Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Abszolút nem értek hozzá, de a katalizátor és a flexicsöves rész a kipufogó rendszer része?

ez van nekem is....

én amire gondolok:

múltkor feküdtem ,amikor b@sztattam a kondenzvizes vackot, akkor láttam hogy a katalizátor és flexicsöves rész között van egy tömítés és az kormos kívülről.... ,lehet hogy azt hallani hogy kifúj. Én arra gyanakszom...legalábbis nálam :)

Link to comment
Megosztás:

Újabban az történik, hogy nagyon kicsi gázzal, ha elindulok, vagy tolatok, vagy ha megyek vele és meg kell állni és amikor már majdnem megálltam és kinyomom a kuplungot valamiféle "csörgő" -leginkább ehhez tudom hasonlítani- hangot lehet hallani. Ezt leginkább akkor csinálja, amikor még hidegen indulok el az autóval.

Ha folyamatosan megyek az autóval ezt a hangot nem lehet hallani.

Csak nagyon kis sebességnél, amikor a gázzal és a kuplunggal kell "mahinálni" amikor szinte alig adok gázt akkor van ez.

Mi lehet ez?

Köszi.

Nem lehet, hogy a kuplungtárcsa lessz a ludas? Az is tud csörögni. :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Felnyitva a motorháztetőt elkezdtem "hintáztatni" az autó elejét, és így is hallható csak a bal oldalról ez a kattogás a toronycsapágy és az alatti rész felől, szóval akkor a rugó lesz?:)

Valószínű. Nyúlj be a kerék fölött 2 kézzel és próbáld meg valamerre elfordítani a rugót. Ha nem sikerül akkor emelő segítségével emeld fel a bal oldalát és próbáld újra. Ismételd addig amíg a rugó megkapja a helyét és akkor nem fog többet kattogni :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék attól aki tudja, hogy Astra H hátsó kerékagy létezik tárcsafékes verzióban 4*100 as felfogatással? Nekem sajna dobfék van fenn és lecserélném ha létezik ilyenben. Köszi a segítséget!

Én úgy tudom, hogy nincs különbség dobfékes és tárcsafékes kerékagy között. Csak a csavarszámban és az osztókörátmérőben van különbség.

Link to comment
Megosztás:

Elsőm astrám most van. ill első opelem.

Nagyobb problémám szerencsére nincs inkább apro idegesítő dolgok. Pont ilyeneket nem vártam volna.

Francia autós betegségeknek hívnám.

Most fordult elő a héten. hogy az autóba puszta fejszámolás alapján még kellett lennie vagy 10 liter üzemanyagnak. ill. az üzemanyag mutató is ott votl ahol kellett. sárga tank lámpa sem világított minden ok.

De a fedélzeti computer szerint 35km -t tudok elmenni és folyamatosan csökkent... Beálltam kútra rátankoltam. Ettől észhez tért egyelőre. de érdekes.

Más: nem működik a duda. ill. 20 esetből 1x... duda jól működik, kábel szakadás nincs stb... cserébe mikor nem dudál de nyomkodom a dudát. a hangerő meg nő a cd30 mp3on. <_<

Néha kigyullad a légzsák lámpám... világít. párszor gyújtás le föl és nem világít már... ( ilyenkor viszont dudál a vas) :icon13:

Gondolom a kormánynál van valami bibi... átvezető gyűrű vagy ilyesmi.

ill. 1.7cdti 109e kmnél kuplungot kellett cserélnem. Megcsúszott mindig... Pedig tök sok volt még rajta. ill. 1-2esben sosem csúszott meg. csak 3-4es fokozatban... 2000-3000es fordulat közt. alatta fölötte nem...

Ill. behúzott kézifékkel is elindult az autó. meg ha 5ösből indultam kuplungal úgyse csúszott meg furcsa ez.... De hallotam róla, hogy 1.7cdti betegség a kuplung.

1800-2200 körül kuplung csere elött is után is van az autóba egy elég furcsa hang/rezonancia. ami kicsit zavar. erről tud valaki valamit?

Előre is thx. :)

GTC-re keresek króm hűtőmaszkot amúgy :D

Link to comment
Megosztás:

Elsőm astrám most van. ill első opelem.

Nagyobb problémám szerencsére nincs inkább apro idegesítő dolgok. Pont ilyeneket nem vártam volna.

Francia autós betegségeknek hívnám.

Most fordult elő a héten. hogy az autóba puszta fejszámolás alapján még kellett lennie vagy 10 liter üzemanyagnak. ill. az üzemanyag mutató is ott votl ahol kellett. sárga tank lámpa sem világított minden ok.

De a fedélzeti computer szerint 35km -t tudok elmenni és folyamatosan csökkent... Beálltam kútra rátankoltam. Ettől észhez tért egyelőre. de érdekes.

Más: nem működik a duda. ill. 20 esetből 1x... duda jól működik, kábel szakadás nincs stb... cserébe mikor nem dudál de nyomkodom a dudát. a hangerő meg nő a cd30 mp3on. <_<

Néha kigyullad a légzsák lámpám... világít. párszor gyújtás le föl és nem világít már... ( ilyenkor viszont dudál a vas) :icon13:

Gondolom a kormánynál van valami bibi... átvezető gyűrű vagy ilyesmi.

ill. 1.7cdti 109e kmnél kuplungot kellett cserélnem. Megcsúszott mindig... Pedig tök sok volt még rajta. ill. 1-2esben sosem csúszott meg. csak 3-4es fokozatban... 2000-3000es fordulat közt. alatta fölötte nem...

Ill. behúzott kézifékkel is elindult az autó. meg ha 5ösből indultam kuplungal úgyse csúszott meg furcsa ez.... De hallotam róla, hogy 1.7cdti betegség a kuplung.

1800-2200 körül kuplung csere elött is után is van az autóba egy elég furcsa hang/rezonancia. ami kicsit zavar. erről tud valaki valamit?

Előre is thx. :)

GTC-re keresek króm hűtőmaszkot amúgy :D

Nos, néhány válasz a leírtakra:

- A fedélzeti komputerben nem érdemes megbízni teljesen, az elmúlt pár (10)km meg idő fogyasztása alapján számolja a megtehető utat, szóval ha üres tank felé közeledve éppen jobban toltad neki, akkor keveset fog mutatni a megtehető távolságra. Meg amúgy is hajlamos csalni, nekem az átlagnál mostanában 6-7 decit simán elcsal, pedig régen pontos volt.

- A kormány: CIM modul a gondod, az egyik legtipikusabb Astra betegség. Érintkezési probléma, elméletileg egy szoftver frissítés + kábelköteg csere megoldja. Ez okozza a duda hiányát, meg a rádió vezérlő gombok (ha vannak) néha nem működését. Talán még a légzsák lámpa villogást is... Ha igazán biztosra akarsz menni, akkor komplett modul csere (~40e+meló). Ja, kapcsold le a tompított lámpát, és menni fog a duda... :lol:

- Rezonancia 1800-2200 között: nem tudom mikori az autód, ha 2007 előtti, akkor valszeg nincs rajta egy rezgéscsillapító elem a motor alján. Ez is klasszikus Astra gond, szerviz tud hozzá alkatrészt, szerintem 10 perc alatt be is rakják, és megszűnik a rezgés.

Link to comment
Megosztás:

Nos, néhány válasz a leírtakra:

- A fedélzeti komputerben nem érdemes megbízni teljesen, az elmúlt pár (10)km meg idő fogyasztása alapján számolja a megtehető utat, szóval ha üres tank felé közeledve éppen jobban toltad neki, akkor keveset fog mutatni a megtehető távolságra. Meg amúgy is hajlamos csalni, nekem az átlagnál mostanában 6-7 decit simán elcsal, pedig régen pontos volt.

- A kormány: CIM modul a gondod, az egyik legtipikusabb Astra betegség. Érintkezési probléma, elméletileg egy szoftver frissítés + kábelköteg csere megoldja. Ez okozza a duda hiányát, meg a rádió vezérlő gombok (ha vannak) néha nem működését. Talán még a légzsák lámpa villogást is... Ha igazán biztosra akarsz menni, akkor komplett modul csere (~40e+meló). Ja, kapcsold le a tompított lámpát, és menni fog a duda... :)

- Rezonancia 1800-2200 között: nem tudom mikori az autód, ha 2007 előtti, akkor valszeg nincs rajta egy rezgéscsillapító elem a motor alján. Ez is klasszikus Astra gond, szerviz tud hozzá alkatrészt, szerintem 10 perc alatt be is rakják, és megszűnik a rezgés.

Hol és milyen rezgéscsillapitó

Link to comment
Megosztás:

Hol és milyen rezgéscsillapitó

Az első kép mutatja a rezgéscsillapító nélküli, a második a már felszerelt állapotot.

Kép 1

Kép 2

És még egy kis hivatalos idézet:

"A rezgéscsillapítók minden Z17DTx motor esetén (dízel részecskeszűrővel ellátott és dízel részecskeszűrő nélküli motorok) az alábbi járműazonosító számmal kerültek gyártásba: bochumi üzem: W0L0AHL3552160708; antwerpeni üzem: W0L0AHL4855170016; ellesmere porti üzem: W0L0AHL4858109060. A lengéscsillapítók minden Z19DTx motor esetén (dízel részecskeszűrővel ellátott és dízel részecskeszűrő nélküli motorok) az alábbi járműazonosító számmal került gyártásba: bochumi üzem: W0L0AHM7562084370; antwerpeni üzem: W0L0AHL0765086005; ellesmere porti üzem: W0L0AHL4868059380; gleiwitzi üzem: W0L0AHM756G049243"

"Szerviz-információ

Zajok, rezgések és durvaság

Érintett járművek

Minden 1,7 CDTi motoros (Z17DTH) modell.

Kifogásolás

Tompa zörej 1700-1900/perc között.

Ok

Az elülső segédkerettől jövő rezgések.

Megszüntető intézkedés

Pótalkatrészek (PA)

Leírás PA-szám Darabszám

Csillapítóblokk 24459603 1"

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, Segitségeteket szeretném kérni,van egy 2004-es h astrám Z16XEP folyamatosan ég a motorhibajelzőm, volt már kódolvasás, a hiba 30000,30100,30200,30300,30400,és 31400,azt mondták vagy gyertya vagy trafo, mondom ######a,gyertya csere,kód ki, hiba nincs,20km után lámpa megint ég,megint kód ki olvasás, hiba ugyanaz,trafo csere, kód kiüt,15-20km után hiba megint ugyanaz. Nemtudom hogy mi a bánatot csináljak vele azt mondta a helyi spiler ahol lakom,hogy lehet EGR szelep,vezérlőegység,sőt akár hengerfejes is lehet,na kész voltam hozzáteszem nem értek hozzá,légyszives mondjatok valamit ti mit gondoltok,előre is köszi üdv Motley

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, Segitségeteket szeretném kérni,van egy 2004-es h astrám Z16XEP folyamatosan ég a motorhibajelzőm, volt már kódolvasás, a hiba 30000,30100,30200,30300,30400,és 31400,azt mondták vagy gyertya vagy trafo, mondom ######a,gyertya csere,kód ki, hiba nincs,20km után lámpa megint ég,megint kód ki olvasás, hiba ugyanaz,trafo csere, kód kiüt,15-20km után hiba megint ugyanaz. Nemtudom hogy mi a bánatot csináljak vele azt mondta a helyi spiler ahol lakom,hogy lehet EGR szelep,vezérlőegység,sőt akár hengerfejes is lehet,na kész voltam hozzáteszem nem értek hozzá,légyszives mondjatok valamit ti mit gondoltok,előre is köszi üdv Motley

Más értelmeset nem tudok hozzáfűzni .....

Módosítva : uhuhu
Link to comment
Megosztás:

gyujtás hibát az alábbi egységek tudják okozni:

gyertya.

trafó

kábelköteg

szelepszorulás a hengerfejben

agr szelep lambdaszonda,

szivócsonk hibája

katalizátor

motorvezérlő egység

lambdaszonda, de ez a legritkábban....

ennyi.

Módosítva : uhuhu
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm Uhuhu,kiolvasták már a kódokat egy párszor gyertya csere,trafó csere, és EGR szelep leszerelés és átnézés, tisztitás, aminek állitólag semmi baja. Holnap oszciloszkoppal (remélem jól irtam) fogják megnézni a motorvezérlőt ,azt irta egyébként ki hibának hogy gyujtáshiba alacsony üzemanyagszint,valami ilyesmi + a lambda szondánál hiba + egr szelepnél hiba+ az összes hengernél gyujtáshiba,erre volt az a válasz ma hogy lehet hogy motorvezérlő,na ez be is tett mára nekem ugyhogy iszok egy konyakot,ha valami tippetek van nyugodtan irjatok,én már mindent megköszönök :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.