Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Még szétszedés előtt összedobtam gyorsan egy kormányösszekötő lehúzót:

Katt!

Elgörbült.... :rolleyes: Meg sem mozdította.

(még mielőtt valaki beszólna, hogy előtte miért nem vettem le a csavart, ez csak próba volt)

Szerintem jó a technika, csak ezek szerint vastagabb anyagból kell elkészíteni.

Link to comment
Megosztás:

Nem kell, ugyanannyi menetszámra tettem vissza a kormáyösszekötőt. Már többször is így csináltam és egyenes a kormány, jó az egyenesfutás, gumit nem eszi.

Különben sem tudná elforgatni az állítócsavart, mert bele van gyógyulva a kormányrúdba. <_<

Nekem is ezt mondta a szerelőm egy féltengely és toronycsapágy csere után. Aztán egy hónap múltán láttam, hogy mindkét 1 éves téli gumim belső oldalát siralmasra daráltam.... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Még szétszedés előtt összedobtam gyorsan egy kormányösszekötő lehúzót:

Katt!

Elgörbült.... :rolleyes: Meg sem mozdította.

(még mielőtt valaki beszólna, hogy előtte miért nem vettem le a csavart, ez csak próba volt)

Nekem egyik sem jött ki, ha csak a kinyomóval próbáltam. Feszített állapotban odakoppintottam neki.....nem ellenkezett <_<

Link to comment
Megosztás:

kocsi tavasszal elkezdte azt hogy ha jobbra kanyarodtam (ha csak 1 kicsit is jobbra húztam akkor is) fémes csikorgást hallottam a jobb első kerék irányából. Mostanába már ott tartok hogy szinte mindig csikorog, és nemtudom mi lehet :S elöször arra gondoltam hogy a kiszakadt féltengely gumiharang miatt lehet vlmi, de az a másik oldalon van.

A másik gond, hogy ilyen 80-100 és fölötti tempónál kicsit repülőszőnyeges érzésem van, mintha úszna a kocsi. érdemes lenne szilentet cserélni??

És még egy, hogy nelegyen egyszerű az élet, az első kerekeket megforgatva (kocsi megemelve) azt tapasztalom, hogy mintha kissé szorulnának. mi foghatja őket??

Link to comment
Megosztás:

kocsi tavasszal elkezdte azt hogy ha jobbra kanyarodtam (ha csak 1 kicsit is jobbra húztam akkor is) fémes csikorgást hallottam a jobb első kerék irányából. Mostanába már ott tartok hogy szinte mindig csikorog, és nemtudom mi lehet :S elöször arra gondoltam hogy a kiszakadt féltengely gumiharang miatt lehet vlmi, de az a másik oldalon van.

A másik gond, hogy ilyen 80-100 és fölötti tempónál kicsit repülőszőnyeges érzésem van, mintha úszna a kocsi. érdemes lenne szilentet cserélni??

És még egy, hogy nelegyen egyszerű az élet, az első kerekeket megforgatva (kocsi megemelve) azt tapasztalom, hogy mintha kissé szorulnának. mi foghatja őket??

Ez a fémes csikorgás nekem is megvan. Enyhén húzva. Parkolóban kicsit megbirizgáltam a tárcsa porvédő lemezét és hangosabb lett. Szóval szerintem ott lesz a gond. Majd holnap megemelem oszt meghajtogatom, hogy jólegyen.

Link to comment
Megosztás:

hello, 1 egyszeru de hulye kerdesem lenne :rolleyes: elso lengescsilapito csere volt ma es nem mondom el hogyan de sikerult a vadi uj lengescsillapito becsuszo szarra egy korkoros csikot (karcolast) rakni. A kerdes hogy emiatt elkezd e majd szivarogni az olaj vagy esetlteg hamarrabb megy majd tonkre. Persze en is sejtem hogy nem hasznal mert akor gyarilag tennek ra. Ez egy viszonylag enyhe, koromel eppen hogy erezheto korkoros karcolas. Az ilyen karcolasokat a gumitomites (gyuru) kivedi?

Link to comment
Megosztás:

hello, 1 egyszeru de hulye kerdesem lenne :D elso lengescsilapito csere volt ma es nem mondom el hogyan de sikerult a vadi uj lengescsillapito becsuszo szarra egy korkoros csikot (karcolast) rakni. A kerdes hogy emiatt elkezd e majd szivarogni az olaj vagy esetlteg hamarrabb megy majd tonkre. Persze en is sejtem hogy nem hasznal mert akor gyarilag tennek ra. Ez egy viszonylag enyhe, koromel eppen hogy erezheto korkoros karcolas. Az ilyen karcolasokat a gumitomites (gyuru) kivedi?

Mivel azon a felületen tömít a szimering, ezért a karcolás a szimeringet fogja előbb - utóbb tönkre tenni. Attól kezdve pedig szivárogni fog belőle a lengéscsillapító olaj. Aztán meghal a csillapítás.

Bár nem lengéscsillapítónál, hanem sebességváltó féltengelyen sikerült egyszer begyűjtenem ( nem Opelon és nem itthon, hanem Hollandiában ) egy karcolást a márkaszervizben.

Hazafelé úton már Németország közepén annyira csúszott a kuplungom, hogy csak lépésben tudtam az emelkedőkre "felkapaszkodni"! Valahogy azért haza vergődtem, de megtanultam, hogy az ilyen slendriánságokért (bár nem én követtem el) nagy árat kell fizetni.

Link to comment
Megosztás:

Gondolod ennyi pénzért kapok? :D Amúgy van valami tapasztalatod vagy véleményed a COFAP lengéscsillapítókról?

Én nem nagyon spórolnék ezen.

A kayaba (most KYB) nagyon jó ár/érték arányt képvisel.

De van ITT olajos Bilstein 8730-ért/db. Ez sem vészes de azért ez Bilstein!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Következő problémám van... Opel Astra F Caravan 1992-es C18NZ-ről van szó. A kocsi megy műszakira és a féktárcsa elég kopott volt, megmértem az átmérőjét 256mm és hűtött tárcsa. szereztem egy ugyanilyet elég jó áron. Eddig ok volt minden. Vittem a kocsit szerelőhöz és telefonált hogy a féktárcsa nem jó bele, nem fér be a féknyeregbe, meg hogy nem ilyen való bele... túl vastag a tárcsa...

Létezhet olyan hogy a 256mm átmérőjű hűtött féktárcsából több fajta vastagságú van???

Vagy mi lehet a probléma????

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Következő problémám van... Opel Astra F Caravan 1992-es C18NZ-ről van szó. A kocsi megy műszakira és a féktárcsa elég kopott volt, megmértem az átmérőjét 256mm és hűtött tárcsa. szereztem egy ugyanilyet elég jó áron. Eddig ok volt minden. Vittem a kocsit szerelőhöz és telefonált hogy a féktárcsa nem jó bele, nem fér be a féknyeregbe, meg hogy nem ilyen való bele... túl vastag a tárcsa...

Létezhet olyan hogy a 256mm átmérőjű hűtött féktárcsából több fajta vastagságú van???

Vagy mi lehet a probléma????

Asszem létezett 20 és 24mm-es is, de ebben nem vagyok biztos :D

Link to comment
Megosztás:

20 mm -es amit újat vettem

Annak jónak kell lennie. Legfeljebb nem nyomta vissza teljesen a munkahenger dugattyúját. Most, hogy így említed, rémlik valami, hogy anno az 1.8-ason én is szoptam a tárcsák cseréjével. Nekem a nyeregnél volt gond, beleért az új tárcsa a nyereg szélébe.

Link to comment
Megosztás:

A fékbetét is a vasig le volt kopva, a féktárcsa is szinte a hűtőbordákig, most hogy újjat kellene betenni biztos 2 centivel vastagabbak ,de gondolom azokat a dugattyúkat csak vissza tudja nyomni egy autószerelő. vagy nem...

eddig oké volt a szerelő... , de most gyanítom hogy a problémát úgy oldja meg hogy nem hűtött tárcsát rendelt hozzá ami vékonyabb és könnyen bemegy ....

Link to comment
Megosztás:

A fékbetét is a vasig le volt kopva, a féktárcsa is szinte a hűtőbordákig, most hogy újjat kellene betenni biztos 2 centivel vastagabbak ,de gondolom azokat a dugattyúkat csak vissza tudja nyomni egy autószerelő. vagy nem...

eddig oké volt a szerelő... , de most gyanítom hogy a problémát úgy oldja meg hogy nem hűtött tárcsát rendelt hozzá ami vékonyabb és könnyen bemegy ....

Aha, a gondos tulaj :D

Én csak úgy tudtam visszanyomni, hogy kivettem a légtelenítő csavart. Hiába szedtem le a sapit a tartályról, akárhogy próbálkoztam nem ment ki teljesen.

Tudtommal 256-osból csak hűtött van.....(20 ill. 24 mm széles)

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Érdeklődnék, hogy DELPHI alkatrészekről van-e valakinek tapasztalata? lengéscsillapítókat és fék kopó alkatrészeket kellene cserélnem és a 17 éves Caravanom értékéhez képest ezek tűnnek a leggazdaságosabb megoldásnak. Persze nem szeretném ha spór a megbízhatóság kárára menne. Nem reklám, de a www.delparts.hu oldalon néztem az árakat, és jónak tűnnek, csak a minőséget nem ismerem.

Előre is köszi a jószándékú és segítő kommenteket!

Béca

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Érdeklődnék, hogy DELPHI alkatrészekről van-e valakinek tapasztalata? lengéscsillapítókat és fék kopó alkatrészeket kellene cserélnem és a 17 éves Caravanom értékéhez képest ezek tűnnek a leggazdaságosabb megoldásnak. Persze nem szeretném ha spór a megbízhatóság kárára menne. Nem reklám, de a www.delparts.hu oldalon néztem az árakat, és jónak tűnnek, csak a minőséget nem ismerem.

Előre is köszi a jószándékú és segítő kommenteket!

Béca

Nyugodtan beszerelheted őket.

Használattól függ, de akár az is elképzelhető, hogy túl fogják élni magát az autót.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.