Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Egyébként nekem is a kompresszorral van bajom. Maga a szerkezet működik, és hűtött rendesen a klíma is, amíg volt benne gáz. A baj az, hogy a kompresszorház külső csőcsatlakozásai kissé sérültek és a menetek le vannak kopva. Egy bizonyos pontnál jobban nem lehet meghúzni őket és a gáz pár nap alatt szépen kimegy belőle. <_<

Még nem voltam vele klímásnál, de jövő héten megnézetem. Tudtok valami tippet, hogy hogyan lehet ezt felújítani? Ki tudják cserélni a csatlakozó részt? Vagy vehetek másikat aranyért? :huh:

Azok a tömszelencék, amiket cserélni szoktak, valamint akkor már a háztömítést is illik. Ha mással nincs baj, akkor csak ennyi.

Link to comment
Megosztás:

A kompiba szoktak meghatározott mennyiségű olajat tenni. A töltéskor bekerülő olaj mennyisége nem elegendő a kompresszor kenésére.

A festett töltésnek is lesz nyoma... :) UV

És milyen olaj kell bele meg mennyi, hol öntsem bele és esetleg hogy tudom ellenőrizni, hogy van a kompiban elegendő olaj vagy sem? Elvileg nem folyt belőle ki semmi, amikor leszedték a donorról, azóta meg le van dugózva, de azt sem tudom, hogy volt-e benne elég olaj, vagy sem.

Link to comment
Megosztás:

És milyen olaj kell bele meg mennyi, hol öntsem bele és esetleg hogy tudom ellenőrizni, hogy van a kompiban elegendő olaj vagy sem? Elvileg nem folyt belőle ki semmi, amikor leszedték a donorról, azóta meg le van dugózva, de azt sem tudom, hogy volt-e benne elég olaj, vagy sem.

Vidd el klímáshoz, mert típusonként változó az olajmennyiség. Van amibe 150 ml kell, van amibe 235.

http://klimabolt.mbit.hu/index.php?cPath=30_36&osCsid=193cd289c4c93765814e354f1718c0ac

itt láthatsz adatokat, de Te úgy sem fogod tudni úgy megcsinálni, hogy tökéletes legyen, ráadásul a helyedben tömítés garnitúrát cseréltetnék, mielőtt felteszem, mert összességében a működő kompresszor is pár kilóméter után megadhatja magát. Esetleg tüzetesebb vizsgálatot csinálnak rajta, és úgy teszik rendbe. Keress valami közeli klímást, aki korrektül dolgozik, és nem lehúzni akar.

Hogy miért mondom?? Nem jársz úgy, mint én, hogy spóroltam az érzékelők cseréjével, (8000 ft lett volna) Ezért horvátországba működő klímával mentünk, haza márr izzadva jöttünk... Elment a feltöltött gáz mennyisége, tehát buktam a spórolás címén 1 töltést, és nem kerültem előrébb a dologgal, mert ugyan úgy meg kell vegyem.

A hőcserélőt is szedd ki a kocsiból, köss rá egyik oldalon egy dugózott slagot, másikon egy nagynyomású kompresszort, és egy kád vízben nyomasd meg 5-7 bárral. Hűtőből jönnek a bubik, akkor hegesztés, vagy csere. Ezeket a dolgokat magad is megcsinálod, de a kompresszort bízd olyanra, aki nem hobbi szerelő. Ha túl sok az olaj szétnyomhatja a tömszelencét, ha kevés az olaj, akkor meg szar lesz a kenés, és beállhat, melegedhet.

Link to comment
Megosztás:

És milyen olaj kell bele meg mennyi, hol öntsem bele és esetleg hogy tudom ellenőrizni, hogy van a kompiban elegendő olaj vagy sem? Elvileg nem folyt belőle ki semmi, amikor leszedték a donorról, azóta meg le van dugózva, de azt sem tudom, hogy volt-e benne elég olaj, vagy sem.

Jah és a másik ami miatt ajánlott a klímáshoz vinned, az pont az, hogy nem tudod mi van benne... Ezt azért elmesélem!

Vettem a komplett klímát egy bontásra ítélt autóból. Lényeg, hogy teljesen jónak tűnt, mert nyomás volt még benne (aprócska szisszenés bontáskor), mikor szétszedtük. Mindent ledugóztam, letakarítottam, semmi sem érhette a szivattyú belsejét. Miután összeraktam az első töltés nem sikerült. Akkor mentem szakemberhez. A srác megnézte habosodó sprével... látszott a kompin a levegő kifújás. Akkor indult a szedjük szét projekt.

Hát szétszedte! A belsejében SÁR! volt. Ezt úgy képzeld el, hogy az összes olaj fekete volt, és a fémházon foltokban rászáradt sár szerű anyag. Kérdeztem, hogy jutott bele...

A sérüléseken, rossz tömítéseken keresztül... Mivel, hogy nem volt benne valódi nyomás, csak a levegő hőtágulásából adódott a szisszenés. Valószínűleg már sérült volt a rendszer, meg a kompresszornál is kifújt, így ahol kifújt, ott be is juthatott szennyeződés. Elmondása szerint a legtöbb ember elviszi tölteni a kocsit, és mikor már 3-4 töltésen túl van, akkor kezdi elhinni, hogy valami szar a rendszerben... Van aki feladja az árak hallatán, és van aki javíttat. Olyankor kellene mindent áttisztítani! Zömében javítás, és feltöltés történik.

Aki feladja annál a klímának lassú halála kezdődik, mert előbb utóbb a pára miatt a kompresszor berothad...

Link to comment
Megosztás:

Vidd el klímáshoz, mert típusonként változó az olajmennyiség. Van amibe 150 ml kell, van amibe 235.

http://klimabolt.mbi...14e354f1718c0ac

itt láthatsz adatokat, de Te úgy sem fogod tudni úgy megcsinálni, hogy tökéletes legyen, ráadásul a helyedben tömítés garnitúrát cseréltetnék, mielőtt felteszem, mert összességében a működő kompresszor is pár kilóméter után megadhatja magát. Esetleg tüzetesebb vizsgálatot csinálnak rajta, és úgy teszik rendbe. Keress valami közeli klímást, aki korrektül dolgozik, és nem lehúzni akar.

Hogy miért mondom?? Nem jársz úgy, mint én, hogy spóroltam az érzékelők cseréjével, (8000 ft lett volna) Ezért horvátországba működő klímával mentünk, haza márr izzadva jöttünk... Elment a feltöltött gáz mennyisége, tehát buktam a spórolás címén 1 töltést, és nem kerültem előrébb a dologgal, mert ugyan úgy meg kell vegyem.

A hőcserélőt is szedd ki a kocsiból, köss rá egyik oldalon egy dugózott slagot, másikon egy nagynyomású kompresszort, és egy kád vízben nyomasd meg 5-7 bárral. Hűtőből jönnek a bubik, akkor hegesztés, vagy csere. Ezeket a dolgokat magad is megcsinálod, de a kompresszort bízd olyanra, aki nem hobbi szerelő. Ha túl sok az olaj szétnyomhatja a tömszelencét, ha kevés az olaj, akkor meg szar lesz a kenés, és beállhat, melegedhet.

Igazából az olaj hiány miatt száradnak ki a tömítések, aztán kezdenek el ereszteni. :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!!!

Valaki tudna-e nekem segíteni abban a kérdésben, hogy: Ha állitom a fűtés erősségét (1-4) az első 3 fokozat nemmegy de a negyedik viszont igen. Mi lehet a hiba valószinűsített oka??

szerintem előtét ellenállás

http://zsu.hu/cikkkepek/002/9xx009122_011l_hella_elotet_ellenallasklimaventillatorelotet_ellenallas_opel_astraf---00912201.jpg

Link to comment
Megosztás:

Értem.. :) Bővebben eltudnád eseteg moondani hogy ezt hol találom emg mit csináljak vele ? :)) Sötét vagyok ehhez de ha jol elmagyarázzák simán megcsinálom:)

hát ebben csak talán tudok segíteni, de vannak itt olyanok is akik érthetően el tudják mondani, hogy miholmerre:-)

csak azért említettem, mert én is jártam így, de akkor nem én cseréltem. ha jól emlékszem a pollenszűrő mellett található, 2 csavar tartja, lehúzod a kábelköteget berakod az uj ellenállást és ennyi.

de azért a hozzáértők is erősítsék meg a dolgot, meg hogy biztosan ez-e a hiba oka.

Link to comment
Megosztás:

hát ebben csak talán tudok segíteni, de vannak itt olyanok is akik érthetően el tudják mondani, hogy miholmerre:-)

csak azért említettem, mert én is jártam így, de akkor nem én cseréltem. ha jól emlékszem a pollenszűrő mellett található, 2 csavar tartja, lehúzod a kábelköteget berakod az uj ellenállást és ennyi.

de azért a hozzáértők is erősítsék meg a dolgot, meg hogy biztosan ez-e a hiba oka.

Közbe keresgéltem neten találtam egy csomo hasonló problémát és legtöbbnél jellemző hogy csaka 4dik sebességi fokozatba kapcsol be a venti, és a hiba oka az előtétellenállás..:) szoval jót mondtál :) msot viszont ki kell találnom hogy mit tegyek:) mert it van olyan is aki kicserélné ennek cseréje 5ezer ft vagy forrasztani egy hőbiztosítékot.. ez 300ft :D de az állítólag veszélyesebb.. na mind1 majd lesz valami válaszokat várom itt közbe:)

Link to comment
Megosztás:

Közbe keresgéltem neten találtam egy csomo hasonló problémát és legtöbbnél jellemző hogy csaka 4dik sebességi fokozatba kapcsol be a venti, és a hiba oka az előtétellenállás.. :) szoval jót mondtál :) msot viszont ki kell találnom hogy mit tegyek:) mert it van olyan is aki kicserélné ennek cseréje 5ezer ft vagy forrasztani egy hőbiztosítékot.. ez 300ft :D de az állítólag veszélyesebb.. na mind1 majd lesz valami válaszokat várom itt közbe:)

Fűtőmotor előtétellenállás.....

515588-20120403-mBzptE.jpg

ott van az a zöld biszbasz a pollneszűrő helyén benyúlva cserélhető némi ügyességgel, http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=opel+f%FBt%F5motor&c=0 itt is van egy pölö, ugye ahogy írtad vagy komplett csere vagy kiszerelni és kicserélni a hibás ellenállást, de nem hiszem hogy veszélyesebb lenne megér egy próbát hacsak pár száz forint, szerintem.

Link to comment
Megosztás:

ott van az a zöld biszbasz a pollneszűrő helyén benyúlva cserélhető némi ügyességgel, http://www.vatera.hu...FBt%F5motor&c=0 itt is van egy pölö, ugye ahogy írtad vagy komplett csere vagy kiszerelni és kicserélni a hibás ellenállást, de nem hiszem hogy veszélyesebb lenne megér egy próbát hacsak pár száz forint, szerintem.

Köszönöm!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Ránézésre egyforma, de ha nem jön össze tudok ajánlani valakit, akinek van egy klímás boxa... Elvileg sok sallang is van hozzá, de a kompresszor felújításra szorul, meg 1 csőszakasz hiányzik hozzá, és klíma hűtőt eltörték...

Köszönöm, reméltem, hogy passzolni fog és csak a kezelőszervekben különbözik.

Link to comment
Megosztás:

ŐŐŐ mivel ugyanaz a klíma, ugyanaz a léptetőmotor. Had érdeklődjem meg, emlékszel, hogyan állítottátok be pontosan a léptetőmotort?

Mi a pontos menete? Hány fokról kell indulni a beállítással? Milyen állásban kell rátenni a fogaskerékre a műanyagot?

Nekem most LO-n full hideg, aztán felfelé léptetve 24foknál mozdul meg egy kicsit először a motor, majd HI-n indul el a legmelegebbre. Köztes állások nincsenek.

Az az igazság, hogy én nem nyúltam a léptetőmotorhoz. Ahogy kibontották a másik kocsiból és úgy raktam be egyben, ahogy volt. Szerencsére működik. Lehet szabályozni, és szépen kapcsol ki-be, ha eléri a hőfokot. Nekem csak az van vele, hogy valamiért lábtérbe nem fújja a levegőt. Nem tudom, hogy elektronikai vagy vákuumos baja van-e... :unsure: Ja meg ereszt a kompresszornál a cső úgyhogy most nincs benne gáz. <_<

LO fokozaton full hideg van, HI-n meg full meleg, eddig jó. Ha stop-ot nyomsz, vagy gyújtás adásnál hallod amikor behúz a motor? Működik egyáltalán?

Link to comment
Megosztás:

Következő problémám van a hűtő/ fűtőrendszerrel :

A kocsiban járó motornál , gázt adva hallható a hűtővíz áramlása , zürbölése kb. a fűtőmotor környékéről .

A kiegyenlítő tartályból lecsökent a vízszint. Tegnap reggel , hideg motornál a hűtősapka levételénél ,szisszenést hallottam , a víz zubogva tört fel a kiegyenlítő tartályból , alul a csőnél . Korábban , február körül , elkezdte forralni a vizet városban , akkkor kb . 3 liter fagyállót kellett utánatölteni . A víz elfolyásának nincs semmi nyoma , sem az utastérben ,sem kívül .

Persze voltam szervizben is februárban , de nem találtak semmilyen rendellenességet sem .

Jó kis hibatünet, van valakinek ötlete ?

Én arra gondoltam ,hogy a fűtőradiátorban dugulás van ....

Link to comment
Megosztás:

Következő problémám van a hűtő/ fűtőrendszerrel :

A kocsiban járó motornál , gázt adva hallható a hűtővíz áramlása , zürbölése kb. a fűtőmotor környékéről .

A kiegyenlítő tartályból lecsökent a vízszint. Tegnap reggel , hideg motornál a hűtősapka levételénél ,szisszenést hallottam , a víz zubogva tört fel a kiegyenlítő tartályból , alul a csőnél . Korábban , február körül , elkezdte forralni a vizet városban , akkkor kb . 3 liter fagyállót kellett utánatölteni . A víz elfolyásának nincs semmi nyoma , sem az utastérben ,sem kívül .

Persze voltam szervizben is februárban , de nem találtak semmilyen rendellenességet sem .

Jó kis hibatünet, van valakinek ötlete ?

Én arra gondoltam ,hogy a fűtőradiátorban dugulás van ....

A kiegyenlítő tartály sapija, nem engedi el a nyomást, azt cserélni kéne, vagy nem tudom lehet e javítani rajta vmit...

Ha folyásnak nincs nyoma, akkor olyan helyen ereszt ahol rögtön el is párolog.

Ha a radiátorban lenne dugulás, akkor csak nem lenne fűtésed.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.