Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok, 2008as 1.7 es 110LE kombi H Astram van (76e km) es akad par fura probléma benne. Ha valaki tudna segíteni, ötletet adni hogy mi lehet a gond azt megköszönném: 1. Valami motorikus részt javítottak a légkondin egy elektromossági műhelyben. Amikor elhoztam az autót rögtön az első kettesbe váltás után egy fémes koccanás (valami ketös hangja van ilyesmi hogy: kling-kling) hangzik a motortér felől. Ezt azóta is csinalja DE csak indulás után és csak az ELSŐ kettesbe váltás után. Ezt akkor csinálja ujra ha az autó leáll (motor is) és újraindulunk vele... Nagyon furi... Valami 5let? A szakim nem tudja mi lehet és az Opelnél se volt 5tletük... 2. 5ös-be váltás után egy halk zörgö hang jelentkezik ami megmarad ha hatosba váltok is. Ha visszaváltok 4esbe ez már nem jelentkezik. Mi lehet az ami 5ös, 6os sebességnél ilyen halkabb zörgő, pörgő hangot adhat ki? Ez inkább akkor jelentkezik ha gázadás történik, üresben természetesen nem. Előre is köszönöm a segítségeteket!

Azt a hangot váltáskor vagy egy bizonyos sebesség elérésekor csinálja??? Én is hallok ilyet (ilyesmit), én úgy figyeltem meg, hogy 20 km/h átlépésénél jön, függetlenül a sebesség fokozattól, és szintén csak egyszer, az indítás után. Én még nem jártam vele szervizbe. Az enyém amúgy 1.6 benzines, 2012-es H Astra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még elég új vagyok itt. Egy fél éve lett egy H-s GTC-m. Érdekelne hogy nálatok is szokott-e rakoncátlankodni a hamutartó teteje(nem csukódik le), és mit ajánlanátok megoldásnak?

Én már sajnos így vásároltam a kocsit, de előtte egy G-s astrám volt annál is jelen volt ugyanez a probléma pedig azt újonnan vásároltam.

Előre is köszi a válaszokat,

Üdv: Márk

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még elég új vagyok itt. Egy fél éve lett egy H-s GTC-m. Érdekelne hogy nálatok is szokott-e rakoncátlankodni a hamutartó teteje(nem csukódik le), és mit ajánlanátok megoldásnak?

Én már sajnos így vásároltam a kocsit, de előtte egy G-s astrám volt annál is jelen volt ugyanez a probléma pedig azt újonnan vásároltam.

Előre is köszi a válaszokat,

Üdv: Márk

Szia!

Nézd meg, hogy a benne levő rugó nem ugrott ki, mert G-s astrámba hasonló volt a probléma. kiszeded az egész hamutartót és visszarakod a rugót és megint jó lesz :)

Üdv:Jani

Link to comment
Megosztás:

Azt a hangot váltáskor vagy egy bizonyos sebesség elérésekor csinálja??? Én is hallok ilyet (ilyesmit), én úgy figyeltem meg, hogy 20 km/h átlépésénél jön, függetlenül a sebesség fokozattól, és szintén csak egyszer, az indítás után. Én még nem jártam vele szervizbe. Az enyém amúgy 1.6 benzines, 2012-es H Astra.

Hat azt nem figyeltem meg hogy oszinte legyek, de majd kiprobalom. Habar nem ertem hogyan tudna a sebesseg befolyasolni , de ki tudja. Nem jartal vele senkinel hogy mi lehet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem lenne hozzátok. Folyamatos hibakódot az az autóm (z14xep, 2006 kombi), ami az EGR szelepre vonatkozik. A hiba mutatkozik vezetés közben is, 1500-2500 fordulat között rángatva megy az autó (egyenletes gáz mellett). Kétszeri EGR tisztítás után is ugyanez a helyzet. Az x-edik autószerelő ismerősöm lehúzta az EGR-hez vezető kábelsarut, így viszont nem rángat az autó,de a műszerfalon kijelzi a hibát. Ez most azt jelenti, hogy a szelep benne van és működik csatlakozás nélkül is és a fedélzeti computer (ha rá van kötve a szelepre) felülbírálja a vezérlését? Mit lehet tenni? Vegyek új szelepet? Kérnék szépen tanácsot, volt-e már valakinek hasonló baja.

Köszönöm

Szia! Ha valamiről leszedik a sarut vagy a csatlakozást akkor olyan nincs hogy az tovább működik, vagy ha igen akkor feltalálták az örökmozgót... :-)

Az van hogy az EGR zárt állapotban van mivel tissztítás után biztosan zárni tud nincs latta kosz. A computer meg jelzi hogy nem megy! Vidd szerelőhöz. Annyi a lényeg hogy az EGR-t környezetvédelmi okok miatt teszik be mrt így saját magába azb égéstermék egy részér vissza tudja nyitott állapotban forgatni így lesz kevesebb a károsanyag kibicsájtás!

MAx ha a KPM bemér az út szélén akkor szólhatnak hogy rossz. Annyit nem befolyásol hogy levegyék a rendszámot ezért.

A motornak amúgy jobb lenne EGR nélkülmert úgy csak a légszűrőn kapna tiszta szűrt levegőt, így meg lerontják kipufogó füsttel, a szelepekülékek is jobban kormosodhatnak. Amit a környezetvédelem okán megnyernek azt te kifizeted alkatrész gyanánt! A teljesítményt amúgy nem befolyásolja ha be van zárva ( jel nélkül , tisztítás után be van zárva )

HA gondolod akkor csak azért érrdemes venni másikat hogy nyugton legyen a computer, mert mi van ha más hiba is kijön amit jelezne a lámpa, amivel egy nagyobb kárt lehetne megelőzni, ....te meg az új hibát nem fogod ezért észrevenni már évek óta amúgy is világít a lámpád! :-)

Link to comment
Megosztás:

Nekem eleve adtak tartalékba egy hamutartót - tehát a rosszat- amit meg tudtam csinálni.... rugó probléma. amúgy elég kicsi gyengusz szerkezet. Az olcsóság nem mindig előny! Ezek az elromló picike alkatrészek filléres tételek , gondolom a GM ezen nyeri meg a főnyereményt! Másképp a vezérigazgató nem mehetne a Bahamákra nyaralni!

Link to comment
Megosztás:

Ma megnéztem nekem a rugó be van akadva a helyére. Mert lecsukom vízszintesbe és ahelyett hogy megmaradna zárt állapotban a rugó vissza kinyitja. Mi tartja zárt állapotban a fedelet ? Hol lehetne az egész mechanizmust kiszedni ? Mert úgy láttam h. a kézifék körül le kellene bontani mindent.

Üdv: Márk

Link to comment
Megosztás:

Ma megnéztem nekem a rugó be van akadva a helyére. Mert lecsukom vízszintesbe és ahelyett hogy megmaradna zárt állapotban a rugó vissza kinyitja. Mi tartja zárt állapotban a fedelet ? Hol lehetne az egész mechanizmust kiszedni ? Mert úgy láttam h. a kézifék körül le kellene bontani mindent.

Üdv: Márk

Szia!

A kézifék alatti műanyag lapot egyszerűen fel tudod pattintani, úgy, hogy a kézifékszoknya tövénél alányúlsz... Utána váltó körüli műanyagkeretet két csavar tartja ami így szabaddá válik, ezután a hamutartóval együtt kijön... Érdemes ebből a váltószoknya krómkeretét is finoman kipattintani, úgy hogy alulról a szintén krómozott füleket benyomod és fel:)!

Üdv:

Levente

Link to comment
Megosztás:

Azt a hangot váltáskor vagy egy bizonyos sebesség elérésekor csinálja??? Én is hallok ilyet (ilyesmit), én úgy figyeltem meg, hogy 20 km/h átlépésénél jön, függetlenül a sebesség fokozattól, és szintén csak egyszer, az indítás után. Én még nem jártam vele szervizbe. Az enyém amúgy 1.6 benzines, 2012-es H Astra.

Tenyleg ugy tunik hogy 20Km folott rogton csinalja mert nem is kell folvaltanom kettesbe. Mivel uj autod van erdemes lenne bemenned megkerdezni. Lehet hogy valami hibas alkatresz csinalja hatha megtudunk valamit.

Link to comment
Megosztás:

Tenyleg ugy tunik hogy 20Km folott rogton csinalja mert nem is kell folvaltanom kettesbe. Mivel uj autod van erdemes lenne bemenned megkerdezni. Lehet hogy valami hibas alkatresz csinalja hatha megtudunk valamit.

Nem lehet, hogy a kozponti zar automatikus bekapcsolasarol van szo? :)

Link to comment
Megosztás:

Valahol már mintha írtam volna, lehet, hogy itt, bocsi, ha ismétlem magam: az ABS végez egy önellenőrzést, az első elindulás után, kb.: 20-30 km/ó sebességnél. Ez egy olyan kattanásszerű hang, és csak egyszer hallani. A kezelési könyvben is le van írva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy H Astra, melynek leszakadt a hátsó kipufogó feletti hővédő lemeze. A problémám az, hogy azok az anyák, amik azt tartják nem akarnak lejönni a csavarról, csak úgy, hogy a csavar is szakad vele. Mi lehet erre a megoldás? Volt már valakinek ilyen gondja? Köszi előre is. G.

Link to comment
Megosztás:

Csavarlazító spray?

Sajnos nem segít rajta. Eléggé gyenge az a tőke, amire az anya megy, talán 5-ös vagy 6-os és nincs tartása. Ahogy tekerem az anyár, csavarodik vele a tőke is, és így tuti törni fog. Azért gondoltam megkérdezem itt, hátha van valakinek valami tapasztalata ezzel kapcsolatban. G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

az lenne a kérdésem, hogy elképzelhető az, hogy az autóm motorvezérlő szoftverje, nem jó?

értem ezalatt azt, hogy a motorkódom Z17DTR... és hogy egy másiké van rajta ( talán a DTJ vagy DTH -s szoftver ), mert egyik szervizben azt mondták, hogy nem a saját vezérlő szoftvere van rajta, a másikban ahová rendszeresen hordom ott meg azt mondják minden rendben.

ja és mellesleg egy szoftverfrissités ota, szinte folyamatosan van egy sárga lámpám ami világí, eddig az autó sziluetes villágított többet, mostanában meg a motor sziluettes világít szinte folyamatosan, a szervízben " nullázák " elmegyek pár kilométert és megint kezdi elölről....... ez valami tipus hiba vagy csak velem akarnak kitolni a szervízben ?

most ezek a kodokat ( a fék és gázpedál együttes nyomása után ) irja ki.

068302

245256

242F66

242F56

köszönöm a választ

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

az lenne a kérdésem, hogy elképzelhető az, hogy az autóm motorvezérlő szoftverje, nem jó?

értem ezalatt azt, hogy a motorkódom Z17DTR... és hogy egy másiké van rajta ( talán a DTJ vagy DTH -s szoftver ), mert egyik szervizben azt mondták, hogy nem a saját vezérlő szoftvere van rajta, a másikban ahová rendszeresen hordom ott meg azt mondják minden rendben.

ja és mellesleg egy szoftverfrissités ota, szinte folyamatosan van egy sárga lámpám ami világí, eddig az autó sziluetes villágított többet, mostanában meg a motor sziluettes világít szinte folyamatosan, a szervízben " nullázák " elmegyek pár kilométert és megint kezdi elölről....... ez valami tipus hiba vagy csak velem akarnak kitolni a szervízben ?

most ezek a kodokat ( a fék és gázpedál együttes nyomása után ) irja ki.

068302

245256

242F66

242F56

köszönöm a választ

Szia!

Inkább városban illetve rövidtávokon használod az autót?:)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Inkább városban illetve rövidtávokon használod az autót? :)

Vegyesen, olyan 20-25 % városban ( értem ezalatt a 10 km nél kisebb távokat ), olyan 30-40 % a legalább 40 és 100 km közötti szakasz , a maradék az meg 100 fölötti amiben néha, van 5-600 km es szakasz.

Ja és mindig benzinkúton tankolok, a szerviz szerint átlagban olyan 200 km enként tisztitja a részecskeszürőt.

mondjuk szinte mindig a 10 km es szakasz végén kezdi el, ha észreveszem akkor természetesen megyek vele tovább, és lesz belöle 30 km es szakasz :(

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem segít rajta. Eléggé gyenge az a tőke, amire az anya megy, talán 5-ös vagy 6-os és nincs tartása. Ahogy tekerem az anyár, csavarodik vele a tőke is, és így tuti törni fog. Azért gondoltam megkérdezem itt, hátha van valakinek valami tapasztalata ezzel kapcsolatban. G.

Hát, ha nem autóról lenne szó, mondanám, hogy melegítsd meg az anyát. De pici is, drága helyen van, nincs ötletem...fémmel foglalkozó cégnél dolgozom, de ott ipari körülmények vannak, ott ezeket látom. Meg a komplett csere...ha elrontja a szaki, levágja, újrahegeszti...:)

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Apacs78!

A motorral kapcsolatos fórumban találtam 35. oldal. Talán a srác többet tudna mondani, ha még fórumozik.

Sziasztok!

Van egy Z17DTJ motoros Astra-m, részecskeszűrővel. Egy ideje nekiáll szórakozni az autó, hogy menet közben, nagyobb sebességnél (90-100 felett) kivillant a villáskulcsos-kisautós hibalámpa, 242F56 meg 242F66-os hibakódokkal (azaz eldugult a részecskeszűrő). Ami érdekes, hogy lassításra volt, hogy elaludt a lámpa (majd gyorsításra néha vissza is jött), illetve hogy városban sosem jött elő. Elvittem szervizbe, ott Tech2-vel csináltak regenerálást, meg olajcserét. Kb 200km múlva újra felvillant a lámpa, és megint azt mondta, hogy tele a részecskeszűrő. Illetve lett újabb hibakód, 042A52, ez vmi kipufogószenzor hiba. Használtam az autót még kicsit, és elaludt a kisautós visszajelző, helyette a másik sárga ikon (ilyen motorszerű vmi) jött elő, asszem az a kipufogórendszer visszajelzője, és világított állandóan. Irány a szerviz megint, újabb Tech2-es regenerálás, újabb olajcsere (1000km alatt már a második volt :) ), és persze 2-300km után újra megjött minden hibakód, meg a folyamatosan világító kipufogó-visszajelző. Azóta mentünk az autóval vagy 2000km-t, csinált magának regenerálást is párszor, de a hibák még megvannak mindig. De ma azt játszotta az autó, hogy hidegindítás után nem volt rendes alapjárat, hanem ha elérte a 800 körüli fordulatot, akkor hirtelen felrántotta 900-ra, onnan leejtette 800-ra, és ilyen hülye hangja volt, hullámzott az egész alapjárat. Mintha ki-ki hagyott volna a motor alapjáraton, de csak ott. Új hibaként meg érkezett a 042A54, szintén vmi kipuff szenzor hiba.

Ja, meg olyat is szokott csinálni, hogy hosszabb utak (50km+) után az alapjárat fennakad 1000-nél, és nem esik le magától a normális 800-ra, csak ha benyomom tövig a fékpedált. Ha felengedem a féket, akkor megint 1000 lesz, és ezt szépen csinálja, amíg le nem állítom a motort.

Az egyik szerviz szerint nincs baja a kocsinak, csak poénból világít, és szívesen kiütik nekem a hibalámpát, hogy ne zavarjon. Másik szerint meg a részecskeszűrő halt meg (3 éves az autó, 54e km-rel, szóval vicces lenne), azonnal cserélni kell, potom 500e lesz.

Valakinek vmi ötlete, hogy merre induljak és mit nézzek/nézessek meg az autón? Hasonló problémát nem nagyon találtam a neten, de hátha valakinek van egy jó gondolata. Előre is köszi, ja és bocs a hosszú novelláért! :)

Link to comment
Megosztás:

Apacs 78!

Az enyém Z19DT. A részecskeszűrőt én szatyorban hoztam el, amikor az autót vettem, azóta is abban van a garázsban. :-) Az enyémben 69 ezer volt a vételkor, most 82-nél járok. A sárga lámpa nekem is világít (van amikor nem), nem nagyon érdekel. Nekem is kiütötték, de pár hónap múlva előjött. Állítólag ebből nem lehet törölni, ha igen, akkor sem adok érte 50-60 ezret.

A részecskeszűrőt menetközben regenerálni szinte lehetetlen, mert kb. 10-15 perces folyamat és eközben 3 ezres fordulat felett kell tartani a motort. Ilyenkor kezd kiégni. Ha közben a fordulat leesik, akkor leáll a folyamat. Ezért szokták szervízben csinálni, ott a gép tartja a fordulatot. Kidobni nem szokták (csak, ha teljesen vége van), létezik hozzá egy folyadék, amivel ki lehet takarítani.

Egyébként részecskeszűrő nélkül is van élet, az autó kevesebbet eszik, meg egy picit talán erősebb is lesz. A károsanyag kibocsátással meg max. csak 2 évenete találkozol a műszaki vizsgán, bár nekem azon is átment nélküle.

A másik, hogy szerintem ki kellene próbálni egy pontosan hozzá illő motorvezérlővel is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Apacs 78!

Az enyém Z19DT. A részecskeszűrőt én szatyorban hoztam el, amikor az autót vettem, azóta is abban van a garázsban. :-) Az enyémben 69 ezer volt a vételkor, most 82-nél járok. A sárga lámpa nekem is világít (van amikor nem), nem nagyon érdekel. Nekem is kiütötték, de pár hónap múlva előjött. Állítólag ebből nem lehet törölni, ha igen, akkor sem adok érte 50-60 ezret.

A részecskeszűrőt menetközben regenerálni szinte lehetetlen, mert kb. 10-15 perces folyamat és eközben 3 ezres fordulat felett kell tartani a motort. Ilyenkor kezd kiégni. Ha közben a fordulat leesik, akkor leáll a folyamat. Ezért szokták szervízben csinálni, ott a gép tartja a fordulatot. Kidobni nem szokták (csak, ha teljesen vége van), létezik hozzá egy folyadék, amivel ki lehet takarítani.

Egyébként részecskeszűrő nélkül is van élet, az autó kevesebbet eszik, meg egy picit talán erősebb is lesz. A károsanyag kibocsátással meg max. csak 2 évenete találkozol a műszaki vizsgán, bár nekem azon is átment nélküle.

A másik, hogy szerintem ki kellene próbálni egy pontosan hozzá illő motorvezérlővel is.

Igen én is most ezen vagyok, a szervizben majd mondom neki a motorvezérklő szoftvert, nézenek utána pontosabban.

ha kivetetem a DPF -et ahoz nem kell átírni a vezérlő szoftvert, mert nekem vlami ilyesmit mondtak, meg hogy hazavágja a motort, akkor ezekszerint nem piszkálja a motort :) majd lehet az lesz kipufogosnál kivetetem belőle :)

Maybal, akit ajánlottál ,már nem aktív sajna :(

Link to comment
Megosztás:

Apacs 78!

Én nem hallottam még róla, hogy hazavágná a motort. Elméletileg ez egy szűrő, ami megszűri a kormot, majd időnként felmelegíti önmagát és ezzel elégeti a benne összegyűlt kormot (tudomásom szerint ez kell az EURO IV érték eléréséhez, vagyis gyári előírás). Az égetéshez gázolajat használ, tehát nagyobb a fogyi, a másik, hogy nekem azért vették ki, mert az elromlott EGR szelep telenyomta korommal, és ez okozta a gondot. EGR cserélve lett, azóta minden rendben, az autó nem kormol, nem füstöl.

Világítani meg azért világít a kulcsos lámpa, mert a szűrőben lévő szonda időnkét ellenőrzést végez, és amikor nem találja a szűrőt, akkor hibaként jelzi.

Link to comment
Megosztás:

Astra555

Már 1 kérdésem van, mi is az az EGR szelep? lehet nálam is ő a ludas !

akkor ezek szerint, nem tilt le semmit sem az elektronika, azáltal, hogy nincs benne a DPF akkor ha nem javul ez lesz a megoldás, DPF kidob és utána használom úgy az autót :)

vagy lehet adok neki egy sport " katalizátort " ? tuning oldalakon a dizeleknél is katalizátort irnak, az ugyanaz mint a DPF ? vagy van esetleg másik szürő is ebben a kipufogóban ?

Link to comment
Megosztás:

Az EGR vagy AGR (az egyik a német rövidítése) egy olyan szelep, amely bizonyos fordulattartományban (városi használat során működik, magas fordulatnál már nem igazán) a kipufogógáz egy részét visszavezeti a motorba, és újból elégeti. Ezáltal kisebb lesz a károsanyag kibocsátás. Ez is anno egy előírás volt a károsanyag kibocsátás terén az EURO III vagy II? besoroláshoz. A lényeg, hogy a 95-ös 1.6-os A Vectrámban már volt ilyen. Amikor a kipufogógázoktól bekormolódott, akkor ki kellett takarítani, ugyanis a felgyülemlett kosz egyszerűen nem engedte a szelepet mozogni, hiába adott rá utasítást a vezérlő. Otthon is elvégezhető meló. Le kell szerelni, aztán a benne lévő kormot, koszt ki kell takarítani. A féktisztító, hidegzsíroldó pont jó is erre, bár azért javaslom a szerelőt, bár van amikor ki kell csrélni. Egyébként le is szokták dugózni, bár erre is van pro-kontra tábor.

Nekem anno olyan problémám volt vele (Vectra A), hogy amikor kinyomtam a kuplungot, leállt a motor és csak többszöri indítás után indult el. Szóval menet közben elég kellemetlen volt. Katalizátor természetesen van benne.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.