Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Köszi,nézek én is ilyet!

Ezt a kérdést én is feltettem már kb egy hónapja:
Válasz nem igazán jött rá. De utána jártam! :) LEgalábbis én ezt vettem és jó lett:
M12x1,5x24, kúpos fejű. 12mm a menetes szár átmérője, 1,5 a menetemelkedés, 24 mm a menetes rész hossza.
Ilyenből vettem McGardot, elforgó fejűt.

Link to comment
Megosztás:

Vásárlok 4db 16"-os kereket 55-ös magasságú gumival, és 5. (pótkerek) 15"-ös 65-ös, gumi csere esetén az autó "egyenesen/tökéletesen" fut?

:)

Könnyűfémet is szokták centíroztatni?

Jaj de hülye kérdés mindkettő...

Miért ne futna tökéletesen, az átmérője megegyezik... De a pótkereket egyébként nem használjuk tartósan... Ezért léteznek mankókerekek is!

Naná, hogy szokták, de ragasztott súlyokat tesznek rá!

Link to comment
Megosztás:

Akkor lehet az én beállításaim nem gyáriak, de ha át megyek egy fekvő rendőrön a 195/65 R15-ös gumival - rendesen bólint az autó

Vásárlok 4db 16"-os kereket 55-ös magasságú gumival, és 5. (pótkerek) 15"-ös 65-ös, gumi csere esetén az autó "egyenesen/tökéletesen" fut?

Ha nem kapok egy felnihez kerékperselyt, az azt jelenti "parasztosan", hogy nincs Opel embléma a közepén, vagy van más vonzata is ? :)

Könnyűfémet is szokták centíroztatni?

Igen, tökéletesen fut, elméletileg minimális a különbség a kettő között. Egyszer kénytelen voltam D Corsát vezetni úgy, hogy elöl 14-es és 17-es felnik voltak. Na azt meg az elektronika nem szerette, de egyébként nem volt vele semmi gond.

A kerékperselynél szerintem tehermentesítőre gondoltál. Ha igen, akkor az azért van, mert nem minden felni középső furata passzol a kerékagy átmérőjéhez, noha a lyukkiosztása meg pont jó. Ilyenkor kell ez a tehermentesítő az agyra és akkor a felni közepe pontosan passzol az agyhoz. Ha nincs fent, akkor rázni fog, meg egyéb problémák is adódhatnak. Egyébként pedig filléres tétel, egy jó gumisnál mindig van ilyen.

Ha új gumit tesznek fel, vagy újra visszateszik a gumit (pl. defekt után) a felnire akkor mindig centírozzák. Lemezfelninél az oldalára teszik (kalapálják) a súlyt, alunál ragasztják és a belső részére. A kettő között csak esztétikai különbség van.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként pedig filléres tétel, egy jó gumisnál mindig van ilyen.

Hát, ezzel nem értek egyet. Ugyan nem a saját autómhoz kellett, de segítettem beszerezni egy jó cimborámnak az autójához ilyen tehermentesítőt.

Lehet, hogy ez csak Veszprémben van így, de körbejártuk az összes gumist, és csak 1 helyen volt, kerek 1000Ft volt darabja. Nos, maradt a maszek módszer, ahol kijött 400Ft/db áron. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Hát, ezzel nem értek egyet. Ugyan nem a saját autómhoz kellett, de segítettem beszerezni egy jó cimborámnak az autójához ilyen tehermentesítőt.

Lehet, hogy ez csak Veszprémben van így, de körbejártuk az összes gumist, és csak 1 helyen volt, kerek 1000Ft volt darabja. Nos, maradt a maszek módszer, ahol kijött 400Ft/db áron. :blink:

Nekem anno még az előző autóm vásárlása után pár nappal szólt a gumis ismerősöm, hogy kellene rá, amikor mentem hozzá. Le is vette a polcról rátette, és utána azzal is adtam el az autót. Pedig akkor még egy kis műhelye volt, bár pont forgalmazta azt az alufelnit, ami nekem volt.

Link to comment
Megosztás:

De a pótkereket egyébként nem használjuk tartósan...

Ne ez az! Én már a 2000. km-t vagyok kénytelen megtenni a pótkerékkel. Kitört ugyanis az egyik nyomásszenzoromból a szelep szára.

Újat kellett vennem. Csakhogy raktáron sehol sincs. Németországból kellett hozatni. Egy hét után meg is jött, kihozta a futár. De már aznap mentem is vele vissza az üzletbe, mert nem pont az a típus volt, mint ami nekem gyárilag a többi kerékben van. Visszavették, megrendelték a másikat. Ma megyek érte. És most már talán háta a jó égnek végre egyforma lesz minden a négy kerekem.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Gumi méretet milyet ajánlotok? 205/50R16? vagy 205/55R16? 50 essel nem lesz nagy a hézag a kerék járat, és gumi közt?

a Felni 7,5" széles lesz, és ET25 ös. 23mm lesz kintébb a gyáritól.

Sok különbség nincs a kettő között, de szerintem ezekre az utakra a /55 megfelelőbb. 2 cm az átmérő különbség.

Link to comment
Megosztás:

Kérdeznék. :)

Van nekem 205/55/R16 (elvileg ugye 5x110-es) gyári alufelnis 1.9 CDTI kombi paripám. Nyári papucsok ezt a szezont még kihúzzák, viszont téli gumikat mindenképpen vennem kell ősszel.

Arra gondoltam, hogy a téli garnitúrához veszek használt lemezfelnit, és az alu felnik megmaradnak a nyári garnitúrához. Ha meg már úgyis cserélek, akkor váltok téli gumiméretet is, 195/65/R15-re.

Úgy okoskodtam, hogy télre a láthatatlan kátyúk miatt talán jobb a nagyobb oldalvastagság, ráadásul nem az alufelnit zúzom szanaszét. Meg hát télre nem kell olyan széles gumi sem. :)

Ráadásul így nem kell egy évben kétszer gumishoz mászkálnom, én is át tudom rakni a papucsokat a garázsban szezonváltáskor.

Komplett hülyeség amit kitaláltam, és szarjak a világba, vegyek a mostani alufelnire téligumit, és csókolom? Vagy van értelme használt lemezfelnit vadászni, és maradni az eredeti elgondolásomnál?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Kérdeznék. :)

Van nekem 205/55/R16 (elvileg ugye 5x110-es) gyári alufelnis 1.9 CDTI kombi paripám. Nyári papucsok ezt a szezont még kihúzzák, viszont téli gumikat mindenképpen vennem kell ősszel.

Arra gondoltam, hogy a téli garnitúrához veszek használt lemezfelnit, és az alu felnik megmaradnak a nyári garnitúrához. Ha meg már úgyis cserélek, akkor váltok téli gumiméretet is, 195/65/R15-re.

Úgy okoskodtam, hogy télre a láthatatlan kátyúk miatt talán jobb a nagyobb oldalvastagság, ráadásul nem az alufelnit zúzom szanaszét. Meg hát télre nem kell olyan széles gumi sem. :)

Ráadásul így nem kell egy évben kétszer gumishoz mászkálnom, én is át tudom rakni a papucsokat a garázsban szezonváltáskor.

Komplett hülyeség amit kitaláltam, és szarjak a világba, vegyek a mostani alufelnire téligumit, és csókolom? Vagy van értelme használt lemezfelnit vadászni, és maradni az eredeti elgondolásomnál?

Köszi.

Ment PÜ.

Link to comment
Megosztás:

Kérdeznék. :)

Van nekem 205/55/R16 (elvileg ugye 5x110-es) gyári alufelnis 1.9 CDTI kombi paripám. Nyári papucsok ezt a szezont még kihúzzák, viszont téli gumikat mindenképpen vennem kell ősszel.

Arra gondoltam, hogy a téli garnitúrához veszek használt lemezfelnit, és az alu felnik megmaradnak a nyári garnitúrához. Ha meg már úgyis cserélek, akkor váltok téli gumiméretet is, 195/65/R15-re.

Úgy okoskodtam, hogy télre a láthatatlan kátyúk miatt talán jobb a nagyobb oldalvastagság, ráadásul nem az alufelnit zúzom szanaszét. Meg hát télre nem kell olyan széles gumi sem. :)

Ráadásul így nem kell egy évben kétszer gumishoz mászkálnom, én is át tudom rakni a papucsokat a garázsban szezonváltáskor.

Komplett hülyeség amit kitaláltam, és szarjak a világba, vegyek a mostani alufelnire téligumit, és csókolom? Vagy van értelme használt lemezfelnit vadászni, és maradni az eredeti elgondolásomnál?

Köszi.

Teljesen jó amit elgondoltál.

Én is így használom immár 9 éve. :)

Link to comment
Megosztás:

Kérdeznék. :)

Van nekem 205/55/R16 (elvileg ugye 5x110-es) gyári alufelnis 1.9 CDTI kombi paripám. Nyári papucsok ezt a szezont még kihúzzák, viszont téli gumikat mindenképpen vennem kell ősszel.

Arra gondoltam, hogy a téli garnitúrához veszek használt lemezfelnit, és az alu felnik megmaradnak a nyári garnitúrához. Ha meg már úgyis cserélek, akkor váltok téli gumiméretet is, 195/65/R15-re.

Úgy okoskodtam, hogy télre a láthatatlan kátyúk miatt talán jobb a nagyobb oldalvastagság, ráadásul nem az alufelnit zúzom szanaszét. Meg hát télre nem kell olyan széles gumi sem. :)

Ráadásul így nem kell egy évben kétszer gumishoz mászkálnom, én is át tudom rakni a papucsokat a garázsban szezonváltáskor.

Komplett hülyeség amit kitaláltam, és szarjak a világba, vegyek a mostani alufelnire téligumit, és csókolom? Vagy van értelme használt lemezfelnit vadászni, és maradni az eredeti elgondolásomnál?

Köszi.

Én is így használom, csak nekem 17-es alu a nyári, 15-ös lemez gyári dísztárcsával a téli.

A 15-ösöket tavaly ősszel vettem újonnan a Vaterán. Nagyon meglepődtem, mikor felhívtam az eladót, hogy hová kell menni érte. Egy budapesti Opel márkakereskedésben kaptam a felniket számlával garanciával a garnitúrát 32.000-ért.

Link to comment
Megosztás:

Kérdeznék. :)

Van nekem 205/55/R16 (elvileg ugye 5x110-es) gyári alufelnis 1.9 CDTI kombi paripám. Nyári papucsok ezt a szezont még kihúzzák, viszont téli gumikat mindenképpen vennem kell ősszel.

Arra gondoltam, hogy a téli garnitúrához veszek használt lemezfelnit, és az alu felnik megmaradnak a nyári garnitúrához. Ha meg már úgyis cserélek, akkor váltok téli gumiméretet is, 195/65/R15-re.

Úgy okoskodtam, hogy télre a láthatatlan kátyúk miatt talán jobb a nagyobb oldalvastagság, ráadásul nem az alufelnit zúzom szanaszét. Meg hát télre nem kell olyan széles gumi sem. :)

Ráadásul így nem kell egy évben kétszer gumishoz mászkálnom, én is át tudom rakni a papucsokat a garázsban szezonváltáskor.

Komplett hülyeség amit kitaláltam, és szarjak a világba, vegyek a mostani alufelnire téligumit, és csókolom? Vagy van értelme használt lemezfelnit vadászni, és maradni az eredeti elgondolásomnál?

Köszi.

Felejtsd el! Az 1.9-re nem megy előre fel a 15-ös felni a féknyereg miatt. A 16" a legkisebb. Én is így jártam vele, 4 db 1 szezont futott Bridgestone gumit kellett eladnom miatta, és vennem 16-ost.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Felejtsd el! Az 1.9-re nem megy előre fel a 15-ös felni a féknyereg miatt. A 16" a legkisebb. Én is így jártam vele, 4 db 1 szezont futott Bridgestone gumit kellett eladnom miatta, és vennem 16-ost.

Nekem sem megy fel a 15-ös felni, 16"-ból is csak a gyári jó rá + nyomtávszélesítő. Mondjuk nekem kicsit nagyobb a tárcsa alatta. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.