Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hosszú auópályázás után forró motornál, normális,hogy a vizcsövek kemények és túlnyomás van a kiegyenlitőtartályban? Az autó 8szelepes X16SZR.

Másik kérdésem, hol lehet leengedni a hűtővizet?

Igen, mivel a meleg víz tágul, és így nyomás alatt van a rendszer :sowwy:

Hűtő alsó csövét kell levenni. Ekkor a hűtőben marad még kb 1L, ha azt is el akarod

távolítani, akkor bezony a hűtőt ki kell emelni (kb 5 perc meló amúgy).

Link to comment
Megosztás:

Igen, mivel a meleg víz tágul, és így nyomás alatt van a rendszer :sowwy:

Hűtő alsó csövét kell levenni. Ekkor a hűtőben marad még kb 1L, ha azt is el akarod

távolítani, akkor bezony a hűtőt ki kell emelni (kb 5 perc meló amúgy).

Akkor megnyugodtam, attól féltem hengerfejes a drágaságom.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért ma még kiszedem, megpucolom, aztán majd meglátom mi lesz. Bontottat érdemes venni? Vagy utángyártottat?

Sztem bontottal nem mész sokra. Érdemes inkább újat beszerezni. A gyári horror, 38e ft, nekem utángyártottból az IdentOpel van benn, és nics vele gond. Kb 10e pénz volt. És egyszerűbb pucolni is.

Link to comment
Megosztás:

Ha kettőnél több vezetékes, akkor léptetőmotor, szal ne adj neki delejt.

Amúgy meg nincs végpontja, kitekeri a kúpot, aztán ember legyen a talpán,

aki mégegyszer összerakja, hogy jól is működjön :sowwy:

Amúgy meg magát az alapjárati motort nem lehet, és nem is kell szétszedni.

A kúpját, a szárát, meg a levegőjáratait kell megpucolni. Attól jónak kell lennie

utána... ha mégsem, akkor szar az egész motor, szétkopott a mechanika.

Nos ezt meg cáfolom, szét lehet szedni, legalábbis szétlehet huzni csak óvatosan.

Én kicseréltem a tengelyt benne, mert azenyémen a kup bibisvot, beállítottam vissza a tengelytávot,

viszaszerelni és 5x ráadni a gyujtást, utána már inditható.

legalábis nekem müködik mostmár rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Nos ezt meg cáfolom, szét lehet szedni, legalábbis szétlehet huzni csak óvatosan.

Én kicseréltem a tengelyt benne, mert azenyémen a kup bibisvot, beállítottam vissza a tengelytávot,

viszaszerelni és 5x ráadni a gyujtást, utána már inditható.

legalábis nekem müködik mostmár rendesen.

Mint mondtam, a kúpot kicsavarja magától is, ki is lehet szedni kézzel is... de ez még nem az alapjárati

motor szétszedése :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Nos ezt meg cáfolom, szét lehet szedni, legalábbis szétlehet huzni csak óvatosan.

Akkor te ügyes vagy, vagy talán sebész munkaiidőben... :sowwy: Most már tényleg teszek fel 1 képet a szétszedettről, hogy senki ne akarja kipróbálni. Mellesleg nekem az eredetiben a csigatengelyben volt egy nút, ami megvezeti, tehát kézzel kicsavarni nem tudod, csak roncsolással! Az identopel meg olyan, hogy azt ki lehet csavarni, mert nincs nút, tehát el lehet forgatni.

Azt mondjuk nem tudom megemészteni, hogy egy ilyen koszos helyre (folyamatos kartergáz...) hogy jut eszükbe egy olyan érzékeny és finom szerkezetet tenni, mint egy léptetőmotor, amivel pl. a lézerfejet, vagy a winchester fejet szokás pozícionálni. Vagy legalább jobban becsomagolták volna...

Link to comment
Megosztás:

Lehet/érdemes kartergázt szűrni? Anno ladáknál csinálták, hogy nagyobb átmérőjű cső abban fém dörzsi szivacs ezt beapplikálták a kartercsövet megszakítva és tiszta maradt utána minden. Tisztítása is egyszerű volt.

Valami tuningboltban mintha láttam volna, hogy árulnak ilyet, szóval minden lehetséges :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Lehet/érdemes kartergázt szűrni?

Nyilván, de az egészet azért találták ki, hogy újra elégessék. Akkor meg a szűrés felesleges, ennyi erővel ki is engedhetnénk...

De minhta valaki írta volna, hogy a szelepfedél cserénél talált is egy szűrőt, ami eleve bent volt. Na hát nekem ilyen nem volt...

Link to comment
Megosztás:

Szervíz alkalmával észrevettük, hogy a gyújtásnál szivárog az olaj. Szerelőm mondta, hogy vegyem meg a gumitömítést, ami állítólag csak egy O gyűrű. A kocsiban DIS gyújtás van. A mérete motortípusonként változó vagy egyformák? Esetleg valaki méretet tudna mondani? Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Van esetleg valami tippetek arra, hogy mi okozhat nálam egy kis alapjárat ingadozást? Az alapjárati motor, lambda szonda mostanában cserélve volt, a hiba előtte is, utána is ugyanaz, tehát ezeken nem múlt. A jelenség annyi, hogy váltáskor gázelvétel, majd a kuplung kinyomása után egy kicsi megugrik a fordulat, majd visszaesik, illetve lassan (üresben) guruláskor, tipikusan a lámpa előtt az utolsó pár méteren fel-le mászkál enyhén.

Fojtószelepház környékét az alapjárati cseréjekor jó alaposan kipucoltam, új légszűrő is van benne, az EGR is ki volt pucolva, de a jelenség maradt.

Mintha valaki írta volna, hogy neki a légtömegmérő csinált ilyet. Nálam falsot szerintem em szív sehol. Még a folytószelep potira gyanakszom, mert igen furcsa a váltásnál a felpörgés. Esetleg érdemes lenne próbaként lezárni az EGR-t?

Ugye, azt jól gondolom, hogy a lezárás a szelep mozgását nem akadályozza, csak a gáz útját, mert a szeelp csak "befelé" mozdul?

Ha tudtok valami okosat mondani, azt előre is megköszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Mintha valaki írta volna, hogy neki a légtömegmérő csinált ilyet. Nálam falsot szerintem em szív sehol. Még a folytószelep potira gyanakszom, mert igen furcsa a váltásnál a felpörgés. Esetleg érdemes lenne próbaként lezárni az EGR-t?

Ugye, azt jól gondolom, hogy a lezárás a szelep mozgását nem akadályozza, csak a gáz útját, mert a szeelp csak "befelé" mozdul?

Falsot azért érdemes ellenőrizni, mert gyanús a jelenség. Nem könnyű megtalálni egy apró repedést, szakadást, tömítetlenséget

a vákumrendszerben. AGR szelepet megpróbálhatod lezárni, nem befolyásolja a szelep működését, csak a gáz útját zárja.

Link to comment
Megosztás:

Falsot azért érdemes ellenőrizni, mert gyanús a jelenség. Nem könnyű megtalálni egy apró repedést, szakadást, tömítetlenséget

a vákumrendszerben. AGR szelepet megpróbálhatod lezárni, nem befolyásolja a szelep működését, csak a gáz útját zárja.

Köszi, átnézem akkor újra a falsot is. Most, hogy mondod a múltkor feltűnt a fojtószelep pucolás után, mikor kicsit húgáltam a gázkart, hogy ha egy nagyobbat húztam rajta hirtelen, akkor volt egy nagy szisszenés. De azt gondoltam, hogy csak a nagyobb hirtelen "szippantás" normális hangja. Mondjuk nekem X14XE van, az nem túl bonyolult, falsot (ha jól gondolkodom) a légtömegmérő és a szívótorok között tud bekapni, ott van egy vastag szívócső, 2 kartergázcső, és 1-2 kisebb -gondolom- vákumcső a fojtószelepházon. Ezeket akkor rendben láttam. Majd megnázem újra, de ezeken kívül mit érdemes még nézni? Pl. a fojtószelepház tömítésére csak nem gondolnék... :sowwy: Ha zárt fojtószelepnél való ingadozást is ez okozhatja, akkor pedig olyat kell keresnem, ami a fojtószelep alatt van... Hát nem lesz könnyű megtalálni, ha van, mert ha komolyabb falsot szívna, akkor alapjárat sem lenne, így valóban csak valami egészen kis tömítetlenség lehet.

Link to comment
Megosztás:

Sok vákumvezeték megy ott is szerteszét... pl megy egy előre a kipuffcsonkon levő levegőtoronyba.

Aztán meg egy hátra a szellőztető egységbe (ez pl gyakran szokott hibás lenni a szellőztetőn belül).

És még megy pl a benzinnyomásszabályzóra, aktívszénszűrőbe, fékrásegítőhöz.

A kartergázcső és a műanyag/gumi szívócső már nem játszik, mert a folytószelepen kívül vannak.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippeket, végignézem.

Sok vákumvezeték megy ott is szerteszét... pl megy egy előre a kipuffcsonkon levő levegőtoronyba.

Igen, ezt ismerem ez a szekunderlevegőé, azzal már másik kocsin volt dolgom.

Aztán meg egy hátra a szellőztető egységbe (ez pl gyakran szokott hibás lenni a szellőztetőn belül).

Na ez pontosan micsoda, és hol találom?

A többi ok.

Link to comment
Megosztás:

Egy vékony vákumcső megy be a homlokfalon egy esővízkivezetőnél a szellőztető egységbe. Ha kiveszed az ablaktörlőnél

található műanyag tálca alatt levő pollenszűrőt, akkor követheted egy darabon :lol:

Ez állítja a belső levegő keringető csappantyúját. Ha azt bekapcsolod, szisszen egyet? :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.