Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Szasztok!!

Kicseréltem a lengéscsillapítókat elöl, (még az eredeti volt benn, már 10 éve) + a bal oldali stabirúd gömbfejet. Azóta a kocsi rendesen húz balra....., tegnap óta pedig kisívű kanyarodáskor éktalan morgás károgás. Hát szóval szerintem bal toronycsapágy, persze nem biztos. )Pedig kimostam, bekentem zsírral, ráadásul semmi baj nem látszott rajta...

Kérdésem van: Lehet e toronycsapágyat gumi nélkül kapni??, ill. mi moroghat/ropoghat még bal oldalt elől??

Előre is köszike

Lehet külön toronycsapágyat cserélni, de sztem nem azért húz el.

Ellenőrizted a talpas gömbcsuklókat, ill a kormányösszekötőket?

Link to comment
Megosztás:

Lehet külön toronycsapágyat cserélni, de sztem nem azért húz el.

Ellenőrizted a talpas gömbcsuklókat, ill a kormányösszekötőket?

kormányösszektőket nemrég cseréltem. Mi az a talpas? A trapéz gömbfejre gondolsz?

Amikor kedden megemelték a kocsik, megmozgattak mindent, semmi nem lötyögött. Mitől moroghat elöl valami CSAK kormánytekeréskor (akár álló autónál!)?

Link to comment
Megosztás:

Lett a futómű állítva padon a kormányösszekötő csere után?

Mert inkább attól húzhat el. Vagy keréknyomáskülönbségtől, illetve gumi hibától.

A morgás lehet a toronycsapágy.

Kösz, akkor megnyugtattál, már megrendeltem a toronycsapágyat. Keréknyomást ellenőriztem, ma meg megyek futóművet álítani. Az állítást 4500-ért csinálják, egy toronycsapágyat pedig 3500-ért cserélnek. Szerinted ezek jó árak??

Lett a futómű állítva padon a kormányösszekötő csere után?

Mert inkább attól húzhat el. Vagy keréknyomáskülönbségtől, illetve gumi hibától.

A morgás lehet a toronycsapágy.

Az hogy húz balra az autó, lengéscsillapítócsere óta csinálja.

Link to comment
Megosztás:

Az állítást 4500-ért csinálják, egy toronycsapágyat pedig 3500-ért cserélnek. Szerinted ezek jó árak??

Nekem az ősszel (minden gumicserénél állíttatom) 3500-ért állították be.

Előtte alkalommal nem kellett állítani, akkor csak 2500-at fizettem az átnézésért.

Mindez Kecskeméten. Szóval nagyjából elfogadható az ár amit neked mondtak.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Én jeleztem itt korábban a toronycsapágy problémát, illetve érdeklődtem lehúzó szerszám iránt. Nos megfogadva a tanácsot, utólagos engedelemmel beszéltem a budaörsi sráccal, és szimpatikus árat mondott a munkára, így várhatóan jövő héten rá bízom a dolgot. Aztán majd meglátjuk.

Köszi a tippet.

Link to comment
Megosztás:

Hát ami tegnap este történt a futóművesnél, az nem volt semmi!

Elvittem a gépet fél hétre. Kivették a bal gólyalábat, szétszették a dolgokat, aztán akár hogyan akarták összerakni, mindíg beleért a csapágy tányérja a rugótámsz felső részébe. Mutattam nekik, milyen csapágyat vittem (INA Sachs), erre jön az öreg mester, és azt mondja, hogy az új csapágyat tányér nélkül kell beszerelni. Mindezt fél tízkor. Nem értem.

Már akkor kezdődtek a bajok, amikor gátlócserénél az új gátlók háza hoszabb volt, mint az eredeti és az anyát nem bírtuk csak pár menetig betekerni.

Link to comment
Megosztás:

Hát ami tegnap este történt a futóművesnél, az nem volt semmi!

Elvittem a gépet fél hétre. Kivették a bal gólyalábat, szétszették a dolgokat, aztán akár hogyan akarták összerakni, mindíg beleért a csapágy tányérja a rugótámsz felső részébe. Mutattam nekik, milyen csapágyat vittem (INA Sachs), erre jön az öreg mester, és azt mondja, hogy az új csapágyat tányér nélkül kell beszerelni. Mindezt fél tízkor. Nem értem.

Már akkor kezdődtek a bajok, amikor gátlócserénél az új gátlók háza hoszabb volt, mint az eredeti és az anyát nem bírtuk csak pár menetig betekerni.

Én is hasonlóképpen jártam.

Csergőnél megvettem a toronycsapágyakat F Astrához. Amikor kiszedték a régit, kiderült, hogy amit én hoztam az más. Az új csapágyon egy nagy tányér van, a régin meg semmi, csak a csapágy. Hívtam a Csergőt, azt mondja a srác, hogy a tányéros az Astra csapágy, ha nincs tányér akkor az Vectra, nézzük meg, ha gondolom kicseréli. Na gondoltam ez furcsa, de sebaj, nem ismerem az autó előéletét, törve már volt az látható, biztos valamiért vectra alkatrész került bele. De hogy ne koppanjak nagyot, (mivel már ott voltak az astrához való új gátlók is) mondtam nézzük meg azokat is, hogy ki tudjam cserélni ha az sem stimmel. A szerelő srác próbálta kicsavarni a rögzítő csavarját a gólyalábból, de nem nagyon ment elsőre, erre azt mondta, hogy ne is próbálkozzunk vele, mert ha ez Vectra gólyaláb, akkor abban a gátló be van sajtolva, és nem lehet külön cserélni. Így maradt a csapágy csere, bár a Csergőnél azt mondták, hogy a csapágy amit a cserére adtak az A vectrába való, és abban lehet a lengéscsillapítót cserélni.

Sajnos összeszerelés után érezhető, hogy a csapágy csere valamit javított a helyzeten, de a lengéscsillapító is vacak. Csakhogy most nem tudom kinek van igaza ezzel kapcsolatban.

Arra gondoltam, lehet jobb lenne, ha vennék két jó Astra gólyalábat bontóban, és kicserélném az egészet, akkor legalább tudom mi van benne. Persze ez a drágább megoldás.

Van esetleg valakinek erre ötlete, tapasztalata?

u.i.: azt mondjuk nem értem, hogy ha a lengéscsillapító bele van sajtolva a gólyalábba, akkor miért kell még leszorító csavar is hozzá, miért nem hegesztik le.

Link to comment
Megosztás:

"A szerelő srác próbálta kicsavarni a rögzítő csavarját a gólyalábból, de nem nagyon ment elsőre, erre azt mondta, hogy ne is próbálkozzunk vele, mert ha ez Vectra gólyaláb, akkor abban a gátló be van sajtolva, és nem lehet külön cserélni."

Na ehhez a szerelőhöz ne vidd többet, ennyit ért hozzá...

Lehet cserélni a lengéscsillapítót, A Vectrában is, F Astrában is! Csak be volt rohadva a csavar,

és ez a szerelő nem szánt rá kis figyelmet, hogy kiszedje.

A toronycsapágy mibenlétét pedig a toronyszilent határozza meg leginkább, asszem csak ennyi

az eltérés a két fajta között.

Link to comment
Megosztás:

Az a mókás, hogy pl legutoljára az én astmámba is kalapos toronycsapágy ment.. elsőre csodálkoztam is, de ha jól rémlik vmi olyasmit mondtak hogy mostmár ilyen van, és hogy ez is jó..

Sz.Gab nem is mondta hogy nem volt jó.. szal egyre furább akkor a dolog :)

Link to comment
Megosztás:

"A szerelő srác próbálta kicsavarni a rögzítő csavarját a gólyalábból, de nem nagyon ment elsőre, erre azt mondta, hogy ne is próbálkozzunk vele, mert ha ez Vectra gólyaláb, akkor abban a gátló be van sajtolva, és nem lehet külön cserélni."

Na ehhez a szerelőhöz ne vidd többet, ennyit ért hozzá...

Lehet cserélni a lengéscsillapítót, A Vectrában is, F Astrában is! Csak be volt rohadva a csavar,

és ez a szerelő nem szánt rá kis figyelmet, hogy kiszedje.

A toronycsapágy mibenlétét pedig a toronyszilent határozza meg leginkább, asszem csak ennyi

az eltérés a két fajta között.

Most elszomorítottál. A kocsit ugyanis (ajánlásodra) a budaörsi műhelyben szerelte a Tomi nevű srác, és ő tette a megállapításokat.

Mondjuk egyébként nincs okom panaszkodni rá, mert korrektül állt a dologhoz, pl. amikor kiderült, hogy hiába szedték szét a fél oldalt mert nem jó a csapágy akkor a munkadíjat kicsit karcsúsította (pedig az nem az ő saruk volt).

Az a mókás, hogy pl legutoljára az én astmámba is kalapos toronycsapágy ment.. elsőre csodálkoztam is, de ha jól rémlik vmi olyasmit mondtak hogy mostmár ilyen van, és hogy ez is jó..

Sz.Gab nem is mondta hogy nem volt jó.. szal egyre furább akkor a dolog :)

Ebbe a kalapos nem is ment volna bele. A "kalap" részre itt külön volt és rá volt pattintva a csapágyat körülfogő műanyag(szerű?) házra. Sajnos túl sok időm nem volt jobban megnézegetni, mert egyfolytában telefonálnom kellett a csere miatt, mivel a kocsi ott állt szétszedve.

Módosítva : dzsiferi
Link to comment
Megosztás:

Érdekes. Biztos a Tomi volt? Nem egy fiatal vékony srác? Mert ő nemrég került oda, még nem

vágja a témát annyira.

Ez biztos a Tomi volt, mert bemutatkoztunk egymásnak. A fiatal vékony srác is ott aszisztált, de ő tényleg nem vágja a témát.

Szóval most ismét bizonytalan vagyok. Korábban már kifejtettem a szerelőkhöz való viszonyomat, és ezek szerint ismét csak erősödhet az ellenérzésem.

Hol vannak azok a szakik, akiknek az volt a céljuk, hogy az autót megjavítsák, és nem az, hogy gyorsan kikerüljön a műhelyből, mert két céges autó, meg egy disco tulajodnos gurult be hirtelen kereket cseréltetni.

Link to comment
Megosztás:

Most már teljes a kavar!!! :)

A lengéscsillapítóim cseréjénél nálam is rá volt rohadva az anya, úgyhogy vésővel szedtük le egyébként ehhez van gyári opel szerszám, az így csináldban benne van!!

viszont a toronycsapággyal zűr van. Ugye, az eredeti toronycsapágyam egy tányérban van, amit meg vettem, azon csak kis peremszerű tányér van. Az így csináldban viszont megintcsak kis peremszerű tányér van. Akkor most mi van????

Azért fontos ezt tudni, mert végül is még nem történt meg a csere. Állítólag amit vettem csapágyat, azt az eredeti tányér helyett kell betenni, és nem a tányérból kisajtolni a régi csapágyat. Akkor most ki kell hajítsam a régi tányért a régi csapággyal és a helyére egyszerűen csak betenni az új csapágyat a kis peremmel?? Ismétlem, az így csináldban is a robbantott ábrán kis peremű csapágy van.

Hogyan lehet fotót feltölteni, ott bemutatnám, mit vettem.

Link to comment
Megosztás:

Elég lehangoló, hogy Tomi ilyet csinált. Szerintem csak egyéb érdekeltsége volt aznapra,

és gyorsan akart végezni. Majd azért megemlítem neki, hogy nem vet jó fényt rá az ilyen

eset, hátha máskor humánusabb lesz.

Hát én most egy kicsit belefáradtam az autóba, meg jön a tavasz, mással kell foglalkoznom, úgyhogy egyelőre marad így ahogy van.

Aztán 1-2 hónap múlva (ha addig bírja) előveszem a témát, de azt hiszem inkább beruházok arra gömbfej kinyomó szerszámra (kb. egy "normál" szerelői munkadíjjal egyenértékű az ára) és megoldom magam a problémát.

Link to comment
Megosztás:

Hát én most egy kicsit belefáradtam az autóba, meg jön a tavasz, mással kell foglalkoznom, úgyhogy egyelőre marad így ahogy van.

Aztán 1-2 hónap múlva (ha addig bírja) előveszem a témát, de azt hiszem inkább beruházok arra gömbfej kinyomó szerszámra (kb. egy "normál" szerelői munkadíjjal egyenértékű az ára) és megoldom magam a problémát.

Én már szedtem szét magamnak de mégegyszer biztos nem nyúlnék hozzá.Több kárt csináltam mint amennyit spóroltam volna vele.Kerezsd meg blitzet ők csinálták nekem is bennük biztos hogy nem fogsz csalódni.

Link to comment
Megosztás:

Most már teljes a kavar!!! :)

A lengéscsillapítóim cseréjénél nálam is rá volt rohadva az anya, úgyhogy vésővel szedtük le egyébként ehhez van gyári opel szerszám, az így csináldban benne van!!

viszont a toronycsapággyal zűr van. Ugye, az eredeti toronycsapágyam egy tányérban van, amit meg vettem, azon csak kis peremszerű tányér van. Az így csináldban viszont megintcsak kis peremszerű tányér van. Akkor most mi van????

Azért fontos ezt tudni, mert végül is még nem történt meg a csere. Állítólag amit vettem csapágyat, azt az eredeti tányér helyett kell betenni, és nem a tányérból kisajtolni a régi csapágyat. Akkor most ki kell hajítsam a régi tányért a régi csapággyal és a helyére egyszerűen csak betenni az új csapágyat a kis peremmel?? Ismétlem, az így csináldban is a robbantott ábrán kis peremű csapágy van.

Hogyan lehet fotót feltölteni, ott bemutatnám, mit vettem.

Az így csináldban valóban írja a célszerszámot, vagy vízpumpa fogót a lengéscsillapítóhoz. De mivel az új csillapítóhoz új csavart is adnak, így én is le fogom sz.rni hogy ha csak szétbarmolva jön le.

Nekem az astra toronycsapágyon egy nagy olyan 8-10 cm átmérőjű tányér volt. A Csergőnél a srác állította, hogy astrához csak ilyen van, soha nem is volt más. A vectrás csapágy -ami végülis kellett nekem- az meg teljesen tányér nélkül volt, csak maga a csapágy, ami egyébként ránézésre tök ugyanolyan volt, mint a tányéros. Az így csináld könyvben én is nézegettem, elég rossz minőségű a digitalizált rajz, de én azon sem látok tányért.

Később felhívtam még egy másik üzletet, ahol mindenféle autóhoz vannak alkatrészek. Nos ott meg azt mondta az ürge (motorszám, alvázszám bediktálás után), hogy van neki ilyen Astrába való csapágy, és nincs rajta tányér.

Szerintem, ha az eredeti csapágyadon volt tányér, akkor inkább olyat csapágyat szerrezz be. Azt gondolom, hogy ha kisajtolod a tányérból a csapágyat, akkor az új csapágyat nem fogod tudni belesajolni, és az biztos nem lesz jó.

Én már szedtem szét magamnak de mégegyszer biztos nem nyúlnék hozzá.Több kárt csináltam mint amennyit spóroltam volna vele.Kerezsd meg blitzet ők csinálták nekem is bennük biztos hogy nem fogsz csalódni.

Lehet. De én a magam kárán tanulok. Eddig azt tanultam, hogy nincs a világon megbízható autószerelő ha az autód 6 évesnél öregebb. Magad uram ha szolgád nincs.

Link to comment
Megosztás:

Az így csináldban valóban írja a célszerszámot, vagy vízpumpa fogót a lengéscsillapítóhoz. De mivel az új csillapítóhoz új csavart is adnak, így én is le fogom sz.rni hogy ha csak szétbarmolva jön le.

Nekem az astra toronycsapágyon egy nagy olyan 8-10 cm átmérőjű tányér volt. A Csergőnél a srác állította, hogy astrához csak ilyen van, soha nem is volt más. A vectrás csapágy -ami végülis kellett nekem- az meg teljesen tányér nélkül volt, csak maga a csapágy, ami egyébként ránézésre tök ugyanolyan volt, mint a tányéros. Az így csináld könyvben én is nézegettem, elég rossz minőségű a digitalizált rajz, de én azon sem látok tányért.

Később felhívtam még egy másik üzletet, ahol mindenféle autóhoz vannak alkatrészek. Nos ott meg azt mondta az ürge (motorszám, alvázszám bediktálás után), hogy van neki ilyen Astrába való csapágy, és nincs rajta tányér.

Szerintem, ha az eredeti csapágyadon volt tányér, akkor inkább olyat csapágyat szerrezz be. Azt gondolom, hogy ha kisajtolod a tányérból a csapágyat, akkor az új csapágyat nem fogod tudni belesajolni, és az biztos nem lesz jó.

Lehet, hogy az így csináldban Etzold bácsi a Vectra gólyaláb robbantott ábráját ollózta be.....

Mindegy. Persze nem fogom és nem is tudom a tányérból a csapágyat kivenni, viszont a cserével akkor is megpróbálkozom (tányér nélkül). ha már neked is azt mondta az alkatrészkereskedő, hogy tányér nélküli (kis tányéros) kivitelt is szállít, megpróbálom azt belerakni. Aztán majd megírom, mi történt!!

Link to comment
Megosztás:

Lehet. De én a magam kárán tanulok. Eddig azt tanultam, hogy nincs a világon megbízható autószerelő ha az autód 6 évesnél öregebb. Magad uram ha szolgád nincs.

Te tudod!Megcsináltuk örültünk hogy milyen jó lett majd egy hét múlva jött a meglepetés hogy a gátló felső csavarja lelazult és mindent tönkre tett amit csak lehetett :) .Új csapágyak,új toronyszilentek,új porvédő müanyag rugótányér.Ezek annyiba kerültek mintha 3szor szerelővel csináltattam volna meg.Én már tanultam a saját káromon.Blitznek köszönhetően azóta is jó és tökéletesen müködik ;)

Link to comment
Megosztás:

Te tudod!Megcsináltuk örültünk hogy milyen jó lett majd egy hét múlva jött a meglepetés hogy a gátló felső csavarja lelazult és mindent tönkre tett amit csak lehetett :) .Új csapágyak,új toronyszilentek,új porvédő müanyag rugótányér.Ezek annyiba kerültek mintha 3szor szerelővel csináltattam volna meg.Én már tanultam a saját káromon.Blitznek köszönhetően azóta is jó és tökéletesen müködik ;)

Amikor már egy szakszervíz a vállát vonogatva elküld, hogy majd akkor menjek vissza, ha szétesett az autó, mert csak akkor tudják megállapítani a nyöszörgő futóműről, hogy mi a hiba. Aztán a fórumon olvasgatva, meg a kocsit vizsgálgatva megsejtem, hogy mi a gond. Amikor összeszedem a pénzem, megveszem a lengéscsillapítókat, csapágyakat, elmegyek egy szerelőhöz akit bizalommal ajánlottak, akkor az azt mondja, ebben nem lehet gátlót cserélni mert ez olyan. Amikor fél napot rohangálok, hogy még időben visszavigyem a gátlót, legalább a pénzem ne vesszen, aztán kiderül, hogy a szerelő is tévedhet. Nos ezek után nincs már lelkierőm újabb szerelőt tesztelni, de még a régivel sem vitatkozni (pedig az érdekes lenne).

Gépészmérnöki diplomával, x év műszaki szakmai gyakorlattal a hátam mögött most már azért is felvállalom, és megoldom magam. Aztán majd megosztom az ittlévőkkel a tapasztalatokat, hátha segít másokon.

Remélem másak lesznek, mint amit te megosztottál velünk. :-)

Úgyhogy most már az írjon, aki tud gömbfej kinyomó szerszámot olcsón! :-)

Link to comment
Megosztás:

Amikor már egy szakszervíz a vállát vonogatva elküld, hogy majd akkor menjek vissza, ha szétesett az autó, mert csak akkor tudják megállapítani a nyöszörgő futóműről, hogy mi a hiba. Aztán a fórumon olvasgatva, meg a kocsit vizsgálgatva megsejtem, hogy mi a gond. Amikor összeszedem a pénzem, megveszem a lengéscsillapítókat, csapágyakat, elmegyek egy szerelőhöz akit bizalommal ajánlottak, akkor az azt mondja, ebben nem lehet gátlót cserélni mert ez olyan. Amikor fél napot rohangálok, hogy még időben visszavigyem a gátlót, legalább a pénzem ne vesszen, aztán kiderül, hogy a szerelő is tévedhet. Nos ezek után nincs már lelkierőm újabb szerelőt tesztelni, de még a régivel sem vitatkozni (pedig az érdekes lenne).

Gépészmérnöki diplomával, x év műszaki szakmai gyakorlattal a hátam mögött most már azért is felvállalom, és megoldom magam. Aztán majd megosztom az ittlévőkkel a tapasztalatokat, hátha segít másokon.

Remélem másak lesznek, mint amit te megosztottál velünk. :-)

Úgyhogy most már az írjon, aki tud gömbfej kinyomó szerszámot olcsón! :-)

Tudod mi a legolcsobb??

Szépen bemodellezed (a modelleket átküldöd nekem, hehe :) ), sztán megcsinálod azt is magad.

Na csak viccőtem. Sokszor írtam már egyébként, milyen huncutok itt Gödölőn is a szerelők, meg az alkatrészboltosok, ezért amit tudok,én is megcsinálom magamnak ;) ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.