Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hi !

Van egy elég nagy problémám és nagyon reméle,h valakinek van valami ötlete mitöl lehet mert voltam 1-2 autószerelőnél és fogalmuk sem volt a megoldásról csak találgattak....Szoal arról lenne szó,hogy ingadozik az alapjáratom SŐT elég sűrűn le is áll....és amikor 4-5 inditózás után végre beindul akkor összevissza ingadozik az alapjárat de olyan szinten mintha egyik pillanatban padlóznám másikban pedig ismét majd lefullad!!Ez tavaly késő ősszel jelentkezett elöször,majd ahogy bejött a hideg (+1,-1,2,3) érdekes módon nem állt le!Egész mostanáig...Most h nappal már plusszok vannak ismét lefulladozik....Pl.:Hungária közepén tök jó...Nem értem de naon úgy néz ki,h ez a probléma összefügg a hőmérséklettel?????Kérlek segítsetek!!!

Előre is köszi!!!

Link to comment
Megosztás:

Hi !

Van egy elég nagy problémám és nagyon reméle,h valakinek van valami ötlete mitöl lehet mert voltam 1-2 autószerelőnél és fogalmuk sem volt a megoldásról csak találgattak....Szoal arról lenne szó,hogy ingadozik az alapjáratom SŐT elég sűrűn le is áll....és amikor 4-5 inditózás után végre beindul akkor összevissza ingadozik az alapjárat de olyan szinten mintha egyik pillanatban padlóznám másikban pedig ismét majd lefullad!!Ez tavaly késő ősszel jelentkezett elöször,majd ahogy bejött a hideg (+1,-1,2,3) érdekes módon nem állt le!Egész mostanáig...Most h nappal már plusszok vannak ismét lefulladozik....Pl.:Hungária közepén tök jó...Nem értem de naon úgy néz ki,h ez a probléma összefügg a hőmérséklettel?????Kérlek segítsetek!!!

Előre is köszi!!!

Elöször is pontos motortipus kellene és évjárat,de így hirtelen egy alapjáratimoci takarításal kezdenék!

De majd jönnek a benyások és segítenek! :)

Link to comment
Megosztás:

Lehet alapjárati motor koszolódás, lehet vákuumcsőveknél repedés, törés, lehet tömítéshiba a szívósornál, esetleg légtömegmérő hibája, ha van benne. A sárga színű lámpa a műszerfalon nem világít ilyenkor? Ha igen, a hibakódok kiolvasása segítene behatárolni a hibát :)

Link to comment
Megosztás:

Halihó mindenkinek!

Akinek van ötlete, hogy a GSi-m ( 2.0 16V 1993.12.31. ) miért csinálja azt amit mindjárt leírok, az küldje el e-mailben az ötletét a gombitomi@vipmail.hu-ra. ( előre is köszönöm neki )

Nos az Astrám egy olyat csinál, hogy amikor odakint rohadt hideg van, akkor olyat csinál inításkor, mintha a szelepek ki akarnának esni a helyükről. Ugyanakkor amint egy 300-500 métert megyek az autóval, abbamarad ez a szelephang ( feltéve hogy az csinálja ). Viszont nem attól függ, hogy az motor hőfoka milyen, hanem a kinti hőfoktól.

Ugyanis ha mondjuk csak -5 van, akkor 1-2 másodpercig csinálja és utána elhallgat.

De ha van mondjuk -15, akkor több idő kell neki.

Nos ebben a dologban kérem segítségeteket!

Előre is köszi a tippeket!

Garantáltan tuti olajcsere érett a járműved!
Link to comment
Megosztás:

Milyen az a pillangószelep? Egy linkeléssel esetleg el tudja valaki magyarázni?

Van a fojtószelep ház, ami egy alu öntvény. Ez a motor szívóoldalán van, tehát az utastér felé. A motorral a szívósor köti össze, tulajdonképpen az tartja. A tetejére van csatlakoztatva a légszűrőtől jövő levegőcső, fekete, műanyag, néhol harmónikás. Ha ezt a felső csövet leveszed a házról, akkor rögtön alatta egy függőleges hengeres részt találsz, amit elzár egy vízszintes tengelyen mozgó kerek fémtárcsa. Ez a pillangó-vagy fojtószelep. Ezzel szabályozzák alapvetően a motor teljesítményét a bejutó levegő mennyiségével. A gázpedál vagy közvetlenül vagy elektronikusan mozgatja a tengelyét. A pillanatnyi pozícióját a fojtószelepállás jeladó továbbítja a motorvezérlő elektronikához.

Link to comment
Megosztás:

Hi !

Van egy elég nagy problémám és nagyon reméle,h valakinek van valami ötlete mitöl lehet mert voltam 1-2 autószerelőnél és fogalmuk sem volt a megoldásról csak találgattak....Szoal arról lenne szó,hogy ingadozik az alapjáratom SŐT elég sűrűn le is áll....és amikor 4-5 inditózás után végre beindul akkor összevissza ingadozik az alapjárat de olyan szinten mintha egyik pillanatban padlóznám másikban pedig ismét majd lefullad!!Ez tavaly késő ősszel jelentkezett elöször,majd ahogy bejött a hideg (+1,-1,2,3) érdekes módon nem állt le!Egész mostanáig...Most h nappal már plusszok vannak ismét lefulladozik....Pl.:Hungária közepén tök jó...Nem értem de naon úgy néz ki,h ez a probléma összefügg a hőmérséklettel?????Kérlek segítsetek!!!

Előre is köszi!!!

Nekem most hétvégén csinálta ugyanezt.Akkor az alapjárati motorral volt probléma,mert azt tisztítottam.Újrakivettem megtakarítottam a helyét is alaposan és utánna minden jó volt.

Kivéve a dadogást ;) De az meg úgy néz ki nem ennek a hibája :)

Link to comment
Megosztás:

Hi !

Van egy elég nagy problémám és nagyon reméle,h valakinek van valami ötlete mitöl lehet mert voltam 1-2 autószerelőnél és fogalmuk sem volt a megoldásról csak találgattak....Szoal arról lenne szó,hogy ingadozik az alapjáratom SŐT elég sűrűn le is áll....és amikor 4-5 inditózás után végre beindul akkor összevissza ingadozik az alapjárat de olyan szinten mintha egyik pillanatban padlóznám másikban pedig ismét majd lefullad!!Ez tavaly késő ősszel jelentkezett elöször,majd ahogy bejött a hideg (+1,-1,2,3) érdekes módon nem állt le!Egész mostanáig...Most h nappal már plusszok vannak ismét lefulladozik....Pl.:Hungária közepén tök jó...Nem értem de naon úgy néz ki,h ez a probléma összefügg a hőmérséklettel?????Kérlek segítsetek!!!

Előre is köszi!!!

Lehet az is, hogy a hőmérsékletszenzorod mászott el és nagyon túldúsít. Ez különösen meleg motoron jelentkezik, pláne újraindításnál. Nagy hidegben ez mérséklődik, mert mind a levegő, mind a motor hidegebb. És még párosodhat a koszos fojtószelep problémával is.

Azért az jó lenne, ha leírnád, milyen motorod van, akkor könnyebben tudunk segíteni az eligazodásban. Mi ezért szoktuk ezt az aláírásba beszerkeszteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, nekem van egy X14NZ-s motorszámú masina. Ennél a típusnál is a vízpumpa fesziti a vezérműszijjat? Mert ahány kereskedő annyi féle válasz és én még nem szedtem szét soha tehát laikus vagyok, csak nem szeretem ha rámtukmálnak dolgokat!

Elöre is köszönöm!

Fpepe válaszolt már az egyéb topicban. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, nekem van egy X14NZ-s motorszámú masina. Ennél a típusnál is a vízpumpa fesziti a vezérműszijjat? Mert ahány kereskedő annyi féle válasz és én még nem szedtem szét soha tehát laikus vagyok, csak nem szeretem ha rámtukmálnak dolgokat!

Elöre is köszönöm!

Helló

A szivattyúval is lehet a feszességet állítani, de a feszítést a feszítőgörgő végzi, de ezek általában egyűtt cserések a vezérműszíjjal és ezekből csak gyári!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kérdésem az lenne, hogy mivel lehet elérni az autóban ,hogy a sárga szervízlámpa világítson?

A kérdés azért merült föl, mert komoly fogyiproblémával kűzdve a szerelők is, meg és is baszogatom az autót( csatlakozószéthúzások, kontaktisztítás...), de semmilyen módon nem sikerült kicsiholni a gépből, hogy világítson a sárgalámpám. Félreértés ne essék, nem vagyok szadista barom, nem rombolni akarok, de van egy aggályom.

Gondoltam arra is, hogy mivel kb. fél éve vettem a gépet, valamelyik visszajelzőlámpámra(olajnyomás, töltés, légzsák) rákötötték a sárgát, így ráadott gyújtinál világít, járó motornál elalszik, és ily módon jótékonyan leplezi a problémákat, hiszen nem a funkciójának megfelelően működik. Mert lehet, hogy már a megvételkor is volt vele gond(???)

Mivel a műszerfalamban kiégett a bal oldalán a világítás, úgyhogy rövidesen szétszedem, és úgyis kiderül.

A gyanúm azért merült fel, mert a (meleg motoron)széthúzott lamdaszonda-csatlakozóra, és az alapjárati moci csatlakozó széthúzásra sem reagált.

Előre is köszi a segítséget.

Karesz

Szóval ma megvillogtattam a gépet, de bizony működik a kompjúterem visszajelzője, egy sima 12-es kódot kaptam a diagnózis kezdetéről.

Hát ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Hi !

Kösszi mindenkinek!Sorry a mocim C14NZ!!Naon bonyolult azt az alapjárati mocit takarítani,??Illetve egy szerelő ebben az esetben kb mennyit kérhet???

Túl sokat nem szabadna, mert igazából egy fél-, de max egyórás meló, ha nagyon lekiismeretes, és hagyja ázni kicsit féktisztítóban vagy brigéciolban. De ismerve némely szerelők hozzáállását... inkább nem mondok semmit. Szal nem sokba kerülhet, ha tudja a szerelő mit csinál.

De Te is meg tudnád csinálni minimális műszaki érzékkel :)

Link to comment
Megosztás:

Na már pár kérdésemre kaptam választ, úgyhogy adok még agytörőket! :)

Vegyes témákat hozok fel, mert nincs kedvem 70 témába írni.

- Lehet-é valahogyan alapjárati fordulaton állítani? Ha igen, hogyan?

- Olajszűrő és olajszűrő közöt van-e lényeges különbség minőségben, vagy a fekete GM ugyanolyan mint

a kék mittudoménmilyen márka?

- Lehet-e valahogyan egy elfáradt csomagtartó-teleszkópot "feljavítani", mert igencsak fejenb***

egypárszor most a télen.

- Kormány ütközésnél sikít a szervóékszíj. Teendő? ( Csere, vagy tudok rajta feszíteni? )

- "Opel16V" szerinted használ-e a "Restorer" nevezetű cucc a motornak? ( Ér-e valamit? )

- És a végére egy laikus kérdés: váltóban kell-e olajat cserélni? Ha igen, milyet, mennyit, milyen

időközönként?

És magyarázza el nekem valaki az ETC gomb működését... ( Tudom mire van, de miért van, hogy nem mindig villan fel az ellenőrzőlámpa a műszerfalon, hiába nyomkodom a gombot)

Amikor világít, akkor van az a szitu, hogy pörög kerék, de áll az autó behúzott kézifékkel ugye? ;)

Link to comment
Megosztás:

Értem...hát remélem egy 5-6000 körül megúszom...Merre található illetve mihez kapcsolódik ez a motor???Hozzáférhető helyen van???

Így néz ki: http://pg.photos.yahoo.com/ph/istvanharko/...re2.jpg&.src=ph (István utólagos engedelmével).

Egy torx csavarhúzó kell hozzá, féktisztító folyadék vagy brigéciol, meg némi türelem.

A kúpos részét nem csavargatni, nem kitépni; szép óvatosan letisztogatod, meg egy ronggyal a helyét is kitakarítod, a tömítésre figyelve visszateszed és kész is :)

Link to comment
Megosztás:

Na már pár kérdésemre kaptam választ, úgyhogy adok még agytörőket! :)

Vegyes témákat hozok fel, mert nincs kedvem 70 témába írni.

- Lehet-é valahogyan alapjárati fordulaton állítani? Ha igen, hogyan?

- Olajszűrő és olajszűrő közöt van-e lényeges különbség minőségben, vagy a fekete GM ugyanolyan mint

a kék mittudoménmilyen márka?

- Lehet-e valahogyan egy elfáradt csomagtartó-teleszkópot "feljavítani", mert igencsak fejenb***

egypárszor most a télen.

- Kormány ütközésnél sikít a szervóékszíj. Teendő? ( Csere, vagy tudok rajta feszíteni? )

- "Opel16V" szerinted használ-e a "Restorer" nevezetű cucc a motornak? ( Ér-e valamit? )

- És a végére egy laikus kérdés: váltóban kell-e olajat cserélni? Ha igen, milyet, mennyit, milyen

időközönként?

És magyarázza el nekem valaki az ETC gomb működését... ( Tudom mire van, de miért van, hogy nem mindig villan fel az ellenőrzőlámpa a műszerfalon, hiába nyomkodom a gombot)

Amikor világít, akkor van az a szitu, hogy pörög kerék, de áll az autó behúzott kézifékkel ugye? ;)

Hali!

Megpróbálok válaszolni a kérdésekre, mert én is GSI tulaj vook ;)

1. nem lehet alapjáratot állítani mivel a főtengely forgását egy érzékelő figyeli és továbbítja a computernak (alapjárati moci tisztítás ha ingadozik az alapjárat).

2. vegyél inkább gyárit én most vettem 800Ft-ért, de az utángyártottakkal sincs semmi gond

3. Nem lehet javítani, csere kb. 3500-4000 Ft

4. Lehet feszíteni de ha az sem segít akkor csere(biztos hogy a szíj sikít és nem a csapágy?)

5. Nem kell olajat cserélni ebben a váltó fajtában, csak utána kell tölteni gyári GM váltóolajat kb. 1500Ft l

Az ETC nekem nem műkszik mióta meg vettem, valamikor villog és hibakódokat írkál valamikor pedig csak világít folyamatosan. Pl. olyan hibát ír hogy bal első érzékeló rossz-akkor miért jó az ABS-m ;) ?

Asszem úgy műkszik hogy minden índítás előtt ki lehet kapcsolni az ETC-t, hosszan kell nyomni a gombot de nem biztos.

Link to comment
Megosztás:

1. nem lehet alapjáratot állítani mivel a főtengely forgását egy érzékelő figyeli és továbbítja a computernak (alapjárati moci tisztítás ha ingadozik az alapjárat).

Ez így ebben a formában.....

Tech-el lehet állítani fordulatszámot, nekem a szerelő simán állítgatta.

50-esével lehet változtatni ha jól emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

Van a fojtószelep ház, ami egy alu öntvény. Ez a motor szívóoldalán van, tehát az utastér felé. A motorral a szívósor köti össze, tulajdonképpen az tartja. A tetejére van csatlakoztatva a légszűrőtől jövő levegőcső, fekete, műanyag, néhol harmónikás. Ha ezt a felső csövet leveszed a házról, akkor rögtön alatta egy függőleges hengeres részt találsz, amit elzár egy vízszintes tengelyen mozgó kerek fémtárcsa. Ez a pillangó-vagy fojtószelep. Ezzel szabályozzák alapvetően a motor teljesítményét a bejutó levegő mennyiségével. A gázpedál vagy közvetlenül vagy elektronikusan mozgatja a tengelyét. A pillanatnyi pozícióját a fojtószelepállás jeladó továbbítja a motorvezérlő elektronikához.

Na, most már van elképzelésem a dologról, köszi! (eddig meg azt hittem, hogy a rendes szelepeket kell lecserélni valami egészen másabb kivitelűre)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.