Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Optikai tuning


uhuhu

Recommended Posts

Nos akkor egy kicsit a kepektol elszakado dologgal kezdenek.

Megfordult a fejmeben mar tobbszor is, hogy az auto sulyanak csokkantese(novelese) milyen jelentos valtozasokat idez elo annak menet-teljesitmenyeben. (gyorsulas/fektav/stabilitas stb). Emiatt azon torom az fejemet hogy egy-egy elemet a megszokott "vaslemez" helyett carbonnal kellene helyettesiteni.

- Tudtok-e barmilyen akar angol vagy nemet cegrol aki gyart elemeket? (elso korben mondjuk geptetot)

- Van e tapasztalata barkinek a temeval kapcsolatban?

- Mas anyagokkal lehet e hasonlo jo eredmenyejket elerni? (kisebb suly, legalabb azonos merevseg, szakitoszilardsag)

koszi

Link to comment
Megosztás:

Nos akkor egy kicsit a kepektol elszakado dologgal kezdenek.

Megfordult a fejmeben mar tobbszor is, hogy az auto sulyanak csokkantese(novelese) milyen jelentos valtozasokat idez elo annak menet-teljesitmenyeben. (gyorsulas/fektav/stabilitas stb). Emiatt azon torom az fejemet hogy egy-egy elemet a megszokott "vaslemez" helyett carbonnal kellene helyettesiteni.

- Tudtok-e barmilyen akar angol vagy nemet cegrol aki gyart elemeket? (elso korben mondjuk geptetot)

- Van e tapasztalata barkinek a temeval kapcsolatban?

- Mas anyagokkal lehet e hasonlo jo eredmenyejket elerni? (kisebb suly, legalabb azonos merevseg, szakitoszilardsag)

koszi

Hát itt van egyből Futó Úr üvegszálas gépteteje.

Kb. fele súly (-10kg), jobb szilárdság.

Viszont kb. 3-4szeres ár, bonyolultabb elemeknél meg szerintem mégtöbb... :D :)

Link to comment
Megosztás:

Jah, géptetőt itt láthatod:

gep.jpg

Ez alig 10kg (gyári 18kg). Pedig van benne acélcső merevítés is.

Pl. sárvédőelemet nem érdemes másból, mert a gyári nagyon könnyű

lemezből van, üvegszálból nehezebb lenne. :)

Ajtókon lehet még könnyíteni, ha kikerül belőle az acélcső merevítés.

Illetve a belső térből a kárpitok, hangszigetelők, egyéb hulladékok -majdnem 100kg :D

Link to comment
Megosztás:

Ez alig 10kg (gyári 18kg). Pedig van benne acélcső merevítés is.

Pl. sárvédőelemet nem érdemes másból, mert a gyári nagyon könnyű

lemezből van, üvegszálból nehezebb lenne. :)

Ajtókon lehet még könnyíteni, ha kikerül belőle az acélcső merevítés.

Illetve a belső térből a kárpitok, hangszigetelők, egyéb hulladékok -majdnem 100kg ;)

Ok na akkor maradjunk az utca realitasoknal, meg kompromisszumoknal.

- van hifi meg hangszigeteles (lesz is :D ) vagyis a sulyt egyszerre novelni es csokkenteni is szeretnem.

- A gepteto rendben van. (mar csak egy arat kellene tudni)

- hatso ajto?

- karbon/spec muanyag lokosok?

Link to comment
Megosztás:

Ok na akkor maradjunk az utca realitasoknal, meg kompromisszumoknal.

- van hifi meg hangszigeteles (lesz is :) ) vagyis a sulyt egyszerre novelni es csokkenteni is szeretnem.

- A gepteto rendben van. (mar csak egy arat kellene tudni)

- hatso ajto?

- karbon/spec muanyag lokosok?

Sok súlyt így nem tudsz levenni. Gyári lökösök könnyűek, azok helyére bármit raksz, nem lesz

igazán könnyebb. Hátsó ajtóból az ablaktörlőt tudod kivenni, az asszem -6kg. :D

Egy üvegszálas tető 40 körül indul, de abban még nincsenek ki-beömlők, és nincs fényezve.

Ami az enyémen van, kb. 75-80, fényezéssel.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nincs az több 3-nál. ;)

Én amúgy a sok kicsi sokra megy elvet követem. Sokat kell nézegetni az autót és meglesznek a felesleges dolgok. :rolleyes:

Hát pl. a zene az fél másodperc.

Pláne a bitumenlapos, csöves erősítős verzió. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Nos akkor egy kicsit a kepektol elszakado dologgal kezdenek.

Megfordult a fejmeben mar tobbszor is, hogy az auto sulyanak csokkantese(novelese) milyen jelentos valtozasokat idez elo annak menet-teljesitmenyeben. (gyorsulas/fektav/stabilitas stb). Emiatt azon torom az fejemet hogy egy-egy elemet a megszokott "vaslemez" helyett carbonnal kellene helyettesiteni.

- Tudtok-e barmilyen akar angol vagy nemet cegrol aki gyart elemeket? (elso korben mondjuk geptetot)

- Van e tapasztalata barkinek a temeval kapcsolatban?

- Mas anyagokkal lehet e hasonlo jo eredmenyejket elerni? (kisebb suly, legalabb azonos merevseg, szakitoszilardsag)

koszi

Cartárs!

Én ugyan igenkevés irodalmat forgattam korábban ezekről, de tavaly nyáron a nagy racsingok közepette 1ik nap nekiálltam számolgatni a kg pro LE arányt és arra a következtetésre jutottam, hogy sokmindent ki lehet hekkelni.

Így is lett és 1 röpke vasárnap alatt majdnem mindent kiszedtem mit lehet.

Egy gáz van vele, hogy a stabilitása és a kocsi viselkedése igen megváltozott tőle és állhattam neki tesztelni mindent újra. Hátulról kijöttek a műanyagok (pár kiló) kijött a hátsó ablaktörlő szerkezet, motor (ez köbö 6-7kg) kijött a pótkerék, mélyláda, erősítő, kalaptartó, hátsó üléssor, kárpitok (ez sztem min 40kg). Akkor nem tankoltam 1 7ig és nyertem újabb 30-40kg-t, így 10L benyákkal jártam. Elöl már nehezebb dolgom volt, mert pölö az acélcsőveket - amit Gabis is említett - nem akartamkivenni így kijöttek a műanyagok, kárpitok... Ezenkivül ablakmosó folyadék is minimum szintre esett ez minusz 2-3 kiló... meg esetenként mocitető minnusz ami ugye 20kg körül mozog... No így nyertem 100+ kg-ot és annyi hátránya volt mindösszesen h karakterisztikájat megváltozott - néhaseggét dobálta- no meg annyi, hogy sokszor nem autónak nézték :blink:

Viszont ment mint a majon az 100, csak otópályán 140től nem lehetett beszélgetni, 180tól meg tartós halláskárosodás, mert az 50es renccert senki nem halkította :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Skacok ! 1 kérdés...

Szerváltam a combira 1 hátsó légterelőt...

Azt mondták ragasszam fel... :rolleyes:

De mivel ? gondolom nem kétoldali ragaccsal... ;)

Vagy esetleg csavarozzam ?

:D :blink:

Hi!

A szer neve: Sikaflex (szélvédőragasztó). Ez 1 fekete trutymó, olyan tubusban, mint a sziloplaszt, úgy is kell használni. Bár nekem ezzel 1ütt csavarozva is vannak az elemek, kivéve a szemöldök. Szerintem pölö 1 hátsó szárnyat nem lehet CSAK ragasztással felszerelni. A gyári cuccok is csavarozva vannak+ragacs mint megerősítés&szigetelés.

Peace

Link to comment
Megosztás:

Hi!

A szer neve: Sikaflex (szélvédőragasztó). Ez 1 fekete trutymó, olyan tubusban, mint a sziloplaszt, úgy is kell használni. Bár nekem ezzel 1ütt csavarozva is vannak az elemek, kivéve a szemöldök. Szerintem pölö 1 hátsó szárnyat nem lehet CSAK ragasztással felszerelni. A gyári cuccok is csavarozva vannak+ragacs mint megerősítés&szigetelés.

Peace

Ha azzal be van kenve az már a fényzésről csak flex-el jön le :rolleyes: :blink: ;)

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nincs az több 3-nál. ;)

Én amúgy a sok kicsi sokra megy elvet követem. Sokat kell nézegetni az autót és meglesznek a felesleges dolgok. :rolleyes:

Dede! :blink: Minden sallangjával együtt mértem, volt az 6kg. ;)

Amúgy én is aprólékosan kilónként megyek rá arra, hogy megközelítsük a kategória alsó súlyhatárt,

de elég nehéz a dolgom már. ;) Most 3 hetem ment arra, hogy az összes kábelköteget újracsináltam,

kihagyva belőle a felesleges dolgokat, és már benne vannak a racsingos kábelek is (eléggé át lett

alakítva az elektromos rendszer). Ez kb. 8-10kg mínuszt jelent. :D Két szatyornyi kábel és csatlakozó

maradt utána. ;)

Link to comment
Megosztás:

Dede! :blink: Minden sallangjával együtt mértem, volt az 6kg. ;)

Amúgy én is aprólékosan kilónként megyek rá arra, hogy megközelítsük a kategória alsó súlyhatárt,

de elég nehéz a dolgom már. ;) Most 3 hetem ment arra, hogy az összes kábelköteget újracsináltam,

kihagyva belőle a felesleges dolgokat, és már benne vannak a racsingos kábelek is (eléggé át lett

alakítva az elektromos rendszer). Ez kb. 8-10kg mínuszt jelent. :D Két szatyornyi kábel és csatlakozó

maradt utána. ;)

Pedig én anno megmértem. :rolleyes: Kár hogy már nincs meg, megtenném megint. Amúgy én is motorral lapáttal csavarokkal együtt mértem. Na mind1 ha több az is jó. ;)

Vezetékeket nekem is rendbe kellene tennem/tetetnem mert egy csomó felesleg megy keresztül az egész autón. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.