Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Viszont lehet hülyeség de egy szaki olyat írt az egyik fórumon amin én is meglepődtem hogy az izzítás vezérlőnek is köze van az EGR szelephez. Ebben lehet igazság?

Nem kell meglepodni, mert mindennek koze van mindenhez :)

Ha nincs utoizzitas, es az EGR visszavezet, akkor pl. lefulladhat a motor.

De az izzitasvezerlot kar egybol szetszedni, elobb meg kell nezni, mi a baja, ha van egyaltalan. Minden izzitogyertya feszultseget kell kapjon inditas utan is, kb. amig 40 fokos lesz a hutoviz, es persze magukat a gyertyakat is meg kell nezni, hogy jok-e.

Link to comment
Megosztás:

Nem kell meglepodni, mert mindennek koze van mindenhez :)

Ha nincs utoizzitas, es az EGR visszavezet, akkor pl. lefulladhat a motor.

De az izzitasvezerlot kar egybol szetszedni, elobb meg kell nezni, mi a baja, ha van egyaltalan. Minden izzitogyertya feszultseget kell kapjon inditas utan is, kb. amig 40 fokos lesz a hutoviz, es persze magukat a gyertyakat is meg kell nezni, hogy jok-e.

Géppel néztük és konkrétan az izzítás vezérlőt hozta ki hibának. Ezért akarom azt megnézni. Izzítógyertya vagy relére nem hozott hibát. Ha szét tudnám szedni akkor jó esetbe javítható. Ahogy olvastam a nagy hőhatás miatt a forrasztások szarok a panelen. Egy próbát megér. De a napokban még lehetőségem lesz arra hogy rátegyük gépre és alaposan végignézzük. Akár az egr-t vagy a részecskeszűrőt ha azt lehet nézni illetve ezt az ízzítás dolgot. Ha más hibát nem hoz akkor csak a vezérlőt nézem meg. Max cserélem mert az végülis csak hiba még ha nincs is köze konrétan ehhez az egr-es dologhoz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Van egy 1.7-es DTR motoros dízel H Astrám. 3,5 éves az autó 85000 km van benne. Eddig különösebb problémám nem volt vele szerencsére. Most azonban akadt.

Több probléma is akad, amik lehet, hogy összefüggenek:

- Az egyik, hogy azt vettem észre, hogy amikor pl hegyen felfelé megyek, és az autó egy kicsit jobban "erőlködik" én meg váltok egyre feljebb, akkor a 2-3 fokozat között kb 1500-1800-as fordulat körül elkezd recsegni a valami. Ahogy gyorsul az autó ez el is múlik. Kicsit lehet hallani más fokozatok közti váltásnál is, de 2-ből 3-ba a leg feltűnőbb. Szerintem ezzel függhet össze az is, hogy ha 2-es fokozatban gurul az autó és van motorfék, akkor valami fura koszoló hangot ad. Amint kinyomom a kuplungot a hang elhallgat.

- Egy másik probléma, ami nyaralásra menet jelentkezett az az, hogy valami folyamatosan sípol elől a motortérben. Valamilyen forgó alkatrésszel lehet a probléma, mert, ahogy az autó gyorsul a hang egyre hangosabb, és magasabb. Ha lassul, akkor a sípolás is kevésbé hallatszik. Állandó jellegű ez a hang. Én valami ventillátor problémára gyanakszom.

- Néha nálam is előfordul, mint sokkaknak, ahogy olvastam, hogy a tempomat nem akar bekapcsolni. Aztán meg pár perc elteltével működik minden. Azt is észrevettem, hogy a kormányon lévő bal oldali BC vezérlő gombok körül elég meleg szokott lenni. Sokkal melegebb, mint a jobb oldali hangerő szabályozó gombok.

- Valamint a kormány egyszercsak azt vettem észre, hogy el van fordulva, mámint az egész kormány mögötti rész. Bajuszkapcsolóstul, mindennel. Aztán, amikor a kormányzár be van kapcsolva és próbálnám fordítani a kormányt, az egész rész, amit írtam elfordul kb 2-3 cm-t. Én arra gondolok, hogy talán valami csavar kieshetett és azért fordul ez elő.

Eyébként a teljesítményén semmit nem lehet észrevenni, sem a fogyasztásán, semmi változást nem mutat ezekben. Ugyanúgy megy, mint ezelőtt.

Hétfőn viszem szervízbe, kíváncsi leszek, mit mondanak.

Szerintetek mik lehetnek a problémák? Találkozott már valaki hasonlókkal?

Köszi a válaszokat előre is!

Üdv,

Szil

Olvasgattam a fórumot, hátha valakinek előfordult már hasonló baja, de nem találtam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Van egy 1.7-es DTR motoros dízel H Astrám. 3,5 éves az autó 85000 km van benne. Eddig különösebb problémám nem volt vele szerencsére. Most azonban akadt.

Több probléma is akad, amik lehet, hogy összefüggenek:

- Az egyik, hogy azt vettem észre, hogy amikor pl hegyen felfelé megyek, és az autó egy kicsit jobban "erőlködik" én meg váltok egyre feljebb, akkor a 2-3 fokozat között kb 1500-1800-as fordulat körül elkezd recsegni a valami. Ahogy gyorsul az autó ez el is múlik. Kicsit lehet hallani más fokozatok közti váltásnál is, de 2-ből 3-ba a leg feltűnőbb. Szerintem ezzel függhet össze az is, hogy ha 2-es fokozatban gurul az autó és van motorfék, akkor valami fura koszoló hangot ad. Amint kinyomom a kuplungot a hang elhallgat.

- Egy másik probléma, ami nyaralásra menet jelentkezett az az, hogy valami folyamatosan sípol elől a motortérben. Valamilyen forgó alkatrésszel lehet a probléma, mert, ahogy az autó gyorsul a hang egyre hangosabb, és magasabb. Ha lassul, akkor a sípolás is kevésbé hallatszik. Állandó jellegű ez a hang. Én valami ventillátor problémára gyanakszom.

- Néha nálam is előfordul, mint sokkaknak, ahogy olvastam, hogy a tempomat nem akar bekapcsolni. Aztán meg pár perc elteltével működik minden. Azt is észrevettem, hogy a kormányon lévő bal oldali BC vezérlő gombok körül elég meleg szokott lenni. Sokkal melegebb, mint a jobb oldali hangerő szabályozó gombok.

- Valamint a kormány egyszercsak azt vettem észre, hogy el van fordulva, mámint az egész kormány mögötti rész. Bajuszkapcsolóstul, mindennel. Aztán, amikor a kormányzár be van kapcsolva és próbálnám fordítani a kormányt, az egész rész, amit írtam elfordul kb 2-3 cm-t. Én arra gondolok, hogy talán valami csavar kieshetett és azért fordul ez elő.

Eyébként a teljesítményén semmit nem lehet észrevenni, sem a fogyasztásán, semmi változást nem mutat ezekben. Ugyanúgy megy, mint ezelőtt.

Hétfőn viszem szervízbe, kíváncsi leszek, mit mondanak.

Szerintetek mik lehetnek a problémák? Találkozott már valaki hasonlókkal?

Köszi a válaszokat előre is!

Üdv,

Szil

Olvasgattam a fórumot, hátha valakinek előfordult már hasonló baja, de nem találtam.

A kormány burkolat elfordulás normális, sokunknál így van.

A tempomatot meg pont a hétvégén szívtam meg én is. A lényeg, hogy indulás után legalább egyszer rá kell lépni a fékre, hogy műkodésbe lépjen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Van egy 1.7-es DTR motoros dízel H Astrám. 3,5 éves az autó 85000 km van benne. Eddig különösebb problémám nem volt vele szerencsére. Most azonban akadt.

Több probléma is akad, amik lehet, hogy összefüggenek:

- Az egyik, hogy azt vettem észre, hogy amikor pl hegyen felfelé megyek, és az autó egy kicsit jobban "erőlködik" én meg váltok egyre feljebb, akkor a 2-3 fokozat között kb 1500-1800-as fordulat körül elkezd recsegni a valami. Ahogy gyorsul az autó ez el is múlik. Kicsit lehet hallani más fokozatok közti váltásnál is, de 2-ből 3-ba a leg feltűnőbb. Szerintem ezzel függhet össze az is, hogy ha 2-es fokozatban gurul az autó és van motorfék, akkor valami fura koszoló hangot ad. Amint kinyomom a kuplungot a hang elhallgat.

- Egy másik probléma, ami nyaralásra menet jelentkezett az az, hogy valami folyamatosan sípol elől a motortérben. Valamilyen forgó alkatrésszel lehet a probléma, mert, ahogy az autó gyorsul a hang egyre hangosabb, és magasabb. Ha lassul, akkor a sípolás is kevésbé hallatszik. Állandó jellegű ez a hang. Én valami ventillátor problémára gyanakszom.

- Néha nálam is előfordul, mint sokkaknak, ahogy olvastam, hogy a tempomat nem akar bekapcsolni. Aztán meg pár perc elteltével működik minden. Azt is észrevettem, hogy a kormányon lévő bal oldali BC vezérlő gombok körül elég meleg szokott lenni. Sokkal melegebb, mint a jobb oldali hangerő szabályozó gombok.

- Valamint a kormány egyszercsak azt vettem észre, hogy el van fordulva, mámint az egész kormány mögötti rész. Bajuszkapcsolóstul, mindennel. Aztán, amikor a kormányzár be van kapcsolva és próbálnám fordítani a kormányt, az egész rész, amit írtam elfordul kb 2-3 cm-t. Én arra gondolok, hogy talán valami csavar kieshetett és azért fordul ez elő.

Eyébként a teljesítményén semmit nem lehet észrevenni, sem a fogyasztásán, semmi változást nem mutat ezekben. Ugyanúgy megy, mint ezelőtt.

Hétfőn viszem szervízbe, kíváncsi leszek, mit mondanak.

Szerintetek mik lehetnek a problémák? Találkozott már valaki hasonlókkal?

Köszi a válaszokat előre is!

Üdv,

Szil

Olvasgattam a fórumot, hátha valakinek előfordult már hasonló baja, de nem találtam.

1. Lendkerék? Bár 3,5 évesen és 85.000km-rel elég korai.

4. Az normális, mindegyik ilyen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Meg olyan kérdésem lenne, hogy a gyári rádiót be lehet e úgy állítani, hogy mikor beindítom az autót akkor bekapcsoljon ha leállítom akkor meg kapcsolja ki?

Meg lehet csinálni, bemész a beállítások közé, utolsó helyen van egy olyan menüpont, hogy Ing. Logic, ha jól emlékszem, azt X-eld be.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van köztetek akinek van tapasztalata 2 tömegű lenkerék kiváltásával kapcsolatos tapasztalata?

Nekem nincs. De biztos nem raknék rá ilyet. A kettős tömeg nem csak egy műszaki funkció nélküli felhasználókat szopató eszköz. A gyár is kifizette a beszállítónak annak idején az árárt mikor összerakták a kocsidat. Ha teljesen felesleges lenne ők sem "dobták" volna ki rá a pénzt.

De persze te tudod, a te autód...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Van egy 1.7-es DTR motoros dízel H Astrám. 3,5 éves az autó 85000 km van benne. Eddig különösebb problémám nem volt vele szerencsére. Most azonban akadt.

Több probléma is akad, amik lehet, hogy összefüggenek:

- Az egyik, hogy azt vettem észre, hogy amikor pl hegyen felfelé megyek, és az autó egy kicsit jobban "erőlködik" én meg váltok egyre feljebb, akkor a 2-3 fokozat között kb 1500-1800-as fordulat körül elkezd recsegni a valami. Ahogy gyorsul az autó ez el is múlik. Kicsit lehet hallani más fokozatok közti váltásnál is, de 2-ből 3-ba a leg feltűnőbb. Szerintem ezzel függhet össze az is, hogy ha 2-es fokozatban gurul az autó és van motorfék, akkor valami fura koszoló hangot ad. Amint kinyomom a kuplungot a hang elhallgat.

- Egy másik probléma, ami nyaralásra menet jelentkezett az az, hogy valami folyamatosan sípol elől a motortérben. Valamilyen forgó alkatrésszel lehet a probléma, mert, ahogy az autó gyorsul a hang egyre hangosabb, és magasabb. Ha lassul, akkor a sípolás is kevésbé hallatszik. Állandó jellegű ez a hang. Én valami ventillátor problémára gyanakszom.

- Néha nálam is előfordul, mint sokkaknak, ahogy olvastam, hogy a tempomat nem akar bekapcsolni. Aztán meg pár perc elteltével működik minden. Azt is észrevettem, hogy a kormányon lévő bal oldali BC vezérlő gombok körül elég meleg szokott lenni. Sokkal melegebb, mint a jobb oldali hangerő szabályozó gombok.

- Valamint a kormány egyszercsak azt vettem észre, hogy el van fordulva, mámint az egész kormány mögötti rész. Bajuszkapcsolóstul, mindennel. Aztán, amikor a kormányzár be van kapcsolva és próbálnám fordítani a kormányt, az egész rész, amit írtam elfordul kb 2-3 cm-t. Én arra gondolok, hogy talán valami csavar kieshetett és azért fordul ez elő.

Eyébként a teljesítményén semmit nem lehet észrevenni, sem a fogyasztásán, semmi változást nem mutat ezekben. Ugyanúgy megy, mint ezelőtt.

Hétfőn viszem szervízbe, kíváncsi leszek, mit mondanak.

Szerintetek mik lehetnek a problémák? Találkozott már valaki hasonlókkal?

Köszi a válaszokat előre is!

Üdv,

Szil

Olvasgattam a fórumot, hátha valakinek előfordult már hasonló baja, de nem találtam.

Szia. A tempomat bekapcsolásának feltétele, hogy indulás után legyen 1x benyomva a fék. Addig míg ez nincs, addig nem kapcsol be a tempomat....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

...

Néha nálam is előfordul, mint sokkaknak, ahogy olvastam, hogy a tempomat nem akar bekapcsolni. Aztán meg pár perc elteltével működik minden. Azt is észrevettem, hogy a kormányon lévő bal oldali BC vezérlő gombok körül elég meleg szokott lenni. Sokkal melegebb, mint a jobb oldali hangerő szabályozó gombok.

- Valamint a kormány egyszercsak azt vettem észre, hogy el van fordulva, mámint az egész kormány mögötti rész. Bajuszkapcsolóstul, mindennel. Aztán, amikor a kormányzár be van kapcsolva és próbálnám fordítani a kormányt, az egész rész, amit írtam elfordul kb 2-3 cm-t. Én arra gondolok, hogy talán valami csavar kieshetett és azért fordul ez elő.

...

1. Ahogy írták előttem is, a tempomatot csak akkor tudod bekapcsolni, ha már fékeztél egyet.

Ha ezek után sem akar bekapcsolni, akkor lehet CIM modul hiba is.

2. Jól gondolod, egy csavar meglazult.

Most javítottam a CIM modulom, egy torx csavarról van szó. (T30, T35 talán?)

Nem tudom minek nevezzem azt a részt, azon van a CIM modul és a gyújtáskapcsoló is.

Meg kell húzni a csavart és nem fog mozogni, kormányzárral sem. :-)

Üdv!

O

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1. Ahogy írták előttem is, a tempomatot csak akkor tudod bekapcsolni, ha már fékeztél egyet.

Ha ezek után sem akar bekapcsolni, akkor lehet CIM modul hiba is.

2. Jól gondolod, egy csavar meglazult.

Most javítottam a CIM modulom, egy torx csavarról van szó. (T30, T35 talán?)

Nem tudom minek nevezzem azt a részt, azon van a CIM modul és a gyújtáskapcsoló is.

Meg kell húzni a csavart és nem fog mozogni, kormányzárral sem. :-)

Üdv!

O

Köszi a választ mindenkinek!

A tempomat "problémára" ugyanazt a választ kaptam, amit Ti is mondtatok. Fékkel lehet aktiválni indulás után.

A kormány elfordulása azért volt,mert ahogy sejtettük eg colt lazulva egy csavar, az megoldódott.

A surlódó hang egyre rosszabb, a szervizesek is szörnyűlködve hallgatták. Azt mondják,hogy a váltóval van baj, de nem tudták pontosan megmondani az okot, szét kell szedni. Majd csak azután fog kiderülni, a hiba oka. Jó kis költségre számíthatok...

Ha majd túl leszek a dolgon,akkor leírom,hogy mi volt a baj. Hátha segít valakinek a jövőben.

Link to comment
Megosztás:

Le kell szedni a jobb oldali kárpitot, ott a motor. Kívülről nem férsz hozzá, mert egy bowdennen keresztül mozgatja a reteszt.

Köszi!

Azt nem tudod, hogy a hátsófalon lévő keményműanyag vagy az oldalsó puha kárpit alatt van-e? Gyanítom, hogy a hátsó alatt, viszont semmilyen csavart nem találtam a lebontásához. Vagy jól el van rejtve, vagy csak patentok rögzítik itt-ott, amit ki kell pattintgatni? Nem mertem nekiesni, mert még letörök valamit.

Link to comment
Megosztás:

Jó estét!

Egy kis segítséget szeretnék kérni,váltószoknyát szeretnék cserélni de a váltógombot nem tudom lehúzni a karról,nem akarok semmit sem letörni,Biztos van valami technikája a levételének (néztem youtubon videot de nekem nem mozdul).

Opel Astra H,2004-es,1,4-es benzines 5ajtós ferde hátú autóm van.

Válaszokat előre is köszönöm.

Tisztelettel:Varga Sándor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Este kanyarodtam ki a főútra, váltok 2-be gyorsul a kocsi, majd váltok 3-ba, és csak a motor bőg fel.

A váltókar előre hátra kuplung nélkül is mozog (könnyen), oldalra /1-2, és 5/6 nem mozgatható.

Hát ott maradt a kocsi.

Sötétbe szétszedtem a kulisszát, de sok mindent nem láttam. Úgy tűnik nincs eltörve a rúd csatlakozás.

A váltót sötétben nem láttam.

Így látatlanban tipp, mi lehet? Hang nélkül adta meg magát.

Link to comment
Megosztás:

Este kanyarodtam ki a főútra, váltok 2-be gyorsul a kocsi, majd váltok 3-ba, és csak a motor bőg fel.

A váltókar előre hátra kuplung nélkül is mozog (könnyen), oldalra /1-2, és 5/6 nem mozgatható.

Hát ott maradt a kocsi.

Sötétbe szétszedtem a kulisszát, de sok mindent nem láttam. Úgy tűnik nincs eltörve a rúd csatlakozás.

Ket rud csatlakozik a valtokarhoz, valoszinuleg az egyik ki van esve, ettol tudod elore/hatra szabadon mozgatni. A kiesett rud pedig megakasztja a masikat, azert nem megy oldalra...

A csatlakozok muanyagok, valoszinuleg eltort az egyik, vagy ha nagy mazlid van, csak kiakadt a rogzites. A hamutartot es kornyeket bontsd le, fogod latni, mi ujsag. Ha kettesbe, vagy harmasba sikerul berakni, egy rovid utra meg el is tudsz menni vele :)

Ha esetleg a belso csatlakozasok jok, akkor lehet hasonlo tortenet a valto feloli vegen is...

Módosítva : csaba66
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ket rud csatlakozik a valtokarhoz, valoszinuleg az egyik ki van esve, ettol tudod elore/hatra szabadon mozgatni. A kiesett rud pedig megakasztja a masikat, azert nem megy oldalra...

A csatlakozok muanyagok, valoszinuleg eltort az egyik, vagy ha nagy mazlid van, csak kiakadt a rogzites. A hamutartot es kornyeket bontsd le, fogod latni, mi ujsag. Ha kettesbe, vagy harmasba sikerul berakni, egy rovid utra meg el is tudsz menni vele :)

Ha esetleg a belso csatlakozasok jok, akkor lehet hasonlo tortenet a valto feloli vegen is...

Megvan a hiba.

A váltó felőli végén a műanyag kiakadt a gömbcsuklóból (eltört). Lehet kapni ilyen csatlakozót, vagy csak komplett bovdent?

Ha igen hogy lehet levenni?

Link to comment
Megosztás:

Megvan a hiba.

A váltó felőli végén a műanyag kiakadt a gömbcsuklóból (eltört). Lehet kapni ilyen csatlakozót, vagy csak komplett bovdent?

Ha igen hogy lehet levenni?

Cikkszama csak az egesznek van, igen szep arral...

Hasonlo problemat a Saxoban ketkomponensu epoxy gyurmaval orvosoltam, es mar evek ota jo. Ha itt is latsz ra eselyt, egy probat mindenkeppen meger szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Cikkszama csak az egesznek van, igen szep arral...

Hasonlo problemat a Saxoban ketkomponensu epoxy gyurmaval orvosoltam, es mar evek ota jo. Ha itt is latsz ra eselyt, egy probat mindenkeppen meger szerintem.

A gyurmát beleraktad a műanyagba, és rányomtad a gömbfejre? Nem ragad arra is rá? Esetleg a gömbfejet érdemes bekenni valamivel pl: olaj?

Vagy inkább a gömböt rakni körbe a gyurmával, és úgy nyomni bele a műanyagba.

Nem dolgoztam még ilyennel.

Link to comment
Megosztás:

A gyurmát beleraktad a műanyagba, és rányomtad a gömbfejre? Nem ragad arra is rá? Esetleg a gömbfejet érdemes bekenni valamivel pl: olaj?

Vagy inkább a gömböt rakni körbe a gyurmával, és úgy nyomni bele a műanyagba.

Nem dolgoztam még ilyennel.

Vagy 7-8 eve volt, nem igazan emlekszem mar, de szerintem kivulrol tettem ra a gyurmat a repedt muanyagra.

Az olaj nem tudom, hogy viszonyul a gyurmahoz, igy inkabb valamilyen foliat tennek a gombfejre, ha csak igy lehet megoldani.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.