Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Az enyémbe most volt olajcsere. (Z19DTH) Liqui Molly 5W-30-at tettünk bele. Előtte Castrol 5W40 volt bent. Sokkal jobbnak érzem az autót, mintha könnyebben járna a motorja. Igaz, cseréltünk gázolaj szűrőt is, ami számomra érthetetlen módon fekete volt, és mintha meg lett volna duzzadva... Nem tudom, ki, és mikor cserélhette valóságban, papíron 11.000 km-el ezelőtt cserélték...

Link to comment
Megosztás:

Az enyémbe most volt olajcsere. (Z19DTH) Liqui Molly 5W-30-at tettünk bele. Előtte Castrol 5W40 volt bent. Sokkal jobbnak érzem az autót, mintha könnyebben járna a motorja. Igaz, cseréltünk gázolaj szűrőt is, ami számomra érthetetlen módon fekete volt, és mintha meg lett volna duzzadva... Nem tudom, ki, és mikor cserélhette valóságban, papíron 11.000 km-el ezelőtt cserélték...

Szia!

Azért én megnézném,hogy milyen olajat öntök bele,mert a részecske szűrő nagyon drága.Alacsony hamu tartalmú/C2 vagy C3/és nem baj ha GM .ajánlása is van.Sajnos nem túl nagy a válszték.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Azért én megnézném,hogy milyen olajat öntök bele,mert a részecske szűrő nagyon drága.Alacsony hamu tartalmú/C2 vagy C3/és nem baj ha GM .ajánlása is van.Sajnos nem túl nagy a válszték.

Így igaz, nagyon meg kell nézni, milyet teszel bele, és valóban az is fontos, hogy legyen GM minősítése, mint ahogy a Liqui Molly is rendelkezik vele. (GM-LL-A-025; GM-LL.B-025) Ezen kívül rendelkezik még a Mercedes, VW, és BMW ajánlással is. Jó kis német olaj.

De ami még talán ennél is fontosabb, max 15.000-ként le kell cserélni új olajra!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 2.2-es dti c vectrám van(automata). a gondom az, h néha minden előjel nélkül ledobja a fordulatot, és 2000-nél tovább nem lehet húzatni. újraindítom és megszűnik a hiba. de ezt naponta többször is csinálja!szerintetek?vki,vmilyen tapasztalat?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Egyik ismerősnek olyan problémája van, hogy indításnál valami kattog! Volt már valakinek ilyen tapasztalata?

Én az önindítóra gondolok, hogy az adhatta meg magát. Az akksit megnéztük az rendben van, az előtörténetéről annyit, hogy kicsit nehézkesen indult az autó már egy pár hete.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 2.2-es dti c vectrám van(automata). a gondom az, h néha minden előjel nélkül ledobja a fordulatot, és 2000-nél tovább nem lehet húzatni. újraindítom és megszűnik a hiba. de ezt naponta többször is csinálja!szerintetek?vki,vmilyen tapasztalat?

Köszönöm!

Szia! Nekem Z9DTH van, de volt már ilyen hibám. Gondolom, neked is kiteszi a szervízkulcsot. Igaz, az egyém más rendszerű motor, de valószínűleg EGR szelep tisztítás, ha nem segít, csere. Alacsony fordulatnál nem rángat? Ez is tipikus jelenség.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Egyik ismerősnek olyan problémája van, hogy indításnál valami kattog! Volt már valakinek ilyen tapasztalata?

Én az önindítóra gondolok, hogy az adhatta meg magát. Az akksit megnéztük az rendben van, az előtörténetéről annyit, hogy kicsit nehézkesen indult az autó már egy pár hete.

Megoldódott!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Egyik ismerősnek olyan problémája van, hogy indításnál valami kattog! Volt már valakinek ilyen tapasztalata?

Én az önindítóra gondolok, hogy az adhatta meg magát. Az akksit megnéztük az rendben van, az előtörténetéről annyit, hogy kicsit nehézkesen indult az autó már egy pár hete.

Megoldódott!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Uj vagyok errefele es egybol egy problemaval nyitnek...

1.9 CDTI Z19DTH Combi...

Edig imadtam szerettem, de most kezi kihuzni a gyufat...

3 hete elment minden elektromossag, fedelzeti eszkoz ami elektromos volt...Mind kiderult generator problema volt, az leolte az aksit, sztegett nehany vezetek...->szerviz...100k es ugy tunt minden rendbe jon.

Tegnap tettem vele egy nagyobacska turat (80km) nem volt semmi gond. Hazafele tankoltam egy ONV kuton,mert mar porzott a tank...Onnan meg 20 km haza, semmi gond. Az utolso utcaban kanyarodok 1-esben es lefullad,minden elojel nelkul.

Aztan meg leparkoltam meg 2x...

Ma reggel gondoltam autoval megyek, hatha csak ideglenes hulyules volt...De nem, meg kialltam 1x, meg eljutottam a sarokig meg 1x lefulladt...Mire visszaalltam a helyemre meg 2x. Uresben felveszi a fordulatot, lehet bogetni...Altalaban elso kuplungolasra el is indul, utanna random lefullad, pl 2-esbe valtasnal mikor engedem fel a kuplungot. Menteni se lehet, hiaba adok gazt, nem segit. Terhelesre lefullad...Szoval hasznalhatatlan...

Szoval nem ertem mi a gond. Tapasztalt mar valaki hasonlot? Mi lehet a gond? Az elektromos nagyhibanal ment szet valami? Vagy koszos uzemanyag? Esetleg mas?

- a koromszurom epp hibat jelez, de eddig nem zavarta a jarganyt

- a kinyomocsapagyam cserere erik

- a termosztatom cserere erik...

De mindharom hibam mar elotte is megvolt egy ideje...Hja, miota elszallt a chf nem tudok mindent azonnal javittatni... :(

Ja! Ha lefullad, akkor egybol nem indul ujra, hanem kulcs ki-be es ugy...de ugy meg beroffen azonnal...

Help pls!

Skot

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 2005-ös Opel C-s Vectra Caravan CDTI 120 LE-s gépkocsival van problémám. 2-3 éve tapasztaltuk a következő jelenséget. Menet közben, sajnos kiszámíthatatlanul, hogy mikor, kisebb fajta remegés tapasztalható, megálláskor, például piros lámpánál való várakozáskor ez a remegés még jobban érződik alapjáraton, a fordulatszám kissé emelkedik és ingadozik, nagyon büdös égett szag érződik, gázadáskor nagy kékes színű füst távozik a kipufogóból. A fedélzeti számítógép alapból pontosan mér, de ilyenkor a pillanatnyi fogyasztásnál brutális számokat ír ki, pl alapjáraton 0,7l szokott lenni normál állapotban, a remegéskor 4,5l-t ír ki. Ahogy leállítom az autót, és újraindítom, ezek a különös dolgok eltűnnek, normálisan működik az autó. Mint elején írtam, 2-3 évvel ezelőtt tapasztaltuk először, és ritkán jött elő ez a probléma, de mostanában olyan is előfordul, hogy X kilométer után újra tapasztalható (pl. 10-20 km után), de olyan is előfordul, hogy hetekig semmi. Tanácsot kérnék h mi lehet a gond.

Link to comment
Megosztás:

Ol

Sziasztok!

Egy 2005-ös Opel C-s Vectra Caravan CDTI 120 LE-s gépkocsival van problémám. 2-3 éve tapasztaltuk a következő jelenséget. Menet közben, sajnos kiszámíthatatlanul, hogy mikor, kisebb fajta remegés tapasztalható, megálláskor, például piros lámpánál való várakozáskor ez a remegés még jobban érződik alapjáraton, a fordulatszám kissé emelkedik és ingadozik, nagyon büdös égett szag érződik, gázadáskor nagy kékes színű füst távozik a kipufogóból. A fedélzeti számítógép alapból pontosan mér, de ilyenkor a pillanatnyi fogyasztásnál brutális számokat ír ki, pl alapjáraton 0,7l szokott lenni normál állapotban, a remegéskor 4,5l-t ír ki. Ahogy leállítom az autót, és újraindítom, ezek a különös dolgok eltűnnek, normálisan működik az autó. Mint elején írtam, 2-3 évvel ezelőtt tapasztaltuk először, és ritkán jött elő ez a probléma, de mostanában olyan is előfordul, hogy X kilométer után újra tapasztalható (pl. 10-20 km után), de olyan is előfordul, hogy hetekig semmi. Tanácsot kérnék h mi lehet a gond.

Szeva OLEE87!

Na ezt kivetelesen tudom, ez uzemszeru,mert ilyenkor tisztitja magat a reszecskeszuro! Ilyenkor TILOS leallitani, mert ez a szemetlada gazolajja egeti ki a szurot, ha megszaggatod a folyamatot, akkor a maradek gazolaj egy resze megy a motorolajba vissza, a masik fele marad a szuroben, a leheto legroszabb combo... Szoval ez teljesen normalis...Hagyd, hogy befejezze, max 5 p. A nem normalis az, hogy ezt miert nem tudjak ugy megalkotni, hogy visszajelezzen a muszerfalon, hogy ez tortenik epp...Vagy a gepkonyvbe beleirni...Mindegy...Szoval ez nem gaz.

Mondjuk ha viszonylag gyakran jelentkezik, akkor lehetseges hogy kezd telitodni a szuro (tokeletesen nem megy neki se a kiegetes...) igy vagy vidd el es egesd ki TECH2-vel...vagy autopalya 4-es 120 khm egy darabon...az kikormolja.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Részecskeszűrőddel mi a probléma? Mert ha már jó idelye hibát jelez, akkor lehet, hogy most jött el az a pont, amikor teljesen telítődött, és emiatt lett erőtlen a motor.

Hat nem tudom...Mert ha jol emlexem a reszecskeszurovel kapcsolatos gond nem az hogy televan, hanem hogy valami senzor nem jelez vissza (jo erteket gondolom...Nem is tett "safe" uzemmodba...normalisan ment minden, meg az OLEE87 altal eszlelt kiegetes is mukodott...Meg akkor uresben is megfojtana a motort nem? Uresben meg uveghangig tudom porgetni, gond nelkul. Csak terheles alatt csinalja.

Esetleg...gazolajszuro lehet? Elotte tankoltam, majdnem ures tankal...1 L fogyasztott el meg hazaert...kb akkor erhetett oda az uj cucc...lehet koszos volt...csak en kiszedni meg a gazolajszurot se merem...De lehet ez lesz az mikor nekiallok, mert 1,5 hete jott ki a szervzbol sok penzert...azert havi 200k-t nem tudok beleonteni... :(

EGR szelep nem produkal ilyet esetleg meg?

Udv: Skot

Link to comment
Megosztás:

Ol

Szeva OLEE87!

Na ezt kivetelesen tudom, ez uzemszeru,mert ilyenkor tisztitja magat a reszecskeszuro! Ilyenkor TILOS leallitani, mert ez a szemetlada gazolajja egeti ki a szurot, ha megszaggatod a folyamatot, akkor a maradek gazolaj egy resze megy a motorolajba vissza, a masik fele marad a szuroben, a leheto legroszabb combo... Szoval ez teljesen normalis...A nem normalis az, hogy ezt miert nem tudjak ugy megalkotni, hogy visszajelezzen a muszerfalon, hogy ez tortenik epp...Vagy a gepkonyvbe beleirni...Mindegy...Szoval ez nem gaz.

Mondjuk ha viszonylag gyakran jelentkezik, akkor lehetseges hogy kezd telitodni a szuro (tokeletesen nem megy neki se a kiegetes...) igy vagy vidd el es egesd ki TECH2-vel...vagy autopalya 4-es 120 khm egy darabon...az kikormolja.

Nagyon szépen köszönöm a válaszodat!

Akkor az égett szag és a füst miatt se aggódjak?

Am teljesen igazad van...mutathatná valami, hogy éppen ez a folyamat zajlik.. Van, amikor csak akkor veszem észre, mikor a board computer 100as tempónál nem 5 litert mutat pillanatnyi fogyasztásnak...hanem 8 meg 10.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon szépen köszönöm a válaszodat!

Akkor az égett szag és a füst miatt se aggódjak?

Am teljesen igazad van...mutathatná valami, hogy éppen ez a folyamat zajlik.. Van, amikor csak akkor veszem észre, mikor a board computer 100as tempónál nem 5 litert mutat pillanatnyi fogyasztásnak...hanem 8 meg 10.

Jaja nekem, ezt az Opel Gombosban arultak el, csak tudjak mit beszelnek...De amugy utanna kulfoldi forumokon is olvasgattam es ott is irtak...Durvabb esetben (mikor mar nagyon eltomodott a reszecskeszuro) elmeletileg neha bevillog az izzotas visszajelzo lampa, igy jelzi, hogy eget...de azt csak vegso esetben (utolso kiserletek)...Ha akkor se tudja kiegetni, akkor jon a safe uzemmod...

Az egett szag meg a kiegetes miatt van, a miatt nem kell aggodni...Aggodni akkor kell ha gyakran probalkozik vele...Akkor ki kell pucoltatni a szurot...Tech2 kiegetes...de elotte hajkurazd meg sztem autopalyan.

Skot

Link to comment
Megosztás:

Jaja nekem, ezt az Opel Gombosban arultak el, csak tudjak mit beszelnek...De amugy utanna kulfoldi forumokon is olvasgattam es ott is irtak...Durvabb esetben (mikor mar nagyon eltomodott a reszecskeszuro) elmeletileg neha bevillog az izzotas visszajelzo lampa, igy jelzi, hogy eget...de azt csak vegso esetben (utolso kiserletek)...Ha akkor se tudja kiegetni, akkor jon a safe uzemmod...

Az egett szag meg a kiegetes miatt van, a miatt nem kell aggodni...Aggodni akkor kell ha gyakran probalkozik vele...Akkor ki kell pucoltatni a szurot...Tech2 kiegetes...de elotte hajkurazd meg sztem autopalyan.

Skot

Értem! Nagyon szépen köszönöm mégegyszer a segítséget :) Megnyomom neki akkor egy kicsit :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Uj vagyok errefele es egybol egy problemaval nyitnek...

1.9 CDTI Z19DTH Combi...

Edig imadtam szerettem, de most kezi kihuzni a gyufat...

3 hete elment minden elektromossag, fedelzeti eszkoz ami elektromos volt...Mind kiderult generator problema volt, az leolte az aksit, sztegett nehany vezetek...->szerviz...100k es ugy tunt minden rendbe jon.

Tegnap tettem vele egy nagyobacska turat (80km) nem volt semmi gond. Hazafele tankoltam egy ONV kuton,mert mar porzott a tank...Onnan meg 20 km haza, semmi gond. Az utolso utcaban kanyarodok 1-esben es lefullad,minden elojel nelkul.

Aztan meg leparkoltam meg 2x...

Ma reggel gondoltam autoval megyek, hatha csak ideglenes hulyules volt...De nem, meg kialltam 1x, meg eljutottam a sarokig meg 1x lefulladt...Mire visszaalltam a helyemre meg 2x. Uresben felveszi a fordulatot, lehet bogetni...Altalaban elso kuplungolasra el is indul, utanna random lefullad, pl 2-esbe valtasnal mikor engedem fel a kuplungot. Menteni se lehet, hiaba adok gazt, nem segit. Terhelesre lefullad...Szoval hasznalhatatlan...

Szoval nem ertem mi a gond. Tapasztalt mar valaki hasonlot? Mi lehet a gond? Az elektromos nagyhibanal ment szet valami? Vagy koszos uzemanyag? Esetleg mas?

- a koromszurom epp hibat jelez, de eddig nem zavarta a jarganyt

- a kinyomocsapagyam cserere erik

- a termosztatom cserere erik...

De mindharom hibam mar elotte is megvolt egy ideje...Hja, miota elszallt a chf nem tudok mindent azonnal javittatni... :(

Ja! Ha lefullad, akkor egybol nem indul ujra, hanem kulcs ki-be es ugy...de ugy meg beroffen azonnal...

Help pls!

Skot

1. A részecske szűrőt tech2-vel regeneráltasd.

2. Ha mégsem működik akkor szerintem injektor valamelyike de mindenképpen kémcsövezd be a résolajat mert csak akkor biztos a hiba megállapitása.

Dieseléknél a terheléskor való leállás majdnem biztos hogy porlasztó(injektor) hiba.Még egy kérdés,menet közben Pl.: előzésnél is le áll???mert akkor tuti injektor!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítsetek nekem légyszíves! Van egy ELM 327 obd olvasós ketyerém, de nem tudom szóra bírni! Több programot is próbáltam... Win7 van a gépemen. Beállításokkal elvben nincs gond (gondolok itt a portrz, stb). Írjátok meg milyen progival használjátok, és milyen oprendszerrel ha valaki használ ilyet. Köszönöm! Másik kérdésem, hogy küzdök én is egy ideje a dpf szűrőmmel. Különösebben nem beteg, csak utálom, hogy váratlanul kapcsol be, és akkor lehet menni még egy kört,vagy 10 percet... Pedig napi 60-160km-t tekerek vele amiból 20km tisztán lakottterületen kivüli főút, és hát megyek rendesen. Bár autópályázás ritka, szerintem ezidő alatt lenne ideje kiégni. A kérdésem , hogy valaki kirámolta-e már az autóból ezt a hibaforrást? Érdekelne a menete autó viselkedése, és az emissziós értékek változása! Nah meg kivel és mennyiért csináltatta! Gondolom páran még kiváncsiak erre! Sorry a majdani lassú reagálásokért, de csak telefonos netem van! Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Okulasnak leirom, megvan a problema, szerencsere semmi komoly.

Talaltam egy szakit a 15. keruletben, aki hirdette, hogy egr szelepet is tisztit...ELmentem hozza...Kozben cirka 12x allt le csak az auto...tekintve, hogy az egesz ut 8 km, eleg durva.

Na a szaki jo fej, bar az EGR szelep tisztitas igaz, de nem maguskeppen, csak beaztatja a mechanikus reszeket tisztito folyadekba, de nem szedi szet meg hasonlok. Meg telefonba beszeltunk arrol, hogy "lefalazza" a szenzort esetleg. ez regebbi konstrukcioknal mukodik. Viszont az ujjabb konstrukcioju CDTI-knel mar nem, itt nem egy sima szeleprol van szo, hanem egy un kombinalt EGR szeleprol...Ez mar kihatassal van az alapjaratra is, szabalyozza azt is...Ugy ertem ennek a jeleit figyeli az elektronika, igen sok dologra kihat.

Mindegy, lekapta, megtisztitotta, 3k volt az egesz...de nem ez volt a hiba!

Uzemanyagszuro...OMV Szentendrei kut...Mocskos gazolaj...Ugy beleallt a szurobe...hogy alig tudta atengedni a gazolajat...Nem draga mulatsag, ossz vissz cserevel, EGR pucolassal megaltunk 13k-ban...Csak ajanlani tudom a szakit, mert kozben az egesz autot atnezte, le volt torve a kipufogomrol egy ful amit nem is tudtam, gratisz megheggesztette mert zavarta...Ritka mar az ilyen ember sztem.

Javaslat...Ha ilyen hibat tapasztaltok,mielott nekimentek az adagolonak, vagy a porlaszto csucsoknak, elotte uzemanyagszuro ellenorzes. 50k km-enkent pucoltassatok ki a nyuves EGR-t...:)

Udv: Skot

u.i.:

astrabandic18xe Melyik progikat probaltad? Nekem is van par...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Először is gratula az új dizájnhoz, nagyon jó lett!

2.2 Direct ismét jelentkezik! :) A következő van nálam: gyorsításkor (csak terheléskor) kb 3000-4000 fordulat között egy nagy rántás, pár másodperc múlva kigyullad a villáskulcs a műszerfalon.

Először azt hittem váltó, de később érzékeltem, hgy nem váltáskor van a jelenség. Van amikor észrevehető rántás nincs is, csak kigyullad a villáskulcs. Azért váltóolajat cseréltem. Gyertyákat cseréltük, időszerű volt. Beraktunk próba nyomásmérőt, avval is ránt. Próba nyomásszabályozóval is ránt (amúgy az tavaly cserélve lett visszahívásban). UKSlayer tippje vezérműtengely jeladó volt még, de az csak gyorsításkor jelentkezik? Trafót is kizártuk. Van valakinek tippje? Nagynyomású szivattyúm is tavaly lett cserélve, most már Continental, nem SIemens. Szerelőm szerint lehet még AC pumpa is.

Van valakinek tippje?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Van egy 2006 os Vectram 1.9 CDTI 120 LE az a problemam hogy amikor a motor kicsit hosszabb ideig all utana nehezen indul be. De ha utana leallitom azonnal indul. Mindig csak az elso inditassal van gond. Ha azonnal leallitom es ujra beinditom akkor is azonnal indul. Tud esetleg valaki segiteni nekem.

Koszonom.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.