Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Mármint a kis klíma gomb nem világít a légkeringető gomb mellett,amin a hópihe van?

Tehát akkor van bekapcsolva amikor kevesebb látszik ki a gombból a műszerfalon?

Az alapjáraton állóhelyzetben nem lehet észrevenni valamit ha kapcsolgatom?

Eddig csak menet közben próbálgattam napközben és nem igazán vettem észre,hogy világítana a lámpája akárhogy nyomogattam a gombot,a kocsin sem vettem észre változást viszont a hideget is ugyanúgy fújt ha akár melyik állásban volt.Bár ez a nem túl meleg kinti hőmérsékletnek is betudható,hogy nincs különbség.30fokban már észrevettem volna,hogy hányas a cipő. :blush:

A lábamra abszolút nem fúj a fűtés meleget,azon sem csodálkoznék,ha a klíma is meg lenne valahogy buherálva.

Hú de nem bírom már kivárni,hogy kedden ránézzen a szerelő végre és elkezdjük normális állapotba hozni az autót.

A hópihe jelzés állandóan világít. Az alatta lévő sárga csík világít, ha be van kapcsolva. :D Nálam megérezni, ha alapjáraton bekapcsolom, persze ha nagyon odafigyelsz. Bekapcsolom és pár másodperc múlva megtorpan egy nagyon picit a motor és jobban rázza a kasztnit. Ez persze nálam van. :lol:

Amúgy még úgy tesztelheted hogy jó-e a klíma, hogy beindítod, kinyitod a motorháztetőt, bekapcsolod a klímát és el kell indulniuk a hűtőventilátoroknak. :) Ha nem indul el, akkor a legesélyesebb, hogy nincs benne gáz, vagy rossz a klíma. :D

Link to comment
Megosztás:

Nálam a hópihe világít mindig halványan és ha bekapcsolom a klímát akkor egy kicsit erősebben kezd világítani de nincs csík alatta.Én is az alapjáratról vettem észre mert tényleg megtorpan egy pillanatra és egy minimálisat esik a fordulat aztán helyreáll.Jó a klíma ahogy nézem csak nem tudtam eldönteni,hogy mikor van bekapcsolva.

Szerintem a fogyasztással sincsen baj csak a lenullázható kilóméter óra néha megakad pár kilóméterre ami azt eredményezi,hogy a ma ténylegesen megtett 37km amit biztosan figyeltem a fix órán,a lenullázhatón csak 18 volt.Szóval majd a km órát is szét kell szedni.

Link to comment
Megosztás:

Nálam a hópihe világít mindig halványan és ha bekapcsolom a klímát akkor egy kicsit erősebben kezd világítani de nincs csík alatta.Én is az alapjáratról vettem észre mert tényleg megtorpan egy pillanatra és egy minimálisat esik a fordulat aztán helyreáll.Jó a klíma ahogy nézem csak nem tudtam eldönteni,hogy mikor van bekapcsolva.

Szerintem a fogyasztással sincsen baj csak a lenullázható kilóméter óra néha megakad pár kilóméterre ami azt eredményezi,hogy a ma ténylegesen megtett 37km amit biztosan figyeltem a fix órán,a lenullázhatón csak 18 volt.Szóval majd a km órát is szét kell szedni.

Akkor nem tudom milyen gomb lehet az. :blush: Nekem ott látszik a képen, hogy ott van alatta a sárga csík, ami világít ha bekapcsolod. :) Lehet érdemes lenne kiszedned a műszeregységet, aztán annyira lebontani róla a dolgokat, hogy egy WD40 csövével beférj és megolajozd a számlálót. Amúgy napi számláló a "hivatalos" neve. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hehe-hehe. Mi kocsit cseréltünk? :lol:

Neki megjött az esze :D :)

Tényleg megint egy hülye kérdés!

A klima akkor is üzemel ha nem hidegre van állítva a hőmérséklet hanem melegre?Mármint,hogy igénybe veszi úgy is az autót?Beleszól a fogyasztásba?

Tudtommal a klímakompresszorban van egy elektromos kuplung, ami a klíma kikapcsolt állapotában leválasztja a kompresszort a hajtásról, így elvileg kikapcsolt állapotban nem szabadna plusz fogyasztást okoznia. Legalábbis én így tudom :blush:

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Hi mindenki. Nem nagyon volt időm végig nézni a hozzászólásokat, hogy kiszűrjem a választ a kérdésemre

ami ez lenne.: Eddig nagyszerűen működött nálam a a levegőkeringető kapcsoló által nyújtotta élvezet. de mostanában elég gatya a "rendszer", ugyanis hiába van belső keringetésre kapcsolva, ugyanúgy jön be az előttem haladó által kibocsájtott büdös kipufogógáz, és nem is kell közel mennem hozzá. mintha a külső keringetésre kapcsoltam volna. ráadásul a kapcsoló gomb is eléggé nehezen jár, mintha "szorulna" kicsit. És a sziszegés sem olyan már mint régen. Sőt pár másodperces késéssel sziszeg. A másik meg ami érdekes, hogy ha belső keringetésre kapcsolom, és menet közben rálépek a gázra, és jól kipörgetem, akkor a váltásnál szisszen egyet. Tiszta "TURBÓ". Eddig nem csinálta.

Erre varrjon nekem valaki Gombot. Megköszönném:D

Link to comment
Megosztás:

Hi mindenki. Nem nagyon volt időm végig nézni a hozzászólásokat, hogy kiszűrjem a választ a kérdésemre

ami ez lenne.: Eddig nagyszerűen működött nálam a a levegőkeringető kapcsoló által nyújtotta élvezet. de mostanában elég gatya a "rendszer", ugyanis hiába van belső keringetésre kapcsolva, ugyanúgy jön be az előttem haladó által kibocsájtott büdös kipufogógáz, és nem is kell közel mennem hozzá. mintha a külső keringetésre kapcsoltam volna. ráadásul a kapcsoló gomb is eléggé nehezen jár, mintha "szorulna" kicsit. És a sziszegés sem olyan már mint régen. Sőt pár másodperces késéssel sziszeg. A másik meg ami érdekes, hogy ha belső keringetésre kapcsolom, és menet közben rálépek a gázra, és jól kipörgetem, akkor a váltásnál szisszen egyet. Tiszta "TURBÓ". Eddig nem csinálta.

Erre varrjon nekem valaki Gombot. Megköszönném:D

Csak 1 helyre. ;) :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Klíma a pirosban nagyon nem akar hűteni. Valami kicsike hideg mintha jönne, de lófütty. Tavaly még jég hideget nyomott mikor vettük. Lehetséges a hiba detektálása házilag? (minél egyszerűbben és minél kevesebb időráfordítással :lol: )

Télen a fűtésem sem volt az igazi, pedig a hőfokjelző szerint minden rendben. Lehet kapcsolat? Esetleg mikor szétborítottam a középkonzolt elcseszhettem valamit? ;)

Link to comment
Megosztás:

Klíma a pirosban nagyon nem akar hűteni. Valami kicsike hideg mintha jönne, de lófütty. Tavaly még jég hideget nyomott mikor vettük. Lehetséges a hiba detektálása házilag? (minél egyszerűbben és minél kevesebb időráfordítással :lol: )

Télen a fűtésem sem volt az igazi, pedig a hőfokjelző szerint minden rendben. Lehet kapcsolat? Esetleg mikor szétborítottam a középkonzolt elcseszhettem valamit? ;)

Mikor bekapcsolod, akkor nem hallasz érdekes sziszegést a középső fúvókák felől? Ha igen, akkor csak a gáz van kifogyóban.

Link to comment
Megosztás:

Tapizd meg a légkondi radiátort vagy csövét, és ha kellően hidegnek találod, akkor ott lehet gond valahol a szellőztetőben.

Ha viszont nem okoz fagyhalált a bőrsejtjeidnek a radiátor, akkor valszeg meglógott a klímából a gáz, ez pedig akár soktízezres

probléma is lehet... az már klímás szaki lesz.

Link to comment
Megosztás:

Tapizd meg a légkondi radiátort vagy csövét, és ha kellően hidegnek találod, akkor ott lehet gond valahol a szellőztetőben.

Ha viszont nem okoz fagyhalált a bőrsejtjeidnek a radiátor, akkor valszeg meglógott a klímából a gáz, ez pedig akár soktízezres

probléma is lehet... az már klímás szaki lesz.

Nekem háromezer forintért speckó festékes gázzal telenyomta a rendszert, majd klíma beindít és látszott, hogy hol ereszt. A végén már beindítani sem kellett. Kicserélte a tömítést és telenyomta gázzal. Ez 15 rugóba fájt nekem.

Amúgy, ha nincs benne már elég gáz, akkor be se indul a klíma, ergo a ventilátorok nem kezdenek el pörögni a bekapcsolástól. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt vettem ma észre, hogy nem megy a szellőző ventillátorom 1-es és 2-es fokozata, a 3-as 4-es működik. Ja és a klímám se működik rendesen. Ha a 2-es fokozatra állítva kapcsolom be, akkor bekapcsol a kompresszeor (de ugye nem fújja a levegőt), amint átteszem 3-as vagy 4-es fokozatra kikapcsol, bár a venti megy és fújja a levegőt. Eddig rendben működött az összes fokozat és a klíma is. 95-ös X16XEL astra. Van valakinek esetleg valami ötlete?

Köszönöm.

Bazso

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt vettem ma észre, hogy nem megy a szellőző ventillátorom 1-es és 2-es fokozata, a 3-as 4-es működik. Ja és a klímám se működik rendesen. Ha a 2-es fokozatra állítva kapcsolom be, akkor bekapcsol a kompresszeor (de ugye nem fújja a levegőt), amint átteszem 3-as vagy 4-es fokozatra kikapcsol, bár a venti megy és fújja a levegőt. Eddig rendben működött az összes fokozat és a klíma is. 95-ös X16XEL astra. Van valakinek esetleg valami ötlete?

Köszönöm.

Bazso

Ventilator elotetellenallas csere: Ha valamelyik ventilatorfokozat nem mukodik akkor az elotetellanallas a ludas, ugyanis ez szabalyozza a ventilator fokozatokat. Ket fele letezik, ez a leiras a regebbi fajtahoz van ! Az elotetellnallas cserehez nem kell szetszednunk semmit csak a muanyagburkolatot kell leszedni a szelvedo tovebol. Igy nez ki az uj ellanallas.

Egy csillagcsavar tartja a helyen az ellanallast. Berakjuk az ujat, lenyeges hogy az auto eleje fele eso a + masik a - (ha felcsereljuk szivni fog).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.