Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Jah, alig két hete még leégett a karom Kunmadarason, jövő héten meg fel kell rakatni a téligumit ha ez így megy tovább. Itt Veszprémben jelen pillanatban 7.6°C van, de éjjel lement 6 körülre...

Ma, unatkozó gumisoknál centíroztattam a téli kerekeket - azt hitték, fel is akarom szereltetni. Ehehe. Majd én fölrakom akkor, amikor tömött sorok állnak a gumisnál. Remélem még közel sincs a tél!

Nekem van a hűtő elé műanyag terelőlemezem, amit jó ha télen elérekok a hűtőnek. Nem látszik kívülről, egy 8 cm-es csík az egész. Tényleg ér valamit szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Debrecenben szervós astrákba 140-ért rakják, komplett, mindennel együtt, garanciával. Szervó nélküliekbe 210, de ekkor kap szervót is a gép, minden sallangjával együtt.

Összegeket nem tudok, de enyémben Diavia kondi van, kormányszervó nélkül, még 0 km-es korában beépítve. A motor erejéből jelentősen elvesz ám! C14NZ-be rakni meggondolandó szerintem.

Ne felejtsük el, hogy ősszel párátlanítás miatt is használható... fontosabb mint a fűtés ilyenkor.

Link to comment
Megosztás:

Vkinek van arról tudomása,hogy F Astrában képes elromolni a belső keringetés?Mert mostanában olyan érzésem van mintha semmi hatása se lenne.

Lehet, hogy a vákuumvezetéke van lecsúszva egyik vagy másik oldalon. Esetleg kilyukadva.

Motortér felől a fékrásegítő vákuumcsövére csatlakozik. (valahogy a pollenszűrő felől jön ki) Másik fele a középkonzol mögött van, de onnan azért csak nem csúszik le. Kapcsoló bekattan ugye? Esetleg, ha az anyósülés felől bekukkantasz a műszerfal alá, akkor is megláthatod a vezetéket. Egy elég rugalmas gumicsőről van szó.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy a vákuumvezetéke van lecsúszva egyik vagy másik oldalon. Esetleg kilyukadva.

Motortér felől a fékrásegítő vákuumcsövére csatlakozik. (valahogy a pollenszűrő felől jön ki) Másik fele a középkonzol mögött van, de onnan azért csak nem csúszik le. Kapcsoló bekattan ugye? Esetleg, ha az anyósülés felől bekukkantasz a műszerfal alá, akkor is megláthatod a vezetéket. Egy elég rugalmas gumicsőről van szó.

Köszi az infókat!Megnézem ezeket szépen sorban.A kapcsoló rendjén bekattan, világít.Szétszedve nem volt már jó ideje a középkonzol.

Link to comment
Megosztás:

Na nálam nem kattan. Mondjuk szét volt szedve párszor, csak arra az izére nem emlékszem aminek tuti benne kéne lennie.

Mit is kell keresnem? Valami kis réz gyűrű, vagy mi...

Egy Kb. 5mm átmérőjü réz korong kis tengelycsonkal mindkét oldalán. (Kb. 1mm átmérő, és 1,5 mm hossz)

Ez reteszeli a gombot egy rugó segítségével.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Én most vettem egy 92-es F astrát.

A fűtéssel van gondom, nem nagyon nyom meleget csak langyosat.

A szerelő szerint vagy a radiátor vízköves, vagy a rendszer egésze.

A radiátor szétszedése elég nagy meló, alternatíva a trisó a hűtőbe, aztán hűtővíz csere.

Egyéb ötletetek van mi lehet még a langyos fűtés okozója?

üdv.

Attila

Link to comment
Megosztás:

A fűtés hatékonysága motortípustól is függ.Például a haverom c14nz-je pár perc után úgy nyomja a meleget,mint az állat,ezzel szemben a c16Se csak jóval később hajlandó fűteni,és korántsem olyan intenzíven.(a fűtőradiátornak ehhez nincs köze,mert a radiátor cserémet megelőzően-és utána sem volt változás)A c14nz hamarabb melegszik,és valamivel nagyobb hőfokon is üzemel.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat.

A fűtési levegőt záró/nyitó csappantyúra is ránéznék... de először is meg kéne nézni kézzel,

menyire melegszik a fűtőradiátor.

Ez hol van?

Termosztátot is érdemes megvizslatni,nem-e az rossz!Hőfokmutató mit mutat üzem közben?

Kb 92fok körül kell lennie!

A hőfok 90 fok üzemmelegen, amit jó pár kilóméter után ér el. De azért megnézem majd 90 fok előtt meleg e a vízcső a hűtőnél, hogy jó e a termosztát.

Nekem 1,8 benzin+gáz üzemem van. Sztem C16-os.

Hogy lehet levízkőteleníteni a radiátort?

Ami gond lehet nálam, öntöttünk hűtőtömítő port a kiegyenlítőbe, mert folyt a hűtő kicsit. Mármost, ha elkezdek vízkőteleníteni és leengedni a vizet félek, hogy tönkre megy az egész hűtője ha levegőt kap.

Egyébként soha sem volt még opelem, ez az első. Megvettem 400.000 Ft ért (235000 km-el), de már költöttem rá 257.000 Ft-ot pár hét alatt. De egyszer már csak rendben lesz. :lol:

üdv.

Attila

Link to comment
Megosztás:

...Ami gond lehet nálam, öntöttünk hűtőtömítő port a kiegyenlítőbe, mert folyt a hűtő kicsit. Mármost, ha elkezdek vízkőteleníteni és leengedni a vizet félek, hogy tönkre megy az egész hűtője ha levegőt kap.

Egyébként soha sem volt még opelem, ez az első. Megvettem 400.000 Ft ért (235000 km-el), de már költöttem rá 257.000 Ft-ot pár hét alatt. De egyszer már csak rendben lesz. :lol:

üdv.

Attila

Jáj. A hűtőtömítő por is olyan, mint a kipufogótömítő szalag... Megoldás a következő hétre, nem tovább. Ha ereszt a hűtő, akkor javíttatás, vagy inkább csere. Valóban fáj megvenni, de utána nem lesz vele gondod többet.

Nem az Opel márkával van a baj... lehet, hogy kicsit rosszabb állapotút fogtál ki, mint aminek látszott...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat.

A fűtési levegőt záró/nyitó csappantyúra is ránéznék... de először is meg kéne nézni kézzel,

menyire melegszik a fűtőradiátor.

Ez hol van?

Termosztátot is érdemes megvizslatni,nem-e az rossz!Hőfokmutató mit mutat üzem közben?

Kb 92fok körül kell lennie!

A hőfok 90 fok üzemmelegen, amit jó pár kilóméter után ér el. De azért megnézem majd 90 fok előtt meleg e a vízcső a hűtőnél, hogy jó e a termosztát.

Nekem 1,8 benzin+gáz üzemem van. Sztem C16-os.

Hogy lehet levízkőteleníteni a radiátort?

Ami gond lehet nálam, öntöttünk hűtőtömítő port a kiegyenlítőbe, mert folyt a hűtő kicsit. Mármost, ha elkezdek vízkőteleníteni és leengedni a vizet félek, hogy tönkre megy az egész hűtője ha levegőt kap.

Egyébként soha sem volt még opelem, ez az első. Megvettem 400.000 Ft ért (235000 km-el), de már költöttem rá 257.000 Ft-ot pár hét alatt. De egyszer már csak rendben lesz. :lol:

üdv.

Attila

Na igen a hűtőtömítőknek ez a hátrányuk. Ha vízkőtelenítessz akkor nagy valószínűséggel kimosod belőle a tömítöt is.

Link to comment
Megosztás:

Jáj. A hűtőtömítő por is olyan, mint a kipufogótömítő szalag... Megoldás a következő hétre, nem tovább. Ha ereszt a hűtő, akkor javíttatás, vagy inkább csere. Valóban fáj megvenni, de utána nem lesz vele gondod többet.

Nem az Opel márkával van a baj... lehet, hogy kicsit rosszabb állapotút fogtál ki, mint aminek látszott...

a kocsi kollégámé volt, karban volt tartva, de mostanában sorra jönnek ki gondok, kerékcsapágy, lambda szonda, tömítések, szilentek, lengéscsillapító, kipufogó stb...

szóval sokat tettek ők is bele, csak hát már öreg szegényke.

Link to comment
Megosztás:

"A fűtési levegőt záró/nyitó csappantyúra is ránéznék... de először is meg kéne nézni kézzel,

menyire melegszik a fűtőradiátor.

Ez hol van?"

Úgy működik a fűtés,hogyha elfordítod a fűtéskapcsolót,a bejövő levegőt egy terelő lemezzel ráengeded a fűtőradiátorra,és utána jön az utastérbe.Ezt a lemezt bowden mozgatja,de lehet hogy kiakadt a kapcsolónál.Az anyósülés lábterében bal oldalt alul a fűtésboxon van egy kis kar ,amire bowden csatlakozik.Ennek mozognia kell,ha elfordítod a fűtéskapcsolót.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.