Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

33 perce, Julian írta:

Nekem Vectra C-m van ezzel a motorral. A részecskeszűrőt átüthették, nincs vágási nyom a dobon. Égetni nem éget, de 3500-4000 km után elkezd villogni az izzítás jelző és komputer szerint 200% fölötti a DPF telítettsége. Ilyenkor érdemes eszközölni szoftveresen egy DPF cserét, ami nullázza az értékeket. 
A kulcsos autó 13+ fokban jön elő, miután a motor üzemi hőfokról kicsit visszahűlt (magas nyomású szenzor áramkör - magas nyomás hibakóddal). Némi teljesítmény ingadozás és a füst színének megváltozása csak egyszer fordult elő, azóta sem és nem volt összefüggés a között, hogy épp világított a lámpa vagy nem. A kormolás városi tögymörgés után szokott előjönni, mikor odalépek neki. Az sem tesz neki jót, hogy alacsony fordulaton jár a motor. Mióta 1500 körül tartom és nem váltok fel 6-ikba, hogy leessen 1200-ra, azóta kevésbé kormol.
Nem tudom, hogy a szoftveres kiütés mennyire fogja vissza a kormolást, ezért először még megpróbálom, hogy kicserélem a DPF-t, de már csak jövőre. Nem kizárt, hogy csak azért ütötték át, mert már nem lehetett égettetni és nem akarták cseréltetni. Ha mégsem válik be, akkor még mindig választhatom a szoftveres átírást. DPF e-bay-ről csak 220 euró.

Szerintem felesleges venni. Ki kell vágni a dobot a rendszerből, helyettesíteni egy csővel, és ennyi. Műszakin ugyanúgy átmegy, felesleges ez a szétvágás, meg összehegesztés, vagy széttörés. Ha a 220 euróhoz spórolsz még egy kicsit, nemcsak a dpf lesz kiiktatva, de a teljesítményen is állítanak az igényed szerint és soha semmi problémád nem lesz vele. Kulcsosautó nekem is csak tavasztól-őszig van, de az izzításjelző még sosem villogott.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Astra555 írta:

Szerintem felesleges venni. Ki kell vágni a dobot a rendszerből, helyettesíteni egy csővel, és ennyi. Műszakin ugyanúgy átmegy, felesleges ez a szétvágás, meg összehegesztés, vagy széttörés. Ha a 220 euróhoz spórolsz még egy kicsit, nemcsak a dpf lesz kiiktatva, de a teljesítményen is állítanak az igényed szerint és soha semmi problémád nem lesz vele. Kulcsosautó nekem is csak tavasztól-őszig van, de az izzításjelző még sosem villogott.

Nem csak a műszaki a kérdés, ott biztos, hogy átmegy nélküle is. A füstölés, ami nagyon zavar, mivel elsősorban németben használom, nem lenne jó, ha a rendőrök rám szállnának.
És volt már, hogy a mögöttem lévő inkább lemaradt a füstöt látva. Ez elég vicces volt, amíg nincs belőle gondom.
A teljesítménye igencsak jó, talán túlságosan is, ahhoz képest, hogy 150 lóerő. Bár összehasonlításként egy 94-es tds szolgál csak. És a fogyasztásra sincs panaszom, 5,4 l körül elvagyok vele (+/-1 dl).
És még kérdés az EGR is, mert ahogy hallottam, azt is dugózni kellene és természetesen akkor azt is átírják, de akkor meg minek cseréltettem 60e-ért egy darab csövet? Én az eredeti állapot visszaállítása híve vagyok, amennyiben az eredeti állapot nem túlságosan drága és nem megy tönkre túl gyakran. Szóval az ésszerűség határain belül.

Ahogy olvastam, az izzításjelző természetes, ha nem tud égetni többszöri próbálkozásra sem, de, hogy miből számolja a telítettséget, azt nem tudom. Gyanítom nem reális érték (inkább számított), mert nyomás nem keletkezik a kipufogó rendszerben. Normál esetben ez 4-7 kPa alapjáraton, nálam akkor is -1 kPa, mikor tolom neki.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Julian írta:

Nem csak a műszaki a kérdés, ott biztos, hogy átmegy nélküle is. A füstölés, ami nagyon zavar, mivel elsősorban németben használom, nem lenne jó, ha a rendőrök rám szállnának.
És volt már, hogy a mögöttem lévő inkább lemaradt a füstöt látva. Ez elég vicces volt, amíg nincs belőle gondom.
A teljesítménye igencsak jó, talán túlságosan is, ahhoz képest, hogy 150 lóerő. Bár összehasonlításként egy 94-es tds szolgál csak. És a fogyasztásra sincs panaszom, 5,4 l körül elvagyok vele (+/-1 dl).
És még kérdés az EGR is, mert ahogy hallottam, azt is dugózni kellene és természetesen akkor azt is átírják, de akkor meg minek cseréltettem 60e-ért egy darab csövet? Én az eredeti állapot visszaállítása híve vagyok, amennyiben az eredeti állapot nem túlságosan drága és nem megy tönkre túl gyakran. Szóval az ésszerűség határain belül.

Ahogy olvastam, az izzításjelző természetes, ha nem tud égetni többszöri próbálkozásra sem, de, hogy miből számolja a telítettséget, azt nem tudom. Gyanítom nem reális érték (inkább számított), mert nyomás nem keletkezik a kipufogó rendszerben. Normál esetben ez 4-7 kPa alapjáraton, nálam akkor is -1 kPa, mikor tolom neki.

Alapesetben nem kellene füstölnie, csak akkor, amikor padlózod. Az meg teljesen természetes bármelyik dízelnél. Ha 2000-es fordulaton látható füstöt produkál folyamatosan, akkor ott mással van baj. Milyen színű a füst?

Az EGR is ugyanúgy kiiktatható szoftveresen. Nyilván környezetvédelmi szempontból jobb, ha városi használatban visszaforgatja a kipufogógáz egy részét, viszont az a korom szépen el tudja tömíteni a szelepet, meg amerre megy, ott le is rakódik. Ezért nem árt néha kivenni és kitakarítani. Ha kiiktatod, akkor tiszta levegőt kap a motor mindig, ez a Te döntéseden múlik. Mondjuk ezeknek a motoroknak az EGR az egyik gyenge pontja, de kollégám pl. csak 260 ezernél cserélte elsőként. Mondjuk ő sokat pályázott vele.

A regenerálást fb csoporttársak kb. 7-800 km-es intervallumokra teszik, szerintem az a 3500-4000 kissé sok nálad. Valami nem kerek. Ha van hibakódod, de a szűrő benne van és regenerál is néha, akkor ott érdemes szétnézni alaposabban. Nekem csak az első szenzor van benne, amikor gépre teszem, kiírja az utolsó regenerálás km-ét, ami pont a kivétel előtt lehetett, azóta egyszer sem próbálkozott vele. Én is a gyári megoldások híve vagyok, de az enyémnél pont az adta meg a kegyelemdöfést a dpf-nek, hogy besz.rt az egr és telenyomta korommal, így az előző tulaj kivetette belőle a szűrőt.

Link to comment
Megosztás:

34 perce, Astra555 írta:

Alapesetben nem kellene füstölnie, csak akkor, amikor padlózod. Az meg teljesen természetes bármelyik dízelnél. Ha 2000-es fordulaton látható füstöt produkál folyamatosan, akkor ott mással van baj. Milyen színű a füst?

Az EGR is ugyanúgy kiiktatható szoftveresen. Nyilván környezetvédelmi szempontból jobb, ha városi használatban visszaforgatja a kipufogógáz egy részét, viszont az a korom szépen el tudja tömíteni a szelepet, meg amerre megy, ott le is rakódik. Ezért nem árt néha kivenni és kitakarítani. Ha kiiktatod, akkor tiszta levegőt kap a motor mindig, ez a Te döntéseden múlik. Mondjuk ezeknek a motoroknak az EGR az egyik gyenge pontja, de kollégám pl. csak 260 ezernél cserélte elsőként. Mondjuk ő sokat pályázott vele.

A regenerálást fb csoporttársak kb. 7-800 km-es intervallumokra teszik, szerintem az a 3500-4000 kissé sok nálad. Valami nem kerek. Ha van hibakódod, de a szűrő benne van és regenerál is néha, akkor ott érdemes szétnézni alaposabban. Nekem csak az első szenzor van benne, amikor gépre teszem, kiírja az utolsó regenerálás km-ét, ami pont a kivétel előtt lehetett, azóta egyszer sem próbálkozott vele. Én is a gyári megoldások híve vagyok, de az enyémnél pont az adta meg a kegyelemdöfést a dpf-nek, hogy besz.rt az egr és telenyomta korommal, így az előző tulaj kivetette belőle a szűrőt.

Ez általában 1500-2000 között tol egy fekete füstfelhőt, ha odalépek, de padlóznom nem kell. Illetve, ha tovább nyomom pl. pályán 200 km/h-ig, akkor végig füstöl, de egyenletesen haladva nem teszi. És finom kigyorsításoknál sem.

A teljesítmény ingadozásnál szürke füst jött és nem gyorsult. De mint írtam, csak egy út alkalmával.

Az EGR jó és tiszta, májusban lett tisztítva és akkor sem volt nagyon koszos. Azt egyenlőre nem akarom piszkálni.

A DPF regenerálásra én is ezt olvastam, de ilyenkor még nem kezd el villogni az izzítás jelző. Az csak sokkal később jön, ha nem tudja kiégetni, mert nem úgy használod a kocsit. Így a 3-4000 km nem olyan vészes. Tekintve, hogy nem lehetne a telítettsége sem 200% fölötti és nem is éget, nincs meg a megfelelő nyomás a rendszerben.
Először akkor néztem rá géppel, mikor már villogott az izzításjelző. Az utolsó regenerálás óta megtett utat nem is írta ki, nem tudom miért. Miután lenulláztam, azóta írja.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Julian írta:

Ez általában 1500-2000 között tol egy fekete füstfelhőt, ha odalépek, de padlóznom nem kell. Illetve, ha tovább nyomom pl. pályán 200 km/h-ig, akkor végig füstöl, de egyenletesen haladva nem teszi. És finom kigyorsításoknál sem.

A teljesítmény ingadozásnál szürke füst jött és nem gyorsult. De mint írtam, csak egy út alkalmával.

Az EGR jó és tiszta, májusban lett tisztítva és akkor sem volt nagyon koszos. Azt egyenlőre nem akarom piszkálni.

A DPF regenerálásra én is ezt olvastam, de ilyenkor még nem kezd el villogni az izzítás jelző. Az csak sokkal később jön, ha nem tudja kiégetni, mert nem úgy használod a kocsit. Így a 3-4000 km nem olyan vészes. Tekintve, hogy nem lehetne a telítettsége sem 200% fölötti és nem is éget, nincs meg a megfelelő nyomás a rendszerben.
Először akkor néztem rá géppel, mikor már villogott az izzításjelző. Az utolsó regenerálás óta megtett utat nem is írta ki, nem tudom miért. Miután lenulláztam, azóta írja.

Nem tudom milyen kijelződ van, de érdemes nézni az átlag fogyasztást. Ha jelentősen megnő, akkor kezd regenerálni. Valóban az izzításjelző csak akkor villog, ha már az utolsó lehetőség van a lefuttatására. Ezek alapján akkor rendben van a dolog. A C Vectránál működik a pedálteszt hibaolvasásra?

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 10. 16. at 21:23, Astra555 írta:

Nem tudom milyen kijelződ van, de érdemes nézni az átlag fogyasztást. Ha jelentősen megnő, akkor kezd regenerálni. Valóban az izzításjelző csak akkor villog, ha már az utolsó lehetőség van a lefuttatására. Ezek alapján akkor rendben van a dolog. A C Vectránál működik a pedálteszt hibaolvasásra?

Szoktam figyelni a fogyasztást, de az normális. Nem küld üzemagyagot a DPF-hez.
A pedáltesztes hibakód kiolvasást nem ismerem. Hogy kellene annak működnie és hova írja ki?

Ma áthaladtam egy alagúton, ahol 27 fok volt. Elkezdett világítani a kulcsos autó és mintha nem akart volna a turbó menni. Oda léptem neki és semmi, vissza kellett kapcsolnom és akkor is füstölt rendesen. 5-10 perc után a 14 fokban elmúlt a baja. A másik 27 fokos alagútban nem jött elő a gond, de ott már tudtam használni a tempomatot. Az elsőben nagyon ingadozott a sebesség, sokszor használtam a motorféket. Nyáron ez lehet, hogy szívás lesz.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Julian írta:

Szoktam figyelni a fogyasztást, de az normális. Nem küld üzemagyagot a DPF-hez.
A pedáltesztes hibakód kiolvasást nem ismerem. Hogy kellene annak működnie és hova írja ki?

Ma áthaladtam egy alagúton, ahol 27 fok volt. Elkezdett világítani a kulcsos autó és mintha nem akart volna a turbó menni. Oda léptem neki és semmi, vissza kellett kapcsolnom és akkor is füstölt rendesen. 5-10 perc után a 14 fokban elmúlt a baja. A másik 27 fokos alagútban nem jött elő a gond, de ott már tudtam használni a tempomatot. Az elsőben nagyon ingadozott a sebesség, sokszor használtam a motorféket. Nyáron ez lehet, hogy szívás lesz.

Pedálteszt: fék+gázpedált lenyomod, utána ráadod a gyújtást. A km számlálóján kiad egy 6 jegyű számot ECN felirat alatt. Az első 4 számjegy a fontos, az lesz a konkrét hibakód, úgy tudsz rákeresni pontosabban a neten, ha teszel elé egy P-t. Pl. ECN 245226, az P2452. H Astránál működik, szerintem C Vectránál is kellene.

Ami fontos, hogy ezek tárolt hibakódok is, így egy ideg kiolvashatók, ha nem fordulnak elő újból. Olvasd ki, töröld a tárolót, aztán egy újabb hibalámpa esetén olvasd ki újra. Ha hőmérséklet ingadozásra problémázik, ott más (is) lehet. (A tempomat csak akkor működik, ha indulás után egyszer legalább lenyomod a fékpedált.)

Link to comment
Megosztás:

58 perce, Astra555 írta:

Pedálteszt: fék+gázpedált lenyomod, utána ráadod a gyújtást. A km számlálóján kiad egy 6 jegyű számot ECN felirat alatt. Az első 4 számjegy a fontos, az lesz a konkrét hibakód, úgy tudsz rákeresni pontosabban a neten, ha teszel elé egy P-t. Pl. ECN 245226, az P2452. H Astránál működik, szerintem C Vectránál is kellene.

Ami fontos, hogy ezek tárolt hibakódok is, így egy ideg kiolvashatók, ha nem fordulnak elő újból. Olvasd ki, töröld a tárolót, aztán egy újabb hibalámpa esetén olvasd ki újra. Ha hőmérséklet ingadozásra problémázik, ott más (is) lehet. (A tempomat csak akkor működik, ha indulás után egyszer legalább lenyomod a fékpedált.)

Ok, köszi! Megnézem majd.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! z17dtr motoros astrám van, aminek főleg hidegen ingadozik az alapjárata. Amennyire sikerült utána olvasnom ez az üzemanyag nyomásszabályzó szelep hibája lehet... Ami kérdésem lenne hogy ez okozhatja a viszonylag magas fogyasztást? (7liter/10km fele város fele országút, nem száguldozva) Illetve a tolatoradar nem működik az autón, amikor berakon rükvercbe pittyen eggyet meg kiteszi a piktogrammot a műszerfalra, de mégsem teszi a dolgát. Ennek mi lehet az oka? Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem is lenne kérdésem, szintén ingadozik az alapjáraton a mutató, de hideg és meleg motornál is. Minimális, hangra nem hallani, de látom a mutatót, hogy picit ugrál. Egyenlőre csak látszatra zavar engem, de szeretnék utánajárni. 1.9cdti Astra H 2007 caravan. Az autót kb 1 hete vettem, szóval nincs hasonlítási alapom, nekem új az autó. Egy felbúgó hangot hallok ahogy gyorsítok a motorból, mintha ilyen elektromotor lenne, a megszokott dízeles pöfögés mellett. Fura, az előző és más autókban nem hallottam. Plusz most vettem észre, hogy az egyik hátsó kerék felől halk csiszolódó fémes hangot hallok. Ha fékezek abbahagyja, de gurulásnál, gáz adásnál hallani. Lassabb tempónál mélyebb a csikorgás, gyorsabb tempónál magasabb sűrűbb csikorgás hallatszik. Le akarom szedni a kereket, megnézni a féktárcsát, pofákat. Csak érnék rá pár napra a munka mellet... :) Meg egy műanyag elem a beltérben nagyon nyikorog, de azt manuálisan megoldom. Lassan vezérlés csere is aktuális. Szép napot!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem is részecskeszűrős problémám van, hátha valakinek van valami ötlete.

1 éve vettem az autómat, Astra H 1.9 TDI 74 kW. Pár száz km megtétele után tapasztaltam először a DPF regeneráció gyönyörét. Ami már az első alkalomnál is fura volt, hogy olyan füstöt eregetett, hogy egy Omega koncerten is megirigyelték volna,

1-2 ezer km megtette után bedobta a kulcsos autó hibajelzés, ami a 042A52 hibakód volt. Ez valami olyasmi, hogy a kipufogó hőmérséklet érzékelő a kettes pozícióban nem megbízható (not plausible).

Ettől még az autó működött, a regeneráció a nagy fehér-szürke füsttel megtörtént. További 6-7 ezer km után megvettem egy opcomot és megnéztem a DPF telítettséget, ami 80% felett volt. 

Befizettem egy DPF tisztításra, ahol szétvágták, kitisztították és összerakták a szűrőt. A visszaszereléskor történt egy kis malőr. A kipufogó (DPF) hőmérséklet érzékelő visszacsavarásakor letört a DPF-ből kiálló csőcsonk, ahova be kellett volna csavarni. Visszahegesztették és össze lett szerelve minden (a DPF ki lett nullázva, hibakódok kitörölve).

1-2 száz kilométer után megint beadta a kulcsos autót, de most a 042 A05 hibakóddal, ami ugyanazt az érzékelőt hibáztatja csak most magas hőmérséklettel. Ráadásul úgy érzékeli valamiért (villogtatja az izzítás visszajelzőjét), hogy a DPF teljesen eltömődött (130% fölötti a szaturáció az opcom szerint) emiatt állandóan regenerál, de a telítettség semmit nem csökken.

 

Szóval lehet, hogy az érzékelő valamiért hibás, de nem értem, hogy miért az a tünet mintha teljesen el lenne tömődve a DPF. Amennyire utána tudtam olvasni a DPF működésének a hőmérséklet érzékelőt nem csak arra használja, hogy tudja mikor lehet indítani a regenerációt, azaz a DPF elérte-e a megfelelő hőfokot? A telítettség érzékelésére pedig nyomás érzékelők vannak a DPF előtt és után?

 

Előre is köszi az ötleteket/javaslatokat.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, FieldingM írta:

Sziasztok!

Nekem is részecskeszűrős problémám van, hátha valakinek van valami ötlete.

1 éve vettem az autómat, Astra H 1.9 TDI 74 kW. Pár száz km megtétele után tapasztaltam először a DPF regeneráció gyönyörét. Ami már az első alkalomnál is fura volt, hogy olyan füstöt eregetett, hogy egy Omega koncerten is megirigyelték volna,

1-2 ezer km megtette után bedobta a kulcsos autó hibajelzés, ami a 042A52 hibakód volt. Ez valami olyasmi, hogy a kipufogó hőmérséklet érzékelő a kettes pozícióban nem megbízható (not plausible).

Ettől még az autó működött, a regeneráció a nagy fehér-szürke füsttel megtörtént. További 6-7 ezer km után megvettem egy opcomot és megnéztem a DPF telítettséget, ami 80% felett volt. 

Befizettem egy DPF tisztításra, ahol szétvágták, kitisztították és összerakták a szűrőt. A visszaszereléskor történt egy kis malőr. A kipufogó (DPF) hőmérséklet érzékelő visszacsavarásakor letört a DPF-ből kiálló csőcsonk, ahova be kellett volna csavarni. Visszahegesztették és össze lett szerelve minden (a DPF ki lett nullázva, hibakódok kitörölve).

1-2 száz kilométer után megint beadta a kulcsos autót, de most a 042 A05 hibakóddal, ami ugyanazt az érzékelőt hibáztatja csak most magas hőmérséklettel. Ráadásul úgy érzékeli valamiért (villogtatja az izzítás visszajelzőjét), hogy a DPF teljesen eltömődött (130% fölötti a szaturáció az opcom szerint) emiatt állandóan regenerál, de a telítettség semmit nem csökken.

 

Szóval lehet, hogy az érzékelő valamiért hibás, de nem értem, hogy miért az a tünet mintha teljesen el lenne tömődve a DPF. Amennyire utána tudtam olvasni a DPF működésének a hőmérséklet érzékelőt nem csak arra használja, hogy tudja mikor lehet indítani a regenerációt, azaz a DPF elérte-e a megfelelő hőfokot? A telítettség érzékelésére pedig nyomás érzékelők vannak a DPF előtt és után?

 

Előre is köszi az ötleteket/javaslatokat.

Szia!

Ennél a motornál, ha csak kikapják a szűrőt, biztosan fog hibakódot dobni. Nálam ezt tavasztól őszig csinálja, de nyoma sincs regenerációnak, vagy szűrő telítettségnek. Ha zavar a hibakód, akkor szoftveresen is ki kell iktatni a rendszerből. Szerintem nem kellett volna tisztításra pénzt kidobni, szerintem felesleges volt.

Ha jól emlékszem, nekem akkor dobta ezt a kódot, amikor megsérült az említett szonda vezetéke. A hővédő lemez volt kissé megsérülve pont ott és az éles rész kikoptatta. mivel kényes helyen volt, egy kollégámra bíztam, aki forrasztásban profi. Azóta nincs gondom vele. Nézd meg, lehet, hogy sérült a kábel valahol, de lehet, hogy a szűrő miatt reklamál és csak teszi a dolgát.

Nekem a szűrő kompletten hiányzik, nem szórakoztak vele, egyszerűen kivágták a helyéről. Egyébként van egy srác, aki profi ezekben (is), múltkor egy ugyanilyen motor szoftverét módosította a 120 lovasra, plusz kilőtte szoftveresen a DPF-et, meg az EGR-t is (én is tervezem tavasszal egy teljesítménynövelés kíséretében). FB csoportunkat itt találod, sok hasznos infót találsz még ezen túl is: https://www.facebook.com/groups/1213780535299248/?fref=nf

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Astra555 írta:

Szia!

Ennél a motornál, ha csak kikapják a szűrőt, biztosan fog hibakódot dobni. Nálam ezt tavasztól őszig csinálja, de nyoma sincs regenerációnak, vagy szűrő telítettségnek. Ha zavar a hibakód, akkor szoftveresen is ki kell iktatni a rendszerből. Szerintem nem kellett volna tisztításra pénzt kidobni, szerintem felesleges volt.

Ha jól emlékszem, nekem akkor dobta ezt a kódot, amikor megsérült az említett szonda vezetéke. A hővédő lemez volt kissé megsérülve pont ott és az éles rész kikoptatta. mivel kényes helyen volt, egy kollégámra bíztam, aki forrasztásban profi. Azóta nincs gondom vele. Nézd meg, lehet, hogy sérült a kábel valahol, de lehet, hogy a szűrő miatt reklamál és csak teszi a dolgát.

Nekem a szűrő kompletten hiányzik, nem szórakoztak vele, egyszerűen kivágták a helyéről. Egyébként van egy srác, aki profi ezekben (is), múltkor egy ugyanilyen motor szoftverét módosította a 120 lovasra, plusz kilőtte szoftveresen a DPF-et, meg az EGR-t is (én is tervezem tavasszal egy teljesítménynövelés kíséretében). FB csoportunkat itt találod, sok hasznos infót találsz még ezen túl is: https://www.facebook.com/groups/1213780535299248/?fref=nf

Köszi a választ.

Az a gond, hogy nemcsak a hibakód zavar, hanem hogy állandóan regenerál és a DPF-et teljesen eltömődőttnek gondolja, amitől lehet, hogy nemsokára vészmódba kapcsol (ha jól tudom).

A DPF-et nem szeretném kiszedni, mert később nem akarok gondot (vizsgán vagy eladásnál).

Link to comment
Megosztás:

4 órája, FieldingM írta:

Köszi a választ.

Az a gond, hogy nemcsak a hibakód zavar, hanem hogy állandóan regenerál és a DPF-et teljesen eltömődőttnek gondolja, amitől lehet, hogy nemsokára vészmódba kapcsol (ha jól tudom).

A DPF-et nem szeretném kiszedni, mert később nem akarok gondot (vizsgán vagy eladásnál).

Semmilyen gondod nem lesz belőle. Az enyém már 3x ment át műszakin csont nélkül NKH-s állomáson. Ez csak egy plusz, a motor DPF nélkül is tudja azokat az értékeket, amik szükségesek ugyanúgy megmarad az euro4 kategóriában. Általában amik pl. német használatra készültek, azokban van, amik itthonra kerültek, azokban nincs.

Ha benne van a szűrő, akkor ugyanúgy fog regenerálni, szóval előrébb nem jutottál a tisztítással. Feltételezem nekem azért nem kezd regenerálni, mert nincsenek benne a nyomásérzékelők, viszont így előjön a hibakód, amit mint írtam, tavasszal orvosolni fogok.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 03. at 20:37, FieldingM írta:

Sziasztok!

Nekem is részecskeszűrős problémám van, hátha valakinek van valami ötlete.

1 éve vettem az autómat, Astra H 1.9 TDI 74 kW. Pár száz km megtétele után tapasztaltam először a DPF regeneráció gyönyörét. Ami már az első alkalomnál is fura volt, hogy olyan füstöt eregetett, hogy egy Omega koncerten is megirigyelték volna,

1-2 ezer km megtette után bedobta a kulcsos autó hibajelzés, ami a 042A52 hibakód volt. Ez valami olyasmi, hogy a kipufogó hőmérséklet érzékelő a kettes pozícióban nem megbízható (not plausible).

Ettől még az autó működött, a regeneráció a nagy fehér-szürke füsttel megtörtént. További 6-7 ezer km után megvettem egy opcomot és megnéztem a DPF telítettséget, ami 80% felett volt. 

Befizettem egy DPF tisztításra, ahol szétvágták, kitisztították és összerakták a szűrőt. A visszaszereléskor történt egy kis malőr. A kipufogó (DPF) hőmérséklet érzékelő visszacsavarásakor letört a DPF-ből kiálló csőcsonk, ahova be kellett volna csavarni. Visszahegesztették és össze lett szerelve minden (a DPF ki lett nullázva, hibakódok kitörölve).

1-2 száz kilométer után megint beadta a kulcsos autót, de most a 042 A05 hibakóddal, ami ugyanazt az érzékelőt hibáztatja csak most magas hőmérséklettel. Ráadásul úgy érzékeli valamiért (villogtatja az izzítás visszajelzőjét), hogy a DPF teljesen eltömődött (130% fölötti a szaturáció az opcom szerint) emiatt állandóan regenerál, de a telítettség semmit nem csökken.

 

Szóval lehet, hogy az érzékelő valamiért hibás, de nem értem, hogy miért az a tünet mintha teljesen el lenne tömődve a DPF. Amennyire utána tudtam olvasni a DPF működésének a hőmérséklet érzékelőt nem csak arra használja, hogy tudja mikor lehet indítani a regenerációt, azaz a DPF elérte-e a megfelelő hőfokot? A telítettség érzékelésére pedig nyomás érzékelők vannak a DPF előtt és után?

 

Előre is köszi az ötleteket/javaslatokat.

Szia

Mikor regenerál, hogyan használod a kocsit?

Mert nem elég végigvárni. Regenerálás közben 3ezres fordulaton kell tartanod. Ha épp állsz vagy mész. Különben nem hevül fel 600-700 fokra a részecskeszűrő és nem égeti el rendesen a benne lévő kormot (Tapasztalat, én az elején csak végigvártam, nem pörgettem és az m7-esen annyira eldugult, hogy teljesen letiltott és le is állt az autó, tréler, majd magasnyomásúval kitisztítottam :), utána 3ezres fordulat minden regenerálásnál és 3 éve semmi bajom vele). Menet közben jobb mert kevésbé látszik hogy épp kigyulladni készül a kocsid :D. Én imádom mikor a városban a dugóban rákezd a regenerálásra. Akkor ugyanis 3ezres fordulaton jó hangja van a kocsinak és kb mögöttem levő 2 autót tuti belepi a füst. Ilyenkor jókat szoktam röhögni az autósok fején. Nem tudják elképzelni mi történik :D :D :D.

Módosítva : cserdi
Link to comment
Megosztás:

8 órája, cserdi írta:

Olajat cseréltem a kocsiba és azt láttam, hogy az egyik csatiból szivárog az olaj. Valaki megtudná mondani mi a bekarikázott csati? Újat vegyek, vagy letudom ezt tömíteni? Szerelte már valaki?

Nem a csatlakozobol szivarog, hanem a jelado mellett... Ennyi miatt en biztos nem piszkalnam, de ha annyira zavar, vedd ki, es lehet, hogy mar egy tomites pucolas / igazitas is segiteni fog. Ha lehet kulon tomitest is kapni, akkor legegyszerubb a jeladora irt tipuszam alapjan keresni.

Link to comment
Megosztás:

19 órája, cserdi írta:

Szia

Mikor regenerál, hogyan használod a kocsit?

Mert nem elég végigvárni. Regenerálás közben 3ezres fordulaton kell tartanod. Ha épp állsz vagy mész. Különben nem hevül fel 600-700 fokra a részecskeszűrő és nem égeti el rendesen a benne lévő kormot (Tapasztalat, én az elején csak végigvártam, nem pörgettem és az m7-esen annyira eldugult, hogy teljesen letiltott és le is állt az autó, tréler, majd magasnyomásúval kitisztítottam :), utána 3ezres fordulat minden regenerálásnál és 3 éve semmi bajom vele). Menet közben jobb mert kevésbé látszik hogy épp kigyulladni készül a kocsid :D. Én imádom mikor a városban a dugóban rákezd a regenerálásra. Akkor ugyanis 3ezres fordulaton jó hangja van a kocsinak és kb mögöttem levő 2 autót tuti belepi a füst. Ilyenkor jókat szoktam röhögni az autósok fején. Nem tudják elképzelni mi történik :D :D :D.

Csak a saját tapasztalatomat osztanám meg: ahhoz hogy a regenerálás lefusson nem kell 3000 fordulaton forgatnom a motort. Amikor a telítettség eléri a 80%-ot, utána az első adandó alkalommal elkezdődik a regenerálás. A feltételeket nem ismerem pontosan, de üzemi hőmérséklet kell, 70-80 km/ó feletti sebesség (akár 5-ben, 1600-as fordulaton), és még ki tudja mik. A lényeg, hogy városban is elkezdheti egy gyorsforgalmi úton, majd a dugóban befejezi, alapjárat környékén, néha megmozdítva az autót. Ilyenkor 16%-os telítettségnél be is fejezi, nem kínozza a rendszert. Autópályán, 130 km/ó sebességnél, 6-ban 2400-as fordulaton - a megfelelő körülmények miatt - tovább engedi, így 6-8%-ra is visszaáll. Én még nem pörgettem egyszer sem nagy fordulaton, nem kapcsoltam emiatt vissza fokozatot, és szerencsére ugyanúgy viselkedik a DPF, mint 30 ekm-es korától kezdve (akkor vettem bele komfort modult, tehát csak azóta látom az értékeket opcom nélkül, elő adatként). Most közel 130 ekm van az autóban. Még egy érdekesség: nálam regenerálás közben sem ömlik a füst a kipuffogón, pontosabban: semmit sem lehet észrevenni.

Szóval ez csak az én saját tapasztalatom, senkit se szeretnék vele befolyásolni.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 07. at 19:23, koco írta:

Csak a saját tapasztalatomat osztanám meg: ahhoz hogy a regenerálás lefusson nem kell 3000 fordulaton forgatnom a motort. Amikor a telítettség eléri a 80%-ot, utána az első adandó alkalommal elkezdődik a regenerálás. A feltételeket nem ismerem pontosan, de üzemi hőmérséklet kell, 70-80 km/ó feletti sebesség (akár 5-ben, 1600-as fordulaton), és még ki tudja mik. A lényeg, hogy városban is elkezdheti egy gyorsforgalmi úton, majd a dugóban befejezi, alapjárat környékén, néha megmozdítva az autót. Ilyenkor 16%-os telítettségnél be is fejezi, nem kínozza a rendszert. Autópályán, 130 km/ó sebességnél, 6-ban 2400-as fordulaton - a megfelelő körülmények miatt - tovább engedi, így 6-8%-ra is visszaáll. Én még nem pörgettem egyszer sem nagy fordulaton, nem kapcsoltam emiatt vissza fokozatot, és szerencsére ugyanúgy viselkedik a DPF, mint 30 ekm-es korától kezdve (akkor vettem bele komfort modult, tehát csak azóta látom az értékeket opcom nélkül, elő adatként). Most közel 130 ekm van az autóban. Még egy érdekesség: nálam regenerálás közben sem ömlik a füst a kipuffogón, pontosabban: semmit sem lehet észrevenni.

Szóval ez csak az én saját tapasztalatom, senkit se szeretnék vele befolyásolni.

Szia

130ezerrel vettem a kocsit. 180ezernél halt meg olyan használatnál amit te írtál. most 350ezer van benne. ha sokat mész pályán akkor kevésbé füstöl. viszont ha sokat mész városban akkor illene neki. de ha nem nyomod neki ,akkor nem fog látványosan füstölni. próbáld meg a köv regenerálásnál pörgetni egy kicsit álló helyzetben. Tuti füstölni fog :). Egyébként ha manuálisan indítod a regenerálást, akkor 3500as fordulaton megy végbe a folyamat. nem véletlenül.

Nem okoskodás, nekem ez a tapasztalatom.

Módosítva : cserdi
Link to comment
Megosztás:

3 órája, cserdi írta:

Szia

130ezerrel vettem a kocsit. 180ezernél halt meg olyan használatnál amit te írtál. most 350ezer van benne. ha sokat mész pályán akkor kevésbé füstöl. viszont ha sokat mész városban akkor illene neki. de ha nem nyomod neki ,akkor nem fog látványosan füstölni. próbáld meg a köv regenerálásnál pörgetni egy kicsit álló helyzetben. Tuti füstölni fog :). Egyébként ha manuálisan indítod a regenerálást, akkor 3500as fordulaton megy végbe a folyamat. nem véletlenül.

Nem okoskodás, nekem ez a tapasztalatom.

Köszönöm az infót. Ahogy gyarapodnak a km-ek, jobban fogom figyelni a füstölést is. Amit utálok, ha városban kezdi el a regenerálást, de ezzel nem tudok mit kezdeni. Szerintem ez nyírja leginkább a részecskeszűrőt.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, koco írta:

Köszönöm az infót. Ahogy gyarapodnak a km-ek, jobban fogom figyelni a füstölést is. Amit utálok, ha városban kezdi el a regenerálást, de ezzel nem tudok mit kezdeni. Szerintem ez nyírja leginkább a részecskeszűrőt.

Csak érdekességképpen.

Mikor elromlott az EGR szelepem és már az izzítás lámpa égett. Így nézett ki, egy regenerálás:

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 
Segítséget szeretnék kérni Opel Astra H z17dtr motorkódú autó hibáit nehéz megfejteni.
Hiba a következő van egy eldugult részecskeszűrőm amit vegyszeresen ,,Autochem" tisztítva, kb 50 km után újra eldugult. Sebaj gondoltuk keressük meg a hibát így kipufogó elől szétszed és indít. Látszatra semmi baj csak annyi hogy hidegen indítottam, minden jó. Pillanatra rálépek a gázra veszi szépen a fordulatot. De kb fél egy perc járatás után rálépve újra a gázra 1500-1700rpm közt belehebeg és nagyon füstöl szürkét. Ezt a gázralépegetést kb 6x megismétlem elhagyja a füstölést és jól veszi a gázt. Valaki akinek ötlet?

Módosítva : kispacskesz
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.