Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Helló.Segítségre lenne szükségem.C vectrám van,És reggel,mikor kicsukom az autót,valami darálás hallatszik a szélvédő alól(ahonnan a szélvédő fűtés nyomja a levegőt).kb 2 másodperc,és megszünik.mi lehet a baj???Előre is köszönöm segítségeteket!!!!További szép napot!

Link to comment
Megosztás:

Helló.Segítségre lenne szükségem.C vectrám van,És reggel,mikor kicsukom az autót,valami darálás hallatszik a szélvédő alól(ahonnan a szélvédő fűtés nyomja a levegőt).kb 2 másodperc,és megszünik.mi lehet a baj???Előre is köszönöm segítségeteket!!!!További szép napot!

Próbáld ki azt, hogy menet közben kapcsolgasd a belső levegőt ki-be. Szinte biztos hogy újra elő fog jönni a daráló hang, ha igen, akkor a belső levegő szervő motor ledarálta a fogaskerekeit. Tipikus Vectra típushiba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy honnan tudom megállapítani hogy elektromosan behajtható tükör van e a vectrában? Valamiben különbözik a tükör állító kapcsoló a simától?

Köszi előre is.

Hi!

Ha jól emlékszem a tükör váltó kapcsolóknak mind a kettőnek kint kell lenni, tehát amelyik nincs benyomva azt óvatosan nyomod, amíg a másik is ki nem ugrik. Utána a lefele mozgatásra becsukódik a felfelére meg kinyílik. Vagy jobbra és balra. Erre már nem emlékszem. Ez a funkció a távirányító felprogramozásától független. Javaslom a kézikönyvet, már fent van a neten is.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy honnan tudom megállapítani hogy elektromosan behajtható tükör van e a vectrában? Valamiben különbözik a tükör állító kapcsoló a simától?

Köszi előre is.

A tükör állitó kapcsolón a rajz olyan, hogy egy visszafelé mutató nyilacska van a tükör ikon előtt!

Picture07_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

nemrég lettem tulajdonos egy Opel Signum 3.0 V6 cdti autónak. Nagyon meg vagyok elégedve az autóval. Legfontosabb problémáim az autóval kapcsolatban:

DVD90 Navigáció van a kocsiban, de nincs bluetooth benne. (Lehet, hogy gyárilag van és aktiváltatni kell.) Több hozzászólást elolvastam itt a témában, és arra jutottam, hogy kellene nekem egy UHP4-es modul és egy olyan szakember aki felprogramoznám a kocsi CAN bus-t hogy ne 3 felső fül, hanem 4 legyen.

Az utastér egyetlen nagy hiányossága, hogy a váltógombból kiesett az a műanyag amin a váltási ábra/rajz van. Mellesleg a váltógomb többször a kezemben maradt a mai napom, míg végül sikerült úgy visszaraknom, hogy azóta nem mozdul :)

A váltógomb alatti "felhúzós" részhez pedig kellene egy rugó, mert magától nem megy vissza és nem igen szeretnék egyes helyett, rückit kapcsolni.

A kocsiban van parkradar (elöl és hátul egyaránt), mi miatt leginkább bosszús vagyok. Semmi reakció nincsen bármilyen távolságra állok meg pl. egy másik kocsitól. A kocsi rendszere nem ír hibakódot és a műszarfalon sem világít hibajel. Amint hátramenetbe kapcsolok, vagy saját kezűleg megnyomom a parkradar gombját a műszerfalon megjelenik a piktogramja és ennyi. Semmi hangjelzés ha közeledek valamihez.

Nagyon megköszönném Nektek ha tudnátok megbízható márkaszervizt is ajánlani, mivel annak híján vagyok. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

DVD90 Navigáció van a kocsiban, de nincs bluetooth benne. (Lehet, hogy gyárilag van és aktiváltatni kell.) Több hozzászólást elolvastam itt a témában, és arra jutottam, hogy kellene nekem egy UHP4-es modul és egy olyan szakember aki felprogramoznám a kocsi CAN bus-t hogy ne 3 felső fül, hanem 4 legyen.

venned kell egy UHP4 szettet (kábelekkel)

majd felprogramozni és be frissíteni a modult .

ennyi :)

Link to comment
Megosztás:

Ilyen felszereltségnél az is simán lehet, hogy be van kábelezve, és csak a modult kell megvenni, és programozni! meg kell nézni az autót, Weisz Dánielt javaslom ennek kiderítésére neked!

A Parkradar sajnos akkor jelenik meg a műszerfalon, ha hiba van, különben nincs ott a P betű!

Amúgy gratula az autóhoz!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni, hátha valaki már találkozott ilyennel és tudja hogy mi lehet a gond.

Ma este kezdődött, jobban mondva ma este történt egyszer, indultam hazafelé munkából, autó pöccre indul de menet közben néha ha belementem valami kisebb útegyenlőtlenségbe akkor a fűtés megállt, és a fűtés/klíma konzolon el is ment a világítás, mintha valami érintkezési hiba lenne, aztán visszajött és megint elment.

Megálltam kb. 1-2 km múlva, megállítottam az autót beugrottam egy üzletbe, kb. 15-20 perc kijöttem, indítani akarok autó alig indul, az önindító nagyon nehezen teker, mint ha az akkumulátor le lenne merülve, de közben minden villog a műszerfalon, aztán egyszer csak elindul. Viszont műszerfal világítás alig pislákol, szervó nincsen, sárga villás kulcs a kijelzőn, aztán eltelt egy pár másodperc, hibaüzenet eltűnt, műszerfal világítás, szervó visszajött.

Hazajöttem közben semmi gond nem volt, itthon többször megállítottam és elindítottam de semmi, pöccre indult, rádugtam a laptopot OPCOM-al, hibákat találtam, de mindet kiengedte töröli és nem dobta vissza, hiba volt a fényszóró magasság állításnál, a szevónál, a menetstabilizátornál, a sportfutóműnél, úgy kb. mindennél ami villogott a műszerfalon indításnál, de sehol sem találtam állandó hibát ami feltehetően ezt okozhatta.

Mi lehetett a gond szerintetek? Van valakinek valami tippje? Szeretnék elébe menni a dolgoknak és nem megvárni hogy valahol az út szélén hagyjon ott.

Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Mi lehetett a gond szerintetek? Van valakinek valami tippje? Szeretnék elébe menni a dolgoknak és nem megvárni hogy valahol az út szélén hagyjon ott.

Előre is köszönöm a segítséget!

nézd végig a testelési pontokat , kezd az aksinál ;) (gondolok itt a vastag kábelekre)

én valami ilyesmire gondolok csak.

Link to comment
Megosztás:

nézd végig a testelési pontokat , kezd az aksinál ;) (gondolok itt a vastag kábelekre)

én valami ilyesmire gondolok csak.

Vagy csak egyszerűen kezd tönkremenni az aksid. Mikori? Hány Ah-s? Érdemes lenni egy autóelektronikai szakszervizben bevizsgáltatni. Nekem anno pl 500 Ft-ért bevizsgálták.

Link to comment
Megosztás:

Próbáld ki azt, hogy menet közben kapcsolgasd a belső levegőt ki-be. Szinte biztos hogy újra elő fog jönni a daráló hang, ha igen, akkor a belső levegő szervő motor ledarálta a fogaskerekeit. Tipikus Vectra típushiba.

Köszi az infót,és nehéz szétkapni,hogy lássam??

Link to comment
Megosztás:

Vagy csak egyszerűen kezd tönkremenni az aksid. Mikori? Hány Ah-s? Érdemes lenni egy autóelektronikai szakszervizben bevizsgáltatni. Nekem anno pl 500 Ft-ért bevizsgálták.

nézd végig a testelési pontokat , kezd az aksinál ;) (gondolok itt a vastag kábelekre)

én valami ilyesmire gondolok csak.

Szerintem is az első az akksi legyen!

Sziasztok!

Köszönöm a tippeket és a segítséget, jelen esetben minden rendben van, eddig nem produlálta ezt megint az autó.

Hétvégén lesz időm és átnézem akkor a testelési pontokat, kábeleket, meg megnézetem azért az aksit is (igaz hogy két éves lesz csak, de nem egy nagy márka úgy hogy akár azzal is lehet gond!).

Köszönöm!

Norbi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm a tippeket és a segítséget, jelen esetben minden rendben van, eddig nem produlálta ezt megint az autó.

Hétvégén lesz időm és átnézem akkor a testelési pontokat, kábeleket, meg megnézetem azért az aksit is (igaz hogy két éves lesz csak, de nem egy nagy márka úgy hogy akár azzal is lehet gond!).

Köszönöm!

Norbi

Márka sajnos aksiba nem sokat jelent. Az én Tornadom 5-ször annyit kibír, mint mondjuk egy bosch, de azért persze nézesd meg.

Link to comment
Megosztás:

nézd végig a testelési pontokat , kezd az aksinál ;) (gondolok itt a vastag kábelekre)

én valami ilyesmire gondolok csak.

Vagy csak egyszerűen kezd tönkremenni az aksid. Mikori? Hány Ah-s? Érdemes lenni egy autóelektronikai szakszervizben bevizsgáltatni. Nekem anno pl 500 Ft-ért bevizsgálták.

Szerintem is az első az akksi legyen!

Sziasztok!

Na ma meg néztem akkor a testeléseket és minden ok, nincs oxidáció, aki is jól néz ki, megnéztem 3 hónapja múlt 2 éves.

Viszont ma reggel még rámértem multiméterrel is és történt hogy ráadtam a nyujtást és 2-3 percig nem idndítottam, na és ez után már nem is tudtam elindítani, nem tudta megrekerni anyira az önindítot, azátn második indításnál már csak nyökögött és még a belső világítás is elhalványodott és utána már csak kattogott.

Aksit levettem és rátettem tőltőre és az is azt mutatta hogy nagyon el van merülv, elég nagy áramot vesz fel, cekkéj úgy néztem rendben vannak, folyadékszint rendben volt.

Pár napja megfigyeltem hogy ha hidegen indítom és sok fogyasztot teszek rá (ülésfűtések, első, hátső ablakfűtés, ködfényszoró, stb.) akkor enye furcsa kattogo, csettegő nagyn jön a motortérből, ha ezeket lekapcsolgatom vagy adok egy kis gázt akkor megszünik ilyenkor a feszülség is lecsökken 11,4 V-ra is akkár, aztán 1-2 km-er és visszajön 13,4 V-ra, ha lekapcsolgatok pár dolgot akkor akár elérem a 13,9 - 14,1 V-ot is.

Lehet hogy a hang a generátór szabadonfutóból jön?

Lehetséges hogy a szabadonfutó végett a generátor nem tölt annyit (ha jól tudom igen) amennyi kell és így szép lassan kicsinálja az aksit?

Köszönöm!

Norbi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na ma meg néztem akkor a testeléseket és minden ok, nincs oxidáció, aki is jól néz ki, megnéztem 3 hónapja múlt 2 éves.

Viszont ma reggel még rámértem multiméterrel is és történt hogy ráadtam a nyujtást és 2-3 percig nem idndítottam, na és ez után már nem is tudtam elindítani, nem tudta megrekerni anyira az önindítot, azátn második indításnál már csak nyökögött és még a belső világítás is elhalványodott és utána már csak kattogott.

Aksit levettem és rátettem tőltőre és az is azt mutatta hogy nagyon el van merülv, elég nagy áramot vesz fel, cekkéj úgy néztem rendben vannak, folyadékszint rendben volt.

Pár napja megfigyeltem hogy ha hidegen indítom és sok fogyasztot teszek rá (ülésfűtések, első, hátső ablakfűtés, ködfényszoró, stb.) akkor enye furcsa kattogo, csettegő nagyn jön a motortérből, ha ezeket lekapcsolgatom vagy adok egy kis gázt akkor megszünik ilyenkor a feszülség is lecsökken 11,4 V-ra is akkár, aztán 1-2 km-er és visszajön 13,4 V-ra, ha lekapcsolgatok pár dolgot akkor akár elérem a 13,9 - 14,1 V-ot is.

Lehet hogy a hang a generátór szabadonfutóból jön?

Lehetséges hogy a szabadonfutó végett a generátor nem tölt annyit (ha jól tudom igen) amennyi kell és így szép lassan kicsinálja az aksit?

Köszönöm!

Norbi

Lehetséges

Link to comment
Megosztás:

Pénteken cseréltünk cim modult Vectra-C-ben ez már a 3. eset.....

Sziasztok!

Folyamatosan világít az ESP és időnként a kormány hidraulika ikonja. Hibakódok ezek voltak:

(N)B3794 tempomattal kapcsolatos

(P)B1020 SRS kormányszög szenzor ...

(P)B2652 műszerfal dimming

Amit a fórumon találtam és amiket kaptam infókat, ez alapján a kormányszög érzékelő hibázhat. Valakinek volt valami hasonló hibajelensége? És hova lyukadhat ki a javítás. Legrosszabb esetként a kormányoszlop modul cserére számítsak, vagy azért volt már valakinek szelídebb megoldása?

Bármilyen tapasztalatnak, vagy infónak örülnék, köszi, Gergő

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.