Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok.

Nem tudtam hogy 10 cm emelés ennyire drasztikusnak hat.

Klímákkal foglalakozom és átlag 60-70 kg van bepakolva a csomiba úgy gondoltam berakok hátulra egy erősebb és kicsit hosszabb rugot amivel a segge terheletlenül 6-10 cm emelkedik és terhelve sem ül meg.(kicsit gyengúsznak találom ami benne van).Esztétikailag is jobban nézne ki a verda.Ezért kérdeztem a véleményetek hátha valaki csinált már hasonlót.A légrúgó emel is az autó seggén,vagy csak nagyobb lesz a terhelhetőség?

Köszi a válaszokat:András :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nem tudtam hogy 10 cm emelés ennyire drasztikusnak hat.

Klímákkal foglalakozom és átlag 60-70 kg van bepakolva a csomiba úgy gondoltam berakok hátulra egy erősebb és kicsit hosszabb rugot amivel a segge terheletlenül 6-10 cm emelkedik és terhelve sem ül meg.(kicsit gyengúsznak találom ami benne van).Esztétikailag is jobban nézne ki a verda.Ezért kérdeztem a véleményetek hátha valaki csinált már hasonlót.A légrúgó emel is az autó seggén,vagy csak nagyobb lesz a terhelhetőség?

Köszi a válaszokat:András :rolleyes:

Kicsit emel is rajta, de a lényeg a nagyobb teherbírás.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudtam hogy 10 cm emelés ennyire drasztikusnak hat.

Klímákkal foglalakozom és átlag 60-70 kg van bepakolva a csomiba úgy gondoltam berakok hátulra egy erősebb és kicsit hosszabb rugot amivel a segge terheletlenül 6-10 cm emelkedik és terhelve sem ül meg.(kicsit gyengúsznak találom ami benne van).Esztétikailag is jobban nézne ki a verda.Ezért kérdeztem a véleményetek hátha valaki csinált már hasonlót.A légrúgó emel is az autó seggén,vagy csak nagyobb lesz a terhelhetőség?

Nem lehet, hogy el vannak fáradva a mostani rugók? 60-70 kiló azért még nem olyan vészesen sok.

Link to comment
Megosztás:

Igazából hasznos, ha ül az autó, mert stabilabb. Szóval ennek örülök, ha meg van pakolva, nem úgy mint a súlytöbbletnek. :)

Ne keverd össze a kocsikat, a caravannak meg se kottyan 60-70 kiló a csomitartóban. :) Bár amikor teszteltem a multkor, nem bántam volna hogyha kicsit meg van ültetve, egy kicsit imbolygott, de amúgy meg kell ez a magasság, nem száguldozok vele rendszeresen. Az meg tök szar érzés, hogyha dugig van pakolva, aztán elindulsz, nehezebben is gyorsul, aztán mész 1-2 órát el is felejted, és hirtelen fékezni kell, és olyan mintha soha nem akarna megállni a súlytöbblet miatt. Nem azt mondom, hogy nem áll meg, de kellemetlen meglepetés volt. De akkor volt benne olyan 400-450 kiló. Rajtam kívül. Nem is igen előzgettem vele. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ne keverd össze a kocsikat, a caravannak meg se kottyan 60-70 kiló a csomitartóban. :) Bár amikor teszteltem a multkor, nem bántam volna hogyha kicsit meg van ültetve, egy kicsit imbolygott, de amúgy meg kell ez a magasság, nem száguldozok vele rendszeresen. Az meg tök szar érzés, hogyha dugig van pakolva, aztán elindulsz, nehezebben is gyorsul, aztán mész 1-2 órát el is felejted, és hirtelen fékezni kell, és olyan mintha soha nem akarna megállni a súlytöbblet miatt. Nem azt mondom, hogy nem áll meg, de kellemetlen meglepetés volt. De akkor volt benne olyan 400-450 kiló. Rajtam kívül. Nem is igen előzgettem vele. :rolleyes:

A Caravanban lehet álitani a hátsó rugózáson, magasságon, nem? Nekem a használati utasitásban benne van a caravan is és ott láttam egy rajzot hogy a csomitartóban kell/lehet valamit tekerni vagy valamit csinálni ha nagyobb terhet, utánfutót viszel. :)

Link to comment
Megosztás:

A Caravanban lehet álitani a hátsó rugózáson, magasságon, nem? Nekem a használati utasitásban benne van a caravan is és ott láttam egy rajzot hogy a csomitartóban kell/lehet valamit tekerni vagy valamit csinálni ha nagyobb terhet, utánfutót viszel. :rolleyes:

Az csak opcionális, nagyon kevés kocsiban van benne az a légrugó, amit onnan lehet felfújni.

Link to comment
Megosztás:

Ja, lehet hogy fújni kell :) Azt hittem hogy az alap volt a caravannál. Akkor nem mondtam tyemmit :)

Én is bőszen kerestem benne a szelepeket, de hiába hajtogattam fel a szőnyeget a csomitérben, az enyémbe sincs állítási lehetőség. Sőt nekem az a nyílás sincs az ülések alatt, ahonnan a könyv szerint az AC-lehet szerelni, nekem alá kell mászni. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Avval nem is lehet! :)

Hát nem, nem is igen szoktam, még egyedül se, inkább cammogok, de ha nagyon muszáj, akkor visszaváltok 3.-ba. Ezért van benn a hosszú távú tervban az SE-sítés, nem azért hogy lehesen száguldozni. De ez a 60 paci ha meg van pakolva emelkedőn nagyon kevés. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Miért nem egy c20ne?

Motorcsere már nekem is eszembe jutott, de ugye annál ott a papírozás, kuplungot is kell vele cserélni szerintem, a váltó nem tudom maradhat-e hozzá...így meg túllépi az se-sítés keretét. Ráadásul a 2literre és a 116 lóra több a biztosítás meg az adó is, mint egy SE hengerfejes, papír szerint 71 lovas gépre.

Link to comment
Megosztás:

Motorcsere már nekem is eszembe jutott, de ugye annál ott a papírozás, kuplungot is kell vele cserélni szerintem, a váltó nem tudom maradhat-e hozzá...így meg túllépi az se-sítés keretét. Ráadásul a 2literre és a 116 lóra több a biztosítás meg az adó is, mint egy SE hengerfejes, papír szerint 71 lovas gépre.

Papírozást felejtsd el, ma Mo.-on nem lehet hivatalosan megcsinálni (legalábbis épeszű anyagi kereten belül). Úgyhogy vagy jársz vele illegálisan, és a műszakit, zk-t is így oldod meg, vagy inkább autócsere.

Link to comment
Megosztás:

Papírozást felejtsd el, ma Mo.-on nem lehet hivatalosan megcsinálni (legalábbis épeszű anyagi kereten belül). Úgyhogy vagy jársz vele illegálisan, és a műszakit, zk-t is így oldod meg, vagy inkább autócsere.

A büdös életben senki nem fogja megmondani,hogy a C14NZ-C14SE motor van a gépedben!Csak az olyan autóbuzik tudják,mint te vagy én.

Udinak pl az 1.4-es astrához tartozó forgalmiban 1.7D felirat szerepel,soha senki nem büntette meg még érte,pusztán elírták.

Link to comment
Megosztás:

A büdös életben senki nem fogja megmondani,hogy a C14NZ-C14SE motor van a gépedben!Csak az olyan autóbuzik tudják,mint te vagy én.

Udinak pl az 1.4-es astrához tartozó forgalmiban 1.7D felirat szerepel,soha senki nem büntette meg még érte,pusztán elírták.

Nem is NZ-SE átalakításra írtam, hanem a C20NE-re való cserére :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

2001 év végi a vas és nem egy leharcolt autó.75 000km-el vettem és nagyon úgy tűnik valós a km.(kormány/váltó/motor állapota...)Fordom volt előtte,ami egy sokkal "finomabb jószág",direkt vettem f Astrát és nem G-t kollégáméval jártam 1 hónapot az is 1.6 8 szelep 1991-es Görögországot évente megjárta,a motorban 300 000km megmutatod a kulcsot és megy.Nem tudom de egyből kézre állt minden és nagyon megszerettem az autót.(10 éve a 2107-et szerettem ennyire a feeling is hasonló).

Vízszintes talajon állva terheletlenül nincs v.mi adat az ideális(hátsó) magasságra?Lehet hogy csak meg kéne húzatni a rúgókat/vagy cserélni?

A lépcsőshátú rugója tényleg erősebb és kompatibilis (logikus lenne) a ferdehátúéval? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

SZIASZTOK!MOST REGELTEM,DE MÁR ELŐTTE IS OLVASGATTAM A FÓRUMOT.NEKEM IS VAN PROBLÉMÁM.93-AS 1.4 A VAS.200.000 KM-REL.A PROBLÉMA AZ,HOGY EGYRE ERŐSÖDŐ KOPOGÁS HALLATSZIK AZ ELSŐ FUTÓMŰ FELŐL.NYÁRON HALKABB TÉLEN ERŐSEBB.ÁLLÓ AUTÓNÁL IS HALLATSZIK HA MEGNYOMKODOM A SÁRVÉDŐKET LEFELE.NEM TUDOM MIT CSERÉLJEK?MIND A KÉT OLDALON UGYAN AZ A JELENSÉG.KÖSZI A SEGÍTSÉGET.

Link to comment
Megosztás:

SZIASZTOK!MOST REGELTEM,DE MÁR ELŐTTE IS OLVASGATTAM A FÓRUMOT.NEKEM IS VAN PROBLÉMÁM.93-AS 1.4 A VAS.200.000 KM-REL.A PROBLÉMA AZ,HOGY EGYRE ERŐSÖDŐ KOPOGÁS HALLATSZIK AZ ELSŐ FUTÓMŰ FELŐL.NYÁRON HALKABB TÉLEN ERŐSEBB.ÁLLÓ AUTÓNÁL IS HALLATSZIK HA MEGNYOMKODOM A SÁRVÉDŐKET LEFELE.NEM TUDOM MIT CSERÉLJEK?MIND A KÉT OLDALON UGYAN AZ A JELENSÉG.KÖSZI A SEGÍTSÉGET.

Hello! Légy üdvözölve! :rolleyes:

Mindenképp ráférne egy futóműfelülvizsgálat. Pontosat nem tudok mondani, mert én nem vagyok szaki, de szerintem több dolog is lehet e mögött. Esetleg annyit javasolhatok hogy emeld fel és mozgasd, rángasd meg a kereket és közben figyeld hogy mi lötyög. Ha közvetlenül a sárvédő alól hallatszik akkor könnyen lehet toronycsapágy. De mint mondtam/irtam is, nem vagyok szaki igy csak ilyen tanácsot tudok adni. :)

Link to comment
Megosztás:

SZIASZTOK!MOST REGELTEM,DE MÁR ELŐTTE IS OLVASGATTAM A FÓRUMOT.NEKEM IS VAN PROBLÉMÁM.93-AS 1.4 A VAS.200.000 KM-REL.A PROBLÉMA AZ,HOGY EGYRE ERŐSÖDŐ KOPOGÁS HALLATSZIK AZ ELSŐ FUTÓMŰ FELŐL.NYÁRON HALKABB TÉLEN ERŐSEBB.ÁLLÓ AUTÓNÁL IS HALLATSZIK HA MEGNYOMKODOM A SÁRVÉDŐKET LEFELE.NEM TUDOM MIT CSERÉLJEK?MIND A KÉT OLDALON UGYAN AZ A JELENSÉG.KÖSZI A SEGÍTSÉGET.

A Caps Lockot meg kapcsold ki pls. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.