Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Üdv Urak!

Ma be szerettem volna kapcsolni a klímát, mert már rég nem volt bekapcsolva. Hideg levegő jött, de azt a kinti levegőnek köszönhetően volt hideg, ellenben sziszegő/eresztő hangot hallatott magából vmi. Folyamatos, egyenletes "eresztő" hangot. A kompresszor kapcsolt, mert fordulatszámon és a motoron észre lehetett venni. A klíma szerintem nem megy. Mi lehet az a sziszegő hang?

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Ma be szerettem volna kapcsolni a klímát, mert már rég nem volt bekapcsolva. Hideg levegő jött, de azt a kinti levegőnek köszönhetően volt hideg, ellenben sziszegő/eresztő hangot hallatott magából vmi. Folyamatos, egyenletes "eresztő" hangot. A kompresszor kapcsolt, mert fordulatszámon és a motoron észre lehetett venni. A klíma szerintem nem megy. Mi lehet az a sziszegő hang?

Talán kevés a gáz, másrészt 16 fok alatt csak a páramentesítő funkciója a hasznos. Ha a kompresszor kapcsol, akkor semmi probléma nincs a klímával, mert elég sok érzékelő alapján tilthatja le a bekapcsolást.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Ma be szerettem volna kapcsolni a klímát, mert már rég nem volt bekapcsolva. Hideg levegő jött, de azt a kinti levegőnek köszönhetően volt hideg, ellenben sziszegő/eresztő hangot hallatott magából vmi. Folyamatos, egyenletes "eresztő" hangot. A kompresszor kapcsolt, mert fordulatszámon és a motoron észre lehetett venni. A klíma szerintem nem megy. Mi lehet az a sziszegő hang?

A sziszegő hang lehet normális működés jele hiszen a tágulási szelepen "süvít" a gáz. Amúgy ha nem lenne benne gáz akkor be sem kapcsolna a kompresszor mert erre van a rendszerben egy nyomáskapcsoló.

Mennyi ideig volt bekapcsolva? Volt ideje egyáltalán lehűlni, hogy érezd a hatását?

Link to comment
Megosztás:

A sziszegő hang lehet normális működés jele hiszen a tágulási szelepen "süvít" a gáz. Amúgy ha nem lenne benne gáz akkor be sem kapcsolna a kompresszor mert erre van a rendszerben egy nyomáskapcsoló.

Mennyi ideig volt bekapcsolva? Volt ideje egyáltalán lehűlni, hogy érezd a hatását?

Mondjuk tényleg működhet, mert akkor nem vehettem volna észre a motoron. Az is előfordulhat, hogy kevés a gáz, de annyi még van benne, hogy a kompresszor kapcsoljon, mert áprilisban töltettem fel azért, mert az azelőtti télen sem volt bekapcsolva, így valszeg vmelyik tömítésnél elment a gáz. Lehet most is az van, hogy kezd elmenni a gáz. Mára ígértek 19 fokot ide, majd meglesem, hogy hogy alakul.

Ezaz, hogy hideg volt kint is, sőt, hidegebb, mint 16 fok, így aztán passzolom, hogy milyen levegő jöhetett be. Csak bekapcsoltam, elkezdett sziszegni, vártam még egy kicsit, hátha elhalkul, de kb. 1-2 perc után kikapcsoltam.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk tényleg működhet, mert akkor nem vehettem volna észre a motoron. Az is előfordulhat, hogy kevés a gáz, de annyi még van benne, hogy a kompresszor kapcsoljon, mert áprilisban töltettem fel azért, mert az azelőtti télen sem volt bekapcsolva, így valszeg vmelyik tömítésnél elment a gáz. Lehet most is az van, hogy kezd elmenni a gáz. Mára ígértek 19 fokot ide, majd meglesem, hogy hogy alakul.

Ezaz, hogy hideg volt kint is, sőt, hidegebb, mint 16 fok, így aztán passzolom, hogy milyen levegő jöhetett be. Csak bekapcsoltam, elkezdett sziszegni, vártam még egy kicsit, hátha elhalkul, de kb. 1-2 perc után kikapcsoltam.

Színezték is a gázt? Ha igen akkor most könnyű lesz megtalálni a szivárgás helyét. Amugy egy tömítés nem szokott szerintem magától megjavulni. Ha egyszer elengedte valahol akkor sajna máskor is el fogja.

Link to comment
Megosztás:

Színezték is a gázt? Ha igen akkor most könnyű lesz megtalálni a szivárgás helyét. Amugy egy tömítés nem szokott szerintem magától megjavulni. Ha egyszer elengedte valahol akkor sajna máskor is el fogja.

Ööö, asszem uv-s genyó ment bele, meg vagy 10 ml olaj is a tömítéseknek. De ha csak tényleg ennyi a baja, akkor inkább maradjon így, évente 10e nem vág a földhöz. Egy nyarat bőven kibír. Olyan jó klímást meg nem ismerek, aki megcsinálná úgy, hogy ne kerüljön többe a leves, mint a hús.

Link to comment
Megosztás:

Üdv, Urak!

Nem vagyok megelégedve a fűtésemmel és szeretném kitisztítani a rendszert. A termosztát elméletileg jó ( elindulás után felmegy 90 fokra, utána visszaesik félútig, majd megint felmegy és ottmarad), a vízpumpa jó. Viszont a kiegyenlítő tartály vékony csövében, amire a tűzfal felől jövő kis visszafolyó cső csatlakozik, túrószerű eldugulást találtam. A hűtőfolyadékban nincs olyan cucc. Kipiszkáltam, de gondolom akkor máshol is van belőle. Tudtok valami jó anyagot, amivel, ha átjáratom, jól ki lehetne tisztítani megbontás nélkül a radiátort? Ajánlottak ecetet és/vagy vízkőoldót, de elég drasztikusnak hangzik.

Illetve, mintha régen a ventilátorom jobban fúj volna. Mi lehet a baja?

Előre is köszönöm az építő jellegű segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Üdv, Urak!

Nem vagyok megelégedve a fűtésemmel és szeretném kitisztítani a rendszert. A termosztát elméletileg jó ( elindulás után felmegy 90 fokra, utána visszaesik félútig, majd megint felmegy és ottmarad), a vízpumpa jó. Viszont a kiegyenlítő tartály vékony csövében, amire a tűzfal felől jövő kis visszafolyó cső csatlakozik, túrószerű eldugulást találtam. A hűtőfolyadékban nincs olyan cucc. Kipiszkáltam, de gondolom akkor máshol is van belőle. Tudtok valami jó anyagot, amivel, ha átjáratom, jól ki lehetne tisztítani megbontás nélkül a radiátort? Ajánlottak ecetet és/vagy vízkőoldót, de elég drasztikusnak hangzik.

Illetve, mintha régen a ventilátorom jobban fúj volna. Mi lehet a baja?

Előre is köszönöm az építő jellegű segítséget.

Ecet/vízkőoldó nem olyen drasztikus, mert trisózni is szokták, vagy csak simán slagot kötnek rá, és nyomatják át rajta a vizet. A venti meg ha megy mind a 4 (3 )fokozatban akkor eméletileg olyan kell hogy legyen mint régen.

Link to comment
Megosztás:

Ecet/vízkőoldó nem olyen drasztikus, mert trisózni is szokták, vagy csak simán slagot kötnek rá, és nyomatják át rajta a vizet. A venti meg ha megy mind a 4 (3 )fokozatban akkor eméletileg olyan kell hogy legyen mint régen.

És kinek mi vált be?

A ventilátor megy mind a 4 fokozatban, de régebben 2-es fokozaton elég jól nyomta, most alig fújdogál, a 3-as meg már hangos.

Link to comment
Megosztás:

Üdv, Urak!

Nem vagyok megelégedve a fűtésemmel és szeretném kitisztítani a rendszert. A termosztát elméletileg jó ( elindulás után felmegy 90 fokra, utána visszaesik félútig, majd megint felmegy és ottmarad), a vízpumpa jó. Viszont a kiegyenlítő tartály vékony csövében, amire a tűzfal felől jövő kis visszafolyó cső csatlakozik, túrószerű eldugulást találtam. A hűtőfolyadékban nincs olyan cucc. Kipiszkáltam, de gondolom akkor máshol is van belőle. Tudtok valami jó anyagot, amivel, ha átjáratom, jól ki lehetne tisztítani megbontás nélkül a radiátort? Ajánlottak ecetet és/vagy vízkőoldót, de elég drasztikusnak hangzik.

Illetve, mintha régen a ventilátorom jobban fúj volna. Mi lehet a baja?

Előre is köszönöm az építő jellegű segítséget.

Szia!

Melyik fajta radiátor van a gépedben? Az eredeti, vagy a klímás "vastag" (49 mm) radiátor? Utóbbit ha tisztítani akarod viszonylag könnyü kiszerelni. A mosást nem ajánlják, főleg az öreg radiátoroknál, mivel lavinaszerű efektussal lukadnak ki az előregedett vékony lamellák. (hűtős alapján állítom)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Melyik fajta radiátor van a gépedben? Az eredeti, vagy a klímás "vastag" (49 mm) radiátor? Utóbbit ha tisztítani akarod viszonylag könnyü kiszerelni. A mosást nem ajánlják, főleg az öreg radiátoroknál, mivel lavinaszerű efektussal lukadnak ki az előregedett vékony lamellák. (hűtős alapján állítom)

Klímás az autó.

Közben megoldódni látszik a dolog, a 3 napja beletöltött Wynn's hűtőtisztító lötty elkezdett dolgozni, ma már meleget csinált a fűtés. Tegnap még nem érződött javulás, úgy látszik nagyon el volt tömődve, azért is kérdeztem tőletek, hogy mit tegyek. Hétvégén kap új fagyállót és remélem a legjobbakat, főleg azt, hogy megúszom az átmosást.

Link to comment
Megosztás:

Klímás az autó.

Közben megoldódni látszik a dolog, a 3 napja beletöltött Wynn's hűtőtisztító lötty elkezdett dolgozni, ma már meleget csinált a fűtés. Tegnap még nem érződött javulás, úgy látszik nagyon el volt tömődve, azért is kérdeztem tőletek, hogy mit tegyek. Hétvégén kap új fagyállót és remélem a legjobbakat, főleg azt, hogy megúszom az átmosást.

Elvileg a fűtőradiátor az egyik legalacsonyabb pontja vízrendszernek. Ezt azért mondom nehogy lerakja oda a mocskot, vagy esetleg kipucol egy repedést és huss elszáll a fagyállód.

Ha netán radiátort "akarsz" takarítani van leírásom ahogy csináltam képekkel. Sajnos belefutottam. Nem koszos volt hanem lyukas.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg a fűtőradiátor az egyik legalacsonyabb pontja vízrendszernek. Ezt azért mondom nehogy lerakja oda a mocskot, vagy esetleg kipucol egy repedést és huss elszáll a fagyállód.

Ha netán radiátort "akarsz" takarítani van leírásom ahogy csináltam képekkel. Sajnos belefutottam. Nem koszos volt hanem lyukas.

Köszi, ha esetleg aktuális lesz, akkor zaklatnálak a leírásért.

Link to comment
Megosztás:

És kinek mi vált be?

A ventilátor megy mind a 4 fokozatban, de régebben 2-es fokozaton elég jól nyomta, most alig fújdogál, a 3-as meg már hangos.

Általában trisóznak, a 3.-fokozatot én sem szeretem mert nagyon hangos.

Na és? Kinyitom a tetőablakot. :) :) :D

Na majd egyszer lesz olyan projekt is.

Elvileg a fűtőradiátor az egyik legalacsonyabb pontja vízrendszernek. Ezt azért mondom nehogy lerakja oda a mocskot, vagy esetleg kipucol egy repedést és huss elszáll a fagyállód.

Ha netán radiátort "akarsz" takarítani van leírásom ahogy csináltam képekkel. Sajnos belefutottam. Nem koszos volt hanem lyukas.

Tényleg? Azt hittem a hűtő alsó sarka lejjebb van. :o Én ott szoktam leengedni a jobb alsó csőnél.

113595-20101027-EkOvh4.jpg

Link to comment
Megosztás:

Tényleg? Azt hittem a hűtő alsó sarka lejjebb van. :o Én ott szoktam leengedni a jobb alsó csőnél.

Az osztófej alatt megy egy műanyag cső, ide csatlakozik a hűtőd visszatérője, kb. 50mm átmérő, végig a motor mögött és a karburátor között. Innen ágazik ki a fűtés egyik fele, illetve a tágulási. A másik csonk, a műanyag cső íves része alatt, a motor öntvényről. Ezek pedig mind lefelé mennek a fűtőradiátorhoz. Ezért írtam, hogy az egyik legmélyebb pontja.

Link to comment
Megosztás:

Az osztófej alatt megy egy műanyag cső, ide csatlakozik a hűtőd visszatérője, kb. 50mm átmérő, végig a motor mögött és a karburátor között. Innen ágazik ki a fűtés egyik fele, illetve a tágulási. A másik csonk, a műanyag cső íves része alatt, a motor öntvényről. Ezek pedig mind lefelé mennek a fűtőradiátorhoz. Ezért írtam, hogy az egyik legmélyebb pontja.

Lehet csak ott nehezebb hozzáférni. :o

Link to comment
Megosztás:

De a hűtős legalsóbb pontból akkor is kifolyik a víz a motorból is, mikor hideg a moci és a termosztát zárva van?

Szerintem ki, csak akkor a termoszttól két fele kezd el folyni. Az előtte részből a mociból, radiátorból, kiegyenlítőből, az utánna részből meg a hűtőből.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ki, csak akkor a termoszttól két fele kezd el folyni. Az előtte részből a mociból, radiátorból, kiegyenlítőből, az utánna részből meg a hűtőből.

Aham, mert most csak úgy halványan emlékszem a csövezésre a hűtővíz szempontjából (belső- és külső kör), és nekem a kiegyenlítőtartály aljából jövő cső, ami egy T alakú osztóra megy rá, az murva magasan van. Oké, hogy közlekedő edény, de szerintem a motorból kevesebb folyik ki így, mintha a motorból érkező és egyből a radiátorra csatlakozó csövet bontanád le. Mondjuk az a legegyszerűbb, ha minden csövet leszerel az ember és a vízpumpát is kiszedi... :o

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.