópályán fut le legjobban a tisztítás. Kb.: 15 km alatt 8%-ra megy vissza (ennél lejjebb nem is megy). Városi szüttyügésnél csak 16%-ig tisztít, pörgetni nem kell, alapjárat és 1500 között is elbajlódik vele, de ilyenkor össze-vissza ingadozik a kipufogó hőmérséklete 480 és 650 fok között. Szerintem alig várja, hogy meglegyen a 16% (gondolom ez egy beállított minimum lehet), és leállítja a regenerálást. Az autópályás menetnél beáll 650 fokra, max. 5-6 fokot ingadozik, és csodásan regenerál. Sajnos hiába van gyári navigáció az autóban, nekem is volt már olyan, hogy 300 km autópálya után, a megadott cél előtt 3 km-rel beindította a regenerálást. Ilyenkor azért gondolatban megemlékezem szegény mérnök anyukákról...

Link to comment
Megosztás:

Sajnos hiába van gyári navigáció az autóban, nekem is volt már olyan, hogy 300 km autópálya után, a megadott cél előtt 3 km-rel beindította a regenerálást. Ilyenkor azért gondolatban megemlékezem szegény mérnök anyukákról...

Na ezt utálom a legjobban a regenerálásban. Mindig a cél előtt indít, a feleségem szerint persze nem vagyok normális, hogy ahelyett, hogy én is felmennék a vendégekhez inkább még 20 percet autózom. Különösebben környezetbarát megoldásnak sem nevezném ezt az egészet, szerintem is dolgozhattak volna még a részecskeszűrő problémán... Persze van az adBlue asszem a VW-nél, de ilyen módon a mienknél - és talán sok más típusnál is - ez félig öngól környezetvédelem ürügyén....

Link to comment
Megosztás:

De az adBlue egész más miatt van! Az a nitrogén-oxidok koncentrációját csökkenti a kipufogógázban. A DPF meg a kormot fogja meg.

Amúgy azt nem tudom, hogy mért nem tudták úgy megoldani, hogy ha leállítod a motort úgy hogy már elkezdte a regenerálást, akkor mért nem jegyzi meg és kezdi el ismét a következő induláskor?!

Persze nekem nincs ezzel tapasztalatom, bajlódnom se kell vele, mert az enyémben gyárilag nincs DPF. Helyette viszont van feketén füstölő kipufogóm. Gondolom az meg nektek nincs cserébe...

Link to comment
Megosztás:

Gondolom az meg nektek nincs cserébe...

Már van. Őszinte leszek: kiszedettem, letaníttattam. Ott lett elegem, mikor elvittem tisztíttatni, utána ugyanolyan sz@r maradt, városban egy tank alatt már 2x regenerált, közben okádja a kormot (így regenerál, tudom, azok nem apró részecskék, hanem korom), iszonyat büdös és vagy fél óráig 12 litert fogyaszt. Nekem senki ne mondja, hogy így teszünk jót a környezetnek. Azóta 100 km alatt pár decivel kevesebb fogy és a vendégségbe is fel tudok menni, ha megérkezünk :) Amúgy nagy lelki tusa árán jutottam el idáig és egyébként csak bringával járok, csak 4-en ülünk a kocsiban.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hogya vagy hol lehet letaníttatni a számítógépet, ha esetleg úgy döntök, hogy kiköttetem?

Nekem 60 E ert csinálták, ha kell, majd priviben irom, hol. Módositani kell a kocsi szoftverét, hogy ne akarjon regenerálni aztán visszatölteni a szoftvert( egy órás művelet legalább. A szűrő kiszedése csúnya látvány, ugyanis egy vésővel szétverik a szűrőt a dobban, majd darabokban kiszedik, a dobot visszarakják, igy a hangja olyan lesz mint régen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem 60 E ert csinálták, ha kell, majd priviben irom, hol. Módositani kell a kocsi szoftverét, hogy ne akarjon regenerálni aztán visszatölteni a szoftvert( egy órás művelet legalább. A szűrő kiszedése csúnya látvány, ugyanis egy vésővel szétverik a szűrőt a dobban, majd darabokban kiszedik, a dobot visszarakják, igy a hangja olyan lesz mint régen.

Elég barbár munka lehet. Nekem kivágták és pótolták egy csővel. A hangja meg ugyanolyan mintha ott lenne a dob.

Egyébként, ha akar regenerálni, de nincs DPF, akkor mi történik?

Link to comment
Megosztás:

Úgy tűnik neked azért jobban füstöl, de talán többet is futott a kocsid.

A kerepelés/csattogás nálad tipikus dízeles csattogás, vagy annál azért erősebb, abnormálisabb hang?

Nekem olyan a hangja, mintha ez-az ki lenne lazulva, kotyogna, lötyögne. Kis fordulaton, enyhe gázadásnál jön, meg meleg motornál még alapjáraton is néha akadozik, dadog és meg-megcsörren. Nem tudom mi lehet, szelep, vagy bármi (nem értek hozzá).

A szervízkönyv szerint javasolt szelephézag állítás engem is kicsit idegesít, furcsa hogy itthon nem foglalkoznak vele.

Nem lehet, hogy azért jött elő neked ez a csörgés, mert valami elállítódott, kilazult, stb?


Indításkor nekem nem csinálja. Akkor semmi füst.
Sötétben lámpafényben nem is kell nagy gázt adnom, elég egy normál indulás a piros lámpánál vagy egy sima gyorsítás 2200-nál felváltva és látom a füstöt.
Fényes nappal is látom a tükörben, de csak ha nagy gázt adok hirtelen. Ekkor látok egy fekete pamacsot mögöttem. Nem húz folyamatos koromcsíkot akkor sem ha gázon maradok és nem veszem el. Csak a gázadás pillanatában köp egy diszkrét fekete füstfelhőt, ami távolodik a tükörben.
Ha üresben álló helyzetben adok neki egy gázfröccsöt ugyan ez: a gázadás pillanatában nyom egy fekete pamacsot, utána kitisztul. A betonon meg ottmarad egy fekete koromfolt.


Engem nagyon idegesít ez a kerepelés csattogás gázadásra. Főleg azért, mert eddig nem jelentkezett. Nekem hidegen bármilyen fordulaton csinálja. 2500-as fordulat fölött annyival jobb, hogy besimul ez a kerepelés és nem olyan feltűnő. De 1500-2000 között borzalmas. Alapjáraton viszont semmi. Ha üresben nyomok neki gázt, akkor sem, csak terhelésre.
Aztán 7-8 km után fokozatosan elhalkul.
Ha ez természetes kopásból adódna az oké, csak azt nem értem, hogy nekem mért egyik napról a másikra jelentkezett... Vagy talán a szelephézag állításhoz van valami köze, amit a szervizfüzet 150.000km-enként javasol. De akkor is mért ilyen hirtelen jelentkezett?
Eddig annyit próbáltam, hogy teletankoltam a kocsit MaxMotionnal és mentem 1000km-t. Semmi változás.


  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Elég barbár munka lehet. Nekem kivágták és pótolták egy csővel. A hangja meg ugyanolyan mintha ott lenne a dob.

Egyébként, ha akar regenerálni, de nincs DPF, akkor mi történik?

Az eredmény szempontjából mindegy, hogy a dobot rakod vissza üresen, vagy egy csövet, (a hangja miatt a szerelő nekem a dobot ajánlotta visszarakni, de ezek szerint akkor ez is mindegy), így talán megvan az az előnye, hogy aki ránéz alulról, az mindent gyárinak lát. Nekem csak jövő júniusban megy vizsgára, marhára remélem, hogy így is átmegy a környezetvédelmin. Ha nem, az szívás, nem is tudom, mit lehet akkor csinálni, ha igen, akkor meg mire jó a vizsgálat? A füstölésből nem deríthető ki, hogy van-e benne dpf?

Szerintem hibalámpázik, ha nincs benne dpf meg szenzor, hiszen nem érzékeli az adatokat.

Nálad a szenzort bennehagyták?

Ennél sokkal rosszabb gondolom, ha valaki szoftveresen kiiktatja a regenerálást, de nem szedi ki a szűrőt, mert akkor el is tömődik.

Link to comment
Megosztás:

Úgy tűnik neked azért jobban füstöl, de talán többet is futott a kocsid.

A kerepelés/csattogás nálad tipikus dízeles csattogás, vagy annál azért erősebb, abnormálisabb hang?

Nekem olyan a hangja, mintha ez-az ki lenne lazulva, kotyogna, lötyögne. Kis fordulaton, enyhe gázadásnál jön, meg meleg motornál még alapjáraton is néha akadozik, dadog és meg-megcsörren. Nem tudom mi lehet, szelep, vagy bármi (nem értek hozzá).

A szervízkönyv szerint javasolt szelephézag állítás engem is kicsit idegesít, furcsa hogy itthon nem foglalkoznak vele.

Nem lehet, hogy azért jött elő neked ez a csörgés, mert valami elállítódott, kilazult, stb?

Közben próbálgattam megint. Ha nem hirtelen ugrok rá alapjáratról a gázpedálra, hanem 2-3 másodperc alatt padlózom le, akkor nappal nem látszik füst.

Szerintem vagy az van, hogy a turbó már nem 100%-os, vagy nem tudom ez okozhatja-e: a légszűrőm már lassan csereérett, bő 30.000km óta van fent.

Az autóban 202.000km van (a turbóban is), a komplett hengerfejjel ellátott fűzött blokkban most nagyjából 150.000. Olajfogyásom 15.000 alatt gyakorlatilag nulla. Tehát annyira talán még nem kopott a motor. Erő az van benne bőven.

A csattogás egyértelműen dízel hang. Nem rezonancia jellegű. A céges dízel Ford (70.000km van benne) is csinálja, de sokkal durvábban. Ahhoz képest az Opel még így is semmi.

A kilazulást, elállítódást nem tudom... Jövő hónapban viszem a kocsit olajcserére, felvetem a dolgot a szerelőmnek, de nem hiszem hogy sokat tudna vele kezdeni, mert menni jól megy, jól fogyaszt, hibakód és semmilyen más hibajelenség nincs.

Link to comment
Megosztás:

Az eredmény szempontjából mindegy, hogy a dobot rakod vissza üresen, vagy egy csövet, (a hangja miatt a szerelő nekem a dobot ajánlotta visszarakni, de ezek szerint akkor ez is mindegy), így talán megvan az az előnye, hogy aki ránéz alulról, az mindent gyárinak lát. Nekem csak jövő júniusban megy vizsgára, marhára remélem, hogy így is átmegy a környezetvédelmin. Ha nem, az szívás, nem is tudom, mit lehet akkor csinálni, ha igen, akkor meg mire jó a vizsgálat? A füstölésből nem deríthető ki, hogy van-e benne dpf?

Szerintem hibalámpázik, ha nincs benne dpf meg szenzor, hiszen nem érzékeli az adatokat.

Nálad a szenzort bennehagyták?

Ennél sokkal rosszabb gondolom, ha valaki szoftveresen kiiktatja a regenerálást, de nem szedi ki a szűrőt, mert akkor el is tömődik.

Nálam csak a részecskeszűrőt vették ki. Néha jelez hibát ezzel kapcsolatban (érdekes módon csak tavasztól-őszig), de egyébként nincs vele semmi gond. Ezért tartom lehúzásnak a 60 ezerért kikódoljuk dolgot. Bár lehet, hogy más motorvezérlésnél meg szükséges. Ha az elvet nézzük, akkor ugye most már nem tud nyomáskülönbséget mérni a rendszer, de gondolom néha-néha erre rájön és akkor dobja a hibakódot.

Nekem műszakin csont nélkül átment így az autó, szóval ne aggódj. :-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Közben próbálgattam megint. Ha nem hirtelen ugrok rá alapjáratról a gázpedálra, hanem 2-3 másodperc alatt padlózom le, akkor nappal nem látszik füst.

Szerintem vagy az van, hogy a turbó már nem 100%-os, vagy nem tudom ez okozhatja-e: a légszűrőm már lassan csereérett, bő 30.000km óta van fent.

Az autóban 202.000km van (a turbóban is), a komplett hengerfejjel ellátott fűzött blokkban most nagyjából 150.000. Olajfogyásom 15.000 alatt gyakorlatilag nulla. Tehát annyira talán még nem kopott a motor. Erő az van benne bőven.

Lenyegeben harom fele "fustoles" van:

- kekes szinu: motorolaj eg el

- feher: hutoviz jut a hengerbe

- szurke/fekete: nincs eleg oxigen a gazolaj teljes elegesehez

Az utobbit okozhatja koszos legszuro, vagy beteg turbo is, de ha csak hirtelen padlozasnal fordul elo, akkor nem okvetlenul hiba. Nem tudom, nyomtam-e mar valaha padloig a gazt, plane hirtelen, szerintem az nem normal uzemi allapot :)

Link to comment
Megosztás:

Nálam csak a részecskeszűrőt vették ki. Néha jelez hibát ezzel kapcsolatban (érdekes módon csak tavasztól-őszig), de egyébként nincs vele semmi gond. Ezért tartom lehúzásnak a 60 ezerért kikódoljuk dolgot. Bár lehet, hogy más motorvezérlésnél meg szükséges. Ha az elvet nézzük, akkor ugye most már nem tud nyomáskülönbséget mérni a rendszer, de gondolom néha-néha erre rájön és akkor dobja a hibakódot.

Nekem műszakin csont nélkül átment így az autó, szóval ne aggódj. :-)

Ez jó, ennek örülök, tök jó, ha ámegy, akkor egy gonddal kevesebb :)

Link to comment
Megosztás:

Ez jó, ennek örülök, tök jó, ha ámegy, akkor egy gonddal kevesebb :)

Ami a poén, ma megnéztem a hibakódokat. Benne van még a múltkori gázpedálos kódkupac, de újként jelzi a részecskeszűrőt is (245258), viszont az ikon meg nem világít. Innen lehet tudni, hogy itt a tavasz.

A medve elmehet a fenébe.... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Lenyegeben harom fele "fustoles" van:

- kekes szinu: motorolaj eg el

- feher: hutoviz jut a hengerbe

- szurke/fekete: nincs eleg oxigen a gazolaj teljes elegesehez

Az utobbit okozhatja koszos legszuro, vagy beteg turbo is, de ha csak hirtelen padlozasnal fordul elo, akkor nem okvetlenul hiba. Nem tudom, nyomtam-e mar valaha padloig a gazt, plane hirtelen, szerintem az nem normal uzemi allapot :)

Szia!

Kösz a hozzászólást. Nem olyan régen részleteztem, hogy egyértelműen fekete kormos füst, ami akkor jelentkezik rövid időre, egy-két másodpercig ha hirtelen nagy gázt adok. Valószínűleg az van, igen, hogy időlegesen túl sok a gázolaj, vagy méginkább kevés az oxigén.

Korábban írtuk is, hogy a turbónak kell egy kis idő, hogy felpörögjön, a gázolajat meg a motorvezérlő szinte azonnal elkezdi spriccelni a hengerekbe, így rövid időre időlegesen túldúsul a keverék normál esetben is. Nálam lehet hogy csak az van hogy az elhasznált levegőszűrő plusz rátesz egy lapáttal. Valamint mivel nincs részecskeszűrőm így látványosabb is a dolog.

Azért nem úgy kell elképzelni mint egy öreg dízelmozdonyt, vagy egy Krazt gázadásra de ha figyelem a tükröt látok némi füstöt ha hirtelen ráugrok a pedálra. Én néha üzemmeleg motornál szoktam rövid időre padlóig nyomni gyorsításkor. Próbálom magam visszafogni, mert tudom hogy nem tesz jót se a lendkeréknek, se a turbónak, se a fogyasztásnak, se a pénztárcámnak. De olyan jól gyorsul olyankor, olyan jó érezni azt a 240Nm-t. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni!

Kb. másfél hónapja vettem az autót. 2005/11 évjáratú H Astra 1.9 CDTI 120 Le Z19DT 173.000 km.

Kb. 800 km mentem városba meg az M0-áson, de a 0-áson csak rövidebb 10-20 km-eket. Az autó egészen eddig ment mint az álom.

Ma jöttem vidékre az M7esen. Pest után ráálltam 130-ra és nem is gyorsítottam kb. Fehérvár utánig. Az első gyorsításnál vettem észre, hogy nem megy 140 fölé hiába nyomom padlóig. Utána többször próbálgattam és a pillanatnyi fogyasztás nem ment 9 liter fölé hiába padlóztam vagy bármi. Aztán mintha egyre erőtlenebb lett volna a Balaton környékén 130-on volt a Tempomat, de hoszabb dombon vissza esett 115-re. Lejöttem a pályáról. Megállok a kereszteződésnél, indulok aztán semmi erő, mintha szívó dízel lett vna. Bekötőúton próbálgattam és egyszer csak megindult 2000 után szépen húzott. Mentem 10 km megint erőtlen aztán pár másodperc megindul. De a pályán végig erőtlen volt.

Kb. 200km-errel ezelőtt volt szervízen: motorolaj/szűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő, pollen szűrő. De eddig ment mint a golyó.

Tudna valaki segíteni mi lehet a baja?

Előre is köszönöm!

Módosítva : Mark716
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni!

Kb. másfél hónapja vettem az autót. 2005/11 évjáratú H Astra 1.9 CDTI 120 Le Z19DT 173.000 km.

Kb. 800 km mentem városba meg az M0-áson, de a 0-áson csak rövidebb 10-20 km-eket. Az autó egészen eddig ment mint az álom.

Ma jöttem vidékre az M7esen. Pest után ráálltam 130-ra és nem is gyorsítottam kb. Fehérvár utánig. Az első gyorsításnál vettem észre, hogy nem megy 140 fölé hiába nyomom padlóig. Utána többször próbálgattam és a pillanatnyi fogyasztás nem ment 9 liter fölé hiába padlóztam vagy bármi. Aztán mintha egyre erőtlenebb lett volna a Balaton környékén 130-on volt a Tempomat, de hoszabb dombon vissza esett 115-re. Lejöttem a pályáról. Megállok a kereszteződésnél, indulok aztán semmi erő, mintha szívó dízel lett vna. Bekötőúton próbálgattam és egyszer csak megindult 2000 után szépen húzott. Mentem 10 km megint erőtlen aztán pár másodperc megindul. De a pályán végig erőtlen volt.

Kb. 200km-errel ezelőtt volt szervízen: motorolaj/szűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő, pollen szűrő. De eddig ment mint a golyó.

Tudna valaki segíteni mi lehet a baja?

Előre is köszönöm!

Gondolom hibakódot még nem néztél. Fék+gázpedál lenyom, majd add rá a gyújtást. Ezután a km helyén fogja kiírni a 6 jegyű kódot. Attól talán okosabbak leszünk.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.