Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

........

...stb....stb. Erre találták ki.

Ez azért nem igazán így kellene lenni sztem Zotya! Vagy a kiékelés miatt gondolod hogy neki rendeltetésszerű a mutató vándorlása?

Mivel nekem is megáll szinte egy helyen a mutató. Sőt a venti sokat kapcsol ki be, még alapjáraton egy helyben járatva is bekapcsol! De a víz sohasem ment még 100 felé a mutatón, pedig próbálkoztam :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek, olyan gondom van, hogy nemrég vettem egy dízel Astrát, és már akkor gyanús volt, hogy a kiegyenlítő tartály sapkájának az egyik szelepe ki van ékelve egy kis réz drótdarabbal, hogy mindig nyitva maradjon az a szelep(valaki belerakta, de hogy miért????). Nyáron a jó nagy melegben néztem is, hogy gőzölög az elején a verda, jött is rám egyből a szívbaj, hogy nem kapcsol be a ventilátor, és ráhúztam teljesen a fűtést(élmény volt) A víz csak akkor fogyott akkor belőle, amikor ott gőzölgött, de nem jelentősen, szinte semmit.

Na most viszont, hogy nemrég kiszedtem azt a drótdarabot a sapka egyik szelepéből, elkezdett elég rendesen fogyni a víz a hűtőből, hallatszik, hogy amikor leveszem a sapkát, akkor szuszog egy jó nagyot, mert nyomás van a rendszerben ugye, a rézdrótos megoldásnál ilyen nem volt. Még egy észrevétel, hogy a hőfokmérő összevissza mutat, mintha a termosztát nem tartaná a hőfokot(pedig kicseréltem egy teljesen újra, evvel is, meg a régi termosztáttal is ugyanazt csinálja) Hol középen áll a mutató, hol a negyedénél, de még két egyforma helyen nem állt soha. Előző autómnál(Ford dízel) beállt egy helyre a mutató, és hegyre fel, le, mindig ugyanazt mutatta....

Sztem ki kéne cserélni a hűtőt, meg a szivárgó vízcsöveket, de egyébként gyanús, hogy hengerfej, vagy jobbik esetben csak hengerfejtömítés-probléma okozza, beledolgozik a vízbe, és emiatt túl nagy a nyomás.

A vezérlést, olajat, szűrőket ugye már cserélted?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat.

Nem hinném, hogy hengerfejes lenne, a csövek nem kemények, füst nem jön semmi a kipufogóból(katalizátor nincs rajta), meg gázadásnál nem bugyog a tartályban a víz. És elég lassan melegszik fel a hűtővíz. Találkoztam már hengerfejtömítéses dízellel(Fiat tipo :)) na az aztán...

Valami honlapon az előbb a guglival találtam egy olyat, valami hűtőjavításos oldal, hogy ahol folyik a víz, ott szív is levegőt, ergo lelevegősödik, és ezért mászkál összevissza a mutató. Rendszeresen ugyanazon az útszakaszon járok, ez egy elég hosszú egyenes út, és hol a negyedénél van a mutató, hol a felénél, összevissza. Már tettem rá egy kézi ventilátorkapcsolót is, biztos ami biztos. Megyek kiszedem a hűtőt, már csináltam pár ilyet, aztán lefeszegetem az oldalát, a hűtősök is ezt csinálják, aztán visszahajlítgatom. Mintha ott folyna...olyan lesz mint a gyári :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek, olyan gondom van, hogy nemrég vettem egy dízel Astrát, és már akkor gyanús volt, hogy a kiegyenlítő tartály sapkájának az egyik szelepe ki van ékelve egy kis réz drótdarabbal, hogy mindig nyitva maradjon az a szelep(valaki belerakta, de hogy miért????). Nyáron a jó nagy melegben néztem is, hogy gőzölög az elején a verda, jött is rám egyből a szívbaj, hogy nem kapcsol be a ventilátor, és ráhúztam teljesen a fűtést(élmény volt) A víz csak akkor fogyott akkor belőle, amikor ott gőzölgött, de nem jelentősen, szinte semmit.

Na most viszont, hogy nemrég kiszedtem azt a drótdarabot a sapka egyik szelepéből, elkezdett elég rendesen fogyni a víz a hűtőből, hallatszik, hogy amikor leveszem a sapkát, akkor szuszog egy jó nagyot, mert nyomás van a rendszerben ugye, a rézdrótos megoldásnál ilyen nem volt. Még egy észrevétel, hogy a hőfokmérő összevissza mutat, mintha a termosztát nem tartaná a hőfokot(pedig kicseréltem egy teljesen újra, evvel is, meg a régi termosztáttal is ugyanazt csinálja) Hol középen áll a mutató, hol a negyedénél, de még két egyforma helyen nem állt soha. Előző autómnál(Ford dízel) beállt egy helyre a mutató, és hegyre fel, le, mindig ugyanazt mutatta....

Gondoltam hengerfej probléma lehet, de fehér füst nincs, a szelepfedél sapkája nem habos, a kiegyenlítőbe nem buborékol...

Álló helyzetben nem fogy belőle a víz.

Már gondolkodtam, hogy felhívom a mókust akitől vettem az autót, hogy megkérdezem tőle mi a bánatnak tette bele valaki azt a rézdarabot a kiegyenlítő sapkájába, de eszembe jutott, amikor kérdeztem tőle, hogy mikor cseréltek az autón vezérműszíjat, nem tudta megmondani, mert lövése nincs, mi lehet az.

Ja, és szereztem egy másik kiegyenlítő sapkát, ugyanaz a kettő, teljesen egyforma. Ugyanazt is produkálja.

Amit még észrevettem, hogy kezd szétnyílni a hűtő a pereménél, és néhány gumicsőnél a bilincseknél látszik, hogy ott folyt belőle az anyag(édes, meg lett nyalva, ezért van az embernek nyelve ugye :) ) (még jó, hogy nem lát senki, hogy munka után hazajövet opel astra motorteret nyalogatok, mert valószínű a vigyorgóban kötnék ki)

No ha lenne valakinek valami ötlete, akkor boldog lennék, köszi!

Szia!

Nem valószínű, hogy hengerfej probléma lenne (legalább is az alapján, amit írtál). A gond csupán annyi, hogy valahol (Te már írtad is hogy hol) tömítetlen a hűtőrendszer. Mivel, ha jó a sapka, akkor nyomás van a rendszerben (feltételezzük, hogy természetes nagyságú), ami igyekszik a tömítetlenségeken kitessékelni a hűtőfolyadékot. Ezért fogyott ilyenkor gyorsan. Na most egy hirtelen "ötlettől" vezérelve korábban úgy gondolták, hogy ha nincs nyomás, akkor nem fog fogyni (jelentősen) a fagyálló. Ezért ékelték ki a sapkában a szelepet. De ennek az lett a következménye, hogy nyomás nélkül gőzbuborékok keletkeznek a hűtőrendszerben. Valószínűleg ezért "bolondult" meg a mutatód.

Meg kell csinálni vagy kicserélni a hűtőt, új sapi és valószínűleg jó lesz a gép. Utána mindenképpen méress nyomást a kiegyenlítőtartályban, mert ha még is hengerfejes lenne és azért kezdett szétnyílni a hőcserélő, akkor ne nyomja már szét az új hűtőt is!

Szerk: Nincs kipufogógáz szaga a kiegyenlítőtartálynak?

Link to comment
Megosztás:

Ez azért nem igazán így kellene lenni sztem Zotya! Vagy a kiékelés miatt gondolod hogy neki rendeltetésszerű a mutató vándorlása?

Mivel nekem is megáll szinte egy helyen a mutató. Sőt a venti sokat kapcsol ki be, még alapjáraton egy helyben járatva is bekapcsol! De a víz sohasem ment még 100 felé a mutatón, pedig próbálkoztam :)

Hát azért ha jól megnézed, nincs odaszögezve a mutató egy adott értékhez. Ha hűtti a menetszél akkor lejjebb megy, ha megállsz, akkor meg ugye melegszik. Mondjuk Ő könnyen cserél termosztátot, ha gyanús. :D

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem valószínű, hogy hengerfej probléma lenne (legalább is az alapján, amit írtál). A gond csupán annyi, hogy valahol (Te már írtad is hogy hol) tömítetlen a hűtőrendszer. Mivel, ha jó a sapka, akkor nyomás van a rendszerben (feltételezzük, hogy természetes nagyságú), ami igyekszik a tömítetlenségeken kitessékelni a hűtőfolyadékot. Ezért fogyott ilyenkor gyorsan. Na most egy hirtelen "ötlettől" vezérelve korábban úgy gondolták, hogy ha nincs nyomás, akkor nem fog fogyni (jelentősen) a fagyálló. Ezért ékelték ki a sapkában a szelepet. De ennek az lett a következménye, hogy nyomás nélkül gőzbuborékok keletkeznek a hűtőrendszerben. Valószínűleg ezért "bolondult" meg a mutatód.

Meg kell csinálni vagy kicserélni a hűtőt, új sapi és valószínűleg jó lesz a gép. Utána mindenképpen méress nyomást a kiegyenlítőtartályban, mert ha még is hengerfejes lenne és azért kezdett szétnyílni a hőcserélő, akkor ne nyomja már szét az új hűtőt is!

Szerk: Nincs kipufogógáz szaga a kiegyenlítőtartálynak?

Helo,

Köszi a tippeket. Nem, nincs kipufogószaga, épp most szenvedek a hűtővel, alapszabály, hogy öreg autónak nem szabad kimosni a hűtőjét, mert orrán száján folyni fog...:)

Nem volt szétnyomódva a hűtője, csak valaki már ragasztotta ezt kétkomponensű ragasztóval, és meg szétszedtem, aztán tessék, most már vehetek tényleg egy új hűtőt...azért előtte még megpróbálom sziloplaszttal összeragasztani a műanyagot, a hűtővel. Holnap reggelre csak megszárad.

Aztán nem tudom mennyire bírja a sziloplaszt a fagyállót. Kiderül hamarosan. :D

Link to comment
Megosztás:

Helo,

Köszi a tippeket. Nem, nincs kipufogószaga, épp most szenvedek a hűtővel, alapszabály, hogy öreg autónak nem szabad kimosni a hűtőjét, mert orrán száján folyni fog...:)

Nem volt szétnyomódva a hűtője, csak valaki már ragasztotta ezt kétkomponensű ragasztóval, és meg szétszedtem, aztán tessék, most már vehetek tényleg egy új hűtőt...azért előtte még megpróbálom sziloplaszttal összeragasztani a műanyagot, a hűtővel. Holnap reggelre csak megszárad.

Aztán nem tudom mennyire bírja a sziloplaszt a fagyállót. Kiderül hamarosan. :D

A nyomást nem fogja bírni. Ne kísérletezz vele.

Link to comment
Megosztás:

A nyomást nem fogja bírni. Ne kísérletezz vele.

Én megragasztottam a koccosat kétkomponensűvel, most még azt kell kitalálni, hogyan tudom kipróbáln. Gondoltam rákötöm a melegvízcsapra, teleengedem forró vízzel, és rajtahagyom a nyomást egy íccakára. Nem hiszem, hogy nagyobb lenne a nyomás a hűttőrendszerben, mint a vízvezetékben.

Link to comment
Megosztás:

Én megragasztottam a koccosat kétkomponensűvel, most még azt kell kitalálni, hogyan tudom kipróbáln. Gondoltam rákötöm a melegvízcsapra, teleengedem forró vízzel, és rajtahagyom a nyomást egy íccakára. Nem hiszem, hogy nagyobb lenne a nyomás a hűttőrendszerben, mint a vízvezetékben.

A 90 fokot hogyan tartod benne? :D

Amúgy meg minek kísérletezni vele? Az már kuka. :)

Link to comment
Megosztás:

Én megragasztottam a koccosat kétkomponensűvel, most még azt kell kitalálni, hogyan tudom kipróbáln. Gondoltam rákötöm a melegvízcsapra, teleengedem forró vízzel, és rajtahagyom a nyomást egy íccakára. Nem hiszem, hogy nagyobb lenne a nyomás a hűttőrendszerben, mint a vízvezetékben.

Üzem meleg motornál 1,0-1,5 bar között van a hűtőrendszer nyomása.

Link to comment
Megosztás:

A 90 fokot hogyan tartod benne? :D

Amúgy meg minek kísérletezni vele? Az már kuka. :D

Hát azt még nem tudom, hűttésen már gondolkodtam a szobaventillátorra gondoltam. :D Amúgy tartaléknak gondoltam a következő Blitzre. :D

Felteszi az egyik radiátor helyére a lakásban, aztán odavág a vegyestüzelésű kazánnak.... Rossz ötlet...?

Ehhez már csak vegyestüzelésű kazán kell. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szerintetek mennyit érdemes kiadni egy klíma szettre amit a következőket tartalmazza: hűtők fűtőegység, csövek, szíjfeszítő és utastéri konzol.

40 k-t megérhet? Elvileg még klíma kompresszor kellene, generátor szíjtárcsa és tartó konzol. Jó vétel?

Én sokallom a 40-et kopresszor nélkül.

Amugy nem kis szívás betenni. A középkonzolt eléggé szét kell bombázni, más hűtőrács is kell +venti a hűtőre, ecu-ra bekötni stb, stb.

Link to comment
Megosztás:

Én sokallom a 40-et kopresszor nélkül.

Amugy nem kis szívás betenni. A középkonzolt eléggé szét kell bombázni, más hűtőrács is kell +venti a hűtőre, ecu-ra bekötni stb, stb.

??

Másik box kell, meg rendes klímás homlokfal, nem pedig ventit össze vissza.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.