zotya975 Elküldve Október16, 2016 Megoszt Elküldve Október16, 2016 1 óra, Greg_hun írta: Sziasztok, Kb. 1 éve megvan ez a probléma az autóval (főleg likviditási és lesz*romsági okokból nem ástam bele magam jobban, de most untam meg): Bal eleje iszonyatosan lent van. Ami cserélve lett idáig (nem feltétlenül a ferdeség miatt): mind a 4 rugó és lengéscsillapító, mindegyik gömbfej és szilent (stabrúd belső gumik is) elöl és hátul, gyakorlatilag minden ami a fűtőművel kapcsolatos. Le sem merem írni, mennyibe van idáig mióta megvan a kocsi, de mintha nem akarna jobb lenni. A kérdésem, hogy mi lehet még az okozója? Ha megnézed a toronyszilenteket kétoldalt azok egyformán jönnek fel a motortérben? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pingvin Elküldve Október16, 2016 Megoszt Elküldve Október16, 2016 Sziasztok! Erre nagyon kíváncsi leszek, hogy mi lehet az, mert az enyém is ilyen. Rugócsere ugyan nem volt, de furómű felújítás nálam is volt, és szintén ugyanúgy megmaradt a dolog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október17, 2016 Megoszt Elküldve Október17, 2016 Futóművet méretni voltatok? Amúgy ha tényleg MINDEN kapcsolódó alkatrész cserélve lett, akkor ott valamilyen masszív deformitás lépett fel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Greg_hun Elküldve Október17, 2016 Megoszt Elküldve Október17, 2016 1 órával ezelőtt, wookie írta: Futóművet méretni voltatok? Amúgy ha tényleg MINDEN kapcsolódó alkatrész cserélve lett, akkor ott valamilyen masszív deformitás lépett fel. Úgy érted pl. törve volt és így lett negcsinálva? Törve tuti volt, de mikor megvettem, sőt 1 évre rá sem volt még ferde. Kicseréltettem előszőr a lengéscsillapítókat és a toronycsapágyakat gumistúl, jobb is lett, volt külföldi nyaralás kb 1400km. Utána egyik nap itthon vettem észre hogy ferde. Idén pedig szilentek meg rugócserék, mert bal elől könnyen mozgatható volt, mintha eltört volna. S néha jobb, néha nagyon lent van a bal oldala. Ma pl valamivel feljebb ment. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Október17, 2016 Megoszt Elküldve Október17, 2016 6 perce, Greg_hun írta: Úgy érted pl. törve volt és így lett negcsinálva? Törve tuti volt, de mikor megvettem, sőt 1 évre rá sem volt még ferde. Kicseréltettem előszőr a lengéscsillapítókat és a toronycsapágyakat gumistúl, jobb is lett, volt külföldi nyaralás kb 1400km. Utána egyik nap itthon vettem észre hogy ferde. Idén pedig szilentek meg rugócserék, mert bal elől könnyen mozgatható volt, mintha eltört volna. S néha jobb, néha nagyon lent van a bal oldala. Ma pl valamivel feljebb ment. Baloldali rugótányér azonos a jobboldalival? Mert ha törve volt, lehet hogy összekokányolták. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október17, 2016 Megoszt Elküldve Október17, 2016 Változik a magassága? Azt meg hogy a * csába?! :O Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október17, 2016 Megoszt Elküldve Október17, 2016 2 órája, HaPetya írta: Baloldali rugótányér azonos a jobboldalival? Mert ha törve volt, lehet hogy összekokányolták. Elöl a rugótányér a rugóstagon van, nem hiszem hogy azt épeszű ember foltozza ha megsérül..bár ki tudja. Meg kéne emelni az elejét, levenni a kereket, és a tengely közepét megmérni a toronytól. Ha ez így egyforma akkor lehet az egyik rugó jóval gyengébb mint a másik. Tehermentesen a rugó teljesen kitolja a telót nem számít milyen erős. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október19, 2016 Megoszt Elküldve Október19, 2016 Hát végül nekem is lett bajom a futóművel. Ma reggelre elkezdett irtózatos mód kattogni az eleje. Oly annyira, hogy a padlólemezen lehet érezni. Na meg még kívül is hallják a járókelők. A kerék fordulattal nő a hang is és egyenesen tartott kormánynál is csinálja. A féltengely ugye csak kanyarodás közben szokott kattogni? Mert ha igen, akkor gondolom a kétsoros kerékcsapágyam hullott össze. Kb. olyan hangja van, mint mikor a brinyigli keréknél berág a kónusznál a golyósor, csak sokkal hangosabb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október19, 2016 Megoszt Elküldve Október19, 2016 1 órával ezelőtt, pszilaj írta: Hát végül nekem is lett bajom a futóművel. Ma reggelre elkezdett irtózatos mód kattogni az eleje. Oly annyira, hogy a padlólemezen lehet érezni. Na meg még kívül is hallják a járókelők. A kerék fordulattal nő a hang is és egyenesen tartott kormánynál is csinálja. A féltengely ugye csak kanyarodás közben szokott kattogni? Mert ha igen, akkor gondolom a kétsoros kerékcsapágyam hullott össze. Kb. olyan hangja van, mint mikor a brinyigli keréknél berág a kónusznál a golyósor, csak sokkal hangosabb. Igen a féltengely külső csukló kanyarban ropog elsősorban...meg a csuklóban nincs forgás, egyenesben azért kussol. Esélyes a csapágy szerintem is. Ha leveszed a nagy koronás anyát, a kereket, kiveszed a talpast, ormányösszekötőt, stab bekötést, akkor le tudod húzni a féltengelyről a rugóstagot, és meg tudod forgatni kézzel csak a csapágyat. Ugye ha csak simán forgatod akkor forgatsz mindent. Féltengelyt ,difit.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október19, 2016 Megoszt Elküldve Október19, 2016 18 perce, zotya975 írta: Igen a féltengely külső csukló kanyarban ropog elsősorban...meg a csuklóban nincs forgás, egyenesben azért kussol. Esélyes a csapágy szerintem is. Ha leveszed a nagy koronás anyát, a kereket, kiveszed a talpast, ormányösszekötőt, stab bekötést, akkor le tudod húzni a féltengelyről a rugóstagot, és meg tudod forgatni kézzel csak a csapágyat. Ugye ha csak simán forgatod akkor forgatsz mindent. Féltengelyt ,difit.... Igen, tudom, hogy csak így tudom megnézni... A stab bekötőt nem kell leszedni... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október19, 2016 Megoszt Elküldve Október19, 2016 28 perce, pszilaj írta: Igen, tudom, hogy csak így tudom megnézni... A stab bekötőt nem kell leszedni... ;) Én leszedtem, mert akkor könnyebb lenyomni a lengőkart hogy kihúzd ( majd visszatedd) a talpast a rugóstagból. Az a baj a csapágyat nem nagyon lehet otthon cserélni, elég komoly prés kell, hogy kiszedd a régit és benyomd az újat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
joecockroach Elküldve Október19, 2016 Megoszt Elküldve Október19, 2016 2 órája, zotya975 írta: Igen a féltengely külső csukló kanyarban ropog elsősorban...meg a csuklóban nincs forgás, egyenesben azért kussol. Esélyes a csapágy szerintem is. Ha leveszed a nagy koronás anyát, a kereket, kiveszed a talpast, ormányösszekötőt, stab bekötést, akkor le tudod húzni a féltengelyről a rugóstagot, és meg tudod forgatni kézzel csak a csapágyat. Ugye ha csak simán forgatod akkor forgatsz mindent. Féltengelyt ,difit.... Gratulálok, tiéd az 1000000. hozzászólás! Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Október19, 2016 Megoszt Elküldve Október19, 2016 On 2016. 10. 16. at 18:33, Greg_hun írta: Sziasztok, Kb. 1 éve megvan ez a probléma az autóval (főleg likviditási és lesz*romsági okokból nem ástam bele magam jobban, de most untam meg): Bal eleje iszonyatosan lent van. Ami cserélve lett idáig (nem feltétlenül a ferdeség miatt): mind a 4 rugó és lengéscsillapító, mindegyik gömbfej és szilent (stabrúd belső gumik is) elöl és hátul, gyakorlatilag minden ami a fűtőművel kapcsolatos. Le sem merem írni, mennyibe van idáig mióta megvan a kocsi, de mintha nem akarna jobb lenni. A kérdésem, hogy mi lehet még az okozója? Lengőkar elülső szilentek helyes pozícióban vannak lehúzva? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október19, 2016 Megoszt Elküldve Október19, 2016 10 órája, zotya975 írta: Igen a féltengely külső csukló kanyarban ropog elsősorban...meg a csuklóban nincs forgás, egyenesben azért kussol. Esélyes a csapágy szerintem is. Ha leveszed a nagy koronás anyát, a kereket, kiveszed a talpast, ormányösszekötőt, stab bekötést, akkor le tudod húzni a féltengelyről a rugóstagot, és meg tudod forgatni kézzel csak a csapágyat. Ugye ha csak simán forgatod akkor forgatsz mindent. Féltengelyt ,difit.... Amelyik csapágynak ilyen hangja van, annak már lógása is. Azt meg egyszerűen lehet ellenőrízni, kerék felemel, megrángat, ha mozog, akkor valaki más a fékre rálép, így is megmozgat, ha így nem mozog, akkor csapágy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október19, 2016 Megoszt Elküldve Október19, 2016 1 óra, HaPetya írta: Lengőkar elülső szilentek helyes pozícióban vannak lehúzva? Az nem excenteres. Meg amúgy is mindegy. Attól függ a magasság ami közvetlen a rugó alatt/fölött van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október19, 2016 Megoszt Elküldve Október19, 2016 9 órája, joecockroach írta: Gratulálok, tiéd az 1000000. hozzászólás! Kösz, ezt hol látni amúgy? 1 órával ezelőtt, wookie írta: Amelyik csapágynak ilyen hangja van, annak már lógása is. Azt meg egyszerűen lehet ellenőrízni, kerék felemel, megrángat, ha mozog, akkor valaki más a fékre rálép, így is megmozgat, ha így nem mozog, akkor csapágy. Nem biztos hogy van lógása, ha csak egy golyó tört meg...amit cseréltem az kanyarban enyhén búgott, de kottyanása már félelmetes volt neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
joecockroach Elküldve Október19, 2016 Megoszt Elküldve Október19, 2016 6 perce, zotya975 írta: Kösz, ezt hol látni amúgy? Nem biztos hogy van lógása, ha csak egy golyó tört meg...amit cseréltem az kanyarban enyhén búgott, de kottyanása már félelmetes volt neki. Főoldalon kint van a fórum statisztika. Pont néztem hogy egy millió három darab hozzászólást mutatott, és a statisztika alatt láttam az utolsó hozzászólásokat. Onnan számoltam vissza. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Október20, 2016 Megoszt Elküldve Október20, 2016 (edited) 9 órája, wookie írta: Az nem excenteres. Meg amúgy is mindegy. Attól függ a magasság ami közvetlen a rugó alatt/fölött van. Az világos, hogy nem excenteres Én arra gondoltam, hogyha a baloldalon berugózott, jobboldalon meg kirugózott lengőkarnál van lehúzva a szilent, az nem szép dolog. Ezért nem mindegy. Módosítva Október20, 2016 : HaPetya Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október20, 2016 Megoszt Elküldve Október20, 2016 (edited) Valaki tudja, hogy milyen tünetei vannak, ha a váltó felőli féltengelycsukló döglött meg? Na meg, hogy kb mekkora kottya lehet a váltónál fel-le irányban, a hosszabbik oldalinak? Módosítva Október20, 2016 : pszilaj Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október20, 2016 Megoszt Elküldve Október20, 2016 9 órája, joecockroach írta: Főoldalon kint van a fórum statisztika. Pont néztem hogy egy millió három darab hozzászólást mutatott, és a statisztika alatt láttam az utolsó hozzászólásokat. Onnan számoltam vissza. :D Ja értem. 1 órával ezelőtt, HaPetya írta: Az világos, hogy nem excenteres Én arra gondoltam, hogyha a baloldalon berugózott, jobboldalon meg kirugózott lengőkarnál van lehúzva a szilent, az nem szép dolog. Ezért nem mindegy. Szerintem az a szilent tud fordulni, pontosabban a fém perselye fordul a csavaron. 51 perce, pszilaj írta: Valaki tudja, hogy milyen tünetei vannak, ha a váltó felőli féltengelycsukló döglött meg? Na meg, hogy kb mekkora kottya lehet a váltónál fel-le irányban, a hosszabbik oldalinak? Szerintem amikor semmi más okát nem találni a kormányremegésnek egy adott sebességnél, vagy sebesség felett, akkor lehet a belső csukló kopására gyanakodni. De különbség van között hogy a difi kottyan, vagy csak a csukló. Nekem kábé 1 milit játszik fel-le. Ha a difi kottyan sokat kiveri a szimeringet és folyik az olaj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Október20, 2016 Megoszt Elküldve Október20, 2016 Akkor a szilent már nem szilent. Nem fordulhat el benne, rá van vulkanizálva. Körülbelül plusz-minusz 10 fokot enged üzemszerűen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Október20, 2016 Megoszt Elküldve Október20, 2016 Astránál kijön a csonkállványból vagy miböl a lengéscsillapító? Ha abban nem egyformán van a két oldal az okozhat ilyet.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október20, 2016 Megoszt Elküldve Október20, 2016 26 perce, HaPetya írta: Akkor a szilent már nem szilent. Nem fordulhat el benne, rá van vulkanizálva. Körülbelül plusz-minusz 10 fokot enged üzemszerűen. Az igaz hogy rá van vulkanizálva, de van még benne egy szilentpersely amit csak bele kell tolni plusz megy bele a csavar. A csavar meg szerintem nem szorítja össze a perselyt elöl. A hátsó merevitt fel-le, az első meg oldalra. Ezért megy tönkre sokkal hamarabb a hátsó, mert fel-le mozgást többet végez a lengőkar, mint oldalra feszülést kanyarban pölö. 14 perce, aholy írta: Astránál kijön a csonkállványból vagy miböl a lengéscsillapító? Ha abban nem egyformán van a két oldal az okozhat ilyet.. Kijön, egy nagy lemezanya fogja, betolják, és rátekerik. Ha nincs rendesen rátekerve akkor kottyan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pingvin Elküldve Október20, 2016 Megoszt Elküldve Október20, 2016 Sziasztok! Nagyon köszönöm az ötleteket a féloldalas állásával kapcsolatban, amiket írtatok, azokon szinte mind túl vagyok, viszont a lengéscsillapító vonalon valóban nem cseréltem semmit. Lehet tényleg itt van a huncutság! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október20, 2016 Megoszt Elküldve Október20, 2016 16 órája, HaPetya írta: Az világos, hogy nem excenteres Én arra gondoltam, hogyha a baloldalon berugózott, jobboldalon meg kirugózott lengőkarnál van lehúzva a szilent, az nem szép dolog. Ezért nem mindegy. Ja, így már értem. Ebben lehet valami, bár a rugó azért jóval erősebb a szilentnél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts