Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Meg tudnátok mondanim hogy hogyan tudom levenni a tetősínt? Mennyire kell hozzá megbontani a tetőkárpitot, vagy meg lehet oldani kívülről?

Szeretném lekrómoztatni.

Még valami: az oldalablakok alatti díszcsíkot hogyan tudom leszerelni?

Köszi

A Caravan tetősín leszereléséhez teljesen ki kell szedni a tetőkárpitot. Nem tudod annyira lehajlítani a széleit, hogy ne törjön meg a kárpit.

A munka menete a következő:

- Napellenzők kiszerelése

- Belső kapaszkodók kiszerelése

- Tetőlámpa (első, és ha van hátsó) kiszerelése

- A, B, C és D oszlop kárpitok leszedése, de legalább kioldása, hogy kissé mozgathatók legyenek.

- Csomagtérajtó körüli kárpitelemek kiszedése

- Tetőkárpit kihúzása hátrafelé

Miután a tetőkárpit kijött, látni fogod, hogy a sínt alulról 10-es hatlapfejű anyák tartják (oldalanként 3-3 db.).

Ezeket megfelelő méretű dugókulccsal kell kicsavarni, és a tetősín felfelé kihúzható.

Trükkös dolgok:

- A napellenzőt tartó kis pöckök egy pici kihúzható műanyag sínnel vannak rögzítve. Ezt pl. egy kis lapos műszercsavarhúzóval lehet kihúzni a helyéről, de óvatosan, mert törékeny.

- Az oszlopkárpitokat rögzítő szögletes műanyagokat óvatosan, a lap közepéről lapos csavarhúzóval, de inkább valami célszerűen meghajlított lapos vassal feszítve kell kihúzni, de nem teljesen kirántani. Ha kattanásig kint vannak, a kárpitelem határozott mozdulattal kiemelhető.

- Az A-oszlop kárpitelemeit csúsztatható bolhák is tartják alul, ezért a kárpitelemet felfelé kell kihúzni (vagy rántani, és akkor a bolha kijön a kasztniból).

- A D-oszlop kárpitokat 4 vagy 5 bolha tartja, az elsőt kézzel ki lehet rántani, a többinél csavarhúzóval v. bolhakiszedővel alá kell nyúlni, különben törik.

Egyébként minden csavar Torx fejű, tehát a munka előtt T15-ös és T20-as csavarhúzókról kell gondoskodni.

A kárpitelemeket tanácsos cérnakesztyűben fogdosni, mert az izzadt kéz csúnya nyomot tud hagyni (sajnos tapasztalat... :( )

A tetőkárpit leszerelésére kézügyességtől függően legalább 1,5-2 órát kell szánni. A visszaszerelés némileg gyorsabb, mert már tudod, mi hol van.

Én most vagyok túl egy teljes tetőkárpit-cserén, és tetősín-felszerelésen, szóval ha elakadsz, kérdezz. :))

Link to comment
Megosztás:

HAli

Vettem fém vízcsöcsónkőt de ez elvileg 10x1 es menettel van, úgy tudom hogy a motorban lévő műanyag csonk az csak nyolcas menetű, de azt szeretném tudni pontosan hogy milyen 8 menetet vágjak erre a fém csonkra mert ezt leszedetném nyolcasra. Milyen a pontos menete csak sima nyolcas?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kecskeméten hozzáértő privát Opel szerelőt tud valaki ajánlani? Műanyagos is kellene, mert a lökhárítón pár fület vissza kellene hegeszteni.

Történt, hogy egy tolatásnál egy kő virágláda kicsit lehajlította az első lökhárító bal szélét. Ahogy ment lefelé, elhajlította a motorvezérlő tartókonzolját (1.3 cdti). Na itt kezdődött a szívás. Visszahajlíottuk, lökhárító vissza, kicsi eláll a széle de oda se neki. A műanyag doblemez vissza amennyire lehetett, de nem zárt teljesen a letört fülek miatt meg kicsit össze-vissza áll. Aztán egyszer pár ezer km múlva egy igazán esős napon, elkezdett rángatni az autópályán Bp. határában és világít a villáskulcs. Opel szervízbe be, "műszer befecskendező szelep hibát jelez, 160e Ft lesz". Megköszöntem, vittem a szokásos érdi szerelő sráchoz. Szétszedte, méricskélte, stb. megállapította, hogy a szelepek rendben vannak, a kábelek rendben vannak de a motorvezérlőn egyik csatlakozás sérült és különben is beázott, ez volt a hiba oka. Szétszedte, kiszárította, valami védőgumi szakadt volt, azt is kicserélte, minden oké. Vagy 5000 km-ig semmi gond. Aztán egy esős éjszaka utáni reggelen ismét rángatás és villáskulcs, de most minden henger megy, csak gyorsításkor picit rángat. Másik Opel szervizbe be, ember beül, 2 méter után: "kettős tömegű lendkerék kezd szétesni meg akkor már cseréljünk kupplung tárcsát is, 350e vagy 500e ha gyári cuccal csinálják... De a villáskulcs nem ezért van, egymástól független a két dolog." Mondom naná, de egyszerre jött elő. "Akkor sem, az véletlen." Műszer rátesz, nézeget: 4 különböző hiba. Nem emléxem mindere, de egy irányba mutat mind. Befecskendező szelepek feszültsége alacsony meg frász tudja még mi, hiba nem áll fenn jelenleg, mondja a műszer. Kitörölte, elköszöntem, 5 méter múlva villáskulcs újra világít, kocsi rángat. Másnap irány Érd, idő száraz, eső nem volt éjjel sem. Előtte még pesten volt elintéznivalóm, városban dugóban ácsorogtam, aztán egyszer csak egy piros lámpától indulásnál villáskulcs elalszik, kocsi kilő, rángatás eltűnt. Nesze neked kettős tömegű lendkerék... Érden azért otthagyom, hiba ugye már nincs. Szerelő srác megnézi (gyári műszere is van), mondja, hogy nyomokban még párás az elektronika, valszeg amiatt volt de mire odaértem, kiszáradt a lényegi rész. Javasolja, hogy a vízzárást mindenképp csináltassam meg a kerékdobban. Lendkerék fáradásra utaló jeleket nem talált. Oké. Hazavittem. Hétvégén állt a kocsi egy fa alatt, a fűben. Vasárnap éjjel minimális eső, ma reggelre fölszáradt de párás idő és megint villáskulcs meg rángatás indulás után. Most itt tartok, az érdi ember ért hozzá meg nem lehúzós, meg rendes de Kecskemétről szar dolog mindig Érdre vinni, ez az egyik. A másik, meg az, hogy mit lehet ez ellen tenni? Ha helyére kerül a doblemez meg a lökhárító rendesen, a párás levegő akkor is ott lesz az elektronika környékén, télen meg egyre inkább.

Esetleg valakinek valami ötlete? Járt már valaki így? Lehet még valami amit nem vettünk észre?

üdv.

Tamás

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Kollégák!

parkolásnál a kormány tekerése közben koppanó hangot hallok és érzek is a kormányon.

Az első körben kormánycsuklót cseréltünk (eredeti, és mindkét oldalon lecseréltük) és úgy tünt hogy a gond megoldódott, de a napokban újra előjött a probléma. A mester felemelte az autót, de nem talált semmi rendelleneset-a kormánycsuklók is rendben vannak(a kormány tekergetése közben nem volt hallható-érezhető a koppanás).Miután a kocsit leeresztette és újra próbálta tekergetni a kormányt a koppanás újra érezhető volt.

Esetleg valakinek volt-e már hasonló gondja, valami ötlet jól jönne a hiba behatárolására..

köszönöm szépen,

Tamás

u.i.: astra h, 1.6 twinport, enjoy, 2006

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok. Csak egy gyors kérdésem lenne:

Tudtok e 2006-os TDI autóknál hűtő miatti visszahívásról ? Azt mondták akár hűtő csere is lehet belőle! :blink:

Tényleg ilyen vészes a helyzet ?

Igen, az intercooler ki tudja dorzsolni a vizhutot... A visszahivasban egy tavtartot tesznek be a ketto koze, ugyhogy ha meg nem fogy a hutovized, akkor minel elobb ess tul rajta.

Link to comment
Megosztás:

Voltam ma klímásnál, a hiba természetesen nem jött elő. A klímás szerint azért, mert nem volt ma annyira meleg. De minden esetre a klímahűtőt átmosta, és mondta is, hogy az esetek nagy részében a koszos hűtő. okozza a problémákat. Ha a hiba mégis előjönne, mondta, hogy menjek vissza.

A klíma azóta rendesen működik.

Én a szerelőnél voltam, kitisztították mindkét hűtőt, a vízhűtőn volt egy akkora "pamacs" amit ritkán látni :) Valahol olvastam, hogy nem árt néha ezt a hűtő tisztítást elvégezni, úgy néz ki nem írtak hülyeséget, mivel az autó 2005-ös, ráfért volna hamarabb is. A kapcsolgatás most persze nekem se jön elő, majd meglátjuk ha melegebb lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Aisin AF40 (automata) váltó, 6 fokozatú.

Ha pl. lejtőn menet közben üresbe teszem (mert pl. 1-2 km-t tudok gurulni vele), akkor lesz e baja hosszú távon a váltónak?

Mindkét oldalra kíváncsi vagyok, pro, kontra.

Ha meg valakinek ilyen váltó van az autójában, megoszthatná a tapasztalatait.

Köszi.

Astra555

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hogyan kell H Astrán az utastér-világítást kiszedni a helyéről.

A használati útmutatóban a kétlámpás van benne, nekem a sima egy ízzós fajta van a kocsiban.

Egy lapos csavarhúzóval, vagy pengével óvatosan pattintsd ki a lámpatest jobb v. bal oldalát a tetőkárpit keretéből.

Két alumínium fül feszíti hozzá a lámpatestet a kerethez. Az egyik fület kissé beljebb nyomva kipattintható.

Visszarakás előtt érdemes kicsit visszahúzni a fület az eredeti helyzetébe (ha szükséges), hogy ne lötyögjön a lámpa a helyén.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra h-m van 2005-ös. Az a gondom, hogy a levegőkeringető ventilátor nem kapcsol be, hiába forgatom a kapcsolót. A kijelző mutatja, hogy 1-7 fokozatban van, de semmi nem történik.

Ha a klímát bekapcsolom ugyanez a helyzet. Találkoztatok már ilyen dologgal, vagy esetleg lenne tippetek a megfejtésre?

nem a legjobb, venti nélkül száguldozni a hőségben, vagy a közelgő télen és azért gyorsan menni, hogy a menetszél befűtse a kocsit :)

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Xenon lámpával kapcsolatban kérnék egy kis segítséget. Nemrég vettem észre, hogy a jobb első xenon narancsossárga színre váltott. Fogalmam sincs mitől lett ilyen (korábban megegyezett a bal első színével.) Tudja esetleg valaki miért van ez a jelenség? Cseréltessem ki?

További kérdés, hogy az automata fényszoró magasság állítás (xenon esetén) hogy működik? Mert én lámpa bekapcsoláskor nem látom hogy mozogna. Egy másik márkájú autón láttam ezt a fényszóró bekapcsolás utáni "kalibrálás"-t. Opelnél is így működne?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Xenon lámpával kapcsolatban kérnék egy kis segítséget. Nemrég vettem észre, hogy a jobb első xenon narancsossárga színre váltott. Fogalmam sincs mitől lett ilyen (korábban megegyezett a bal első színével.) Tudja esetleg valaki miért van ez a jelenség? Cseréltessem ki?

További kérdés, hogy az automata fényszoró magasság állítás (xenon esetén) hogy működik? Mert én lámpa bekapcsoláskor nem látom hogy mozogna. Egy másik márkájú autón láttam ezt a fényszóró bekapcsolás utáni "kalibrálás"-t. Opelnél is így működne?

Szia!

Opelnél nem állít magasságot bekapcsolásnál!

Remélem ezzel segítettem valamit, a másik kérdésedre nem tudom a választ, lehet kezd kiégni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Xenon lámpával kapcsolatban kérnék egy kis segítséget. Nemrég vettem észre, hogy a jobb első xenon narancsossárga színre váltott. Fogalmam sincs mitől lett ilyen (korábban megegyezett a bal első színével.) Tudja esetleg valaki miért van ez a jelenség? Cseréltessem ki?

További kérdés, hogy az automata fényszoró magasság állítás (xenon esetén) hogy működik? Mert én lámpa bekapcsoláskor nem látom hogy mozogna. Egy másik márkájú autón láttam ezt a fényszóró bekapcsolás utáni "kalibrálás"-t. Opelnél is így működne?

Szia!

Azért váltott más színre, mert a végét járja. Cseréld ki mind a két izzót. Azért kell mind a kettőt, mivel a balos régebbi a jobbos meg új lesz, nem lesz egyforma. Te is simán meg tudod oldani, szerintem nem kell hozzá szerelő. Persze te döntésed! G.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Azért váltott más színre, mert a végét járja. Cseréld ki mind a két izzót. Azért kell mind a kettőt, mivel a balos régebbi a jobbos meg új lesz, nem lesz egyforma. Te is simán meg tudod oldani, szerintem nem kell hozzá szerelő. Persze te döntésed! G.

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat, sajtettem, hogy a végét járja. Már meg is kérdeztem, azt mondták a GE 12e valami másik 20e és a hella 25e darabja. Nem tudom, de ezek az árak szerintetek korrektek?

GE-vel kapcsolatban tapasztalatok?

Ja, és valaki cserélt már? Én úgy láttam, hogy hozzáférjek pár dolgot ki kellene szerelni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítségeteket kérném a következő problémával kapcsolatban: az autóm menet közben olyan hibát produkál, hogy ha leveszem a gázpedálról a lábam, majd újra lenyomom, ránt egy hatalmasat, aztán utána újra szépen gyorsulni kezd. Az autó egy 2004-es Astra H kombi, 1.6 twinport. Nem mindig csinálja, de elég gyakran. Egyébként gyönyörűen megy, nincs hibakód sem. Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az a lenyomás mit jelent? Hirtelen akár padlóig, vagy csak finoman?

Nekem az F-es Astrámnál volt ilyesmi probléma, ha finoman gyorsítottam nem volt gond, ha intenzíven nyomtam, rángatott, megtorpant. A gyertyákkal volt bajom. Csere után megjavult. (bár az Opel szervizben kipufogó dugulást gyanítottak, de "csak" a gyertya volt rossz)

Remélem csak ennyi a baj.

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Finom gázadásnál is ezt csinálja. Akkor fordul elő amikor pl. előttem lassítanak, és én nem fékezek csak elveszem a lábam a gázról, majd újra gyorsítani kezdek. A gyertyákat nem rég cseréltettem. A motor hangja szép, jól is megy. Amikor ezt csinálja olyan mintha az autó hirtelen elakadna valamiben aztán a következő másodpercben nyoma sincs. Majd amikor felemelem a lábam, és újra lenyomom akkor nem csinálja, próbáltam szándékosan előidézni, de nem sikerült. Nagyon furcsa, mert az autó nagyon egyben van, jól húz, jó az úttartása. Persze a karbantartásra szánt pénzeket figyelembe véve ez talán természetes is lehet. :) Főleg az utóbbi időben sikerült kifognom pár hibát, sok itt a fórumon is feltűnt, mint tipikus H-s Astra hiba (CIM modul, vízhűtő, termosztát, motorvezérlés, stb.) Szóval most nagyon jó! Leszámítva ezt a hibát. Előbb - utóbb talán ez is megoldódik, főleg ha valakinek lenne egy jó tippje. Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.