Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

1 óra, daykiller írta:

Ugyanilyen típusú szondát vettem az Astrába. Papíron a gyárinak megfelelő és nekem azóta sem reklamál érte az ECU. Fogyasztás is jobb lett és melegen is jobb a motor működése érezhetően. 150 ezer kilométerenként kéne amúgy cserélni. Enyémben még a gyári volt. :D

Köszönöm, akkor én is ezt veszem!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

hello van nekem egy opel astra f TD kocsim 50kw a turbon van egy kar és az nem mozog semere ez igy normális?linkelek képet hogy mire gondolok bekereteztem , ha jól tudom ez a leke nem?

Hol tudnék ilyent rendelni ami be kereteztem mert akkor ki cserélném ,mert nagy gáz fröcsre nem mozdul meg!

Wastegate szelep nem működik rendesen em húz ameg alapjáraton kb 4cm-t, okozhatja a wastegate rudazat berohadása ha rudat meg tudom tolni de nem mozdul meg, vagy a vákuumrendszer hibája. Ha az nem megy rendesen, akkor gyakorlatilag turbó nélkül üzemel az autó? 

YW647.JPG

 

Módosítva : zalaapati112
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kis problémám. 

Random előjön ez a gond, mindig meleg motornál. Az alapjárat van hogy leesik oylan 500  körülire, és csak nehezen tér magához. Továbbá azt is csinálja, hogy annyira leesik az alapjárat, hogy a motor le is áll. Pl ma a piros lámpához értem, kilöktem üresbe, és le is állt a motor. Utána nehezen ment fel az alapjárat 1000 körülire. Ma amikor ezt csinálta, félreálltam, leállítottam a  motort, majd ismét indítottam, és az alapjárat jó volt, azonban nyomtam egy gázfröccsöt 3-4000ig, és azonnal nullára esett a fordulat. utána viszont abbahagyta. Hazaértem, alapjáraton ketyegett szépen, gázfröccs, megint leállt. A hétvégén a gumicsöveket ellenőriztem a motortérben, egyik sem lyukas. Gyertyák újak, nem igazán tudom, merrre keresgéljem a hiba okát. 

Valakinek ötlet?

Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Ma is sikerült előhozni ezt a hibát. Alapjáraton járt a motor álló helyzetben, nyomtam egy gázfröccsöt 3000ig, és itt nullára esett a fordulat. Tisztára olyan, mint amikor simsonom volt, és egy nagyobb gázfröccs után a karbiból elfogyott a benzin. Létezik hogy most is ilyen lenne? Gyengélkedne a benzinszivattyú? 

C16SE motorról van szó.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, joecockroach írta:

Ma is sikerült előhozni ezt a hibát. Alapjáraton járt a motor álló helyzetben, nyomtam egy gázfröccsöt 3000ig, és itt nullára esett a fordulat. Tisztára olyan, mint amikor simsonom volt, és egy nagyobb gázfröccs után a karbiból elfogyott a benzin. Létezik hogy most is ilyen lenne? Gyengélkedne a benzinszivattyú? 

C16SE motorról van szó.

Szerintem a legnagyobb üzemanyag igény menet közben jelentkezik padlógázon 2-3-ban, nem álló autónál pörgetve. Ha akkor nem fullad vissza akkor nincs benzin hiánya.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, wookie írta:

Az gáz. Ez így turbócserének hangzik.

A turbo nem rég lett felujitva pörög turbina ha megtekerem nem szorul stb, Wastegate nem müködik nem regál a gáz fröcsre max tudok egy bontot ott érdeklöm hogy van e neki párszor látam nála komplett 1.7TD blokot nála.

Wastegate szelepnek simán kéne kézel tolni nem?

Keresgéltem neten 15ezerFt+posta 3000ezer körül van durván egy 20-as lehet hogy rendelek egyet.

Módosítva : zalaapati112
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, wookie írta:

Már nem azért de az milyen turbófelújítás hogy az akado wastegate-t rajtahagyják?

 

Szerencséd van, ha találtál külön, mert nem jellemző. Általában turbóval együtt kapsz újat.

Hát fater ujitota fel kb 250-300 hagyott ott akkor az is cserélni kellet volna szerintem mert nem uj nem látszik rajta.

Rendelek egy ujat és maximum bar értéket álitatom be , van ilyen óra mérö jónapot , vagy szerzek órát és én álitam bar értéket 1bar környékére vagy mi az optimális neki?

Elmentem egy autó szerelöhöz az meg széje akarta szedni a motort mert nem az a hiba wtf??? mondom nem nyit az a vacak munka társam monta hogy azt nézesem meg hát persze hogy töb tiz ezret le akartak rolam gombolni.

tessék itt alink ahol néztem francia bolt

http://depotop.com/actuator?product_id=2897

Módosítva : zalaapati112
Link to comment
Megosztás:

13 órája, zotya975 írta:

Szerintem a legnagyobb üzemanyag igény menet közben jelentkezik padlógázon 2-3-ban, nem álló autónál pörgetve. Ha akkor nem fullad vissza akkor nincs benzin hiánya.

Teljesen úgy áll le a motor mint amikor a gyújtást veszem le. Talán amikor visszaengedem a gázt, és leesik a fordulat, akkor esetleg levegőt nem kap, ha esetleg az alapjárati motor lenne a bűnös, az okozhat ilyet. Egyébként ki lehet húzatni, nem torpan, van ereje, semmi gond és utána sem szokott leállni, teljesen random jön elő ez a hiba. Annyit csináltam hogy levettem az akkusarut, hátha ennek van hatása a motorvezérlőre. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, joecockroach írta:

Teljesen úgy áll le a motor mint amikor a gyújtást veszem le. Talán amikor visszaengedem a gázt, és leesik a fordulat, akkor esetleg levegőt nem kap, ha esetleg az alapjárati motor lenne a bűnös, az okozhat ilyet. Egyébként ki lehet húzatni, nem torpan, van ereje, semmi gond és utána sem szokott leállni, teljesen random jön elő ez a hiba. Annyit csináltam hogy levettem az akkusarut, hátha ennek van hatása a motorvezérlőre. 

Hibakód nincs? Ha alapjárati motor hiba arra kéne anyáznia.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, zotya975 írta:

Hibakód nincs? Ha alapjárati motor hiba arra kéne anyáznia.

A motor hibajelző nem világít (nincs sárga lap), kivillogtatással semmi hibát nem jelzett. A mai nap nem tudtam előidézni a hibát, lehet hogy jót tett a kocsinak az áramszünet, bár nem akarom elkiabálni.

A lambda szondára gyanakszom, hogy már nem tökéletes, mert mostanában már nem tudom 7 liter alá vinni. Korábban rendszeresen 6,5 literrel jártam, az utóbbi egy évben már inkább 7-7,5 literrel járok.

Módosítva : joecockroach
Link to comment
Megosztás:

8 órája, joecockroach írta:

A motor hibajelző nem világít (nincs sárga lap), kivillogtatással semmi hibát nem jelzett. A mai nap nem tudtam előidézni a hibát, lehet hogy jót tett a kocsinak az áramszünet, bár nem akarom elkiabálni.

A lambda szondára gyanakszom, hogy már nem tökéletes, mert mostanában már nem tudom 7 liter alá vinni. Korábban rendszeresen 6,5 literrel jártam, az utóbbi egy évben már inkább 7-7,5 literrel járok.

Lambda hibára ha már nagyon kuka dob lámpát, ha meg csak kicsit mászik el a jó értéktől akkor nem befolyásolja ilyen drasztikusan a működését, csak pölö többet eszik.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Lambda hibára ha már nagyon kuka dob lámpát, ha meg csak kicsit mászik el a jó értéktől akkor nem befolyásolja ilyen drasztikusan a működését, csak pölö többet eszik.

Akkor talán csak halódóban van, végülis nem mai darab, szerintem az elmúlt tíz évben nem volt cserélve. Ma egyébként többször is visszatért a leállás probléma. :/ Mindig állva alapjáraton gázfröccsre tudtam előidézni, nem kellett még 2500ig se pörgetni, leállt. Diagnosztika programmal megnézzük, van e valami az agyában.

Pár hete volt egy benzinszivattyú csatlakozó kontakt hibám, ami miatt nem indult az autó. Esetleg lehet hogy most sem százas a kontaktus, és ez okozhat galibát? 

Gyertyák két hónaposak kb, NGK kétpólusú, azokkal csak nem lehet baj.

Módosítva : joecockroach
kiegészítés
Link to comment
Megosztás:

6 órája, joecockroach írta:

Akkor talán csak halódóban van, végülis nem mai darab, szerintem az elmúlt tíz évben nem volt cserélve. Ma egyébként többször is visszatért a leállás probléma. :/ Mindig állva alapjáraton gázfröccsre tudtam előidézni, nem kellett még 2500ig se pörgetni, leállt. Diagnosztika programmal megnézzük, van e valami az agyában.

Pár hete volt egy benzinszivattyú csatlakozó kontakt hibám, ami miatt nem indult az autó. Esetleg lehet hogy most sem százas a kontaktus, és ez okozhat galibát? 

Gyertyák két hónaposak kb, NGK kétpólusú, azokkal csak nem lehet baj.

Hát lehet kontakthiba is, nekem is volt. Kicsi hajtani kell a lábakon a csatiban oldalra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kis problémám '96-os X14NZ motorkódú F Astrámmal. A jelenség a következő: bemelegedés után alapjáraton bedadog, a kipufogónál hallani. Olyan mintha 3 hengerezne. Az utastérben érződik, hogy remeg. Gázra, vagy a fékpedálra lépve kisimul. Kompressziómérés megvolt, minden rendben. Gyertya, elosztófedél, rotor, összes vákuumcső cserélve. Gyanús nekem, hogy fékre kisimul. Ötlet?

Módosítva : adamrider
Link to comment
Megosztás:

2 órája, adamrider írta:

Sziasztok!

Van egy kis problémám '96-os X14NZ motorkódú F Astrámmal. A jelenség a következő: bemelegedés után alapjáraton bedadog, a kipufogónál hallani. Olyan mintha 3 hengerezne. Az utastérben érződik, hogy remeg. Gázra, vagy a fékpedálra lépve kisimul. Kompressziómérés megvolt, minden rendben. Gyertya, elosztófedél, rotor, összes vákuumcső cserélve. Gyanús nekem, hogy fékre kisimul. Ötlet?

A fékrásegítőn a gumigyűrű rendben van? 

 

Link to comment
Megosztás:

 

5 perce, samtron77 írta:

A fékrásegítőn a gumigyűrű rendben van? 

 

Arra gondolsz, ahol bemegy vákuumszelep a fékrásegítő dobba? Az talán rendben van, nem láttam rajta sérülést, könnyen is mozog, nincs elporladva.

Módosítva : adamrider
Link to comment
Megosztás:

7 perce, adamrider írta:

Na ezt még kipróbálom. Reggel felpumpálom, délután megnézem. Köszi, ez eszembe sem jutott. Bár ha a fékrásegítő lenne szar, akkor fulladna, meg nehéz lenne a fékezés nem?

Ha a motor csinálja a vákuumot folyamatosan, akkor nembiztos hogy keményebb a pedál. A fulladás passz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.