Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Emberek szerintetek mennyiben tér el a C20LET és a C20XE motor?

(kompresszio az biztos más)

Hajtokarok? Dugók?

C20XE -re fellehet pakolni vmi "turbo" szerüséget?

Vmi összehasonlító táblázat létezik?

A fontosabb motoradatok az Így csináld... 66. kötete szerint:

C20XE C20LET

-------------------------------------------------------------------------

Építési mód DOHC DOHC

Hengerűrtart. 1998 1998

Teljesítmény(LE) 150/6000 204/5600

Nyomaték (Nm) 196/4800 280/2400

Furat(mm) 86,0 86,0

Löket(mm) 86,0 86,0

Sürítési arány 10,5 9,0

Gyújtási sorrend 1-3-4-2 1-3-4-2

Befecskendezés Motronic Motronic

Nagy vonalakban úgy néz ki, csak a kompresszió különbözik, elképzelhető hogy csak a hengerfej kialakítása más. Szvsz lehet rá pakolni turbót, de lehet hogy olcsóbban jössz ki, ha veszel egy komplett C20LET motort. Itt találsz is egyet:

http://www.opelbonto.hu/page.php?pageid=da...ode=4ft0115ynx1

Link to comment
Megosztás:

tgabika megnéztem a kinket és láttam egy C20XE mocit 10rugoért !!! Ezt félreírták vagy tényleg ennyi lehet ???!

Szerintem ha tényleg 10rugó lenne, már régen nem lenne ott. (Mondjuk ezzel a bontóval tapasztalataim szerint azért vigyázni kell, egy Astra F kalaptartót akartam venni náluk, megnéztem az oldalukon: 6000Ft. Odamentem, megkérdezem, aszonták: 10000.-. De mondom az oldalon hatezerér van. -Ja, akkor annyi, most ment le az ára.) Szóval ha nem figyelsz, akkor ha tudnak, lehúznak. Leveszlek Bt.

Link to comment
Megosztás:

Csak azt mondjátok meg nekem mennyi lenne az átalakítás!!!

Mert c20let 5kiló alatt nem jövök ki átírással 1ütt!

Gondolkodtam sportvezér,stb.. mint Anti de arra jutottam, hogy nem köszörültetem át, mert nem lesz az igazi, akkor meg venni kellen tengelyeket,stb... az is min3 kiló.

Link to comment
Megosztás:

Én is azon gondolkodom,hogyan lehetne C20XE-ből C20LET-et varázsolni.

Motorszám nem érdekelne :wink:

Vagy esetleg C20XE-re vmi kisnyomásu kopresszort rárakni......

Én ugy tudom, hogy a blokk kiképzése, a dugók, a csapágyak, a hajtókarok, és a szelepek is másak, minbt a c20xe-nél.

a hengerfej ugyanaz, de a csak a csupasz hengerfej.

a szelepek, és a többi anyagok is másak.

szerintem nehéz megcsinálni, egyszerübb motort cserélni...

Link to comment
Megosztás:

Így van. :smt023

"Elvileg" ennyi lenne (recept a'la King Lolle, Svájc) :

- leömlőre szerelni egy feltöltőt (Garett vagy KKK K16-> Cali Turbo, vagy egy Cali Turbo komplett leömlőt raksz be a turbóval együtt)

- ezt bekötni a szívó oldalra

- feltöltőt bekötni az olajkörbe, hogy legyen kenése

- csökkenteni a kompressziót (vastagabb hengerfej tömítéssel vagy Cali Turbo homorú felületű dugattyúival)

- megnövelni a benzinnyomást (pl. malpassi regulator)

- töltőlevegő hűtése intercoolerrel

- felhúzni 0.8-0.9 bar töltésig (ezt a C20XE elbírja az eredeti motorvezérlő elektronikával)

Hát ez az elv. Hogy gyakorlatban tényleg ilyen egyszerű-e és mennyit fog kibírni a moci, azt a fene se tudja...

Link to comment
Megosztás:

Kess! Szép a mszk élőben nagyon :wink: tudsz még szerezni avagy alkalmi vétel volt?

Az ATC-s honda messze nem sikerült olyan jól, mint ami le van írva róla a tulaj szerint is :wink:

köszi az autóm nevében is!! 8)

sztem tudok...

utánaérdeklődöm

uez a típus érdekel???

Link to comment
Megosztás:

Nos úgy néz ki mégiscsak jól alakulnak a dolgok a mocim körül.

A termosztát tényleg fárad: kissé túl hamar nyit... reggel mentem vele egy rövid tesztkört hidegben, (megvártam amíg a kék mező teteje és 90 közé ért a mutató) aztán lelassítottam egy percere nagyon... kúszott feljebb (ugye a menetszél nem hűtötte) aztán mentem rendesen és visszahült a kék mező teteje fölé. El is keseredtem gyorsan, hogy puff jövő héten csere. Aztán mentem vele ma 230 km-t kb. és olyan 20km után már végig 90 vagy éppenhogy alatta volt. Addig kb. a kék teteje és a 90 között. A fogyasztás vegyes használatban 6.8 ez sem rossz szerintem. Szóval -mivel most anyagilag nem áll úgy a helyzet eltolódik tavaszig a termosztát cserebere, hacsak persze nem romlik a helyzet...

A másik jó hír, hogy ezek szerint nem jól néztem régebben, vagy nem volt még üzemmeleg a motor, de nem kajált meg 6-7 decit 4500-on inkább olyan 2-3 at csak. (Rowe Formula GT 10W40). És az olaj színe is tök szép, szóval ezek szerint a jelenlegi gyári olajnál mindeképp jobb... és ráadásul elég olcsó is.

Link to comment
Megosztás:

Knight!

Pedig gyorsan-gyorsan azt a termosztátot kicserélni, mert télen

tönkrevágod a mocit! Nem arról van szó, hogy hamarabb nyit, hanem

állandóan nyitva van. Nekem is éppen most ez a gond, már meg is van

a gyári új termosztát, jövő hét elején átdobjuk, addig sajna nem érek rá.

Vktr-t keresd itt a fórumon, ő klubos kedvezménnyel tud adni a Csergőből! :)

Link to comment
Megosztás:

Az ATC-s honda messze nem sikerült olyan jól, mint ami le van írva róla a tulaj szerint is :wink:

sajna nem ismerem se a tulajt se az autopt de ha ez az az elektronyos kompresszor amelyiket (és a hozzá hasonlókat) külföldi hondás fórumokon izomból fikázzák akkor sztem se eröltesd :) :D

ahogy olvasom nincsennek vele jo tapasztalatok

Link to comment
Megosztás:

Hogy is van ez a termosztátos dolog? Nekem is 90 és a kék között áll inkább a 90-hez közel. Dugóban elmegy 100-ig, amikor bekapcsol a venti. Ha megint megy az autó akkor újra beáll az alapértékre. Akkor ez most nem jó?

Huh, ha már ez is gond, akkor az én termosztátom már nem csak halódik, hanem egyenesen döglött. Alapesetben (bármennyit megyek városban vagy országúton) nem mutat semmit a vízhőfokmérő, illetve éppen csak egy hajszállal elhagyja a kék (hideg) tartományt. Egy hosszú (háromnegyed órás) autópályamenet (folyamatos 180) után meg beáll valahová a 90 és a kék közé féluton. Ezexerint nekem már tegnap kellett volna termosztátot cserélnem :?: De legalább nem fog felforrni a vizem

Link to comment
Megosztás:

Tény a tény... ha a motor nem 90 C-os akkor dúsít, ahogy uhuhu is mondta, szal a fogyasztás is nő, de még rosszabb, hogy télen nem fogja elérni szinte soha az üzemi hőfokot...

Én is azt gondoltam, hogy jó az valahol a 90 alatt... de ezek szerint nem...

szal mostmár szerintem is megéri azt a párezret rákölteni...

Többek között azért is álltam lazán a termosztátos dologhoz, mert az olajfogysztás témát qrvára túllihegtem. Fölöslegesen vettem egy liter olajat, ugyanis rendesen üzemi hőfokon, rendesen tényleg egyenes talajon néztem ma és összvissz 1 kemény decit kellett utánatöltenem... (4500km)... 10-nél meg úgyis csere... szóval elszúrtam, mind1.

Először meg elkezdtem a hőfokjeladóra gyanakodni... de ma reggel az is kiderült, hogy hülyeség volt... szóval 1 szó mint 100 jövő héten kap új termosztátot.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.