Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

A viz a szuro aljaban gyulik, ott is eresztheto le, de jelzi, ha sok van benne. Az allastol nem lesz tobb a viz, igy rendes gazolajjal ez nem okozhatja a gyorsulasi problemat.

Szurot csak 17DTH-n csereltem, de ha ezen is ugyanolyan, akkor valoban csak le kell kotni mindent a hazrol, aztan azt kibanyaszni a tartojabol. Legteleniteni nem kell, de tanacsos feltolteni az uj szurot, akkor konnyebben indul ujra.

Köszi. És hogy erszthető le? Megpróbáltam tapogatni a szűrőt legalul, találtam alul középen valami műanyag kupakszerűséget, az lenne az?

Link to comment
Megosztás:

Köszi. És hogy erszthető le? Megpróbáltam tapogatni a szűrőt legalul, találtam alul középen valami műanyag kupakszerűséget, az lenne az?

Igen, ha azt eltekered egy kicsit, elkezd csurogni, ami a szuro aljaban van. De nem egyszeru olyan valamit alatenni, amivel nem lesz minden csupa gazolaj :) Talan az lenne a legjobb, ha valami csovet sikerulne rahuzni, es egy talba logatni a kocsi alatt.

De ha ugyis cserelni akarod, akkor kar vacakolni vele... Hogy all a szuro az eloirt csereperiodushoz kepest?

Link to comment
Megosztás:

Igen, ha azt eltekered egy kicsit, elkezd csurogni, ami a szuro aljaban van. De nem egyszeru olyan valamit alatenni, amivel nem lesz minden csupa gazolaj :) Talan az lenne a legjobb, ha valami csovet sikerulne rahuzni, es egy talba logatni a kocsi alatt.

De ha ugyis cserelni akarod, akkor kar vacakolni vele... Hogy all a szuro az eloirt csereperiodushoz kepest?

Csak a gyengélkedő motor probléma miatt cserélném, olvastam h ez okozhat ilyet hibát és otthon is simán meg lehet csinálni, persze ha nem az a gáz, akkor nem tudom..

esetleg ötlet?

A szűrő amúgy kicsit több, mint 2 éves.

Jah, és mivel tekerjem el? Tegnap próbáltam kézzel tekerni, de nem ment és nagyon eröltetni meg nem akartam, főleg mivel nem tudtam, hogy tényleg az lesz-e a leeresztő szelep.

Link to comment
Megosztás:

Csak a gyengélkedő motor probléma miatt cserélném, olvastam h ez okozhat ilyet hibát és otthon is simán meg lehet csinálni, persze ha nem az a gáz, akkor nem tudom..

esetleg ötlet?

A szűrő amúgy kicsit több, mint 2 éves.

Jah, és mivel tekerjem el? Tegnap próbáltam kézzel tekerni, de nem ment és nagyon eröltetni meg nem akartam, főleg mivel nem tudtam, hogy tényleg az lesz-e a leeresztő szelep.

Kicsit több mint 2éves a szűrő? talán nem ártana azt kicserélni évente az olaj szűrővel együtt!

Link to comment
Megosztás:

Csak a gyengélkedő motor probléma miatt cserélném, olvastam h ez okozhat ilyet hibát és otthon is simán meg lehet csinálni, persze ha nem az a gáz, akkor nem tudom..

esetleg ötlet?

A szűrő amúgy kicsit több, mint 2 éves.

Jah, és mivel tekerjem el? Tegnap próbáltam kézzel tekerni, de nem ment és nagyon eröltetni meg nem akartam, főleg mivel nem tudtam, hogy tényleg az lesz-e a leeresztő szelep.

Kezzel kene tekeredjen... Lehet eltomodott szuro is, ugyhogy egy cseret erdemes megprobalni...

Hirtelen gyengult el, vagy szep lassan? Es mi az, hogy "szinte nem gyorsul"? Uresen felporog?

Egyebkent hibakodot is erdemes lenne nezni, hatha mond valamit.

Link to comment
Megosztás:

Kezzel kene tekeredjen... Lehet eltomodott szuro is, ugyhogy egy cseret erdemes megprobalni...

Hirtelen gyengult el, vagy szep lassan? Es mi az, hogy "szinte nem gyorsul"? Uresen felporog?

Egyebkent hibakodot is erdemes lenne nezni, hatha mond valamit.

Oké, holnap, vagy holnapután meg fogom nézni ezt az alsó szelepet.

Teljesen hirtelen történt. Igazából a sok állástól (kb 2 hónapot állt), mert először baromi nagy hó volt, aztán meg beteg voltam és munkába nem kocsival járok... Szóval előtte még teljesen jó volt, aztán most hogy beindítottam, egyszerűen nem akar felmenni menet közben a fordulat. Üresen felpörög, de amúgy padlógázzal se történik semmi, olyan, mintha valami biztonsági módba kapcsolt volna, ahogy a kézikönyv is írja. Amúgy semmi furcsa hangja nincs a motornak.

Link to comment
Megosztás:

Oké, holnap, vagy holnapután meg fogom nézni ezt az alsó szelepet.

Teljesen hirtelen történt. Igazából a sok állástól (kb 2 hónapot állt), mert először baromi nagy hó volt, aztán meg beteg voltam és munkába nem kocsival járok... Szóval előtte még teljesen jó volt, aztán most hogy beindítottam, egyszerűen nem akar felmenni menet közben a fordulat. Üresen felpörög, de amúgy padlógázzal se történik semmi, olyan, mintha valami biztonsági módba kapcsolt volna, ahogy a kézikönyv is írja. Amúgy semmi furcsa hangja nincs a motornak.

Erdekes tortenet... Ha biztonsagi modban van, akkor azt latnad, mert jelzi. A szurocseren es a hibakodok megnezesen tul nem igazan van otletem.

Link to comment
Megosztás:

Erdekes tortenet... Ha biztonsagi modban van, akkor azt latnad, mert jelzi. A szurocseren es a hibakodok megnezesen tul nem igazan van otletem.

Na, megnéztem. Olvastam valahol ezt a fék+gáz pedálos trükköt a hibakód kiolvasásához, meg is csináltam és ezeket írta:

ECN 10703

és a sárga motor ikon villogása pedig 10-1-10-7, aztán kigyullad és hosszan világít, gondolom az már nem az üzenet része.

Az alsó csavart nem tudtam megmozdítani továbbra se, de ha veszek egy szűrőt, akkor hozzáférek a vizes részhez? Vagy ahhoz nagyon szét kell szedni a fém házát?

Másik pedig, hogy cserénél mivel töltsem fel? Dízellel vagy valami tisztító folyadékkal? Egyik angol fórumon valaki Diesel treatmenttel töltötte fel, de nem tudom, hogy ez tisztán/töményen használható-e erre.

Link to comment
Megosztás:

Na, megnéztem. Olvastam valahol ezt a fék+gáz pedálos trükköt a hibakód kiolvasásához, meg is csináltam és ezeket írta:

ECN 10703

és a sárga motor ikon villogása pedig 10-1-10-7, aztán kigyullad és hosszan világít, gondolom az már nem az üzenet része.

Az alsó csavart nem tudtam megmozdítani továbbra se, de ha veszek egy szűrőt, akkor hozzáférek a vizes részhez? Vagy ahhoz nagyon szét kell szedni a fém házát?

Másik pedig, hogy cserénél mivel töltsem fel? Dízellel vagy valami tisztító folyadékkal? Egyik angol fórumon valaki Diesel treatmenttel töltötte fel, de nem tudom, hogy ez tisztán/töményen használható-e erre.

A 107-es hiba: toltonyomas alacsony...

A viz nehezebb a gazolajnal, igy lemegy a szurohaz aljara. Nincs kulon vizes resz, alul ki lehet nyitni, aztan jon eloszor a viz (ha van), utana a gazolaj. Cserenel nem kell foglalkozni vele, ha kiontod az egeszet (es akkor azt is rogton latod majd, hogy nez ki). Termeszetesen gazolajjal kell feltolteni, tisztitoval legfeljebb akkor, ha azt irjak ra, hogy mehet tomenyen a szurobe.

Ha lekotod a ket csovet es a villamos csatlakozot, akkor ki kell szedni a hazat a biztonsagi tartobol (bele szokott ragadni). Utana mar teljesen nyilvanvalo a tortenet.

Link to comment
Megosztás:

A 107-es hiba: toltonyomas alacsony...

A viz nehezebb a gazolajnal, igy lemegy a szurohaz aljara. Nincs kulon vizes resz, alul ki lehet nyitni, aztan jon eloszor a viz (ha van), utana a gazolaj. Cserenel nem kell foglalkozni vele, ha kiontod az egeszet (es akkor azt is rogton latod majd, hogy nez ki). Termeszetesen gazolajjal kell feltolteni, tisztitoval legfeljebb akkor, ha azt irjak ra, hogy mehet tomenyen a szurobe.

Ha lekotod a ket csovet es a villamos csatlakozot, akkor ki kell szedni a hazat a biztonsagi tartobol (bele szokott ragadni). Utana mar teljesen nyilvanvalo a tortenet.

Oké köszönöm a segítséget. Akkor szerzek egy szűrőt és kicserélem, aztán meglátjuk mi lesz :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!


A kocsimmal (Opel Astra H, 2006, 1.4) az alább probléma jött elő és kezd aggasztani. Az egyik fő jelenség, hogy indításkor és leállításkor valami egy rövid ideig elkezd hangosan kattogni, egy ideig kattog majd abbamarad. A kattogás nem mindig ugyanolyan, tehát van amikor hangosabb, van hogy hosszabb ideig tart, de kb 15-20 másodpercnél tovább még sosem tartott. Ehhez nagyon hasonló hangot tudok előidézni akkor is rövid ideig, ha az első szélvédőre kezdem el fújatni a levegőt. Nekem nagyon úgy tűnik, mintha a ventilátor vagy ahhoz kapcsolódó dolog volna a hibás.
Emellett a másik hiba, ami most jött elő (nem olyan rég vettük a kocsit és nem volt még meleg) hogy a klíma nem hűt. Nem érzem, hogy a kinti levegőnél sokkal hidegebbet fúj be.

Ezeknek a hibajelenségeknek lehet összefüggése és ha igen, akkor van ötletetek mi lehet a baj, vagy hogyan érné meg kideríteni?

Válaszokat előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kocsimmal (Opel Astra H, 2006, 1.4) az alább probléma jött elő és kezd aggasztani. Az egyik fő jelenség, hogy indításkor és leállításkor valami egy rövid ideig elkezd hangosan kattogni, egy ideig kattog majd abbamarad. A kattogás nem mindig ugyanolyan, tehát van amikor hangosabb, van hogy hosszabb ideig tart, de kb 15-20 másodpercnél tovább még sosem tartott. Ehhez nagyon hasonló hangot tudok előidézni akkor is rövid ideig, ha az első szélvédőre kezdem el fújatni a levegőt. Nekem nagyon úgy tűnik, mintha a ventilátor vagy ahhoz kapcsolódó dolog volna a hibás.

Emellett a másik hiba, ami most jött elő (nem olyan rég vettük a kocsit és nem volt még meleg) hogy a klíma nem hűt. Nem érzem, hogy a kinti levegőnél sokkal hidegebbet fúj be.

Ezeknek a hibajelenségeknek lehet összefüggése és ha igen, akkor van ötletetek mi lehet a baj, vagy hogyan érné meg kideríteni?

Válaszokat előre is köszi!

Valószínű, hogy elment a gáz a klímádból.

A kattogás? Hmmm....talán a venti lapát beleér valamibe. Először ezt próbáld meg kizárni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hmmm....talán a venti lapát beleér valamibe. Először ezt próbáld meg kizárni.

Mondjuk az esetleg eltört tengelyű külső-belső levegő keringető csappantyúba! Ha teljesen megakasztja a ventilátor lapátját, akkor leéghet a fokozatokat szabályozó ellenállás. Sajnos volt hozzá szerencsém pár hónapja. A javítás ha automata klímád van jó 70-80e Ft. Persze nem 100% hogy ez a baj, de jobb lenne minél előbb utánajárni.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mondjuk az esetleg eltört tengelyű külső-belső levegő keringető csappantyúba! Ha teljesen megakasztja a ventilátor lapátját, akkor leéghet a fokozatokat szabályozó ellenállás. Sajnos volt hozzá szerencsém pár hónapja. A javítás ha automata klímád van jó 70-80e Ft. Persze nem 100% hogy ez a baj, de jobb lenne minél előbb utánajárni.

Automata klíma. Akkor jövő hét elején mindenképpen elviszem szerelőhöz. Ezt a hibát valahogy "házilag" gyorsan ki lehet deríteni? Mert például az feltűnt, hogy ez a kattogás bent sokkal erőteljesebben hallható, mint kint.

Link to comment
Megosztás:

Most, hogy írtad ezt az eltröt tengelyű csappantyút, eszembe jutott, hogy ez nekem is el van törve. Még vagy két évvel ezelőtt ment tönkre a végfok, és mentem feltáratni a hibát, aztán mondta a srác, hogy el van törve. Ha jól tudom a szakszerű javításhoz műszerfal ki? Ha úgy marad (törötten) lesz baja? G.

Link to comment
Megosztás:

Automata klíma. Akkor jövő hét elején mindenképpen elviszem szerelőhöz. Ezt a hibát valahogy "házilag" gyorsan ki lehet deríteni? Mert például az feltűnt, hogy ez a kattogás bent sokkal erőteljesebben hallható, mint kint.

Nem jobb oldalról jön a műszerfal felől? Mert ugyebár ott van a ventilátor.

Kideríteni leginkább szemrevételezéssel lehet. Ki kell venni a kesztyűtartót. Mögötte van a ventilátor. A ventilátor tetején van ezt a csappantyú. Egy félkör alakú műanyag rács mögötti kis ajtószerűség. Ha belelóg a ventilátorba, az is megoldás ha egy dróttal rögzíted valahova, hogy ne tudjon beesni.

Jut eszembe, a legfontosabb! Ha kikapcsolod az utastér ventilátort, akkor is hallható? Mert akkor ez a hiba eleve kizárva. Máshol kell keresgélni.

Link to comment
Megosztás:

Most, hogy írtad ezt az eltröt tengelyű csappantyút, eszembe jutott, hogy ez nekem is el van törve. Még vagy két évvel ezelőtt ment tönkre a végfok, és mentem feltáratni a hibát, aztán mondta a srác, hogy el van törve. Ha jól tudom a szakszerű javításhoz műszerfal ki? Ha úgy marad (törötten) lesz baja? G.

Műszerfalat nem kell kivenni. Csak a kesztyűtartót, mint pollenszűrő cserekor.

Baja annyi lesz közvetetten, hogy beleérhet a ventilátorba. A ventilátor légárama hűti a fokozatszabályozó ellenállást, ami nem egy olcsó alkatrész hozzá ha hűtés hiányában kimegy.

A ventilátor villanymotorjának sem tesz jót ha lefogja. Meg persze mindenhonnan szívni fogja a levegőt nem csak kintről vagy bentről.

Link to comment
Megosztás:

Nem jobb oldalról jön a műszerfal felől? Mert ugyebár ott van a ventilátor.

Kideríteni leginkább szemrevételezéssel lehet. Ki kell venni a kesztyűtartót. Mögötte van a ventilátor. A ventilátor tetején van ezt a csappantyú. Egy félkör alakú műanyag rács mögötti kis ajtószerűség. Ha belelóg a ventilátorba, az is megoldás ha egy dróttal rögzíted valahova, hogy ne tudjon beesni.

Jut eszembe, a legfontosabb! Ha kikapcsolod az utastér ventilátort, akkor is hallható? Mert akkor ez a hiba eleve kizárva. Máshol kell keresgélni.

Ha kikapcsolom a ventilátort, akkor nem hallható. De ha megy a ventilátor akkor sem általános. Kocsi elindításakor és leállításakor szinte mindig hallható, különben csak akkor, ha a szélvédőre fújatom a levegőt (akkor nem mindig és sokkal rövidebb ideig és halkabban). És a hang forrása pedig mintha a középkonzol mögül jönne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kocsimmal (Opel Astra H, 2006, 1.4) az alább probléma jött elő és kezd aggasztani. Az egyik fő jelenség, hogy indításkor és leállításkor valami egy rövid ideig elkezd hangosan kattogni, egy ideig kattog majd abbamarad. A kattogás nem mindig ugyanolyan, tehát van amikor hangosabb, van hogy hosszabb ideig tart, de kb 15-20 másodpercnél tovább még sosem tartott. Ehhez nagyon hasonló hangot tudok előidézni akkor is rövid ideig, ha az első szélvédőre kezdem el fújatni a levegőt. Nekem nagyon úgy tűnik, mintha a ventilátor vagy ahhoz kapcsolódó dolog volna a hibás.

Emellett a másik hiba, ami most jött elő (nem olyan rég vettük a kocsit és nem volt még meleg) hogy a klíma nem hűt. Nem érzem, hogy a kinti levegőnél sokkal hidegebbet fúj be.

Ezeknek a hibajelenségeknek lehet összefüggése és ha igen, akkor van ötletetek mi lehet a baj, vagy hogyan érné meg kideríteni?

Válaszokat előre is köszi!

Indításkor és leállításkor hallható hang leghamarabb a levegő irány szabályzó tárcsád lesz a váltóbox mögött. Próbáld ki, hogy gyújtást ráadva változtatgatod a befújás irányát, de úgy, hogy egyet változtatsz majd kicsit vársz, míg a tárcsa beáll. Ha hallod ekkor is, akkor a megoldás a zsírspray. Ha bebújsz a pedálok mellé és benézel a box mögé, látni fogsz egy fehér tárcsát. Na az szokott nyikorgó, néha már kattogó hangot kiadni.

Volt már erről szó régebben, én is innen tudom.

Gondolom automata klímás.

A klímádat úgy próbáld, hogy járó motornál, álló autónál bekapcsolod és megnézed, hogy a kompresszorod el kezd-e dolgozni. Bár ha jó a klímarendszered, a motor hangja is megváltozik kicsit.

Debrecenben tudok ajánlani jó klímaszerelőt. (a cégünk foglalkozik vele)

Remélem tudtam segíteni. ;-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Újabb probléma.

Gyújtás ráadásakor a bal oldali fényszóró állító motor kicsit működésbe lép.

Nyekereg egy kicsit, majd abbahagyja.

Állításkor működik rendesen.

Csak indítás előtt csinálja.

A helyzetjelző helyén LEDes "izzó" van.

Esetleg az kavar be?

Volt már valakinek hasonló problémája?

Köszi!

Jó uta(ka)t!

Link to comment
Megosztás:

Indításkor és leállításkor hallható hang leghamarabb a levegő irány szabályzó tárcsád lesz a váltóbox mögött. Próbáld ki, hogy gyújtást ráadva változtatgatod a befújás irányát, de úgy, hogy egyet változtatsz majd kicsit vársz, míg a tárcsa beáll. Ha hallod ekkor is, akkor a megoldás a zsírspray. Ha bebújsz a pedálok mellé és benézel a box mögé, látni fogsz egy fehér tárcsát. Na az szokott nyikorgó, néha már kattogó hangot kiadni.

Volt már erről szó régebben, én is innen tudom.

Gondolom automata klímás.

A klímádat úgy próbáld, hogy járó motornál, álló autónál bekapcsolod és megnézed, hogy a kompresszorod el kezd-e dolgozni. Bár ha jó a klímarendszered, a motor hangja is megváltozik kicsit.

Debrecenben tudok ajánlani jó klímaszerelőt. (a cégünk foglalkozik vele)

Remélem tudtam segíteni. ;-)

Igen, akkor mindig nyikorog/kattog, ha váltom a befújás helyét :) A klímánál nem igazán hallottam a különbséget, de azt szinte biztosan meg kell nézetni. (a kocsi sokat állt mielőtt megvettük)

A klímaszerelős ajánlattal szívesen élnék, csak Debrecen eléggé messze van és nem szoktam arra járni. :( Ha Csongrád megyében lenne tuti bejelentkeznék :)

Köszi szépen a segítséget! Így picit megnyugodtam most, hogy csak ennyi a kattogás oka :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mitől lehet hogy semmit nem hűt a klíma?

Ma kint 25 fok volt, az autóban legalább 35. Az ablakot nem lehetett lehúzni, mert autópályán mentem, majd meg sültem! A klíma be volt kapcsolva, minimumra tekerve, de semmit nem hűtött. Érdekes módon a fogyasztásom 230 km-en egy decivel nem nőtt. Sőt, jobb lett mint az eddigi átlagom. Alapjáraton se nőtt a fogyasztás. Meleg motornál 0,3-0,5 liter/óra.

Akitől vettem az autót, esküdözött hogy szeptemberben kitakaríttatta és feltöltette a klímát. (Igaz, számlát nem láttam.) Azóta nem használtam, mert nem volt olyan meleg. Létezik az, hogy pár hónap állásban tönkremegy egy felújított klíma?

Link to comment
Megosztás:

Mitől lehet hogy semmit nem hűt a klíma?

Ma kint 25 fok volt, az autóban legalább 35. Az ablakot nem lehetett lehúzni, mert autópályán mentem, majd meg sültem! A klíma be volt kapcsolva, minimumra tekerve, de semmit nem hűtött. Érdekes módon a fogyasztásom 230 km-en egy decivel nem nőtt. Sőt, jobb lett mint az eddigi átlagom. Alapjáraton se nőtt a fogyasztás. Meleg motornál 0,3-0,5 liter/óra.

Akitől vettem az autót, esküdözött hogy szeptemberben kitakaríttatta és feltöltette a klímát. (Igaz, számlát nem láttam.) Azóta nem használtam, mert nem volt olyan meleg. Létezik az, hogy pár hónap állásban tönkremegy egy felújított klíma?

Ha csak feltöltette és nem ellenőriztette a rendszert, akkor lehet, hogy ereszt valahol.

Ilyenkor tavasszal szokták akciózni a klíma ellenőrzést általában. Érdemes keresned egy ilyen szervízt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mitől lehet hogy semmit nem hűt a klíma?

Ma kint 25 fok volt, az autóban legalább 35. Az ablakot nem lehetett lehúzni, mert autópályán mentem, majd meg sültem! A klíma be volt kapcsolva, minimumra tekerve, de semmit nem hűtött. Érdekes módon a fogyasztásom 230 km-en egy decivel nem nőtt. Sőt, jobb lett mint az eddigi átlagom. Alapjáraton se nőtt a fogyasztás. Meleg motornál 0,3-0,5 liter/óra.

Akitől vettem az autót, esküdözött hogy szeptemberben kitakaríttatta és feltöltette a klímát. (Igaz, számlát nem láttam.) Azóta nem használtam, mert nem volt olyan meleg. Létezik az, hogy pár hónap állásban tönkremegy egy felújított klíma?

Hát igen, az, hogy fel van töltve, nem garantálja, hogy meg is tartja a gázt. Az én klímahűtőmön "molekuláris nagyságú lyuk" van, mert szerdán megállapítottuk, hogy ereszt valahol, majd feltöltöttük és azóta is működik rendben. De tuti, hogy 1 hét múlva el fog szökni a gáz. Na ezért is festettük meg fluoreszkáló folyadékkal, hogy mikor már elszökött, UV lámpával megvizsgáljuk, hogy hol.

Sajnos, ha igaz az, hogy feltöltötték szeptemberben, akkor bizony lehet lyukas, de nem 100%.Lehet a hűtő, valamelyik cső, de lehet a kompresszor is. Nemrég jár nálunk egy G Astra, amin kilyukadt az ikercső, ami indul a kompresszortól, és gyárit kért bele a tulaj, ami 90.000.-Ft volt. :-(

Reméld, hogy a hűtőd ereszt (már ha lyukas a rendszer), mert nekem 24.000.- lesz az új, utángyártott hűtőm.

Megvizsgálni, hogy ereszt-e úgy szokták, hogy feltöltik orvosi nitrogénnel (mert olcsóbb, mint a gáz) és szivárgáskereső sray-vel végigmennek a rendszeren. A légszűrő házát ki kell venni és a ventilátort is, amihez lehet le kell bontani a lökhárítót. Erre készülj. Egy jó klímásnak is pár óra a vizsgálat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.