Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Most olvastattam ki a hibát hasonló gondokból adódóan, valami jeladót hozott ki, ami a részecskeszűrővel van kapcsolatban. Kettős tömegű lendkerékre meg egy alternatíva:

http://www.lendkerek.fw.hu/

Annyira nem tetszik. Most nézegettem kettős tömegű lendkerekeket hozzá. SACHS 226.000 Ft-ért. Ezt a UNIX oldalán néztem. És ott van a másik, racing bazár oldalán árulják ugyenezt 85.900 Ft-ért. Valakinek valami tapasztalata? Hol érdemes venni, milyet érdemes belőle venni? Hol lehet olcsón hozzájutni?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Jah, jogos. :D Lehet hülye kérdés. Az automata váltósnak nincs kettős tömegű lendkereke? Miért nincs? Ott nem baj, ha nincs elnyelve a motor rázkódása?

Mert ott megvan lehúzásnak a váltófelújítás.De kellett valami,hogy a kézi váltós tulajok nehogy már jól érezzék magukat......... :D

Hallottam már olyan baromságot is,hogy enélkül eltörik a főtengely :)

Link to comment
Megosztás:

Annyira nem tetszik. Most nézegettem kettős tömegű lendkerekeket hozzá. SACHS 226.000 Ft-ért. Ezt a UNIX oldalán néztem. És ott van a másik, racing bazár oldalán árulják ugyenezt 85.900 Ft-ért. Valakinek valami tapasztalata? Hol érdemes venni, milyet érdemes belőle venni? Hol lehet olcsón hozzájutni?

Előre is köszi!

A "hol" annyira nem is számít.Sachs vagy LUK legyen az a lényeg...............

Nem rossz haszonkulccsal dolgoznak a magyar boltok...

Link to comment
Megosztás:

Pár hónapja már kértem a segitségeteket mikor 2,2 dti Y22DTR motrkodú signumom előzéskor vészüzemmódba kapcsolt és a frászt hozta rám . Utána viszont ujrainditás után semmi minden oké. néhány hónap eltelt és minden rendben szombat reggel indul a család horvátországba természetesen első 300 méter után bedobja kulcsot vészüzemmód poroszkálás. Gondoltam semmi gond ujrainditás aztán nyomás, hát nem igy lett szinte az indulás után negyedik fokozatban a gyorsitáskor azonnal bedobta a kulcsot és jött a vészüzemmódba való poroszkálás. Akkor gondoltam autóklubb ki is jött a szerelő a kiolvasott hibakód PO 234 valamit motyogott a turbó szenzorról aztán ennyi. Szombaton persze sehol egy szerviz horvátországba a szállás kifizetve ugyhogy nyomás. Ugyhogy lenyomtam 2000 kilométert vészüzemmmódba csomókba hult a hajam mire kiértem és vissza. Na meg nem kevesen anyáztak mikor 3 fokozatba 60 km/h-val araszoltam a horvát hegyekben. Viszont a hosszú uton rájöttem hogy kb 80 km/h-ig azt csinálok vele amit akarok húzathatom 4- ben padlógáz bármi működik . De 80 km/h fölött tojás a gázpedálra max negyed gáz mert mihelyt kicsitt nagyobb gázt adok vagy kis emelkedő jönn és kellene egy kis nyomaték akkor rögtön bedobja a kulcsot és jöna vészüzemmód.Nagyon kérek mindenkit akinek van valami ötlete ossza meg velem. Hétfőn megyek a szervizbe de sajnos itt Egerben ugy tapasztaltam hogy itt is sokszor csak találgatnak és hiányzik a profizmus. Köszi mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Pár hónapja már kértem a segitségeteket mikor 2,2 dti Y22DTR motrkodú signumom előzéskor vészüzemmódba kapcsolt és a frászt hozta rám . Utána viszont ujrainditás után semmi minden oké. néhány hónap eltelt és minden rendben szombat reggel indul a család horvátországba természetesen első 300 méter után bedobja kulcsot vészüzemmód poroszkálás. Gondoltam semmi gond ujrainditás aztán nyomás, hát nem igy lett szinte az indulás után negyedik fokozatban a gyorsitáskor azonnal bedobta a kulcsot és jött a vészüzemmódba való poroszkálás. Akkor gondoltam autóklubb ki is jött a szerelő a kiolvasott hibakód PO 234 valamit motyogott a turbó szenzorról aztán ennyi. Szombaton persze sehol egy szerviz horvátországba a szállás kifizetve ugyhogy nyomás. Ugyhogy lenyomtam 2000 kilométert vészüzemmmódba csomókba hult a hajam mire kiértem és vissza. Na meg nem kevesen anyáztak mikor 3 fokozatba 60 km/h-val araszoltam a horvát hegyekben. Viszont a hosszú uton rájöttem hogy kb 80 km/h-ig azt csinálok vele amit akarok húzathatom 4- ben padlógáz bármi működik . De 80 km/h fölött tojás a gázpedálra max negyed gáz mert mihelyt kicsitt nagyobb gázt adok vagy kis emelkedő jönn és kellene egy kis nyomaték akkor rögtön bedobja a kulcsot és jöna vészüzemmód.Nagyon kérek mindenkit akinek van valami ötlete ossza meg velem. Hétfőn megyek a szervizbe de sajnos itt Egerben ugy tapasztaltam hogy itt is sokszor csak találgatnak és hiányzik a profizmus. Köszi mindenkinek.

Üdv!

Hová viszed Egerben? A Papp Autóházba? Mert ott én is jártam és nem sok jóval jöttem el, plusz vékonyabb lett a tárcám 7 ezer forinttal és csak hibakódot olvastattam! :)

Link to comment
Megosztás:

Pár hónapja már kértem a segitségeteket mikor 2,2 dti Y22DTR motrkodú signumom előzéskor vészüzemmódba kapcsolt és a frászt hozta rám . Utána viszont ujrainditás után semmi minden oké. néhány hónap eltelt és minden rendben szombat reggel indul a család horvátországba természetesen első 300 méter után bedobja kulcsot vészüzemmód poroszkálás. Gondoltam semmi gond ujrainditás aztán nyomás, hát nem igy lett szinte az indulás után negyedik fokozatban a gyorsitáskor azonnal bedobta a kulcsot és jött a vészüzemmódba való poroszkálás. Akkor gondoltam autóklubb ki is jött a szerelő a kiolvasott hibakód PO 234 valamit motyogott a turbó szenzorról aztán ennyi. Szombaton persze sehol egy szerviz horvátországba a szállás kifizetve ugyhogy nyomás. Ugyhogy lenyomtam 2000 kilométert vészüzemmmódba csomókba hult a hajam mire kiértem és vissza. Na meg nem kevesen anyáztak mikor 3 fokozatba 60 km/h-val araszoltam a horvát hegyekben. Viszont a hosszú uton rájöttem hogy kb 80 km/h-ig azt csinálok vele amit akarok húzathatom 4- ben padlógáz bármi működik . De 80 km/h fölött tojás a gázpedálra max negyed gáz mert mihelyt kicsitt nagyobb gázt adok vagy kis emelkedő jönn és kellene egy kis nyomaték akkor rögtön bedobja a kulcsot és jöna vészüzemmód.Nagyon kérek mindenkit akinek van valami ötlete ossza meg velem. Hétfőn megyek a szervizbe de sajnos itt Egerben ugy tapasztaltam hogy itt is sokszor csak találgatnak és hiányzik a profizmus. Köszi mindenkinek.

P0234 turbónyomás-szabályzó szelep hiba,egy vákuumos kis szelep az anyós oldali toronynál.Érdemes a vákuumcsöveit átnézni.De turbócső repedés is okozhatja.

Link to comment
Megosztás:

P0234 turbónyomás-szabályzó szelep hiba,egy vákuumos kis szelep az anyós oldali toronynál.Érdemes a vákuumcsöveit átnézni.De turbócső repedés is okozhatja.

Ami az anyós oldali toronynál van az nem a barometric-pressure sensor? Mert van egy szenzor az EGR-nél is, azt mondták - a "hülye angolok, angol hülyék" egy másik fórumon :) - az a boost-pressure sensor. Mindegy, ami lényeg kb egy hónapja kitakaritottam mindkettőt, mert nekem is hibákat dobott, meg átment "szívómotorba", mivel nem volt más kéznél ablakmosó folyadékba takarítottam ki egy fogkefével (tudom, retardált vagyok, nem érdekel), visszatettem és tadam! hiba elmúlt. Érdemes megnézni azt a gumicsövet ami a motor elejétől indul és a turbóhoz megy, mert ki szokott dörzsölődni és akkor falsot szív. Szintén javítottam az enyémen, bazi erős ipari ragasztószallaggal körbetekertem vagy 23-szor ahol a repedezés volt és meggyógyult.

Ha IDE kattintasz képpekel van illusztrálva miket kell ellenőrizned.

Nem nagy tudomány, házilag is javíthatók - feltéve, hogy ezek valamelyike a hiba - minimális szerszámot igényel, de TORX kulcsod mindenképpen legyen. És türelmed :D Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

Ami az anyós oldali toronynál van az nem a barometric-pressure sensor? Mert van egy szenzor az EGR-nél is, azt mondták - a "hülye angolok, angol hülyék" egy másik fórumon :) - az a boost-pressure sensor. Mindegy, ami lényeg kb egy hónapja kitakaritottam mindkettőt, mert nekem is hibákat dobott, meg átment "szívómotorba", mivel nem volt más kéznél ablakmosó folyadékba takarítottam ki egy fogkefével (tudom, retardált vagyok, nem érdekel), visszatettem és tadam! hiba elmúlt. Érdemes megnézni azt a gumicsövet ami a motor elejétől indul és a turbóhoz megy, mert ki szokott dörzsölődni és akkor falsot szív. Szintén javítottam az enyémen, bazi erős ipari ragasztószallaggal körbetekertem vagy 23-szor ahol a repedezés volt és meggyógyult.

Ha IDE kattintasz képpekel van illusztrálva miket kell ellenőrizned.

Nem nagy tudomány, házilag is javíthatók - feltéve, hogy ezek valamelyike a hiba - minimális szerszámot igényel, de TORX kulcsod mindenképpen legyen. És türelmed :D Sok sikert!

Nem tudjuk ott megnézni a képeket, csak regisztrált tagoknak engedi. Esetleg felteszed máshová őket?

Link to comment
Megosztás:

Ami az anyós oldali toronynál van az nem a barometric-pressure sensor? Mert van egy szenzor az EGR-nél is, azt mondták - a "hülye angolok, angol hülyék" egy másik fórumon :) - az a boost-pressure sensor. Mindegy, ami lényeg kb egy hónapja kitakaritottam mindkettőt, mert nekem is hibákat dobott, meg átment "szívómotorba", mivel nem volt más kéznél ablakmosó folyadékba takarítottam ki egy fogkefével (tudom, retardált vagyok, nem érdekel), visszatettem és tadam! hiba elmúlt. Érdemes megnézni azt a gumicsövet ami a motor elejétől indul és a turbóhoz megy, mert ki szokott dörzsölődni és akkor falsot szív. Szintén javítottam az enyémen, bazi erős ipari ragasztószallaggal körbetekertem vagy 23-szor ahol a repedezés volt és meggyógyult.

Ha IDE kattintasz képpekel van illusztrálva miket kell ellenőrizned.

Nem nagy tudomány, házilag is javíthatók - feltéve, hogy ezek valamelyike a hiba - minimális szerszámot igényel, de TORX kulcsod mindenképpen legyen. És türelmed :D Sok sikert!

Az EGR mellett a MAP szenzor van.De most,hogy mondod a turbónyomás vezérlő a torony mellett a B Vectránál van.Ennél úgy rémlik a zárhíd belső felén van nem messze az akksitól.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az "alacsony fordulatról való gyorsításkor horkoló hang hallatszik" problémára a következő jelenségre lettem figyelmes!

Ha be van kapcsolva a klíma, akkor nem csinálja ezt a hangot! Akkor mihez lehet köze az egésznek, mivel így a flexi cső, amit nagytomi barátom mondott szerintem kilőve! Nem lehet, hogy valami szíj lehet laza és attól?

Minden segítséget előre is köszönök!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Hová viszed Egerben? A Papp Autóházba? Mert ott én is jártam és nem sok jóval jöttem el, plusz vékonyabb lett a tárcám 7 ezer forinttal és csak hibakódot olvastattam! :)

Sajnos én is ezért kérek itt segitséget mert ugy érzem nincsenek a toppon. De más lehetőséget nem tudok.

Link to comment
Megosztás:

Regisztráld magad, kb. 1 perc ...

Jogos, meg is tettem, nem is annyira magam miatt miattam, csak ha pl meg akarják nézni innen húszan, akkor lesz 20 tök felesleges regisztráció, míg ha feltennéd egy mindenki számára elérhető helyre egyszer, az szerintem könnyebb a fórumozó társaknak. De mindegy, csak egy ötlet volt.

Link to comment
Megosztás:

Jogos, meg is tettem, nem is annyira magam miatt miattam, csak ha pl meg akarják nézni innen húszan, akkor lesz 20 tök felesleges regisztráció, míg ha feltennéd egy mindenki számára elérhető helyre egyszer, az szerintem könnyebb a fórumozó társaknak. De mindegy, csak egy ötlet volt.

Keressek tárhelyet, rakjam át a képeket, az összes hozzászólást - ami releváns - aztán legközelebb meg fordítsam is le, meg ha megint lesz egy okosság az angol fórumon amire hivatkozok akkor kezdhetem előről. Köszi, kihagynám :)

Kérd meg a moderátorokat hozzanak létre egy usert az ottani fórumon és tegyék publikussá a login/password-öt, akkor mindenki nézegetheti regisztráció nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az "alacsony fordulatról való gyorsításkor horkoló hang hallatszik" problémára a következő jelenségre lettem figyelmes!

Ha be van kapcsolva a klíma, akkor nem csinálja ezt a hangot! Akkor mihez lehet köze az egésznek, mivel így a flexi cső, amit nagytomi barátom mondott szerintem kilőve! Nem lehet, hogy valami szíj lehet laza és attól?

Minden segítséget előre is köszönök!

Ezt a jelenséget már én is megosztottam veled de végre valaki mondhatna már valami okosat ezzel kapcsolatban nem?,itt vagyunk ketten Toomyval 2db 2.2 YH Direct motorral,ugyanolyan hang jelenséggel hát nem igaz hogy nincs köztetek kedves fórumozó márkatársak olyan aki hozzá tudna szagolni ehhez a témához.Ezennel szeretnék meg kérni olyan emberkét aki már látott ilyen autót ilyen hibával,vagy ismer olyan embert aki legalább hallott már erről a dologról és annak megoldásáról,igazán hálás lennék (hálásak lennénk) érte!!!!!!! Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ezt a jelenséget már én is megosztottam veled de végre valaki mondhatna már valami okosat ezzel kapcsolatban nem?,itt vagyunk ketten Toomyval 2db 2.2 YH Direct motorral,ugyanolyan hang jelenséggel hát nem igaz hogy nincs köztetek kedves fórumozó márkatársak olyan aki hozzá tudna szagolni ehhez a témához.Ezennel szeretnék meg kérni olyan emberkét aki már látott ilyen autót ilyen hibával,vagy ismer olyan embert aki legalább hallott már erről a dologról és annak megoldásáról,igazán hálás lennék (lennénk) érte!!!!!!! Köszönöm!

Amikor egy angol weblapot(Watchdog) olvastam,írtak valamit erről a hibáról.Szerény angol tudásom szerint a benzinnyomás szabályzót nevezték meg hibaként.

Valami hasonló volt....

Link to comment
Megosztás:

Ezt a jelenséget már én is megosztottam veled de végre valaki mondhatna már valami okosat ezzel kapcsolatban nem?,itt vagyunk ketten Toomyval 2db 2.2 YH Direct motorral,ugyanolyan hang jelenséggel hát nem igaz hogy nincs köztetek kedves fórumozó márkatársak olyan aki hozzá tudna szagolni ehhez a témához.Ezennel szeretnék meg kérni olyan emberkét aki már látott ilyen autót ilyen hibával,vagy ismer olyan embert aki legalább hallott már erről a dologról és annak megoldásáról,igazán hálás lennék (hálásak lennénk) érte!!!!!!! Köszönöm!

Tudom hogy megosztottad Tomi, de gondoltam leírom megint, hátha! A későbbi hozzászólásban úgy látom Ukslayer már írt is valami nem túl bíztatót! :) De ha a nyomásszabályzó lehet a gond, én úgy tudom te azt már cseréltél és még mindig fennáll a dolog nem?

Link to comment
Megosztás:

Megszeretném köszönni tcxbalage-nek a számomra nyujtott hathatós segitségét. Az általa ajánlott képek segitségével két perc alatt kiderült hogy a turbóvezérlő egyik csonkján lévő gumicső kirepedt és a helyéről lecsúszott ez okozta a problémát. A javitás után / 2 perc / az autó tökéletesen müködik. Nem értem hogy az autóklubbos szerelő ezt mért nem nézte meg mert hogy én hülye vagyok az autóhoz az oké, de neki ez a szakmája. Laptoppal hibakodot olvasni én is tudok. Mindenesetre ez volt az utolsó évem a klubban. A nyaralásomat menthette volna meg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok az enyém is 2.2-es direct, de hál istennek ilyen hibajelenséget még nem produkált.

Igaz én cseréltem mostanában nagynyomású benzimpumpát üzemanyagszabályzót és űzemanyag érzékelőt, de ezt a tortúrát már leírtam a fórumban.

Magam próbálom szerelni az autót, van diagnosztikám, TIS-em stb ha tudok nagyon szívesen segítek.

Link to comment
Megosztás:

Nem értem hogy az autóklubbos szerelő ezt mért nem nézte meg mert hogy én hülye vagyok az autóhoz az oké, de neki ez a szakmája.

Az,hogy van szakmája semmit sem jelent.Ismerek olyan hülyét aki az olajleeresztő csavarnál akarta a kispolákba önteni az olajat,mégis levizsgázott.Tegnap egy Opel márkaszervízből jött hozzánk egy manus egy Sintra motorjáért,azt se tudta hol keresse a motorszámot.Elmagyaráztam neki,a végén mégis nekem kellett leolvasni :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.