Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nyomhatja a hegerbe a vizet, de akkor elég fehéres fütnek kellene jönni a kipufból. Mennyi víz fogy? Olyan nincs, hogy csak az elején nyomja, mert ha nem elég a nyomás, hogy bejusson, akkor a nyomás fog kijutni. :D Úgyhogy, akkor olajos lenne a vized.

Ha van egy multimétered tényleg mérj rá a kábelekre. 5 perc alatt megvan. Gyertya maradhat, de gondolom azt a fehéres izét lekapartad róla. Ja és ugye gyári gyertya lett beletéve?

Úgy gondolom akkor nyomja bele,amikor áll a motor,szépen cseppenként. A vizem nem olajos,az olajom viszont egy kissé sárga habos,de ezt betudom a rövidtávoknak meg a hideg motornak. Egyébként a múltkor mentem erőltetett menetben 100km-t,olyan szépen lehalkult a motor,hogy csak na :D . A gyertyáról nem kapartam le,nem volt nálam drótkefe,meg siettem is. Amúgy Denso. Most megmértem azt a kábelt,a nagykönyv szerint 3-20kOhm-ig jó,de nekem sikerült 80-at mérni. Létezhet ez? Mert akkor megyek is venni.

Link to comment
Megosztás:

Úgy gondolom akkor nyomja bele,amikor áll a motor,szépen cseppenként. A vizem nem olajos,az olajom viszont egy kissé sárga habos,de ezt betudom a rövidtávoknak meg a hideg motornak. Egyébként a múltkor mentem erőltetett menetben 100km-t,olyan szépen lehalkult a motor,hogy csak na :D . A gyertyáról nem kapartam le,nem volt nálam drótkefe,meg siettem is. Amúgy Denso. Most megmértem azt a kábelt,a nagykönyv szerint 3-20kOhm-ig jó,de nekem sikerült 80-at mérni. Létezhet ez? Mert akkor megyek is venni.

Ha álló motornál csepeg, akkor menetben is nyomja valahova. A lyuk vagy repedés nem tűnik el, és valamelyik oldalon szinte biztosan nagyobb a nyomás. Ha túl sok a rövidtáv, akkor néha meg kellene járatni.

Ha a gyertyáról nem szedted le, akkor magának kell letisztulnia. Attól függ mekkora a lerakódás, de így egyértelmű hogy miért nem javult meg azonnal a fedél+rotor cserétől. Feltételzve hogy tényleg ott a baj.

Mindegyiken ilyen sokat mértél vagy csak 1-en? Kötődik ez a rossz gyertyához? Mérd meg többször, de ha ilyen magas, akkor az rossz.

Link to comment
Megosztás:

Ha álló motornál csepeg, akkor menetben is nyomja valahova. A lyuk vagy repedés nem tűnik el, és valamelyik oldalon szinte biztosan nagyobb a nyomás. Ha túl sok a rövidtáv, akkor néha meg kellene járatni.

Ha a gyertyáról nem szedted le, akkor magának kell letisztulnia. Attól függ mekkora a lerakódás, de így egyértelmű hogy miért nem javult meg azonnal a fedél+rotor cserétől. Feltételzve hogy tényleg ott a baj.

Mindegyiken ilyen sokat mértél vagy csak 1-en? Kötődik ez a rossz gyertyához? Mérd meg többször, de ha ilyen magas, akkor az rossz.

Csak ennél mértem meg,ez a rossz gyertyáé (mármint amin volt a lerakódás). Többször mértem,amíg stabilan nem mutatta a 79 egész akármennyit. A többit most már nem méregetem,menni kell dolgozni :D .

Link to comment
Megosztás:

Csak ennél mértem meg,ez a rossz gyertyáé (mármint amin volt a lerakódás). Többször mértem,amíg stabilan nem mutatta a 79 egész akármennyit. A többit most már nem méregetem,menni kell dolgozni :D .

Nézd meg majd a többit is később. Ha ez az egy ilyen kiugróan magas, akkor csere, de már így is valószínűsíthető.

Link to comment
Megosztás:

Gyorsan kimentem,lekaptam az 1-es és 4-es gyertyakábelt,mondom itt (munkahely :D ) mégis komolyabb műszerek vannak,mint az enyém. Az 1-esé 40,a 4-esé 60kOhm. Még holnap megnézem kíváncsiságból a másik kettőt is,de gyanítom cserélni kell mindet :D . Bár gondolom nem illik egyesével cserélgetni,meg a készlet olcsóbb is lehet,mint a 4 külön. Ami a trafótól megy az elosztófedélig,azt tavaly cseréltem,remélem anélkül is lehet venni készletet.

Link to comment
Megosztás:

Gyorsan kimentem,lekaptam az 1-es és 4-es gyertyakábelt,mondom itt (munkahely :D ) mégis komolyabb műszerek vannak,mint az enyém. Az 1-esé 40,a 4-esé 60kOhm. Még holnap megnézem kíváncsiságból a másik kettőt is,de gyanítom cserélni kell mindet :D . Bár gondolom nem illik egyesével cserélgetni,meg a készlet olcsóbb is lehet,mint a 4 külön. Ami a trafótól megy az elosztófedélig,azt tavaly cseréltem,remélem anélkül is lehet venni készletet.

A készlet általában 5 db-ból áll. :D

Link to comment
Megosztás:

Gyorsan kimentem,lekaptam az 1-es és 4-es gyertyakábelt,mondom itt (munkahely :D ) mégis komolyabb műszerek vannak,mint az enyém. Az 1-esé 40,a 4-esé 60kOhm. Még holnap megnézem kíváncsiságból a másik kettőt is,de gyanítom cserélni kell mindet :D . Bár gondolom nem illik egyesével cserélgetni,meg a készlet olcsóbb is lehet,mint a 4 külön. Ami a trafótól megy az elosztófedélig,azt tavaly cseréltem,remélem anélkül is lehet venni készletet.

Ha már kettő is rossz, akkor a többit sem hagynám meg, még ha az értéken belül is vannak. Lehet, hogy már nem is a gyári van rajta. :D

Link to comment
Megosztás:

kinyomott kuplunggal csinálja?

nekem lambdaszonda csere óta nem csinál ilyet... :D

mikor volt mérve, cserélve? mennyi km van benne?

Igen. Kinyomott kuplunggal csinálja és csak az első pár kilómétereken. Felpörög egy kicsit és ott marad a fordulat 1-2 másodpercre.Nem tudom mikor lett cserélve a lambdaszonda. Kb mennyi az ára?

Link to comment
Megosztás:

Igen. Kinyomott kuplunggal csinálja és csak az első pár kilómétereken. Felpörög egy kicsit és ott marad a fordulat 1-2 másodpercre.Nem tudom mikor lett cserélve a lambdaszonda. Kb mennyi az ára?

én a unixnál vettem bosch-t 13200 ft

a fiuk viszont a gyárit ajánlják itt a fórumon, merthogy az tartósabb viszont az kb. a duplája

de mielőtt cserélsz méresd meg valami szakival

Link to comment
Megosztás:

Igen. Kinyomott kuplunggal csinálja és csak az első pár kilómétereken. Felpörög egy kicsit és ott marad a fordulat 1-2 másodpercre.Nem tudom mikor lett cserélve a lambdaszonda. Kb mennyi az ára?

És előtte nézd át a vákuumcsöveket, nem repedt-e valamelyik, meg én még az alapjárati motor takarítását is javaslom a lambdacsere előtt.

Link to comment
Megosztás:

Megint én :D .

Ha döglődik a vízpumpa,annak mik a jelei? Csúszócsapágyas amúgy? Olyan hangot hallok onnan,mintha kenés nélkül menne valami,de nem csörög,hanem mintha siklana (elég hangosan). Lehet hogy itt szökik a vizem? Mert akkor a szerelőmnek igaza volt,csak én nem hittem neki :D :D . Vezérléscserénél ez az alkatrész kimaradt,mert akkor még nem tudtam,hogy ezt is kell cserélni :D . A termosztátcsere miatt már egyszer le kellett szedni a szíjat,így akkor már cserélni kellene megint,nem? 7000km-t ment csak,de ha kell,akkor cserélem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.