Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

10 órája, daykiller írta:

C14NZ, X14NZ és C14SE. tehát a nyóccelepesek.

Azért ezek közül csak a C14SE-re igaz a megállapítás, legalábbis eszerint (oldal alja):

az NZ-k csak 5,20 szívó és 5,60 kipufogó emeléssel rendelkeznek, de egy mérést mindenképp megér vásárláskor

http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-f/j__engine_and_engine_aggregates/ohc_petrol_engine/cylinder_head/specifications/technical_data_cylinder_head/

Link to comment
Megosztás:

13 perce, Tiu írta:

Azért ezek közül csak a C14SE-re igaz a megállapítás, legalábbis eszerint (oldal alja):

az NZ-k csak 5,20 szívó és 5,60 kipufogó emeléssel rendelkeznek, de egy mérést mindenképp megér vásárláskor

http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-f/j__engine_and_engine_aggregates/ohc_petrol_engine/cylinder_head/specifications/technical_data_cylinder_head/

Máshol meg ezt adja:

emeles.png

Link to comment
Megosztás:

7 perce, daykiller írta:

Máshol meg ezt adja:

emeles.png

NZ-t még nem mértem, az 1,4 és 1,6 SE-re egyezett az adat azzal amit linkeltem.

Amiről nem találtam sehol adatot, az a másik paraméter az időzítés. Elvileg az SE-ben mindkét paraméter változott. Mérni mindenesetre érdemes.

C14SE tengelyt mértem időzítésre és 240 fokosnak jött ki, 7/53 időzítéssel, 104 fokos max. emeléssel.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Tiu írta:

NZ-t még nem mértem, az 1,4 és 1,6 SE-re egyezett az adat azzal amit linkeltem.

Amiről nem találtam sehol adatot, az a másik paraméter az időzítés. Elvileg az SE-ben mindkét paraméter változott. Mérni mindenesetre érdemes.

C14SE tengelyt mértem időzítésre és 240 fokosnak jött ki, 7/53 időzítéssel, 104 fokos max. emeléssel.

Hogy méred a fokolást? 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, wookie írta:

Hogy méred a fokolást? 

Nyomtattam 360 fokos szögmérőt, azt ráragasztottam a szíjtárcsára. A rugótányérhoz tettem mérőórát, persze előtte az FHP-t kimértem vele.

A KENT AST1 tengely gyárilag megadott fokolása is kijött vele. :) (csak az emelés nem :mad:)

A fokokhoz tartozó emelések azért nem lettek jók, mert hidrotőkével mértem és a kis piszok engedte magát összenyomni. Utána persze visszaállt, mert a kis rugó visszanyomta. Ha legközelebb ilyenre vetemednék, akkor majd fix tőkével teszem. :) Bár nekem a tengelyek nem jöttek be, így maradt a gyári.:-)

Link to comment
Megosztás:

 

21 perce, Tiu írta:

Nyomtattam 360 fokos szögmérőt, azt ráragasztottam a szíjtárcsára. A rugótányérhoz tettem mérőórát, persze előtte az FHP-t kimértem vele.

A KENT AST1 tengely gyárilag megadott fokolása is kijött vele. :) (csak az emelés nem :mad:)

A fokokhoz tartozó emelések azért nem lettek jók, mert hidrotőkével mértem és a kis piszok engedte magát összenyomni. Utána persze visszaállt, mert a kis rugó visszanyomta. Ha legközelebb ilyenre vetemednék, akkor majd fix tőkével teszem. :) Bár nekem a tengelyek nem jöttek be, így maradt a gyári.:-)

Arra a tengelyre mit hazudnak? Megvan még? Elvileg mihez jó?

Link to comment
Megosztás:

13 perce, wookie írta:

 

Arra a tengelyre mit hazudnak? Megvan még? Elvileg mihez jó?

http://www.kentcams.com/product-details/62/Camshaft/Camshaft/AST1-Sports-/

Nem volt jobb érzésre mint a mostani, cserébe nem volt normális alapjárat. Kisblokkoshoz jó. Ugye ez 270 fokos.

Volt nálam dbilas 292-es is, az legalább megindult 3000 felett. :evilgrin: Annál tényleg nem volt alapjárat.

Ami lehet jó lett volna egy 272-es dbilas, azt eltörte a posta szállítás közben.

Már egyik sincs meg.

Szerk.: Ja és KENT NVO62-t kerestem sokáig, de valahogy sosem sikerült, mindig lemaradtam róla. Most már egyik sem kell. (talán)

Link to comment
Megosztás:

38 perce, Tiu írta:

http://www.kentcams.com/product-details/62/Camshaft/Camshaft/AST1-Sports-/

Nem volt jobb érzésre mint a mostani, cserébe nem volt normális alapjárat. Kisblokkoshoz jó. Ugye ez 270 fokos.

Volt nálam dbilas 292-es is, az legalább megindult 3000 felett. :evilgrin: Annál tényleg nem volt alapjárat.

Ami lehet jó lett volna egy 272-es dbilas, azt eltörte a posta szállítás közben.

Már egyik sincs meg.

Szerk.: Ja és KENT NVO62-t kerestem sokáig, de valahogy sosem sikerült, mindig lemaradtam róla. Most már egyik sem kell. (talán)

Veztengelyt hogy sikerül eltörni? :D

Link to comment
Megosztás:

2 perce, daykiller írta:

Veztengelyt hogy sikerül eltörni? :D

Például úgy hogy feladsz egy papírra festett képet kartonlapok közé csomagolva buborékos borítékban, és az okos postás kettéhajtva belegyűri a postaládába. Amikor megkérdezed tőle hogy szerinte mi a jó anyukájáért lett igy horror pénzért feladva akkor azzal védekezik hogy nem fért bele a postaládába. Ezek után a tengely meg lehet túl hosszú volt.

Link to comment
Megosztás:

26 perce, zotya975 írta:

Például úgy hogy feladsz egy papírra festett képet kartonlapok közé csomagolva buborékos borítékban, és az okos postás kettéhajtva belegyűri a postaládába. Amikor megkérdezed tőle hogy szerinte mi a jó anyukájáért lett igy horror pénzért feladva akkor azzal védekezik hogy nem fért bele a postaládába. Ezek után a tengely meg lehet túl hosszú volt.

Láttam már kettéhajtott bakelit lemezt is kettéhajtva a postaládában. Azt még megértem. De egy veztengely eltörése azért erősebb feladat.

G Astra X16SZR amúgy teljesen jó F-be?

Módosítva : daykiller
Link to comment
Megosztás:

15 perce, daykiller írta:

Láttam már kettéhajtott bakelit lemezt is kettéhajtva a postaládában. Azt még megértem. De egy veztengely eltörése azért erősebb feladat.

G Astra X16SZR amúgy teljesen jó F-be?

Jha. Nyilván vízcsövek nem feltétlen egyformák. 
De ha péntekig ráér, akkor lehet hogy eladó lesz a pirosból a 90k-t futott motorom. 

Link to comment
Megosztás:

28 perce, daykiller írta:

Láttam már kettéhajtott bakelit lemezt is kettéhajtva a postaládában. Azt még megértem. De egy veztengely eltörése azért erősebb feladat.

G Astra X16SZR amúgy teljesen jó F-be?

Simán belement, mondtam még a GM szám is egyforma. :-)

Link to comment
Megosztás:

Üdv! 

Ötleteket szeretnék kérni x14nz f astrám váltások közt nem találja az alapjáratot illetve ha menet közben kiteszem üresbe 10 ből 5x csak keresi az alapjáratot felpörög aztán le szépen hintáztatja míg meg nem állok mikor már áll az autó szépen beáll az alapjárat mintha semmi baja nem lenne.

Alapjáratit cseréltem. Injektor tiszta tömítések cserélve.

Valaki valami ötlet ? 

Köszi előre is 

Üdv J.Gábor

Link to comment
Megosztás:

Ez engem is érdekelne mert enyém is ezt csinálja. 1000 és 1500 közt tornázik főleg akkor mikor fulladósan indulok el majd pl országúton 90 körül kicsapom 5ből üresbe h vitorlázok, akkor addig játszik míg meg nem áll a szekér. Sose fullad le meg semmi extrém dolgot nem csinál csak játszik a fordulattal.

Link to comment
Megosztás:

16 órája, Gabe93 írta:

Üdv! 

Ötleteket szeretnék kérni x14nz f astrám váltások közt nem találja az alapjáratot illetve ha menet közben kiteszem üresbe 10 ből 5x csak keresi az alapjáratot felpörög aztán le szépen hintáztatja míg meg nem állok mikor már áll az autó szépen beáll az alapjárat mintha semmi baja nem lenne.

Alapjáratit cseréltem. Injektor tiszta tömítések cserélve.

Valaki valami ötlet ? 

Köszi előre is 

Üdv J.Gábor

 

16 órája, Gergőőő írta:

Ez engem is érdekelne mert enyém is ezt csinálja. 1000 és 1500 közt tornázik főleg akkor mikor fulladósan indulok el majd pl országúton 90 körül kicsapom 5ből üresbe h vitorlázok, akkor addig játszik míg meg nem áll a szekér. Sose fullad le meg semmi extrém dolgot nem csinál csak játszik a fordulattal.

Ha gurul az autó akkor az útjeladó alapján a motorvezérlő magasan tartja az alapjárati fordulatszámot, de igazából se vezetéstechnikailag, se spórolás szempontjából nem indokolt üresben gurulni.

Link to comment
Megosztás:

59 perce, zotya975 írta:

 

Ha gurul az autó akkor az útjeladó alapján a motorvezérlő magasan tartja az alapjárati fordulatszámot, de igazából se vezetéstechnikailag, se spórolás szempontjából nem indokolt üresben gurulni.

na de csak egy darabig nem engedi vissza az alapjáratot. Nekem pl váltáskor 1500-2000 körülire esik vissza a fordulat, hogy amikor váltok és felengedem a kuplungot, akkor a váltó és a motor szinkronban forogva kapcsolódjon. De ezt a magasabb fordulatszámot nem tartja sokáig, kb 5 másodpercig, utána hiába gurulok, az alapjárat visszaesik a normál értékre. 

Egyébként nekem is volt ilyen ingadozás, és az alapjárati motor csere óta megszűnt a probléma. Gondolom idővel úgy kikopik, hogy nem tud precízen léptetni az alapjárati szelep.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, joecockroach írta:

na de csak egy darabig nem engedi vissza az alapjáratot. Nekem pl váltáskor 1500-2000 körülire esik vissza a fordulat, hogy amikor váltok és felengedem a kuplungot, akkor a váltó és a motor szinkronban forogva kapcsolódjon. De ezt a magasabb fordulatszámot nem tartja sokáig, kb 5 másodpercig, utána hiába gurulok, az alapjárat visszaesik a normál értékre. 

Egyébként nekem is volt ilyen ingadozás, és az alapjárati motor csere óta megszűnt a probléma. Gondolom idővel úgy kikopik, hogy nem tud precízen léptetni az alapjárati szelep

alapjáratit cseréltem már. Váltásoknál is észrevehtő ha kinyomom a kuplungot akkor is táncol az alapjárat, mikor felengedem érződik hogy ránt egy picit mivel magasabb fordulaton van mint kellene ezért szeretnék az okára rájönni nem azért mert olyan sokat mennék üresbe. 

Link to comment
Megosztás:

44 perce, Gabe93 írta:

alapjáratit cseréltem már. Váltásoknál is észrevehtő ha kinyomom a kuplungot akkor is táncol az alapjárat, mikor felengedem érződik hogy ránt egy picit mivel magasabb fordulaton van mint kellene ezért szeretnék az okára rájönni nem azért mert olyan sokat mennék üresbe. 

Mi befolyásolja még a motor működését? Légtömegmérő, hőgomba?

Fiat Uno esetében cseréltem hőgombát az ingadozó alapjárat miatt. A hőgomba csere meg is oldotta az alapjárat ingadozását. 

Egy ismerősöm Mitsubishijében a légtömegmérő okozta az ingadozó alapjáratot.

Esetleg ezeket is érdemes lenne megnézni, hátha ez okozza neked is a problémát.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, joecockroach írta:

Mi befolyásolja még a motor működését? Légtömegmérő, hőgomba?

Fiat Uno esetében cseréltem hőgombát az ingadozó alapjárat miatt. A hőgomba csere meg is oldotta az alapjárat ingadozását. 

Egy ismerősöm Mitsubishijében a légtömegmérő okozta az ingadozó alapjáratot.

Esetleg ezeket is érdemes lenne megnézni, hátha ez okozza neked is a problémát.

Neki nincs még ilyen. Vízhőfok jeladó van, ami alapján dúsít ha kell, (régen szivató) alapjárati léptető, MAP szenzor ami a depressziót nézi a szívócsőben, pillangószelep poti, ugye itt látja a vezérlő mekkora gázt adtál, Hall jeladó, ami a gyujtási időért felel, más nincs is. Meg ugye az órában az útjeladó, innen tudja hogy mozog az autó. 

Link to comment
Megosztás:

21 perce, zotya975 írta:

Neki nincs még ilyen. Vízhőfok jeladó van, ami alapján dúsít ha kell, (régen szivató) alapjárati léptető, MAP szenzor ami a depressziót nézi a szívócsőben, pillangószelep poti, ugye itt látja a vezérlő mekkora gázt adtál, Hall jeladó, ami a gyujtási időért felel, más nincs is. Meg ugye az órában az útjeladó, innen tudja hogy mozog az autó. 

DIS-nél főtengi jeladó van. C16SE meg tudtommal DIS-es.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.